Onko sopiva painonpudotus tommonen, että puoli kiloa viikossa. Oon saanu pari kiloa pudotettua neljän viikon aikana. tarkoitus olis jotain 8-10kg pudottaa. Oonko liika laiska jos vaan puoli kiloa viikossa paino lähtee ?
Puoli kiloa viikossa
66
55064
Vastaukset
- Pudotustahtisi on
ainakin minun mielestäni ihan sopiva. Suositeltava laihtuminen viikossa on puoli kiloa tai kilo. Rauhallisessa laihduttamisessa on se hyvä puoli, että kilot pysyvät paremmin poissa, kun liian pian laihduttaessa. Tsemppiä sinulle vain tässä projektissasi. Sinä onnistut tässä kyllä.
- toinen laihduttaja
on juuri sopiva tahti olipa kiloja laihduettavana vähän tai paljon. Laiskuutta se ei missään nimessä ole, päinvastoin voit olla huomattavasti varmempi siitä että laihdutetut kilot eivät palaa niin helposti. Tuon puoli kiloa viikossa laihdut vähentämällä 500 kcal kulutuksesi mukaisesta kalorimäärästä.
Toinen hyvä puoli tällaisessa maltillisessa laihdutuksessa on se, että kilot lähtevät rasvasta. Kehon ei tarvitse pitää rasvoistaan "kynsin hampain" kiinni kun se saa kohtuullisen määrän ravintoa myös laihdutusaikana. Lisäksi, jos haluat laihduttuasi näyttää kiinteältä, kannattaa huolehtia riittävästä proteiinin saannista ja harrastaa lihaskuntoliikuntaa pari kertaa viikossa. Suurella kalorivajeella, liian vähällä proteiinilla ja ilman liikuntaa laihdutettaessa paino lähtee ensiksi lihaksista ja tuloksena on "laihaläski", eli sopiva paino mutta korkea rasvaprosentti.
Moni pysyvään laihdutukseen tähtäävä ohjelma suosittelee 500 kcal:n kalorivajetta. Silloin ei tule repsahduksia, koska ruokavalio ei ole liian rajoitettu. Esimerkiksi Painonvartijoilla tuo vaje on lähellä tuhatta tai jopa yli, ja siksi moni palaakin sinne yhä uudelleen ja uudelleen.- tavoitteena
ei olekaam saada asiakkaistaan laihtumaan, vaan maksamaan uudelleen laihdutuskerhomaksunsa viikko toisensa jälkeen, elämänsä loppuun asti.
- oikein hyvä ,
minulla sama tahti . Siinä samalla ruokailutavatkin muuttuu parempaan suuntaan ja tulos on pysyvämpi .
- Puoli vuotta!
Ja päivääkään en liikkunut jos nyt ei fyysistä työtä lasketa!
En kerro millä onnistui mutta ruokavalio kuului osaksi laihdutusta.
Mutta tuo puoli kiloa on ihan hyvä saavutus viikossa, riippuen miten laihduttaa ja paljonko on lähtöpaino.- nyt itsesi
jotenkin paremmaksi ihmiseksi kuin lihavat ovat ja siksikin pimität tietoa kuinka oot tuloksiisi päässyt? Hmph. No, onnea sulle kun oot onnistunut.
- possuliino
nyt itsesi kirjoitti:
jotenkin paremmaksi ihmiseksi kuin lihavat ovat ja siksikin pimität tietoa kuinka oot tuloksiisi päässyt? Hmph. No, onnea sulle kun oot onnistunut.
Ainoa keino laihtua on vähentää syömistä/syödä vähäkalorisesti ja lisätä liikuntaa. Se on se suuri salaisuus, jota suuri osa ihmisistä ei halua uskoa.
- YSTÄVÄ minullekin
miten sen teit,minäkin halauaisin päästä samaan mutta aloitus vaikeaa,Sinä olet melko sankari!!Kerro salaisuutesi miten sen teit!!
- Kerron!
YSTÄVÄ minullekin kirjoitti:
miten sen teit,minäkin halauaisin päästä samaan mutta aloitus vaikeaa,Sinä olet melko sankari!!Kerro salaisuutesi miten sen teit!!
Koska se ei ole mikään salaisuus ja kun niin kiltisti pyysit:)
Eli mun laihdutus ohjelma oli VHH ja Atkinssin hybridi jonka itselle muokkasin sopivaksi, ehkä enemmänkin VHH mutta alussa (2-3 viikoa) tiukka kuin Atkins.
Lähtöpaino minulla oli päälle 100Kg, en muista tarkkaan mutta työkaveri väitti että ainakin 105Kg. Olen 182Cm pitkä ja mies.
Hoikimmillaan painoin about 68Kg, ja kyllä sitä moni ihmettelikin:)
Nykyään tasapainoilen normaalin ja VHH -ruokavalion välillä, välillä enemmän välillä vähemmä. Nykyinen painoni on suurinpiirtein 78 KG joka on mielestäni ihan OK!
Ainut mikä V....taa on se että kaikki vaatteet meni uusiksi. - sitten pidä paikkaansa
possuliino kirjoitti:
Ainoa keino laihtua on vähentää syömistä/syödä vähäkalorisesti ja lisätä liikuntaa. Se on se suuri salaisuus, jota suuri osa ihmisistä ei halua uskoa.
ihan noin...sanoo 13kg ja 3kk.
Syömallä laihtuu, mutta pitää syödä itselle oikealla tavalla (ja se on yksilöllistä). Liian vähän syömällä kroppa menee ns."energiansäästötilaan".
Uutisissa oli että suomi syö tervellisemmin kuin koskaan aikaisemmin, mutta kuitenkaan emme ole ollet kansana ikinä niin lihavia kuin nyt.
Lihavuus painottuu enemmän ns. yli kolmekymppisiin eli ei suurimpaan hamppariketjujen kohderyhmään.
Siinä jokaiselle miettimistä. - mandariini ``
YSTÄVÄ minullekin kirjoitti:
Kerro nyt miten sen teit ?
Eniten kiinnostaa se, että et rääkännyt itseäsi
liikunnalla.
Olen soffa-tai uuniperuna ! - ja sillä siisti
Enkä liikkunut yhtään enempää kuin enenkään. Enkä
laskenut kaloreja. Pelästään rukousnauhaa pyöritin.
- Hannibal Hönö
painonpudotuksessa ei ole merkitystä kuinka monta kiloa viikossa saa pois vaan se että jaksaa laihduttaa. puoli kiloa viikossa on ihan hyvä vauhti mutta se kannattaa jaksottaa pitemmälle aikavälille. painon putoaminen ei ole tasaista koko aikaa.
itse laihdutin 16 kiloa 2,5 kuukaudessa mutta se vaatiikin jo paljon aikaa. itse olin silloin työttömänä joten saatoin käydä lenkillä kolme, neljä kertaa päivässä. sen jälkeen normaali liikunta ja kohtuullinen syöminen on pitänyt painon kurissa.
kannattaa muistaa että paino ei putoa tasaisesti. "luonnon laki" on että paino putoaa lyhyellä aikaa muutaman kilon mutta sitten tulee aika jolloin painonpudotuksessa ei tunnu tapahtuvan mitään. siinä vaiheessa monella saattaa kärsivällisyys olla koetuksella. kun paino taas lähtee laskemaan niin se laskee useamman kilon lyhyessä ajassa. tämä johtuu mm. siitä että liikunta kasvattaa lihasmassaa joten se paino mikä rasvasta katoaa saattaa tulla lihasten kasvussa takaisin.
monipuolinen ravinto on laihduttaessa tärkeä. ei kannata sinnitellä nälän kanssa koska yleensä se tietää jossakin vaiheessa sitä että retkahtaa ahmimaan. itse söin vähän mutta monta kertaa päivässä. vatsalaukku pieneni niin että kun aikaisemmin paiskoin 1,5 pitsaa naamaan tuosta vain niin kuukauden päästä yksi kokonainenkin teki tiukkaa.
joskus jokainen laihduttaja retkahtaa syömään liikaa mutta siitä ei kannata masentua jos pystyy sen jälkeen jatkamaan taas tavoitteellista ohjelmaansa.
itse jätin kahvin laihdutusaikana pois koska se kiihdyttää aineenvaihduntaa ja tuo näläntunteen. kahvin sijaan join makeutusaineella makeutettua teetä ja yleensä appelsiinin sen kanssa.
jos pitää kirjaa päivän kaloreista niin on helpompi seurata energian käyttöä. vihanneksia ja hedelmiä voi syödä niin paljon kuin haluaa mutta muu ravinto kannattaa laskea.
jos paino laskee 2 viikon aikävälillä niin ei kannata soimata laiskaksi itseään. oli se pudotus puoli tai kolme kiloa.
ja muista: iloa liikuntaan- ja vihanneksista
Muuten samaa mieltä, että vihanneksia voi syödä niin paljon kuin sielu sietää, mutta hedelmiä ei. Etenkin banaaneja kannattaa kokonaan välttää, koska niissä on reilusti kaloreita. Pari omenaa päivässä on maksimi, koska kaloreita niissäkin on, tosin aika vähän, mutta ei niitäkään ihan mielinmäärin kannata syödä. Appelsiini on parempi vaihtoehto kuin mandariini.
- Nimetön
ja vihanneksista kirjoitti:
Muuten samaa mieltä, että vihanneksia voi syödä niin paljon kuin sielu sietää, mutta hedelmiä ei. Etenkin banaaneja kannattaa kokonaan välttää, koska niissä on reilusti kaloreita. Pari omenaa päivässä on maksimi, koska kaloreita niissäkin on, tosin aika vähän, mutta ei niitäkään ihan mielinmäärin kannata syödä. Appelsiini on parempi vaihtoehto kuin mandariini.
..kannata välttää hdelmiä! Jos ihminen liikkuu paljon, tyyliin noin 1,5 h lenkkeilyä ja kuntosalia muutamana päivänä viikossa päälle, niin kyllä niitä hedelmiä ja muita kasviksia voi syödä aika vapaasti! Ne sisältää niin palon kuitua ja niin vähän rasvaa, että elimistö käyttää ne tehokkaasti hyväkseen! Hedelmissä on myös paljon vitamiineja.
Ei siis huolta, arvoisat liikkuvat laihduttajat! Pistä hedelmä poskeen, kun makennälkä iskee!
- hitaasti
Kevennyin vuoden aikana 6 kg vain luopumalla rasvaisista juustoista, ne korvasin lihaleikkeleillä, mitään muuta en muuttanut tavoissani ainakaan tietoisesti. Halusin vain kokeilla ja kyllä se totta on ja vaikuttaa. Nyt aliotan muunkin ruokaremontin, ainakin 15 kg podotan tänä vuonna samalla muutossysteemillä.
- laihduttaja
Resepti on se, ettei syö mitään muuta kuin kananmunia ja kahvia. Jos on nälkä niin kananmunia vain pannuun tai keittimeen. Voi syödä niin monta että nälkä lähtee. Töihinkin vain evääksi muutama paistetu kananmuna voipaperiin.
- se noinkin
jos on hautaan kiire :)
- jepulis
no vatsakin varmasti toimi sillä määrällä kananmunia ...
- suotatin
ilimanvaihto toimii torpassas, suattaa nimittäin PASKA haesta, vae ounko viärässä tä.
- laihduttaja
jos 10kg lähtee painosta 2viikossa,voi sen niinkin tehä kun mainitsit,mutta jos joku sairaus on en suosittele tuota menetelmää,paino tulee pian takaisin laihdutus voi tapahtua paljon hitaammin,eikä elimistö kärsi siitä silloin. Jos on on vähänkin sappivaivoja niin varmasti ne lisääntyvät jos laihduttaminen tapahtuu pelkällä kahvilla ja kananmunien syönnillä voi hyvin äkkiää olla teho-osastolla tipassa.Mielummin voisi aamulla syödä kunnon aamiaisen ja lämpimän ruoan päivällä ja illalla kun nälkä yllättää hedelmiä ja kaurapuuroa ja vähäkalorista mehukeittoa esim. mustikkakeittoa kaupasta pahimpaan nälkään niin saa nukuttuakin paremmin, kyllä auttaa ja on terveellistä itse olen näin tehnyt,on halpaakin kun kauraryynit ovat edullisia.Olen laihduttanut näin 10kg.Kesti kyllä noin 4kk laihtua,tietenkin liikuntaa pitää harrastaa joka päivä.
- itse apuja
puoli kiloa on sopivaa, kilo joskus hyvin lihavallakin on ehdoton maksimi.
suuri pudotus on myös kova rasite ja voi laukasta vakavan sokeritaudin.
(myös tuo ""atkinnsioin tyyli" on kovin rasittava,
usein tapahtuu valtavan nopeasti paluu entiselleen, sekä myöhemmin kohoava kolesteroli, laihdutussaikanhan se aina alenee) - tällääinen vaan
itse apuja kirjoitti:
puoli kiloa on sopivaa, kilo joskus hyvin lihavallakin on ehdoton maksimi.
suuri pudotus on myös kova rasite ja voi laukasta vakavan sokeritaudin.
(myös tuo ""atkinnsioin tyyli" on kovin rasittava,
usein tapahtuu valtavan nopeasti paluu entiselleen, sekä myöhemmin kohoava kolesteroli, laihdutussaikanhan se aina alenee)Moikka! Haluaisin kysyä teiltä hieman laihdutuksesta, tavoitteeni on pää asiassa saada rasvaa ja läskiä mahasta pois ja kiinteyttää paikkoija (reidet, maha..) Aloitin tänään laihduttamisen/kuntoilun ja liikunnan säännöllisesti. Tästä lähtien käyn joka toinen päivä 6km lenkillä, aluksi hölkkään ripeästi 4km ja kävelen reippaasti 2km, onko ok?
Joka päivä teen lihaskuntoa.. Aamulla alan syömään muroja aamiaiseksi, päivällä lämmin ruoka, illalla jos nälkä niin jotain pientä ja kevyttä (esim. hedelmiä, vihanneksia..) Mitä muuta vielä ? Miten pääsen ihannetuloksiin, eli siis saan rasvan&läskin mahasta pois?
Kiitoksia vastauksista etukäteen. - jentsulleen
Söin kinkkua koko ajan enkä nukkunut minuuttiakaan. Ennen joulua oli ylipainoa, nyt ei yhtään.
- Provoilun voi jättää muualle
jentsulleen kirjoitti:
Söin kinkkua koko ajan enkä nukkunut minuuttiakaan. Ennen joulua oli ylipainoa, nyt ei yhtään.
Liian läpinäkyvä ilmiselvä provo. tuo ei voi olla ikinä totta.
- ......................
se kaks kiloo lähtee kun käy paskalla
- Omro
Mediassa ja muuallakin ihmisten mieleen painetut sanat "ne joulukilot"! Ei ne kilot muutamassa päivässä tule se on varma. Se on pitkän ajan prosessi pikku hiljaa vähän, niin kuin salakavalasti kertyvät, jos ei ole tarkkana mitä suuhunsa laittaa ja miten liikkuu.
Sinällään lause on hyvä se saa ihmiset ajattelemaan. - salainen...
Ittellä huomasin ettei dietit auttanu eikä liikuntakaan kohentanu oloa hirveesti.. mut laihduin yhdellä konstilla ja tiedätkös mikä se oli?
söin vain silloin kun tuli oikeasti nälkä.- haluan olla laihempi
Olen siis pituudeltani 160cm ja painan 63kg. Paino indeksi on siinä normaain ja lihavan välissä , mutta olen siis lihava jos selkään alkaa muodustumaan makkaraa.
Jos haluaa pudottaa puoli kiloa viikossa niin kuinka paljon saisi suödä? Entä liikkua?
Nyt en liiku kun juuri bussille tai autolle ja olen kotona tai siivoan. Eli siis ei mitään liikuntaa tällä hetkellä.
Voisiko joku kertoa paljonko viikossa pitäisi liikkua , että puoli kiloa lähtisi viikossa? Jos ei halua karsia paljoa ruuasta. En syö paljoa karkkia , ehkä joskus pari ruuan jälkeen. Sipsit ajattelin vaihtaa dipattaviin kasviksiin ja kevyt kermaviiliin.
Riittäisikö viikossa jos käy kerran uimassa noin pari tuntia . lenkillä joka toinen päivä. Lenkki olisi puolen tunnin juoksua ja kävelyä vuorotellen. Sitten olisi vielä joku jumppa.
Riittääkö vai mitä pitäisi tehdä? - Kevyempään suuntaan
haluan olla laihempi kirjoitti:
Olen siis pituudeltani 160cm ja painan 63kg. Paino indeksi on siinä normaain ja lihavan välissä , mutta olen siis lihava jos selkään alkaa muodustumaan makkaraa.
Jos haluaa pudottaa puoli kiloa viikossa niin kuinka paljon saisi suödä? Entä liikkua?
Nyt en liiku kun juuri bussille tai autolle ja olen kotona tai siivoan. Eli siis ei mitään liikuntaa tällä hetkellä.
Voisiko joku kertoa paljonko viikossa pitäisi liikkua , että puoli kiloa lähtisi viikossa? Jos ei halua karsia paljoa ruuasta. En syö paljoa karkkia , ehkä joskus pari ruuan jälkeen. Sipsit ajattelin vaihtaa dipattaviin kasviksiin ja kevyt kermaviiliin.
Riittäisikö viikossa jos käy kerran uimassa noin pari tuntia . lenkillä joka toinen päivä. Lenkki olisi puolen tunnin juoksua ja kävelyä vuorotellen. Sitten olisi vielä joku jumppa.
Riittääkö vai mitä pitäisi tehdä?Googleta "energy net" niin löydät Kuopion Yliopiston laskurin jolla lasket päivittäiset plus- ja miinuskalorisi todella helposti.Voit käydä virtuaaliravintolassa jonka mittavasta ruokalistasta löydät päivän nautitut energiat ja päivän kulutuksesi saat selville kun klikkailet energiakulutusvalikosta sen mitä tuli päivän mittaan tehtyä.Jos viikon energia-alijäämä on 7000 kaloria, niin silloin kilo lähti! Laskurin käyttö ei maksa mitään ja on todella helppoa! Olen itse käyttänyt kohta puoli vuotta ja toimii!
- hphpiihiohio
laihutin kesällä 2006 kahessa viikossa 15 kiloo atkinsin dieetillä. Tuli kuukaudessa takasi kun lopetin. En tiiä si kuinka terveellistä semmonen on.
- kaalinpää
Se on loistava vauhti ja todennäköisesti pysyvämpi kuin pikapudotus. Ehdit oppimaan kokonaan uusia ruokatapoja eikä tarvi olla tiukkapipoinen. Kysymyshän on elämäntapojen muuttamisesta. Olen tuolla vauhdilla aloittanut syyskuussa ja nyt on 8kg poissa ja lisää menee pikkuhiljaa. On nyt jo hyvin palkitsevaa.
- mantaliina
Mielestäni puolikiloa viikossa on ihan sopiva vauhti,minulla itselläni myös meinaa olla tämän painon kanssa ongelmia.Syksyllä pääsin hyvään vauhtiin ,mutta nyt taas ei meinaa tulla mitään ihan masentaa ja väsyttää vaikka kuinka yrittää.Kevättä kohti aletaan menemään niin otetaan tavoitteet että saatais edes se puolikiloa viikossa.Tsemppiä vaan.
- itseeni ja
Painon vartijoihin.
Siitä pitää opiskella oikeat eväät ja sitten mennä niillä.
Eli jos syön kaksi palaa suklaata. En voi syödäkään sitten muuta kuin 0 pisteheiniä.
Eli oma valinta.
Minun kompastus on rasvaiset juustot, ja kermassa haudutettu ruoka. Olen ottanut kalkin lisän, jotta elimistön tarpeesta johtuva mieliteko poistuisi, en siis käytä maitotuotteita muuten.
Painoni ei ole pudonnut. Päin vastoin. Noussut neljä kiloa.....
- PUOLIKILOA
LÄHTEE VIIKOSSA KUN MENEE VAAN PASKALLE ENNEN PUNTARIA..
- cool !
mitä joudut tekemään päivässä jotta saan puoli kiloa pois? haluaisin itsekin kokeilla meinaan :)
- kotona kuntoilija
Itse olen kans nyt alottanu kuntoilun.Ei mulla mitään erikoisa tavoitteita oo kuhan pari kiloo lähtis ja kiinteytyisin!Kuntoki sais vähän parantua..Jouluks sain kuntolaitteen ja nyt oon viikon sen kaa joka ilta hikoillu.10 min. päiväs riittää näin alkuun ainakin.Siin polttaa noin 40 kalorii.jotenki tuntuu vähältä mut kai se siitä sit ku kunto kasvaa=)Lisäksi käyn 1h 15 min lenkillä koiran kaa(plus muut ulkoilu kävelyt)Hedelmiä oon syöny aika paljon ja siirtyny kevyt leviin ym. vähärasvasiin tuotteisiin.ja ilta syömistä olen koittanu välttää.Illalla siis vain hedelmiä.saa nähdä onko paino tippunu?En oo käyny nyt vaa`alla...Tsemppiä kaikille kohtalotovereille!=)
- Voita
kotona kuntoilija kirjoitti:
Itse olen kans nyt alottanu kuntoilun.Ei mulla mitään erikoisa tavoitteita oo kuhan pari kiloo lähtis ja kiinteytyisin!Kuntoki sais vähän parantua..Jouluks sain kuntolaitteen ja nyt oon viikon sen kaa joka ilta hikoillu.10 min. päiväs riittää näin alkuun ainakin.Siin polttaa noin 40 kalorii.jotenki tuntuu vähältä mut kai se siitä sit ku kunto kasvaa=)Lisäksi käyn 1h 15 min lenkillä koiran kaa(plus muut ulkoilu kävelyt)Hedelmiä oon syöny aika paljon ja siirtyny kevyt leviin ym. vähärasvasiin tuotteisiin.ja ilta syömistä olen koittanu välttää.Illalla siis vain hedelmiä.saa nähdä onko paino tippunu?En oo käyny nyt vaa`alla...Tsemppiä kaikille kohtalotovereille!=)
Mulla on kuus kiloa lähtenyt viime kesästä. En ole varsinaisesti laihduttanut. Leivän syömisen olen jättänyt hieman vähemmälle. Leivän päälle olen laittanut joko voita tai sitten jättänyt voin kokonaan pois ja laittanut ainoastaan vähärasvaisen juustonviipaleen ja rehuja. Miksi ihmeessä muuten käytätte kevytlevitteitä? Liimaksi leikkelen alle vai? Nehän on pelkää lisäainemössöä (lue tuoteselosteesta jos et usko)ja lisäksi pahan makuisiakin vielä. Minä käytän sen vähän minkä käytän ainoastaan voita ja Voimariinia. Ovat sen tän vielä puhtaina luonnontuotteita. Annosmääriä olen myös vähentänyt ja lisännyt ruokavalioon puuroja. Päivällä syön lounaaksi ainoastaan annospussikaurapuuron ja hedelmät. Ovat pitäneet hyvin nälkää. Kotona syön perheen kanssa päivällisen normaaliin tapaan. En osta eineksiä, limsoja, sipsejä. Illalla hedelmiä tai jogurtin. Maito on rasvatonta. Se on siinä. Liikunta jää arkisin aika vähiin. mitä nyt koiran kanssa lenkkeilen.
- voin kannattaja
Voita kirjoitti:
Mulla on kuus kiloa lähtenyt viime kesästä. En ole varsinaisesti laihduttanut. Leivän syömisen olen jättänyt hieman vähemmälle. Leivän päälle olen laittanut joko voita tai sitten jättänyt voin kokonaan pois ja laittanut ainoastaan vähärasvaisen juustonviipaleen ja rehuja. Miksi ihmeessä muuten käytätte kevytlevitteitä? Liimaksi leikkelen alle vai? Nehän on pelkää lisäainemössöä (lue tuoteselosteesta jos et usko)ja lisäksi pahan makuisiakin vielä. Minä käytän sen vähän minkä käytän ainoastaan voita ja Voimariinia. Ovat sen tän vielä puhtaina luonnontuotteita. Annosmääriä olen myös vähentänyt ja lisännyt ruokavalioon puuroja. Päivällä syön lounaaksi ainoastaan annospussikaurapuuron ja hedelmät. Ovat pitäneet hyvin nälkää. Kotona syön perheen kanssa päivällisen normaaliin tapaan. En osta eineksiä, limsoja, sipsejä. Illalla hedelmiä tai jogurtin. Maito on rasvatonta. Se on siinä. Liikunta jää arkisin aika vähiin. mitä nyt koiran kanssa lenkkeilen.
jos haluaa syödä terveellisesti kannatta jättää kevytlevitteet unholaan.Voi ja kasvisöljyt ovat hyviä,moni vitamiini tarvitsee imeytyäkseen rasvaa
- mantaliina
Suosittelisin joka päivä puolentunnin tai tunnin lenkkeilyyn tai kunnon hikijumppaan ainakin puolikiloa viikossa lähtee vaikka se välillä toivottomalta tuntuu yritetään toukokuun loppuunmennessä saada edes viisikiloa niin voi olla että lähtee enemmänkin jos vaan jaksetaan lenkkeillä ja ruokavaliota pitää tietenkin muuttaa rasvaa vähemmän syö terveellisemmin ja liikutaan enemmän niin eiköhän tulosta synny.
- milagro
tsemppiä sulle vaan!:)
- tiipadaapa
Ihan hyvä vauhti varmaan!Itelläni on lähteny 2,5 kk 17,5 kiloa.Tsemppiä,eläkä menetä toivoa!!
- ja äkkiä!
Millä ihmeen keinolla? Tahtoisin kanssa yrittää mutta laihis loppuu jo ekan päivän jälkeen:/
- tiipadaapa
ja äkkiä! kirjoitti:
Millä ihmeen keinolla? Tahtoisin kanssa yrittää mutta laihis loppuu jo ekan päivän jälkeen:/
Käväseppä kattomassa www.cambridgekuren.se
Eka viikko oli tosi raskas,mut sen jälkeen helppoa ko heinänteko:)Tsemppiä!! - Ikuinen laihduttaja
tiipadaapa kirjoitti:
Käväseppä kattomassa www.cambridgekuren.se
Eka viikko oli tosi raskas,mut sen jälkeen helppoa ko heinänteko:)Tsemppiä!!Miten otit yhteyttä?ja paljon koko lysti maksoi?
- Laihduttelija
Miten laihdutat?
- liina
Hitaasti varmemmin pysyvää. Ei oo liian vähän.Olen joskus pudottanut 1kg viikko vauhtia, kyllä sekin on tulosta tuottanut
- koirahullu
moi!minusta puol kiloo on hyvä summa jo viikos:)
Ja muistakaa vähentää karkin ja makeisten syömistä ja käykää kuntoillee juoksee ja kaikkee:)- reissupekka
Minulla paino putosi kilonverran viikossa (15 kg)
seuraavasti: Vähensin radikaalisti sokerin ja rasvan määrää, eli tarkkailin mitä söin,join reilusti vettä,(min. pari litraa päivässä) klo 18 jälkeen ainoastaa porkkanaa tai näkkileipää, jos "iltänälkä" yllätti.Vaikeampaa kuin pudottaminen,on saavutetun painon ylläpito pudotuksen jälkeen.
- Nimetön
Eka vuotena laihduin 13 kg, toisena vain 2 kg. Joten ei se ole nousuunkaan lähtenyt, kun noudatan hyväksi havaittua ruokavaliota. Aamulla puuro ja sokeriton mehukeitto, tai musta sokeriton kahvi ja kaksi siivua ruisleipää. Päivälliset ja lounaat yleensä keittoja tai kalaa. Illalla vain hedelmiä. Vettä pitkin päivää. Kyllä pysyy kilot kurissa. Ja tällä vauhdilla pysyy iho rypyttömänä. Ikää kun on jo jonkin verran. En harrasta liikuntaa, vaikka se hyväksi olisikin.
- A.C.
NYT TULEE PUOLI KILOA VIIKOSSA JA OLO VAAN PARANEE. MOI!
- 110kg
Hei
Olen itse mietiskellyt, että voiko ruokavaliota muuttamatta jos lisää liikuntaa, (tällä hetkellä en liiku juuri ollenkaan) laihtua? Itse en syö juurikaan roskaruokaa, edes perunalastuja. Eli onko siis liikunnalla suurempi rooli asiassa kuin ruokavaliolla?- Pudottajakokelas
Itse olen sitä mieltä että ruokavaliolla on huomattavasti suurempi merkitys kun liikunnalla.
TIETENKIN liikunta auttaa paljon, mutta kun ite olen seurannut vähän liikkuessa kalorikulutusta niin ei siihen tunnin kävelylenkkiin tarvii paljon syödä loppupelissä, riippuu siitä mitä syö tietenkin. Ite syön herkkuja kerran pari viikossa (esim. jätksiä, pannaria, pitsaa tms.), en sipsejä tai karkkeja. Mutta itellä tippui paino noin 100kg -> 92kg melko itestään kun jätin leivän päältä juuston pois ja aloin muutenkin tarkkailla syömistä. Vielä on savottaa jäljellä ja pahinta on itellä iltasyöminen... Liikun koiran kanssa lenkkeillen(kävely) päivittäin noin 45min, ja siihen punttisalia 2-3krt vkossa, lisäksi keskimäärin 1krt/vkossa sählyä. Mutta kannattaa ajatella asiaa siten että esim. mulla sykemittarin mukaan kulutus kävelyssä on 350kcal/ 45min lenkki ja paljonko siihen voi syödä -> esim. yksi makkara antaa varmaan saman verran energiaa. Ja vaihda juusto leivän päältä pois ja kinkkua tilalle, ja metukka ainakin pois! Ainiin ja vastaus kysymykseesi, voit laihtua myös liikuntaa lisäämällä, MUTTA sitä pitää sitten lisätä ihan tosi paljon, mun mielestä. Ei kannata mihinkään paastolle tms. alkaa ainakaan, ne kilot tulee takaisin! Eli muutat pikkasen tai pikkuhiljaa sitä ruokavaliota, liian äkilliset muutokset voi aiheuttaa kyllästymisen koko hommaan. Kannattaa vaikka muutaman päivän ajan ihan kokeeksi vähän seurata mitä pistelet suuhusi, lasket vähän kaloreita ja sitten lasket paljonko kulutat. Netti on näitä kalori/kulutuslaskureita taulukoita pullollaan. Ei ite ainakaan tee mieli hampurilaista kun tietää että sen eteen joutusi kävelemään 2-3h. Mutta joskus, esim. kerran viikossa kandee herkutella mutta järki siinäkin mukana. Tsemppiä! - nanakk
Pudottajakokelas kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä että ruokavaliolla on huomattavasti suurempi merkitys kun liikunnalla.
TIETENKIN liikunta auttaa paljon, mutta kun ite olen seurannut vähän liikkuessa kalorikulutusta niin ei siihen tunnin kävelylenkkiin tarvii paljon syödä loppupelissä, riippuu siitä mitä syö tietenkin. Ite syön herkkuja kerran pari viikossa (esim. jätksiä, pannaria, pitsaa tms.), en sipsejä tai karkkeja. Mutta itellä tippui paino noin 100kg -> 92kg melko itestään kun jätin leivän päältä juuston pois ja aloin muutenkin tarkkailla syömistä. Vielä on savottaa jäljellä ja pahinta on itellä iltasyöminen... Liikun koiran kanssa lenkkeillen(kävely) päivittäin noin 45min, ja siihen punttisalia 2-3krt vkossa, lisäksi keskimäärin 1krt/vkossa sählyä. Mutta kannattaa ajatella asiaa siten että esim. mulla sykemittarin mukaan kulutus kävelyssä on 350kcal/ 45min lenkki ja paljonko siihen voi syödä -> esim. yksi makkara antaa varmaan saman verran energiaa. Ja vaihda juusto leivän päältä pois ja kinkkua tilalle, ja metukka ainakin pois! Ainiin ja vastaus kysymykseesi, voit laihtua myös liikuntaa lisäämällä, MUTTA sitä pitää sitten lisätä ihan tosi paljon, mun mielestä. Ei kannata mihinkään paastolle tms. alkaa ainakaan, ne kilot tulee takaisin! Eli muutat pikkasen tai pikkuhiljaa sitä ruokavaliota, liian äkilliset muutokset voi aiheuttaa kyllästymisen koko hommaan. Kannattaa vaikka muutaman päivän ajan ihan kokeeksi vähän seurata mitä pistelet suuhusi, lasket vähän kaloreita ja sitten lasket paljonko kulutat. Netti on näitä kalori/kulutuslaskureita taulukoita pullollaan. Ei ite ainakaan tee mieli hampurilaista kun tietää että sen eteen joutusi kävelemään 2-3h. Mutta joskus, esim. kerran viikossa kandee herkutella mutta järki siinäkin mukana. Tsemppiä!Juujuu. Tämmönen 14v. 168cm ja 107kg peräkylän likka tarttis nyt hiukka vinkkii, että mistä alottaa laihdutus. Terveydenhoitajan juttusille en mene, kailottaa asiani kaikkien tietoon. Viime terveystarkastuksen jälkeenkiin, koko kylä tiesi painoni grammalleen. Mitään muita liikunta mahdollisuutta ei ole kuin kävely, näin talvella. Hölkötä enkä juosta jaksa. Kotona vanhemmat ei tunnu ymmärtävän tilannettani, ovat itsekin lihavia ja laittavat super rasvaista ruokaa. Eli siis jos haluan syödä "terveellisesti", niin monipuolisesti ei kyllä tule syötyä, kun omista vähistä rahoista joudun ruokani ostamaan. Olisiko jotain hyvää ja halpoo ruoka-ainetta, mitä olisi turvallista syödä joka aterialla? Kaurapuuroa, yms. ja monivitat päälle? Hohhoi.
- 7kg puolessa vuodessa
En ole lukenut viestejä,joku voi olla jo sanonut.
Vesi vetenä ja tee.
Olen juonut puolen vuoden aikana 1-2ltr vettä päivässä ja kahvi muuttui teeksi 5-6kp vrk.
Syön niinkuin ennenkin,herkkujakin piisaa lähes joka päivälle.
Iltasyönnnissä klo 18.00 jälkeen pitää miettiä,mitä suuhunsa laittaa ja tietenkin vettä päälle. - muori
nanakk kirjoitti:
Juujuu. Tämmönen 14v. 168cm ja 107kg peräkylän likka tarttis nyt hiukka vinkkii, että mistä alottaa laihdutus. Terveydenhoitajan juttusille en mene, kailottaa asiani kaikkien tietoon. Viime terveystarkastuksen jälkeenkiin, koko kylä tiesi painoni grammalleen. Mitään muita liikunta mahdollisuutta ei ole kuin kävely, näin talvella. Hölkötä enkä juosta jaksa. Kotona vanhemmat ei tunnu ymmärtävän tilannettani, ovat itsekin lihavia ja laittavat super rasvaista ruokaa. Eli siis jos haluan syödä "terveellisesti", niin monipuolisesti ei kyllä tule syötyä, kun omista vähistä rahoista joudun ruokani ostamaan. Olisiko jotain hyvää ja halpoo ruoka-ainetta, mitä olisi turvallista syödä joka aterialla? Kaurapuuroa, yms. ja monivitat päälle? Hohhoi.
Ensinnäkin sun tietoja EI saa mennä muiden korviin, terveydenhoitajan voi nostaa syytteelle siitä - tai ainakin tehdä kantelun esim. hänen esimiehelleen.
Tiedän tarkalleen sinun tilanteen, olin itse juuri samanlaisessa kotonani. Olen vieläkin lihava ja nyt lähes viiskymppisenä, kolmen lapsen äitinä on minulla oikea halu ja ehkä voimakin laihduttaa sillai, ettei se ole ajatuksista päällimäisenä. Minulle laihduttaminen on vaikeampaa kuin sinulle nuori neiti, sillä minulla on hitaampi perusaineenvaihto ja tiedän jo miten säästytään "rankalta" liikunnalta ( vie mennessäs, tee ollessas ja tuo tullessas) eli ehkä voin syyttää tästä lähin "huonoa muistia" kun haen ja vien eri kerroilla eli tulisi hyötyliikuntaa enemmän (en tykkää kulkea pitkin teitä, metsässä kylläkin)
Olen aloittanut tällä viikolla pikkuhiljaa: Otan vain yhden leivän aterialla (ennen meni 3-5). Annosta olen pienentänyt levittämällä ruoan lautaselle, eli jos päältä katotaan annos on "saman kokoinen" mutta ei nyt kekomainen, en ota kolmea pottua vaan yhden ja halkaisen sen heti. Vesilasillinen ennen ateriaa, hedelmä illalla ja aamulla hiutalepuuro tai talkkunapuuro niin ei pääse nälkä yllättämään ennen lounasta. Painotan syöntini aamuun ja lounaaseen iltaa päin kevenee. Kahvileipä on kompastukseni, mutta loppuuhan ne joulutarjottavat aikanaan ja nyt tyrkytän niitä kaikille, jotta loppuisivat pikemmin - enkä sitten leivo uusia.
Nuori neiti! syö monipuolisesti (sillä pelkkä kaurapuuro alkaa pian pukkia takas) Kyllä siellä vanhempien pöydässä on taatusti sulle jotakin, mutta syö vain vähemmän ja vältä makeaa sekä rasvaista. Sä olet yläasteella ja siellähän opetetaan kotitaloutta, hyövynnä niitä tietoja kotona ja ala ruuanlaittajaksi eläkä aina oota josko joku muu laittaisi. Äitisi voi olla kiitollinen pienestä avusta keittiössä ja vaikka innostuisi itsekkin kokeilemaan uusia keveämpiä tuulia; salaattia, keittoja ym. Tiedän kokemuksesta kuinka helppo on urautua, laittaa sitä tuttua ja helppoa joskus pieni tuuletus siitä ainaisesta "pottua ja kastiketta" linjasta on tarpeen. Ole sinä se alulle panija joka vie perheenne "laihemmalle tielle" - lautasmalli
nanakk kirjoitti:
Juujuu. Tämmönen 14v. 168cm ja 107kg peräkylän likka tarttis nyt hiukka vinkkii, että mistä alottaa laihdutus. Terveydenhoitajan juttusille en mene, kailottaa asiani kaikkien tietoon. Viime terveystarkastuksen jälkeenkiin, koko kylä tiesi painoni grammalleen. Mitään muita liikunta mahdollisuutta ei ole kuin kävely, näin talvella. Hölkötä enkä juosta jaksa. Kotona vanhemmat ei tunnu ymmärtävän tilannettani, ovat itsekin lihavia ja laittavat super rasvaista ruokaa. Eli siis jos haluan syödä "terveellisesti", niin monipuolisesti ei kyllä tule syötyä, kun omista vähistä rahoista joudun ruokani ostamaan. Olisiko jotain hyvää ja halpoo ruoka-ainetta, mitä olisi turvallista syödä joka aterialla? Kaurapuuroa, yms. ja monivitat päälle? Hohhoi.
Hyötykävely on vallan mainiota liikuntaa, kesäsin fillarointi.
Sulla on kouluruokailu käytössä eiks totta? Nimimerkki Muori antoikin hyviä vinkkejä. Lisäisin siihen et täytä ruokalautanen kasviksilla ja sit ruokaa. Säästä se leipä (omena tjm.) välipalaksi ja ole tarkkana mitä sihen leivän päälle laitat. Laihtumiseen ei tarvitse nähdä nälkää, pientä itsekuria kylläkin.
Pyydä vanhempiasi ostamaan salaattiaineksia. Täytät sitten kotonakin lautasen niin että siinä on osa ruokaa ja suurin osa salaaattia.
Anna itsellesi aikaa laihtumiseen. Maltillinen painonpudotus pitää ne kilot paremmin alhaalla ja kun paino jumittaa ota mittanauha käyttöön. Usein käy niin että centit kapenee vaikka vaaka jumittaa.
Monet käyttävät Excelin taulukkoa seuratakseen painon ja centtien kapenemista. Kiva katsoa kun käyrä menee alespäin.
Siin jotain. :)
Alla hyödyllinen linkki.
http://www.fineli.fi/
- laihduttaja
Olen laihduttanut viime elokuusta n. 10 kg melko tasaiseen tahtiin, eli keskimäärin ½ kg viikossa. Normaalilla ruokavaliolla, määriä tarkistaen, herkut aluksi täysin pois, sitten harkitusti. Iltasyönti kontrollissa. Lisäsin liikuntaa ja silloin aloitin 'taas' permantojumpan.
Olen mies, ikä 54, pituus 177, pudotus 91 -> 81 kg. No, on lihaksiakin 'vähä'. Tarkoitus on jatkaa vielä muutaman kilon pudotuksella.
Kysymys: Huomaan leukaperissä löysää, samoin pakaroiden alaosassa roikkuvaa höhhöä. Kiinteytyykö nämä hitaammin jälkeenpäin liikunnalla tai vain muuten laihdutuksen myötä?
Vatsan seutu on vetäytynyt paremmin.- laihduttaja10
Kirjoitin äskeisen, kun huomasin tuolla 'laihduttaja' -nimimerkillä muitakin.
sorry.
Kuulostaa hyvältä.Itsekin aloitan kuntosalilla käynnin lenkkeilyn huomenissa. En kyllä ole ylipainoinen, mutta muutama kilo on jouluna/syksyn aikana tullut. Poikaystäväkin kun meni armeijaan, niin pitäisi itsekin kuntoa kohentaa sillä välin. Kun hän joskus pääsee takaisin niin yhdessä sitten voidaan urheilla.
- pullukka
Moi! olisiko kellään selkeää mutta ei turhan dramaattista ohjetta millä saisi 0.5/1kg pudotettua viikossa. Olen aika huono liikkumaan joten kuntosali ei tule kysymykseen ollenkaan.. Kaikki ehdotukset ovat kullan arvoisia! olisi ihana olla kesällä hoikempi ja kauniimpi. :)
- atkinssi
Kyllä helpoin tapa jokaiselle jolla on reilustu ylipainoa siksi että pitää rasvaisesta ruoasta on vähentää hiilidydraatit minimiin. Kevyttuotteet voi unohtaa lähes kaikki, koska sokerin määrä on niissä yleensä ihan kauhea. Itsellä ainakin lähtee kilo viikossa vaikka syön voita, rasvaisia juustoja, varsinkin aurajuustoa. En käytä kevyttuotteita lainkaan, päinvastoin, ostan vain maustamatonta mahdollisimman rasvaista jogurttia johon lisään sekaan marjoja tms.
Oppaita löytyy vaikka miten paljon tähän(kin) asiaan. Antti Heikkilä on kirjoittanut asiasta useammankin kirjan ja netti on täynnä asiaa alakarppaamisesta kun googletaa "alakarppaus". Itse en ainakaan viitsi syödä "kevyesti", syön mieluummin hyvää ruokaa, pihvejä ja muuta kivaa. Jos tekee mieli hiilihydraattipitoista ruokaa niin silloin vältän rasvaa, koska nuo kaksi eivät sovi yhteen. Monikohan tietää että esim. perunan tärkkelys muuttuu elimistössä sokeriksi? Ei tarvitse ihmetellä jos sokeritasapaino heittelee ja väsyttää. Vähähiilarinen ruokavalio ainakin itsellä poistaa jatkuvan väsymyksen ja viimeisenä, kolesteroli arvoni eivät todellakaan ole nousseet yhtään, se on pelkkä mainosmiesten luoma myytti. Tilatkaa Antti Heikkilän Ravinto ja terveys kirja, se saa silmänne aukeamaan tälle kevytsitäjatätä touhulle. Suomalaiset ovat näinä kevyttuotteiden luvattuina aikoina lihavampia kuin KOSKAAN aikaisemmin. - matematiikkaa
siis yhteen- ja vähennyslaskua.Laskukone on vapaasti käytössä, "energy net" vain Googlen laatikkoon ja voit helposti tarkistaa montako kaloria tuli ja montako kului päivän mittaan.Miinuksilla laihtuu ja plussilla lihoo!
- ......
Itse olen viikon ollut kevyemmällä ruokavaliolla,syön alle 1000 kaloria päivässä,eli sillä pitäisi lähteä n.1/2 kiloa viikossa,näin olen ymmärtänyt...
- Nutriletukka
Oletteko harkinneet rasvaimua? Kilot pois ja heti.
mulla kävi mielessä, kun näin tämän:
http://www.hymy.fi/kuvat-ja-videot/kohuvideot/susan-ruusunen-rasvaimussa- atkinssi
Kyllähän se liikunta auttaa polttamaan rasvaa, varsinkin jos viitsii heti heräämisen jälkeen lähteä ulos, sillä keho polttaa nukkuessamme rasvaa enemmän kuin uskotkaan. Pienen liikunnan merkitys on kuitenkin aika pieni, lihasmassan kasvatus auttaa enemmän, koska isommat lihakset polttavat enemmän energiaa. Toki liikkua kannataa silti, en ketään kehota liikuntaa karttamaan.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1992637
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1192393En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761678Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2011194Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va511093- 471078
- 99991
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6793- 46793
- 105777