Kulkineittein myynti

on notkahtanut

Myynti on pudonnut vuodesta 2006 selkeästi.
Alkavatko markkinat täyttyä vai loppuuko ostajilta rahat.
Muissa Pohjoismaissa myynti on kuitenkin selkeästi suurempaa. Ruotsissa 6000 ja Tanskassa melkein saman verran. Norjassakin 3-4 tonnia.
Meillä vaan 1500 kumpiakin.

11

1034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomestahan ei....

...enää kukaan hintatietoinen osta matkailuautoja. Keskieuroopasta ja Virostakin saa autoja hyvin paljon halvemmalla kuin Suomesta.

Täällä samanlainen ja samanlaisin varustein varusteltu auto maksaa n. 55.000 euroa kun sen saa Saksasta 32.000 eurolla verovapaana. Tiedän mistä puhun, koska allani on jo kolmas Saksan-tuontiauto alla.

P.S. Myydessä olen saanut aina omani pois ja jäänyt vähän voittoakin vaikka olen pitänyt niitä vuoden pari.

Kannattaahan se miettiä, lihottaako suomalaisia vaunumyyjiä vai itseään??

• tarjontaa.

• valehtelija !

""""""
        P.S. Myydessä olen saanut aina omani pois ja jäänyt vähän voittoakin vaikka olen pitänyt niitä vuoden pari.

"""""

Miten ihmeessä tämä on mahdollista, kaikki noin sanovat, mutta koskaan en ole kuullut ihmisestä joka olisi halvemmalla omansa myynyt kuin on sen ostanut, mutta silti kaikkien autojen hinta laskee kilometrien ja iän vuoksi.

Nyt ei tämä mies käsitä !!!! Ei se ole edes teoriassa mahdollista, miten käytännössä ?

• Sofelier
        valehtelija ! kirjoitti:

""""""

"""""

Miten ihmeessä tämä on mahdollista, kaikki noin sanovat, mutta koskaan en ole kuullut ihmisestä joka olisi halvemmalla omansa myynyt kuin on sen ostanut, mutta silti kaikkien autojen hinta laskee kilometrien ja iän vuoksi.

Nyt ei tämä mies käsitä !!!! Ei se ole edes teoriassa mahdollista, miten käytännössä ?

Ostat vaikkapa Saksasta 35 000€:lla auton, jonka hinta Suomessa olisi 50 000€.
        Ajat sillä vuoden ja myyt sen Suomen markkinoille esim. 40 000€:lla.
        Näin se menee.

Itse ostin kerran Suomesta välittäjältä tuontiauton, jonka myin vuoden kuluttua samaan hintaan, millä sen ostinkin.

• tosi on !

• Epäilevä Erkki
        Sofelier kirjoitti:

Ostat vaikkapa Saksasta 35 000€:lla auton, jonka hinta Suomessa olisi 50 000€.
        Ajat sillä vuoden ja myyt sen Suomen markkinoille esim. 40 000€:lla.
        Näin se menee.

Itse ostin kerran Suomesta välittäjältä tuontiauton, jonka myin vuoden kuluttua samaan hintaan, millä sen ostinkin.

Kyllähän Saksasta halvalla auton saa kun käteisellä ostaa, mutta sen myyminen hyvällä voitolla Suomessa käteisostajalle onkin paljon vaikeampaa. Tarinoita piisaa. Ostajat on jostain ihmeen syystä valmiit maksamaan vaikka jollekin Rinta-Joupille 5-10 tonnia enemmän kuin yksityiselle myyjälle. Vielä vaikeaampi on myydä uitettua, koska sen historiaan voi Saksassa sisältyä 100 tkm mittarista pois pyyhittyä vuokrausta. JOS se noin helppoa olisi, niin ethän varmaan joutaisi tänne kirjoittelemaan?

• Suomestahan ei....

Ostin Saksasta auton hintaan 39.500. Autolla oli ajettu 7000 km (paperit oli kunnossa). Ajoin autolla 24.000 kilometriä ja sain siitä 41.500. Voittoa tli koska en uhrannut autoon korjausten muodossa rahaa. No, eihän tuo voitto kummoinen ollut, samaan aikaan liikkeet pyysivät huonommin varustellusta autosta 52.000. Että menihän se runsaasti halvemmalla mitä liike pyysi, siltikin jäi mukavasti "tuontikuluja".

Että näin se menee...

Tottakai, myydäänhän siellä romukunnossakin olevia autoja, itselläni oli agenttina siellä asuva kaverini...

Tarkkana on oltava!

• Sofelier
        Epäilevä Erkki kirjoitti:

Kyllähän Saksasta halvalla auton saa kun käteisellä ostaa, mutta sen myyminen hyvällä voitolla Suomessa käteisostajalle onkin paljon vaikeampaa. Tarinoita piisaa. Ostajat on jostain ihmeen syystä valmiit maksamaan vaikka jollekin Rinta-Joupille 5-10 tonnia enemmän kuin yksityiselle myyjälle. Vielä vaikeaampi on myydä uitettua, koska sen historiaan voi Saksassa sisältyä 100 tkm mittarista pois pyyhittyä vuokrausta. JOS se noin helppoa olisi, niin ethän varmaan joutaisi tänne kirjoittelemaan?

Se Espoosta 2004 ostamani tuontiauto oli vuosimallia 2002 jossa oli mittarissa 56 000 km. Ei varmaankaan oltu ruuvattu 100 000 km pois, vai epäiletkö? Käytön jälkiä ei näkynyt sisällä tai ulkopuolellakaan minkään laisia. Markiisia ei oltu koskaan avattu, sillä tukivarsissa oli edelleen tehtaan suojamuovit paikoillaan.
        Vaihdoin sen vuonna 2005 tuliterään autoon Suomessa, jolloin mittarissa oli 70 000 km.
        Vaihdossa sain autostani tasan saman summan, minkä olin siitä maksanutkin. Automyyjä ei kysynyt missään vaiheessa mistä olin auton ostanut.

Vieläkin suon sinulle oikeuden epäillä kertomukseni totuudenmukaisuutta. Se on sinun oikeutesi.

• Turuust
        Sofelier kirjoitti:

Se Espoosta 2004 ostamani tuontiauto oli vuosimallia 2002 jossa oli mittarissa 56 000 km. Ei varmaankaan oltu ruuvattu 100 000 km pois, vai epäiletkö? Käytön jälkiä ei näkynyt sisällä tai ulkopuolellakaan minkään laisia. Markiisia ei oltu koskaan avattu, sillä tukivarsissa oli edelleen tehtaan suojamuovit paikoillaan.
        Vaihdoin sen vuonna 2005 tuliterään autoon Suomessa, jolloin mittarissa oli 70 000 km.
        Vaihdossa sain autostani tasan saman summan, minkä olin siitä maksanutkin. Automyyjä ei kysynyt missään vaiheessa mistä olin auton ostanut.

Vieläkin suon sinulle oikeuden epäillä kertomukseni totuudenmukaisuutta. Se on sinun oikeutesi.

Vertaat nyt ihan eri hintoja veikkonen. Jos ostat "uitetun" suoraan käteisellä ja sitten vaihdat sen UUTEEN, niin älä vertaa välirahaa uuden auton ovh- hintaan. Suoralla käteiskaupalla uuden hinta olisi ollut 8-12% halvempi.

Sitä "voittoa", mitä yrität väittää ei ole olemassa. "Voitto" on siinä, että itselleen kannattaa hakea auto ja pitää se useampia vuosia. M- auton suora myynti ilman vaihtoa toiseen liikkeessä on useimmiten epätoivoinen juttu.

Onko Suomessa muitakin m- autoja kuin "tuontiautoja"? Yli kolmannes käytettyinä alan liikkeissä myydyistä on Saksasta jobbarien hakemia "uitettuja", niinkuin näköjään oli sinunkin "Espoosta ostamasi tuontiauto".

• tarina

ostin Saksasta 2004 -86 mallisen Detlevin alkovimalli ajettu 24500km maksoin 2500 euroo myin sen viime vuonna sain 15500 euroo kohtuullinen hakupalkka teen saman tänäkin vuonna kyllä tyhmiä ostajia riittää. Kauppa se on joka kannattaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3805
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2669
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      95
      2154
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1657
    5. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1478
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1461
    7. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      25
      1451
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1434
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1408
    10. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      11
      1284
    Aihe