Moi kaikki! Mulla on jotenkin sellanen rakenne (raskaat raajat, muuten tiimalasi), että juokseminen ei ole koskaan ollut vahvin laji. Tuntuu, että olenpa muuten missä kunnossa tahansa (painoindeksi, rasvaprosentti, maksimisyke ym.), niin Cooperin testin tulos ei pahemmin vaihtele. Olen viettänyt myös elämänjakson, jolloin hölkkäsin todella paljon, eikä sekään nostanut tulosta kuin reilulla sadalla metrillä. Lihaskunnon kehittäminen on aina ollut helppoa ja nopeaa, siihen on treeni purrut. Nyt haluaisin vinkkejä siitä, että minkälaisilla harjoitteilla tuota Cooperia saisi paremmaksi, kun sitä nyt kuitenkin käytetään niin monesti käytetään ehdottoman mittarina kuntoa määriteltäessä?
Miten parantaa Cooperin testin tulosta?
7
1142
Vastaukset
- Juoksia
Pelkkä hölkkääminen ei auta paljoa coopertestin tulokseen. Sinun tulee juosta intervallia. Eli "mäkijuoksua" tai kiihdytät vauhtiasi juoksun aikana hölkkäät ja taas kiihdytät.
- ...............
Paljon menee nyt ja paljon on tavoite? Jos tuo liikunta on ihan harrastus ni ei sitä kannata yhteen lajiin vaan keskittyä. Mahdollisimman monipuolista liikuntaa vaan.
- ...
Moi. Sori, mutta onko sillä oikeesti väliä miten hitaasti tai nopeesti juokset cooperin? Koulussa kun sitä juostiin, niin pääasia oli että jokainen teki oman parhaansa. En siis usko että on paljonkaan järkeä treenata vain yhden testin takia, jolla ei ole oikeasti mitään tekemistä koko liikunta-arvosanan kanssa. Voi tietty olla, että et ole enää koulussa ja haluat juosta cooperia muuten vain. Cooperissahan ratkaisee se, miten nopeasti juokset, koska siinä juostaan määrätty aika. Mitä nopeammin juokset, sen pisemmän matkan juokset. Mutta, onko siinä järkeä? Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään kilpajuoksu vaan pääasia on että jaksat esim. hölkätä koko sen ajan? Siinähän on tarkoitus mitata kuntoa, ei nopeutta.
- se vaikuttaa
Kyllä cooperin testin tulos vaikuttaa liikunnan numeroon.
- dfghdfghdfghdfgh
Paljonko menee tällä hetkellä coopperissa tai paljonko meni viimeksi. (ja milloin juoksit)
Ikä ja sukupuoli?- AP.
Nyt en ole ihan lähiaikoina juossut cooperia, mutta siinä menee yleensä 2300-2400. Tavoite olisi 2600. Olen kolmikymppinen nainen.
- mini cooper
AP. kirjoitti:
Nyt en ole ihan lähiaikoina juossut cooperia, mutta siinä menee yleensä 2300-2400. Tavoite olisi 2600. Olen kolmikymppinen nainen.
kuntosi taulukon on hyvä tai erinomainen,kiikun kaakun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244716- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483125- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539