Odotan edelleenkin vastuksia!

taikauskoa kaikki tyynni

Kukaan ei ole vielä antanut tyhjentäviä vastauksia näihin perustavanlaatuisiin kristinuskomisen kysymyksiin:

1) Miksi kuolematon Jumala olisi uhrannut itsensä itselleen?

2) Miksi hän olisi vieläpä huijannut, ts. ei olisikaan kuollut aivan oikeasti, vaan vironnut henkiin (kuten useammat muutkin aikaisemmat jumalat)?

3) Kuka on tämä Jumalaakin suurempi Herra, joka vaati Jumalaasi uhraamaan itsensä itselleen?

4) Mikä on tuollaisen "itsensä uhraamisen" fysikaalinen toimintaperiaate?

5) Voisiko joku teistä uhrata itsensä esim. kaikkien suomalaisten puolesta?

6) Oletteko tututustuneet sijaiskärsimyksen historiaan? Siis sitä miten se lainattiin kristinuskoonkin..

52

1107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - Abimelek

      Emme ole vähääkään kiinnostuneita tietämättömien ja oppimattomien valheista ja mielikuvitustarinoista.

      Usko jo viimeinkin että kristityissä on sinua viisaampia kaikki. Ja toisem vilä erityisiä tutkivia tiedemihiä. Emme tee mitään sinun saduillasi, pidä omana hyvänäsi.

      Katsotaan sitten kun korahdat viimeisen vetosi, kuinka käy. Helvetissä heräät jos parannusta ei tule.

      • taikauskoa kaikki tyynni

        noissa kysymyksissäni oli "valhetta, mielikuvitusta ja satua".

        Mistä minun pitää tehdä parannus? Kahvinjuonnista varmaan ....


      • - Abimelek
        taikauskoa kaikki tyynni kirjoitti:

        noissa kysymyksissäni oli "valhetta, mielikuvitusta ja satua".

        Mistä minun pitää tehdä parannus? Kahvinjuonnista varmaan ....

        Älä enempää valehtele tällä sivulla, vaan mene välittömästi kotiisi höyryämään.


      • heräsi

        onko itse kiukku herännyt vai mistä moinen kiivailu.


      • Hänen tärkeä rooli
        heräsi kirjoitti:

        onko itse kiukku herännyt vai mistä moinen kiivailu.

        Hänessä on Napaleonintauti käsi sydämellä. Hän kiivastuu kun hänen aikaansa tällä tavalla tuhlataan jonnin joutavissa turhissa kysymyksissä, jotka ovat päivän selviä.


      • - Abimelek
        Hänen tärkeä rooli kirjoitti:

        Hänessä on Napaleonintauti käsi sydämellä. Hän kiivastuu kun hänen aikaansa tällä tavalla tuhlataan jonnin joutavissa turhissa kysymyksissä, jotka ovat päivän selviä.

        Hälytys-sireenit pannaan välittömästi soimaan kun nälkänen susi haahuilee Herran lauman ympärillä.
        ______
        Mutta mutta...? Minkähän vuoksi nämä tiukkikset ovat jälleen hiljaa? Minkähän vuoksi he ovat kovin tyytyväisiä nyt??
        ______

        Kohta kun aletaan puhua Jumalan armosta, jonka syntinen saa lahjaksi uskon kautta, Kristuksen teon perusteella, niin välittömästi nousee tiukkisten raivo.


    • Huolestunut.

      vatta pipi?

    • teutatess

      1. Ei niin ole käynytkään , vaan sinä et osaa asettaa edes kysymyksiä niin kuin ne tulee . Se että kysyt miksi jumala olisi uhrannut itsensä itselleen?
      Kysymyksen pitäisi olla , miksi Jumala uhrasi , poikansa itselleen .?
      Vastaus on , kenestäkään muuta ei siihen ollut, He sopivat käytännön ennen kuin Jeesus syntyi tähän maahan , lihaksi (vaikka olikin jumalainen ) Niin paljon on JUMALA MAAILMAA Rakastanut , että antoi ainoan poikansa , ettei yksikään hukkuisi joka Häneen uskoo .

      2. Mitkä aiemmat jumalat

      3. Katso kohta 1

      4. katso kohta 1

      5. Tuskin niin jaloa tekoa meistä kenestäkään löytyy , ja siksi Hän lähettikin poikansa sen täyttämään .

      6. Emme ole , koska meidän ei ole tarvinnut . Meille riittää tämä USKO JA TÄMÄ KILVOITUS .

      • - Abimelek

        Eihän siitä loppua tule jos satusetää alkaa kuuntelemaan. Hänen kehäpäätelmänsä pyörii ympyrää, kun posetiivi. Raamatussa on kaikki valmiiksi selitetty, miksi Jumala toimi niin kun hän toimi.

        Mies joka on pyyhkinyt Raamatulla persettään, ei ansaitse minkäälaisia vuorosanoja, ainostaan ruoskaa ahteriinsa. Helvetin tuli polttaa lopun karren, kunhan se aika koittaa.

        Ellei sitten käy niin onnellisesti että Jumala tarttuu pelastavalla sanallaan häneen ja vetää pelastukseen.


      • näkee

        asian niin, että Jeesus oli Jumalan aineellinen muoto eli että Jeesus = Jumala. Tällöinhän hän ikäänkuin uhrasi itsensä.


      • kuuntelet?
        - Abimelek kirjoitti:

        Eihän siitä loppua tule jos satusetää alkaa kuuntelemaan. Hänen kehäpäätelmänsä pyörii ympyrää, kun posetiivi. Raamatussa on kaikki valmiiksi selitetty, miksi Jumala toimi niin kun hän toimi.

        Mies joka on pyyhkinyt Raamatulla persettään, ei ansaitse minkäälaisia vuorosanoja, ainostaan ruoskaa ahteriinsa. Helvetin tuli polttaa lopun karren, kunhan se aika koittaa.

        Ellei sitten käy niin onnellisesti että Jumala tarttuu pelastavalla sanallaan häneen ja vetää pelastukseen.

        Meillä on ainakin opetettu lapsille, ettei p-alkuisia sanoja käytetä (en tiedä miten oppi on mennyt perille, koska ovat jo aikuisia nämä lapset ja maailmalla) emmekä niitä itsekään käytä.

        Hyvin kummallista Jumalan ja hänen omiensa puolustamista tuollainen - voiko palvelija olla suurempi Herraansa? Voisiko palvelija saada osakseen muuta kuin mitä hänen Herransa sai? Ja minkälaisen esimerkin Herramme jätti omilleen?

        Että pitää kynsin hampain puolustautua ja todistella älykkyyttään, niinkö?

        Jos itse taivaan Jumala suostui pilkattavaksi ja nöyryytettäväksi, hän joka itse on kaiken luonut, antanut järjen niillekin, jotka häntä vastustavat ja hänet kieltävät, emmekö me voi suostua samaan? Emmekö me voi sietää yhtään mitään?

        Tarvitseeko Jumala meitä puolustajakseen?

        Eikä Hän itse puolusta meitä?

        Etkö usko, että Hän pystyy siihen?


      • - Abimelek
        kuuntelet? kirjoitti:

        Meillä on ainakin opetettu lapsille, ettei p-alkuisia sanoja käytetä (en tiedä miten oppi on mennyt perille, koska ovat jo aikuisia nämä lapset ja maailmalla) emmekä niitä itsekään käytä.

        Hyvin kummallista Jumalan ja hänen omiensa puolustamista tuollainen - voiko palvelija olla suurempi Herraansa? Voisiko palvelija saada osakseen muuta kuin mitä hänen Herransa sai? Ja minkälaisen esimerkin Herramme jätti omilleen?

        Että pitää kynsin hampain puolustautua ja todistella älykkyyttään, niinkö?

        Jos itse taivaan Jumala suostui pilkattavaksi ja nöyryytettäväksi, hän joka itse on kaiken luonut, antanut järjen niillekin, jotka häntä vastustavat ja hänet kieltävät, emmekö me voi suostua samaan? Emmekö me voi sietää yhtään mitään?

        Tarvitseeko Jumala meitä puolustajakseen?

        Eikä Hän itse puolusta meitä?

        Etkö usko, että Hän pystyy siihen?

        Kysyppä heiltä, miksi he pitävät niin kovaa älämööä? Aivan kuin koko maailman vastuu lepäisi heidän hennoilla hartioillaan. Huoli on (monilla)vain siitä, ettei kukaan pääse ilman heidän ja edustamansa yhdistyksen lupaa taivaasee.

        Minä uskon että Jumala huolehtii omistaan. Miljoonista lapsistaan. Entä sinä!

        Koskahan päästäisiin siihen että sinä tekisit parannusta omista synneistäsi, ja kantaisit vastuu vääristä tuomioistasi??


      • pyörii...
        - Abimelek kirjoitti:

        Kysyppä heiltä, miksi he pitävät niin kovaa älämööä? Aivan kuin koko maailman vastuu lepäisi heidän hennoilla hartioillaan. Huoli on (monilla)vain siitä, ettei kukaan pääse ilman heidän ja edustamansa yhdistyksen lupaa taivaasee.

        Minä uskon että Jumala huolehtii omistaan. Miljoonista lapsistaan. Entä sinä!

        Koskahan päästäisiin siihen että sinä tekisit parannusta omista synneistäsi, ja kantaisit vastuu vääristä tuomioistasi??

        yhtä hyvin minä voi kehottaa sinua kysymään itseltäsi tuo viimeisen kappaleesi kysymyksen, sillä et ole minua tippaakaan parempi.


      • - Abimelek
        pyörii... kirjoitti:

        yhtä hyvin minä voi kehottaa sinua kysymään itseltäsi tuo viimeisen kappaleesi kysymyksen, sillä et ole minua tippaakaan parempi.

        Kerropa kerrankin mitä tuollaiset patremmuus-vertaukset tarkoittavat?

        Etkö sinä tiennyt että tässä on kaksi rikollista, jotka ovat kuolemaan tuomittuja, sinä ja minä?

        Tästä lähteekin tiet eroamaan sitten. Minä anon Herraltani Jeesukselta armoa, mutta sinä repuusi kehut hyvää ristillisyyttäsi ahkeraa saarnamiesten kaulailua, ja erehtymättömiä ihmisiä joihin luotat paljon enemmän kuin Jumalan sanaan.

        Minä olen saanut armon Kristukselta hänen sanansa uskomisen kautta, aivan lahjana ilman omia ansioitani, taikka minkään nimisen yhdistyksen jäsenyyttä.

        Kerro nyt, mihin sinä perustat paivittäisen vertailusi, itsekin olet rikollinen?? Ja mihin sinä Jumalan pojan tappanut roisto perustat oikeutesi tuomita Jeesuksen verellä Jumalan löapsiksi lunastettuja Jumalan lapsia?

        Kerro ihmeessä! Minä toivon ja rukoilen että sinulle alkaisi Jumalan armo ja anteeksiantamus kelpaamaan ennen kuolemaasi.

        Se tekee syntisen varmasti pieneksi, ja jättää Jumalalle tilan tuomita. Ja rukous nousee että kaikki pelastuisivat, uskomalla Jeesukseen. Ei ole enää pienintäkään halua tyrkkiä ketään pois Kristuksesta jota USKON KAUTTA hänessä riippuvat.


      • edes
        - Abimelek kirjoitti:

        Kerropa kerrankin mitä tuollaiset patremmuus-vertaukset tarkoittavat?

        Etkö sinä tiennyt että tässä on kaksi rikollista, jotka ovat kuolemaan tuomittuja, sinä ja minä?

        Tästä lähteekin tiet eroamaan sitten. Minä anon Herraltani Jeesukselta armoa, mutta sinä repuusi kehut hyvää ristillisyyttäsi ahkeraa saarnamiesten kaulailua, ja erehtymättömiä ihmisiä joihin luotat paljon enemmän kuin Jumalan sanaan.

        Minä olen saanut armon Kristukselta hänen sanansa uskomisen kautta, aivan lahjana ilman omia ansioitani, taikka minkään nimisen yhdistyksen jäsenyyttä.

        Kerro nyt, mihin sinä perustat paivittäisen vertailusi, itsekin olet rikollinen?? Ja mihin sinä Jumalan pojan tappanut roisto perustat oikeutesi tuomita Jeesuksen verellä Jumalan löapsiksi lunastettuja Jumalan lapsia?

        Kerro ihmeessä! Minä toivon ja rukoilen että sinulle alkaisi Jumalan armo ja anteeksiantamus kelpaamaan ennen kuolemaasi.

        Se tekee syntisen varmasti pieneksi, ja jättää Jumalalle tilan tuomita. Ja rukous nousee että kaikki pelastuisivat, uskomalla Jeesukseen. Ei ole enää pienintäkään halua tyrkkiä ketään pois Kristuksesta jota USKON KAUTTA hänessä riippuvat.

        lestadiolainen, mutta olen lestadiolaisuudesta kiinnostunut Kristitty. Kirjoituksistasi paistaa se, miten katsot ymmärtäväsi KAIKKIA MUITA paremmin raamatun keskeisen sanoman, jotka minulle ovat armo ja lähimmäisen rakkaus. Näistä jälkimmäinen ei ole näkynyt kirjoituksissasi muutoin kuin raamatun siteerauksissa, mutta ei siinä miten kohtelet muita palstalaisia.

        Sinulle näyttävät kaikki muut itseäsi lukuun ottamatta olevan syntisiä ja matkalla helvettiin. Mistä saat tuon oikeuden tuomita toisia Kristittyjä? "Joka itsensä ylentää..."


      • teutatess
        näkee kirjoitti:

        asian niin, että Jeesus oli Jumalan aineellinen muoto eli että Jeesus = Jumala. Tällöinhän hän ikäänkuin uhrasi itsensä.

        Emme tarvitse mitään uuttaa näkökulmaa , meillä on JUMALA , JA JEESUS . Tässä järjestyksessä .


      • - Abimelek
        edes kirjoitti:

        lestadiolainen, mutta olen lestadiolaisuudesta kiinnostunut Kristitty. Kirjoituksistasi paistaa se, miten katsot ymmärtäväsi KAIKKIA MUITA paremmin raamatun keskeisen sanoman, jotka minulle ovat armo ja lähimmäisen rakkaus. Näistä jälkimmäinen ei ole näkynyt kirjoituksissasi muutoin kuin raamatun siteerauksissa, mutta ei siinä miten kohtelet muita palstalaisia.

        Sinulle näyttävät kaikki muut itseäsi lukuun ottamatta olevan syntisiä ja matkalla helvettiin. Mistä saat tuon oikeuden tuomita toisia Kristittyjä? "Joka itsensä ylentää..."

        Sinua kiinnostaa todellisuudessa vain oma napasi kiillon tutkiminen, ja sen ympärillä pyöriminen. Ja näitähän täällä on riittänyt.

        Kristukseen katseena luonut katuvainen syntinen ei tuijota Kristuksesta todistavien ihmisten inhimillisyyteen, vaan Jumalan armoon ja heidän OMIEN syntiensä anteeksiantamukseen. Ihminen jolla on syntiä, janoaa anteeksiantamusta.

        Omavanhurskaus vahtaa ja kadehtii Kristuksen verellä Jumalle lunastettuja vapaita Jumalan lapsia. He perustavat autuutensa suurennuslasiin joka suurentaa toisten synnit ja hävittää omat synnit pois näköpiiristä kokonaan.


      • Tästä lähteekin tiet eroamaan
        - Abimelek kirjoitti:

        Kerropa kerrankin mitä tuollaiset patremmuus-vertaukset tarkoittavat?

        Etkö sinä tiennyt että tässä on kaksi rikollista, jotka ovat kuolemaan tuomittuja, sinä ja minä?

        Tästä lähteekin tiet eroamaan sitten. Minä anon Herraltani Jeesukselta armoa, mutta sinä repuusi kehut hyvää ristillisyyttäsi ahkeraa saarnamiesten kaulailua, ja erehtymättömiä ihmisiä joihin luotat paljon enemmän kuin Jumalan sanaan.

        Minä olen saanut armon Kristukselta hänen sanansa uskomisen kautta, aivan lahjana ilman omia ansioitani, taikka minkään nimisen yhdistyksen jäsenyyttä.

        Kerro nyt, mihin sinä perustat paivittäisen vertailusi, itsekin olet rikollinen?? Ja mihin sinä Jumalan pojan tappanut roisto perustat oikeutesi tuomita Jeesuksen verellä Jumalan löapsiksi lunastettuja Jumalan lapsia?

        Kerro ihmeessä! Minä toivon ja rukoilen että sinulle alkaisi Jumalan armo ja anteeksiantamus kelpaamaan ennen kuolemaasi.

        Se tekee syntisen varmasti pieneksi, ja jättää Jumalalle tilan tuomita. Ja rukous nousee että kaikki pelastuisivat, uskomalla Jeesukseen. Ei ole enää pienintäkään halua tyrkkiä ketään pois Kristuksesta jota USKON KAUTTA hänessä riippuvat.

        Onkohan Sepe nyt ylikierroksilla????


      • kun kirjoitat
        - Abimelek kirjoitti:

        Sinua kiinnostaa todellisuudessa vain oma napasi kiillon tutkiminen, ja sen ympärillä pyöriminen. Ja näitähän täällä on riittänyt.

        Kristukseen katseena luonut katuvainen syntinen ei tuijota Kristuksesta todistavien ihmisten inhimillisyyteen, vaan Jumalan armoon ja heidän OMIEN syntiensä anteeksiantamukseen. Ihminen jolla on syntiä, janoaa anteeksiantamusta.

        Omavanhurskaus vahtaa ja kadehtii Kristuksen verellä Jumalle lunastettuja vapaita Jumalan lapsia. He perustavat autuutensa suurennuslasiin joka suurentaa toisten synnit ja hävittää omat synnit pois näköpiiristä kokonaan.

        että

        "Kristukseen katseena luonut katuvainen syntinen ei tuijota Kristuksesta todistavien ihmisten inhimillisyyteen, vaan Jumalan armoon ja heidän OMIEN syntiensä anteeksiantamukseen."

        tarkoitat vaan sitä että SINUT on JO armahdettu, ja että se antaa sinulle oikeutuksen kohdella kanssaihmisiäsi mielialojesi mukaan. Kätevä kassara tuo armo, kun sen tulkitsee tavallasi.


      • jo lukenut
        - Abimelek kirjoitti:

        Sinua kiinnostaa todellisuudessa vain oma napasi kiillon tutkiminen, ja sen ympärillä pyöriminen. Ja näitähän täällä on riittänyt.

        Kristukseen katseena luonut katuvainen syntinen ei tuijota Kristuksesta todistavien ihmisten inhimillisyyteen, vaan Jumalan armoon ja heidän OMIEN syntiensä anteeksiantamukseen. Ihminen jolla on syntiä, janoaa anteeksiantamusta.

        Omavanhurskaus vahtaa ja kadehtii Kristuksen verellä Jumalle lunastettuja vapaita Jumalan lapsia. He perustavat autuutensa suurennuslasiin joka suurentaa toisten synnit ja hävittää omat synnit pois näköpiiristä kokonaan.

        tämän

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000098&posting=22000000031771866


      • fanaattisuus

      • mistähän traumasta
        fanaattisuus kirjoitti:

        Tänne mahtuu! Kirjoita ihan vapaasti!
        Jokainen säälii sinua pakkomielteistä!!

        Abimelek on tuon pakkomielteisen fanaattisuutensa ammentanut.


      • - Abimelek
        mistähän traumasta kirjoitti:

        Abimelek on tuon pakkomielteisen fanaattisuutensa ammentanut.

        Etkös sinäkin tee juuri samoin? -Nytkin juuri!

        Kyllä tässä on hauskaa riittänyt :-))))))


      • - Abimelek
        Tästä lähteekin tiet eroamaan kirjoitti:

        Onkohan Sepe nyt ylikierroksilla????

        Nimimerkkini lienee kovin vaikea lukea, vai mistä nyt on kysymys?

        Mitä itse asiaan tulee, niin todistit itse juuri todeksi sen minkä kirjoitin. Sinulla ei ollut kertoa USKOSI tunnustusta.

        Luotat ihmisoppeihin. Lukisit Jumalan sanaa ja oppi-isäsi Lutherin opetuksia, ja uskoisit kanssa, niin elämäsi sisältö muuttuisi.

        Minä tiedän hyvin mistä veljen kenkä puristaa, olenhan samanlaisia kenkiä itsekin käyttänyt.
        Herra on ne armossaan minulta riisunut, hallelujaa kiitos Jeesus.

        Omavanhurskauden kanssa ei auttaisi leikkiä, se on hyvin kavala vihollinen.


      • Nyt tässä ketjussa
        - Abimelek kirjoitti:

        Kysyppä heiltä, miksi he pitävät niin kovaa älämööä? Aivan kuin koko maailman vastuu lepäisi heidän hennoilla hartioillaan. Huoli on (monilla)vain siitä, ettei kukaan pääse ilman heidän ja edustamansa yhdistyksen lupaa taivaasee.

        Minä uskon että Jumala huolehtii omistaan. Miljoonista lapsistaan. Entä sinä!

        Koskahan päästäisiin siihen että sinä tekisit parannusta omista synneistäsi, ja kantaisit vastuu vääristä tuomioistasi??

        vaihtuu kirjoittaja tämän tästä, minä kirjoitin tuon edellisen, jossa ihmettelin noita p-sanoja, mutta sen jälkeen en ole osallistunut keskusteluun ollenkaan!

        Minä en tarkoittanut esikoislestadiolaisia, vaan kaikkia Jeesukseen Kristukseen turvautuvia ja hänen armoonsa luottavia ihmisiä tämän taivaan kannen alla!

        Kysymys oli vain tuollaisen uskovien älynlahjoja epäilevän kirjoittelijan provosointiin ja pilkantekoon vastailemisesta.

        En edelleenkään ymmärrä, miksi pilkka on niin vaikeaa kestää? Eihän kristinusko ole muuta kuin hulluutta tämän maailman silmissä eikä se muuksi tule!


      • - Abimelek
        Nyt tässä ketjussa kirjoitti:

        vaihtuu kirjoittaja tämän tästä, minä kirjoitin tuon edellisen, jossa ihmettelin noita p-sanoja, mutta sen jälkeen en ole osallistunut keskusteluun ollenkaan!

        Minä en tarkoittanut esikoislestadiolaisia, vaan kaikkia Jeesukseen Kristukseen turvautuvia ja hänen armoonsa luottavia ihmisiä tämän taivaan kannen alla!

        Kysymys oli vain tuollaisen uskovien älynlahjoja epäilevän kirjoittelijan provosointiin ja pilkantekoon vastailemisesta.

        En edelleenkään ymmärrä, miksi pilkka on niin vaikeaa kestää? Eihän kristinusko ole muuta kuin hulluutta tämän maailman silmissä eikä se muuksi tule!

        Kysyt miksi pilkka on vaikea kestää.

        Minä kysyn oletko lukenut mitä varten tämä saitti on aikanaan avattu?

        Jos siinä lukisi: "Uskovien pilkkaaminen", niin se olisi eri asia.

        En ole ikinä eläessäni joutunut mihinkään vastavaan pilkkaan ja halveksuntaan, kun tällä palstalla. Jostakin syystä pilk5asta on tullut "maan tapa". Maassa eletään maan tavalla.

        Asialliset ihmiset kohdellaan asiallisesti ja pilkkaajille tarjoillaan sitä ravintoa, mitä he täällä itsekin kylvävät.

        Hoto vaan mossahtelee :-))) ja hauskaa on kaikilla osallistuneilla.


      • avattava
        - Abimelek kirjoitti:

        Kysyt miksi pilkka on vaikea kestää.

        Minä kysyn oletko lukenut mitä varten tämä saitti on aikanaan avattu?

        Jos siinä lukisi: "Uskovien pilkkaaminen", niin se olisi eri asia.

        En ole ikinä eläessäni joutunut mihinkään vastavaan pilkkaan ja halveksuntaan, kun tällä palstalla. Jostakin syystä pilk5asta on tullut "maan tapa". Maassa eletään maan tavalla.

        Asialliset ihmiset kohdellaan asiallisesti ja pilkkaajille tarjoillaan sitä ravintoa, mitä he täällä itsekin kylvävät.

        Hoto vaan mossahtelee :-))) ja hauskaa on kaikilla osallistuneilla.

        sellainen foorumi, jonne pitäisi rekisteröityä!

        Tämähän on aivan avoin palsta kaikelle kansalle tulla ja mennä, aivan niin kuin tori ikään. Jos tällä torilla ei halua kaikkea kuunnella, on paras joko olla vastaamatta tai sitten vastata (mikä ei näytä kovin hyvältä vaihtoehdolta kaikissa asioissa :)!) tai mennä pois!

        Ymmärtääkseni vanhoillisilla on jokin rekisteröintiä edellyttävä "Mopin palsta", josa sanovat keskustelujen olevan asiallisia - heidänkin palstallaan Suomi24:ssa kirjoittelevat enimmäkseen muut kuin vanhoilliset itse.


      • avattava kirjoitti:

        sellainen foorumi, jonne pitäisi rekisteröityä!

        Tämähän on aivan avoin palsta kaikelle kansalle tulla ja mennä, aivan niin kuin tori ikään. Jos tällä torilla ei halua kaikkea kuunnella, on paras joko olla vastaamatta tai sitten vastata (mikä ei näytä kovin hyvältä vaihtoehdolta kaikissa asioissa :)!) tai mennä pois!

        Ymmärtääkseni vanhoillisilla on jokin rekisteröintiä edellyttävä "Mopin palsta", josa sanovat keskustelujen olevan asiallisia - heidänkin palstallaan Suomi24:ssa kirjoittelevat enimmäkseen muut kuin vanhoilliset itse.

        Täällä voi tulla yllätyksiä enemmän, mutta myös saattaa kehittää enemmän. Joutuu vunteerailemaan asioita monipuolisemmin.

        Jos aina tuntee vastapuolensa läpikotasin, niin keskustelu menee helposti jäkätykseksi. Kun sitten tulee isku ihan oudosta suunnasta, täytyy omaakin repertuaaria tarkastella.


      • teutatess
        - Abimelek kirjoitti:

        Kysyt miksi pilkka on vaikea kestää.

        Minä kysyn oletko lukenut mitä varten tämä saitti on aikanaan avattu?

        Jos siinä lukisi: "Uskovien pilkkaaminen", niin se olisi eri asia.

        En ole ikinä eläessäni joutunut mihinkään vastavaan pilkkaan ja halveksuntaan, kun tällä palstalla. Jostakin syystä pilk5asta on tullut "maan tapa". Maassa eletään maan tavalla.

        Asialliset ihmiset kohdellaan asiallisesti ja pilkkaajille tarjoillaan sitä ravintoa, mitä he täällä itsekin kylvävät.

        Hoto vaan mossahtelee :-))) ja hauskaa on kaikilla osallistuneilla.

        Niin minustakin ei tässä ole kyse pilkasta ,vaan siitä kuinka, naurettavan hölmöillä tekaistetuilla syillä halveksitaan Jumalaa ja Kristusta . Se päivä tulee vielä jolloin halveeraajat maksaa laskunsa .


      • tilaaaaaaaaaaa
        - Abimelek kirjoitti:

        Kysyt miksi pilkka on vaikea kestää.

        Minä kysyn oletko lukenut mitä varten tämä saitti on aikanaan avattu?

        Jos siinä lukisi: "Uskovien pilkkaaminen", niin se olisi eri asia.

        En ole ikinä eläessäni joutunut mihinkään vastavaan pilkkaan ja halveksuntaan, kun tällä palstalla. Jostakin syystä pilk5asta on tullut "maan tapa". Maassa eletään maan tavalla.

        Asialliset ihmiset kohdellaan asiallisesti ja pilkkaajille tarjoillaan sitä ravintoa, mitä he täällä itsekin kylvävät.

        Hoto vaan mossahtelee :-))) ja hauskaa on kaikilla osallistuneilla.

        Vastaa ja kirjoittaa asiallisesti eikä ryhdy riitelemään, niin asiat menevät hyvin. Sopii kysyä miksei muita pilkata. Pois ilkeät sanat panettelut jne..............................

        Niin makaat kuin petaat.


      • - Abimelek
        tilaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Vastaa ja kirjoittaa asiallisesti eikä ryhdy riitelemään, niin asiat menevät hyvin. Sopii kysyä miksei muita pilkata. Pois ilkeät sanat panettelut jne..............................

        Niin makaat kuin petaat.

        Etkö osaa lukea, vai etkö viitsi lukea? Vai oletko täällä ensimmäistä kertaa tänään?
        Miksei muita pilkata? Mistä niin päättelet ettei pilkata? Kaikkia Jeesuksen todistajia täällä on pilkattu ja pilkataan joka päivä.

        Ei minuakaan livenä kukaan ole pilkannut.


      • teutatess
        edes kirjoitti:

        lestadiolainen, mutta olen lestadiolaisuudesta kiinnostunut Kristitty. Kirjoituksistasi paistaa se, miten katsot ymmärtäväsi KAIKKIA MUITA paremmin raamatun keskeisen sanoman, jotka minulle ovat armo ja lähimmäisen rakkaus. Näistä jälkimmäinen ei ole näkynyt kirjoituksissasi muutoin kuin raamatun siteerauksissa, mutta ei siinä miten kohtelet muita palstalaisia.

        Sinulle näyttävät kaikki muut itseäsi lukuun ottamatta olevan syntisiä ja matkalla helvettiin. Mistä saat tuon oikeuden tuomita toisia Kristittyjä? "Joka itsensä ylentää..."

        Tiedätkö ?, jotenkin mä aavistin . Noita puheita puolustuksia on kertynyt niin paljon . Että minä olisin jo niistä kirjoittanut kirjan .
        Voisitko miettiä , että se asia tuleeko sinusta es. lesta Kristittyä , Johtuu enemmän JUMALASTA , kuin Abimelekista . Ja Jeesuksesta sieltä saadaan voimia näihin töihin .
        lue Loppiasena Turusta


    • mutta teen uuden avauksen.

    • Esa T

      >1) Miksi kuolematon Jumala olisi uhrannut itsensä itselleen? <

      Jumala rakasti ihmisiä jotka Hän oli luonut, ja syntiinlankeemus olisi tuominnut kaikki ihmiset helvettiin.

      Kukaan muu ei kelvannut uhriksi kuin Jeesus, koska Hän oli ainoa virheetön uhri.

      >2) Miksi hän olisi vieläpä huijannut, ts. ei olisikaan kuollut aivan oikeasti, vaan vironnut henkiin (kuten useammat muutkin aikaisemmat jumalat)? <

      Jeesus kuoli oikeasti, joten ei ollut kysymyksessä huijaus.

      Kuolema ei kuitenkaan pystynyt pitämään Jeesusta otteessaan, sillä Jeesus voitti myös kuoleman.

      >3) Kuka on tämä Jumalaakin suurempi Herra, joka vaati Jumalaasi uhraamaan itsensä itselleen? <

      Jumala on Kristuksen pää, ja lopuksi Jeesus luovuttaa kaiken vallan Isälleen eli Jumalalle. Heti sen jälkeen kuin kaikki viholliset on alistettu Kristuksen jalkojen alle.

      >4) Mikä on tuollaisen "itsensä uhraamisen" fysikaalinen toimintaperiaate? <

      Lain rikkojalle oli määrätty kuoleman rangaistus, joten jonkun piti olla fyyssinen uhri.

      >5) Voisiko joku teistä uhrata itsensä esim. kaikkien suomalaisten puolesta?<

      Jeesus teki tyhjäksi kaikki Perkeleen teot yhdellä ainoalla uhrilla, joten uusia uhreja ei tarvita.

      >6) Oletteko tututustuneet sijaiskärsimyksen historiaan? Siis sitä miten se lainattiin kristinuskoonkin..<

      Raamattu on tässä asiassa hyvä kirja myös historian kirjana, ja siihen olen tutustunut.

      • ällös satuile

        ihminen voi uskoa tuollaiseen soopaan?

        Kirjoitit esim. ;
        "Jumala rakasti ihmisiä jotka Hän oli luonut, ja syntiinlankeemus olisi tuominnut kaikki ihmiset helvettiin."

        Kuka oli tuollaisen typerän säännön keksinyt; yksi syö kiellytystä puusta, jolloin kaikki joutuvat kärsimään siitä?

        Kuka oli keksinyt, että ellei tottele näkymätöntä henkiolentoa joutuu helvettiin?

        Miksi Jumala vaatii itselleen uhrattavaksi, vieläpä jumalia?

        Mitä sen uhrin "virheettömyydellä" on vaikutusta?

        Miten se uharaaminen siis toimii fysikaallisesti?

        "Kuolema ei pitänyt Jeesusta otteessaan"????? Onko "kuolema" siis fyysinen olento?

        Fyysisen olennon aivojen on toimittava, jotta sen elintoiminnot pysyisivät yllä. Jo 15 minuutin aivojen hapenpuute ( 20C) tietää ihmiselle varmaa kuolemaa. Jos Jeesus oli ihminen, hänen aivonsa varmasti tuhoutuivat.

        Etkö ollenkaan huomaa, miten päätöntä tekstiä kirjoitat? Siinä ei ole mitään järkeä:


      • - Abimelek
        ällös satuile kirjoitti:

        ihminen voi uskoa tuollaiseen soopaan?

        Kirjoitit esim. ;
        "Jumala rakasti ihmisiä jotka Hän oli luonut, ja syntiinlankeemus olisi tuominnut kaikki ihmiset helvettiin."

        Kuka oli tuollaisen typerän säännön keksinyt; yksi syö kiellytystä puusta, jolloin kaikki joutuvat kärsimään siitä?

        Kuka oli keksinyt, että ellei tottele näkymätöntä henkiolentoa joutuu helvettiin?

        Miksi Jumala vaatii itselleen uhrattavaksi, vieläpä jumalia?

        Mitä sen uhrin "virheettömyydellä" on vaikutusta?

        Miten se uharaaminen siis toimii fysikaallisesti?

        "Kuolema ei pitänyt Jeesusta otteessaan"????? Onko "kuolema" siis fyysinen olento?

        Fyysisen olennon aivojen on toimittava, jotta sen elintoiminnot pysyisivät yllä. Jo 15 minuutin aivojen hapenpuute ( 20C) tietää ihmiselle varmaa kuolemaa. Jos Jeesus oli ihminen, hänen aivonsa varmasti tuhoutuivat.

        Etkö ollenkaan huomaa, miten päätöntä tekstiä kirjoitat? Siinä ei ole mitään järkeä:

        Onpa ymmärryksesi todella vähäistä, se on pakko uskoa kun näkee.

        Yhtä hullua tämän satusedän touhu, kun minä luennoisin täällä avaruusteknologiasta.


      • Esa T
        ällös satuile kirjoitti:

        ihminen voi uskoa tuollaiseen soopaan?

        Kirjoitit esim. ;
        "Jumala rakasti ihmisiä jotka Hän oli luonut, ja syntiinlankeemus olisi tuominnut kaikki ihmiset helvettiin."

        Kuka oli tuollaisen typerän säännön keksinyt; yksi syö kiellytystä puusta, jolloin kaikki joutuvat kärsimään siitä?

        Kuka oli keksinyt, että ellei tottele näkymätöntä henkiolentoa joutuu helvettiin?

        Miksi Jumala vaatii itselleen uhrattavaksi, vieläpä jumalia?

        Mitä sen uhrin "virheettömyydellä" on vaikutusta?

        Miten se uharaaminen siis toimii fysikaallisesti?

        "Kuolema ei pitänyt Jeesusta otteessaan"????? Onko "kuolema" siis fyysinen olento?

        Fyysisen olennon aivojen on toimittava, jotta sen elintoiminnot pysyisivät yllä. Jo 15 minuutin aivojen hapenpuute ( 20C) tietää ihmiselle varmaa kuolemaa. Jos Jeesus oli ihminen, hänen aivonsa varmasti tuhoutuivat.

        Etkö ollenkaan huomaa, miten päätöntä tekstiä kirjoitat? Siinä ei ole mitään järkeä:

        >Kuka oli tuollaisen typerän säännön keksinyt; yksi syö kiellytystä puusta, jolloin kaikki joutuvat kärsimään siitä? <

        Kyllä jokainen olemme vastuussa omasta elämästämme, joten syytä on turhaa vierittää Aadamin ja Eevan päälle.

        Aadamilla ja Eevalla oli eri lähtökohta ennen syntiinlankeemusta, sillä silloin heillä oli Jumalallinen luonto.

        Heidän jälkeläisillään oli syntiinlankeemuksen seurauksena ihmisen luonto, joten näitä jälkeläisiä ei oltu enää luotu voittajiksi.

        Siksi tarvittiin täydellinen uhri, jolla Jumalallinen luonto voitiin palauttaa.

        On siis turha syyttää syntiinlankeemusta, koska jokainen joka haluaa voi ottaa Jeesuksen vastaan. Jeesus korjasi kaiken mikä syntiinlankeemuksessa rikottiin.

        >"Kuolema ei pitänyt Jeesusta otteessaan"????? Onko "kuolema" siis fyysinen olento?<

        On nimen omaan, sillä se on yksi Saatanan enkeliruhtinaista.

        "Viimeisenä vihollisena voitetaan kuolema."


      • Ihmisisyys ei ole &quot;usk...
        Esa T kirjoitti:

        >Kuka oli tuollaisen typerän säännön keksinyt; yksi syö kiellytystä puusta, jolloin kaikki joutuvat kärsimään siitä? <

        Kyllä jokainen olemme vastuussa omasta elämästämme, joten syytä on turhaa vierittää Aadamin ja Eevan päälle.

        Aadamilla ja Eevalla oli eri lähtökohta ennen syntiinlankeemusta, sillä silloin heillä oli Jumalallinen luonto.

        Heidän jälkeläisillään oli syntiinlankeemuksen seurauksena ihmisen luonto, joten näitä jälkeläisiä ei oltu enää luotu voittajiksi.

        Siksi tarvittiin täydellinen uhri, jolla Jumalallinen luonto voitiin palauttaa.

        On siis turha syyttää syntiinlankeemusta, koska jokainen joka haluaa voi ottaa Jeesuksen vastaan. Jeesus korjasi kaiken mikä syntiinlankeemuksessa rikottiin.

        >"Kuolema ei pitänyt Jeesusta otteessaan"????? Onko "kuolema" siis fyysinen olento?<

        On nimen omaan, sillä se on yksi Saatanan enkeliruhtinaista.

        "Viimeisenä vihollisena voitetaan kuolema."

        kirjoitat;
        "Kyllä jokainen olemme vastuussa omasta elämästämme, joten syytä on turhaa vierittää Aadamin ja Eevan päälle."

        Etkö sinä pieni lapsi tiedä, ettei Aatamia ja Eevaa ole oikeasti edes ollut olemassa? Ihmisen evoluutio on tapahtunut suunnattoman pitkän ajan kuluessa.

        Samoin "syntiinlankeemukset", "täydelliset uhrit", "jumalan luonto" jne. ovat taikauskoisten ja tietämättömien ihmisten keksintöjä.

        Sinun olisi varmasti hyvä sivistää itseäsi lukemalla luonnontieteellisiä ja historiallisia kirjoja. TV:stä tulee myös joskus hyviä ohjelmia esim. evoluutiosta ja avaruudesta.


      • Esa T
        Ihmisisyys ei ole &quot;usk... kirjoitti:

        kirjoitat;
        "Kyllä jokainen olemme vastuussa omasta elämästämme, joten syytä on turhaa vierittää Aadamin ja Eevan päälle."

        Etkö sinä pieni lapsi tiedä, ettei Aatamia ja Eevaa ole oikeasti edes ollut olemassa? Ihmisen evoluutio on tapahtunut suunnattoman pitkän ajan kuluessa.

        Samoin "syntiinlankeemukset", "täydelliset uhrit", "jumalan luonto" jne. ovat taikauskoisten ja tietämättömien ihmisten keksintöjä.

        Sinun olisi varmasti hyvä sivistää itseäsi lukemalla luonnontieteellisiä ja historiallisia kirjoja. TV:stä tulee myös joskus hyviä ohjelmia esim. evoluutiosta ja avaruudesta.

        Mitä sinä teet uskovien keskustelusivuilla jos sinulla ei ole aikomuskaan uskoa Jumalan luomistyöhön?

        Jos olet käännyttämässä, niin voin sanoa että olet jo pahasti myöhässä.


      • Ihmisisyys ei ole &quot;usk...
        Esa T kirjoitti:

        Mitä sinä teet uskovien keskustelusivuilla jos sinulla ei ole aikomuskaan uskoa Jumalan luomistyöhön?

        Jos olet käännyttämässä, niin voin sanoa että olet jo pahasti myöhässä.

        tiedät, uskonnolliset harhat aiheutuvat neuroottisista sairauksista.

        Uskominen "pakanakansoilta" plagioituihin myytteihn on paitsi sairasta, myös älyllisesti epärehellistä.

        On häpeällistä ja moraalisesti väärin levittää noita myyttejä eteenpäin mukama "totuuksina".

        Kyllä joka päivän Suomessakin vapautuu tuhansia ihmisiä uskonnollisista harhoistaan. Sinäkin voit varmasti parantua.


      • - Abimelek
        Ihmisisyys ei ole &quot;usk... kirjoitti:

        tiedät, uskonnolliset harhat aiheutuvat neuroottisista sairauksista.

        Uskominen "pakanakansoilta" plagioituihin myytteihn on paitsi sairasta, myös älyllisesti epärehellistä.

        On häpeällistä ja moraalisesti väärin levittää noita myyttejä eteenpäin mukama "totuuksina".

        Kyllä joka päivän Suomessakin vapautuu tuhansia ihmisiä uskonnollisista harhoistaan. Sinäkin voit varmasti parantua.

        Häyry nousee sieraimista ja korvista kun valehtelet täällä omia mielenhoureitasi.

        Mikä sinut on sairastuttanut, kerro siitä?


      • Miika Rekola
        - Abimelek kirjoitti:

        Häyry nousee sieraimista ja korvista kun valehtelet täällä omia mielenhoureitasi.

        Mikä sinut on sairastuttanut, kerro siitä?

        kerta "nousee höyry sieraimista ja korvista", kuten kirjoitit, se johtuu varmaan siitä, että olet valehdellut kiintiösi täyteen.

        Sinua varmasti myös kiukuttaa, kun olet joutunut valheinesi alakynteen.


      • osaatko selit
        Ihmisisyys ei ole &quot;usk... kirjoitti:

        tiedät, uskonnolliset harhat aiheutuvat neuroottisista sairauksista.

        Uskominen "pakanakansoilta" plagioituihin myytteihn on paitsi sairasta, myös älyllisesti epärehellistä.

        On häpeällistä ja moraalisesti väärin levittää noita myyttejä eteenpäin mukama "totuuksina".

        Kyllä joka päivän Suomessakin vapautuu tuhansia ihmisiä uskonnollisista harhoistaan. Sinäkin voit varmasti parantua.

        Miksi sinä et ole parantunut?

        Käytöksesi tuo mieleen psykopaatin!
        Meillä on vapaus uskoa mitä haluamme, eihän sen pitäisi sinulle kuulua!
        Perustuslaki takaa meille tämän vapauden.

        Riehut täällä kuin joku fasisti!
        Oletko ihan terve?


      • Ihmisisyys ei ole &quot;usk...
        osaatko selit kirjoitti:

        Miksi sinä et ole parantunut?

        Käytöksesi tuo mieleen psykopaatin!
        Meillä on vapaus uskoa mitä haluamme, eihän sen pitäisi sinulle kuulua!
        Perustuslaki takaa meille tämän vapauden.

        Riehut täällä kuin joku fasisti!
        Oletko ihan terve?

        Sen tiedän, koska mieheni on lääkäri.

        Millä tavoin minä olen riehunut?

        Minut on kasvatettu ehdottomaan rehellisyyteen. En voi vain katsoa sivusta, kun valehdellaan ja vääristellään asioita.

        Luepa tämä:
        "Aivojen tuottamat mystiset kokemukset ja harhat ovat syy siihen, että uskonnollisuus on vielä tänäkin päivänä yleistä huolimatta luonnontieteiden voittokulusta ja uskontojen oppien ristiriitaisuudesta.

        Uskonnollisten kokemusten alueelle laajeneva aivotutkimus kuitenkin ehkä osaltaan auttaa luonnontieteellisen maailmankuvan juurtumista. Mystisen harha-aistimuksen kokeva ihminen ajattelee helposti, että hän on joko hullu tai sitten jumala todella puhui hänelle. Kukaan ei toki halua olla hullu, joten monet valitsevat jälkimmäisen selityksen elleivät tiedä oikeasta selitymallista - että harha-aistimukset kuuluvat normaaliin ihmisluontoon."

        http://home.brotherus.net:8080/confluence/pages/viewpage.action?pageId=5177349


      • sääälittävä
        Miika Rekola kirjoitti:

        kerta "nousee höyry sieraimista ja korvista", kuten kirjoitit, se johtuu varmaan siitä, että olet valehdellut kiintiösi täyteen.

        Sinua varmasti myös kiukuttaa, kun olet joutunut valheinesi alakynteen.

        Oletko henkisesti tasapainoinen?
        Vietät aikaasi uskovaisia pilkkaamalla!!
        Muutakin voisi tehdä, mutta sisäinen rauhattomuus estää.


        Kuulutko niihin kirkonpolttajiin?


      • teutatess
        Miika Rekola kirjoitti:

        kerta "nousee höyry sieraimista ja korvista", kuten kirjoitit, se johtuu varmaan siitä, että olet valehdellut kiintiösi täyteen.

        Sinua varmasti myös kiukuttaa, kun olet joutunut valheinesi alakynteen.

        Vastaan kuin YM. että on se hyvä että on helvetti olemassa .


      • ropleemasi
        Ihmisisyys ei ole &quot;usk... kirjoitti:

        Sen tiedän, koska mieheni on lääkäri.

        Millä tavoin minä olen riehunut?

        Minut on kasvatettu ehdottomaan rehellisyyteen. En voi vain katsoa sivusta, kun valehdellaan ja vääristellään asioita.

        Luepa tämä:
        "Aivojen tuottamat mystiset kokemukset ja harhat ovat syy siihen, että uskonnollisuus on vielä tänäkin päivänä yleistä huolimatta luonnontieteiden voittokulusta ja uskontojen oppien ristiriitaisuudesta.

        Uskonnollisten kokemusten alueelle laajeneva aivotutkimus kuitenkin ehkä osaltaan auttaa luonnontieteellisen maailmankuvan juurtumista. Mystisen harha-aistimuksen kokeva ihminen ajattelee helposti, että hän on joko hullu tai sitten jumala todella puhui hänelle. Kukaan ei toki halua olla hullu, joten monet valitsevat jälkimmäisen selityksen elleivät tiedä oikeasta selitymallista - että harha-aistimukset kuuluvat normaaliin ihmisluontoon."

        http://home.brotherus.net:8080/confluence/pages/viewpage.action?pageId=5177349

        En voi uskoa, että kukaan lääkäri on liitossa
        sinunlaisesi dipl inssin kanssa.
        Tuskin olet mikään inssi.

        Tuo lähtee syvältä, ja se näkyy varmasti käyttäytymisestäsi muutenkin.

        Olet ehkä ihmissuhteissasi katkeroitunut ressukka ja terapian tarpeessa.
        Istua nyt ilkkumassa uskovaisia!!

        Pakkokäyttäytymisesi on jotenkin säälittävää!
        Kaikin mokomin, jatka vaan, jos sulla ei
        mitään omaa elämää ole!


      • - Abimelek
        Ihmisisyys ei ole &quot;usk... kirjoitti:

        Sen tiedän, koska mieheni on lääkäri.

        Millä tavoin minä olen riehunut?

        Minut on kasvatettu ehdottomaan rehellisyyteen. En voi vain katsoa sivusta, kun valehdellaan ja vääristellään asioita.

        Luepa tämä:
        "Aivojen tuottamat mystiset kokemukset ja harhat ovat syy siihen, että uskonnollisuus on vielä tänäkin päivänä yleistä huolimatta luonnontieteiden voittokulusta ja uskontojen oppien ristiriitaisuudesta.

        Uskonnollisten kokemusten alueelle laajeneva aivotutkimus kuitenkin ehkä osaltaan auttaa luonnontieteellisen maailmankuvan juurtumista. Mystisen harha-aistimuksen kokeva ihminen ajattelee helposti, että hän on joko hullu tai sitten jumala todella puhui hänelle. Kukaan ei toki halua olla hullu, joten monet valitsevat jälkimmäisen selityksen elleivät tiedä oikeasta selitymallista - että harha-aistimukset kuuluvat normaaliin ihmisluontoon."

        http://home.brotherus.net:8080/confluence/pages/viewpage.action?pageId=5177349

        Vaikkakin olet terve sanan negatiivisessa merkityksessä. Terveet kun eivät tarvitse parantajaa.

        Olet siis parantumattomasti terve.


      • teutatess
        Ihmisisyys ei ole &quot;usk... kirjoitti:

        Sen tiedän, koska mieheni on lääkäri.

        Millä tavoin minä olen riehunut?

        Minut on kasvatettu ehdottomaan rehellisyyteen. En voi vain katsoa sivusta, kun valehdellaan ja vääristellään asioita.

        Luepa tämä:
        "Aivojen tuottamat mystiset kokemukset ja harhat ovat syy siihen, että uskonnollisuus on vielä tänäkin päivänä yleistä huolimatta luonnontieteiden voittokulusta ja uskontojen oppien ristiriitaisuudesta.

        Uskonnollisten kokemusten alueelle laajeneva aivotutkimus kuitenkin ehkä osaltaan auttaa luonnontieteellisen maailmankuvan juurtumista. Mystisen harha-aistimuksen kokeva ihminen ajattelee helposti, että hän on joko hullu tai sitten jumala todella puhui hänelle. Kukaan ei toki halua olla hullu, joten monet valitsevat jälkimmäisen selityksen elleivät tiedä oikeasta selitymallista - että harha-aistimukset kuuluvat normaaliin ihmisluontoon."

        http://home.brotherus.net:8080/confluence/pages/viewpage.action?pageId=5177349

        Kysymys ei olekaan siitä , mitä järkemme sanoo . päinvastoin järjeltä on taitettava niskat, jos ei USKO muuten ala tuntumaan uskolta .
        Näistä aivo tutkimuksista. Ei ainakaan minulle ole selvinnyt miksi niitä ja uskontoja pitäisi, LUONNON tieteellisen maailmankuvan juurtumisen kanssa yhdistää johonkin mystisen harha-aistimukseen tai kokemuksiin . AIVAN REHELLINEN USKOMINEN ON VARMASTI PARASTA JA SUORIN TIE RAAMATUN LUKUUN JA JUMALAAN USKOMISEEN .


      • Ihmisisyys ei ole &quot;usk...
        ropleemasi kirjoitti:

        En voi uskoa, että kukaan lääkäri on liitossa
        sinunlaisesi dipl inssin kanssa.
        Tuskin olet mikään inssi.

        Tuo lähtee syvältä, ja se näkyy varmasti käyttäytymisestäsi muutenkin.

        Olet ehkä ihmissuhteissasi katkeroitunut ressukka ja terapian tarpeessa.
        Istua nyt ilkkumassa uskovaisia!!

        Pakkokäyttäytymisesi on jotenkin säälittävää!
        Kaikin mokomin, jatka vaan, jos sulla ei
        mitään omaa elämää ole!

        että olen "dipl inssi"? Ei nyt sentään, olen vain toimistorotta suuressa suomalaisessa yrityksessä.

        Mitä pakkokäyttäytymistä minussa näet?

        Sinulla itselläsi ei tunnu olevan omaa elämää, kun olet joutunut turvautumaan pääsi sisäisiin satuolentoihin.


      • - Abimelek
        Miika Rekola kirjoitti:

        kerta "nousee höyry sieraimista ja korvista", kuten kirjoitit, se johtuu varmaan siitä, että olet valehdellut kiintiösi täyteen.

        Sinua varmasti myös kiukuttaa, kun olet joutunut valheinesi alakynteen.

        Sinusta minä kirjoitin, enkä itsestäni.

        Sietäsi ottaa lisää tukiopetusta lukemisessa.
        :-))))


      • Kristuksen morsian
        Ihmisisyys ei ole &quot;usk... kirjoitti:

        Sen tiedän, koska mieheni on lääkäri.

        Millä tavoin minä olen riehunut?

        Minut on kasvatettu ehdottomaan rehellisyyteen. En voi vain katsoa sivusta, kun valehdellaan ja vääristellään asioita.

        Luepa tämä:
        "Aivojen tuottamat mystiset kokemukset ja harhat ovat syy siihen, että uskonnollisuus on vielä tänäkin päivänä yleistä huolimatta luonnontieteiden voittokulusta ja uskontojen oppien ristiriitaisuudesta.

        Uskonnollisten kokemusten alueelle laajeneva aivotutkimus kuitenkin ehkä osaltaan auttaa luonnontieteellisen maailmankuvan juurtumista. Mystisen harha-aistimuksen kokeva ihminen ajattelee helposti, että hän on joko hullu tai sitten jumala todella puhui hänelle. Kukaan ei toki halua olla hullu, joten monet valitsevat jälkimmäisen selityksen elleivät tiedä oikeasta selitymallista - että harha-aistimukset kuuluvat normaaliin ihmisluontoon."

        http://home.brotherus.net:8080/confluence/pages/viewpage.action?pageId=5177349

        "Sen tiedän, koska mieheni on lääkäri."

        Jopa oli todistus!

        Minun mieheni on Kristus, ja isäni on Jumala.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1725
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1345
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1212
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1147
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      191
      937
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      915
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      94
      867
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      778
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      138
      722
    Aihe