KIELIKORUN OTTAMINEN

woder

Tiän että tätä samaa kysymystä on kysytty jo monta kertaa mutta kysynpä uudestaan :D Että sattuuks se kuinka paljon ku se tehään?entä ne pihdit sattuuks ne? ootteko katunu yhtää ottamista?:) haittaako se puhumista ku on sellanen koru suussa? kertokaa omia kokemuksia? :D kauan se pitkä kielikoru pitää olla suussa ennen kun sen vaihtaa lyhyempään? entä voiko sen vaihtaa ite vai missä? :D

35

13147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mareeEa

      Ei se tekeminen sattunu juuri ollenkaa, oli vaan parissa sekunnissa ohi. ne pihdit ei sattunu, vähän puristi, mut se oli vaan hyvä niin sitä piikkiä ei edes huomannut kunnolla. En vielä osaa sanoo oonko katunu ottamista ku otin kaks päivää sitten ja tää on viel tosi turvoksissa ja ärsyttää, tuntuu että ei turvotus ollenkaa laske. ja ei voi syödä oikeastaa mitään paitsi jotain mehukeittoja. mutta eiköhän tää oo sen arvoista sitte ku tää parantuu. :) mutta se on erittäin henkilökohtaista että turpoaako edes kieli kunnolla. mä oon näköjään huono onnisempi. ei kyllä haittaa mitenkään puhumista mulla vaikka onkin melko turvonnut vielä. n. 3 viikon päästä voit vaihtaa korun lyhempään. Sen voi vaihtaa itse ,mutta yleensä liikkeissä vaihtavat ilmaiseksi. kannattaa tiedustella. minä ainakin sen itse aion vaihtaa. ja joku kaveri tueksi vaan pitelemään kädestä niin ei pelota :)

    • Nekku

      Otin kielikorun tossa viikko sitten torstaina.
      Ei sattunut yhtään, eikä pihditkään sattunut.
      En oo katunut sekunttiakaan, että otin tämän :DD
      Puhumista ei ole haitannut yhtään, vaikka oli turvoksissa.
      Syöminen oli parina ekana päivänä vaikeaa, mutta jo seuraavana päivänä ottamisesta söin pizzaa. :DD En tykkää mistään näistä pilteistä ja keitoista niin oli pakko jotain saada. Ekana kyllä söin jonkun piltin HYI. :D
      No mulle se lävistäjä sano että joskus 3 viikon päästä.. Eli tässä pari viiikkoa odotellaan. Ja mä meen ihan sinne lävistäjälle vaihtamaan tän korun, että tulee oikean kokoinen.

    • haluankivuttomastikielikorun

      Eli vastaisitteko näihin...

      1) Olen 13 v. , kannattaako ottaa?
      2) Sattuisko se mulla kauheesti, kun mulla on muutenkin ihan järkyttävä piikkikammo, muutama kokemus:
      sain vitosella jäykkäkouristuksen, ja siin meni ainakin 20 et se saatiin laitettua, ja terkkarikin kysy et haluunko mä varata uuden ajan, sekin vähän kyllästy siihen kun en suostunu antaa sen laittaa sitä jäykkäkouristusta. ja verikokeissa, kaikissa lapuissakin lukee että "pelkää piikkejä" ni saan aina puudutuksen, mut sattuu silti. mulla on kauhee paniikkikammo jne.
      3) Hinta noin suunnilleen?
      4) Haluaisin sen mahdollisimman kivuttomasti, joten onko parasta ottaa se ammattilaisella?
      5) Sattuuko se jotenkin vanhemmilla enemmän? :D
      6) Millä se reikä tehdään kieleen? Ja mitkä pihdit on, mistä kaikki puhuu?
      7) Saako puudustusta? Auttaako?
      voisitteko vastata, olis tärkeetä :)

      • riikkaaa

        1) En osaa sanoa että kannattaako ottaa kun olet vielä niin nuori. tarvitset ainakin vanhempiesi luvan siihen.

        2) Kielilävistys on kaikista kivuttomin lävistyksistä ja sanotaan että se sattuu vähemmän kun puraisisit itseäsi kieleen. Mullakin on hirveä piikkikammo, mutta piikit ovat kyllä erilaisia kun jossain lääkäreissä. ei ne lävistyspiikit mua niin paljon kyllä pelota. eikä kannata katsoa siihen piikkiin, minä ainakin katselin ylöspäin

        3)hinta on suunnilleen 50 e paikkeilla. mulla makso 50 e ja siihen tuli lyhyempi vaihtokoru mukana (lävistäessä laitetaan pidempi että kielellä on varaa turvota) ja mulla tuli myös suuvesi siihen mukaan.

        4)Kielikoru pitää tehdä ammattilaisella, kielessä on niin paljon hermoja ja suonia että itse ei kannata sitä ruveta tekemään.

        5)En ole ainakaan kuullut että vanhemmilla sattuisi enemmän. se on ihan henkilöstä kiinni et kuinka paljon sattuu.

        6)Reikä tehdään sillä lävistyspiikillä. ekaksi kieli desinfioidaan ja sitten otetaan niillä pihdeillä kiinni kielestä. ne pihdit pitää sun kieltä paikallaan että se piikki saadaan varmasti oikeaan paikkaan.

        7) ei saa puudutusta missään, mutta se on ihan sekunnissa ohi ja se on sen arvoista. itsekin olin ihan pissit housussa mutta ei sattunut yhtään ja lävistäjät olivat mukavia ja kaveri piteli kädestä kiinni. :)

        toivottavasti auttoivat nämä edes vähäsen :)


      • ananas? :D
        riikkaaa kirjoitti:

        1) En osaa sanoa että kannattaako ottaa kun olet vielä niin nuori. tarvitset ainakin vanhempiesi luvan siihen.

        2) Kielilävistys on kaikista kivuttomin lävistyksistä ja sanotaan että se sattuu vähemmän kun puraisisit itseäsi kieleen. Mullakin on hirveä piikkikammo, mutta piikit ovat kyllä erilaisia kun jossain lääkäreissä. ei ne lävistyspiikit mua niin paljon kyllä pelota. eikä kannata katsoa siihen piikkiin, minä ainakin katselin ylöspäin

        3)hinta on suunnilleen 50 e paikkeilla. mulla makso 50 e ja siihen tuli lyhyempi vaihtokoru mukana (lävistäessä laitetaan pidempi että kielellä on varaa turvota) ja mulla tuli myös suuvesi siihen mukaan.

        4)Kielikoru pitää tehdä ammattilaisella, kielessä on niin paljon hermoja ja suonia että itse ei kannata sitä ruveta tekemään.

        5)En ole ainakaan kuullut että vanhemmilla sattuisi enemmän. se on ihan henkilöstä kiinni et kuinka paljon sattuu.

        6)Reikä tehdään sillä lävistyspiikillä. ekaksi kieli desinfioidaan ja sitten otetaan niillä pihdeillä kiinni kielestä. ne pihdit pitää sun kieltä paikallaan että se piikki saadaan varmasti oikeaan paikkaan.

        7) ei saa puudutusta missään, mutta se on ihan sekunnissa ohi ja se on sen arvoista. itsekin olin ihan pissit housussa mutta ei sattunut yhtään ja lävistäjät olivat mukavia ja kaveri piteli kädestä kiinni. :)

        toivottavasti auttoivat nämä edes vähäsen :)

        Nii vielä se, että kuinka usein niitä pitää vaihtaa?
        Ja mulla on ollu korvikset, mut siinä kävi niin että en suostunu vaihtaa niitä ku sattu liikaa, ja lukko meni korvan sisään ;


      • riikkaaa
        ananas? :D kirjoitti:

        Nii vielä se, että kuinka usein niitä pitää vaihtaa?
        Ja mulla on ollu korvikset, mut siinä kävi niin että en suostunu vaihtaa niitä ku sattu liikaa, ja lukko meni korvan sisään ;

        Ei pitäisi sattua mitenkää, ei mua kyllä korviksien vaihtokaan oo sattunu. Sulla varmaan oli korvalehti tulehtunut tai jotain. En tiiä tarkalleen että kuinka usein pitäisi vaihtaa. eikai sillä mitään väliä jos desinfioi korun välillä.


      • heh
        riikkaaa kirjoitti:

        Ei pitäisi sattua mitenkää, ei mua kyllä korviksien vaihtokaan oo sattunu. Sulla varmaan oli korvalehti tulehtunut tai jotain. En tiiä tarkalleen että kuinka usein pitäisi vaihtaa. eikai sillä mitään väliä jos desinfioi korun välillä.

        Se tappi kannattaisi vaihtaa vuoden välein uuteen ettei mitään pahanlaatuisia bakteereita kehittyisi. Ei tule edes kovin kalliiksi ja varmistaapi ainakin ettei tulehdu sitten myöhemminkään kunnollisen alkuhoidon jälkeen.

        Itselläni ei ole kieliläväriä, kun eivät nuo suostu mulle lupaa antamaan vaikka faija antaisikin se ei kuulemma riitä :S.
        Mutta siis lukenut olen paljon ja kavereillani on monilla. Se kivuttomin lävistys (ainakin lävistys vaiheessa) :D


      • mmp1996
        riikkaaa kirjoitti:

        1) En osaa sanoa että kannattaako ottaa kun olet vielä niin nuori. tarvitset ainakin vanhempiesi luvan siihen.

        2) Kielilävistys on kaikista kivuttomin lävistyksistä ja sanotaan että se sattuu vähemmän kun puraisisit itseäsi kieleen. Mullakin on hirveä piikkikammo, mutta piikit ovat kyllä erilaisia kun jossain lääkäreissä. ei ne lävistyspiikit mua niin paljon kyllä pelota. eikä kannata katsoa siihen piikkiin, minä ainakin katselin ylöspäin

        3)hinta on suunnilleen 50 e paikkeilla. mulla makso 50 e ja siihen tuli lyhyempi vaihtokoru mukana (lävistäessä laitetaan pidempi että kielellä on varaa turvota) ja mulla tuli myös suuvesi siihen mukaan.

        4)Kielikoru pitää tehdä ammattilaisella, kielessä on niin paljon hermoja ja suonia että itse ei kannata sitä ruveta tekemään.

        5)En ole ainakaan kuullut että vanhemmilla sattuisi enemmän. se on ihan henkilöstä kiinni et kuinka paljon sattuu.

        6)Reikä tehdään sillä lävistyspiikillä. ekaksi kieli desinfioidaan ja sitten otetaan niillä pihdeillä kiinni kielestä. ne pihdit pitää sun kieltä paikallaan että se piikki saadaan varmasti oikeaan paikkaan.

        7) ei saa puudutusta missään, mutta se on ihan sekunnissa ohi ja se on sen arvoista. itsekin olin ihan pissit housussa mutta ei sattunut yhtään ja lävistäjät olivat mukavia ja kaveri piteli kädestä kiinni. :)

        toivottavasti auttoivat nämä edes vähäsen :)

        Hei oon 14v ja haluaisin kielikorun kannattaaks ottaa vielä?Vai oottaisko et on 15v?Vanhemmat antais laittaa =) Mut ei sit oo varmaa et rupeeko lävistäjät laittaan vielä =( Niin mitä mieltä te ootte?


      • ghs

        1) Ei mielestäni.
        2) Varmasti sattuu jos jännittää. Lävistäjä ei varmasti ala oottaa niinkuin terkkari vaan passittaa sinut kotia kasvamaan.
        3) Omani maksoi 50e
        4) Totta kai! Ei missään nimessä muualla.
        5) Riippuu yksilöstä.
        6) Lävistysneulalla, pihdeillä otetaan kielestä kiinni ja lävistäjä pitää niillä kieltäsi ulkona.
        7) Et saa puudutusta. Jos ei uskalla ilman puudutusta ottaa, ei kannata ottaa ollenkaan.

        Nii vielä se, että kuinka usein niitä pitää vaihtaa?
        - Vuoden välein on suositeltava vaihtaa suun alueen lävistyksiä hygienian vuoksi. Pelkkä desinfiointi/pesu ei riitä. Desinfiointi ei tapa bakteereja, ainoastaan vähentää niitä hieman ja kohta jylläävät taas samalla tavalla.


      • kyselyjä
        riikkaaa kirjoitti:

        1) En osaa sanoa että kannattaako ottaa kun olet vielä niin nuori. tarvitset ainakin vanhempiesi luvan siihen.

        2) Kielilävistys on kaikista kivuttomin lävistyksistä ja sanotaan että se sattuu vähemmän kun puraisisit itseäsi kieleen. Mullakin on hirveä piikkikammo, mutta piikit ovat kyllä erilaisia kun jossain lääkäreissä. ei ne lävistyspiikit mua niin paljon kyllä pelota. eikä kannata katsoa siihen piikkiin, minä ainakin katselin ylöspäin

        3)hinta on suunnilleen 50 e paikkeilla. mulla makso 50 e ja siihen tuli lyhyempi vaihtokoru mukana (lävistäessä laitetaan pidempi että kielellä on varaa turvota) ja mulla tuli myös suuvesi siihen mukaan.

        4)Kielikoru pitää tehdä ammattilaisella, kielessä on niin paljon hermoja ja suonia että itse ei kannata sitä ruveta tekemään.

        5)En ole ainakaan kuullut että vanhemmilla sattuisi enemmän. se on ihan henkilöstä kiinni et kuinka paljon sattuu.

        6)Reikä tehdään sillä lävistyspiikillä. ekaksi kieli desinfioidaan ja sitten otetaan niillä pihdeillä kiinni kielestä. ne pihdit pitää sun kieltä paikallaan että se piikki saadaan varmasti oikeaan paikkaan.

        7) ei saa puudutusta missään, mutta se on ihan sekunnissa ohi ja se on sen arvoista. itsekin olin ihan pissit housussa mutta ei sattunut yhtään ja lävistäjät olivat mukavia ja kaveri piteli kädestä kiinni. :)

        toivottavasti auttoivat nämä edes vähäsen :)

        missä kannattaa ottaa kielikoru? Ja kuinka kauan napakorun pitää olla että sen voi vaihtaa?


    • -----------

      en ole katunu kertaakaan kielilävärin ottamista.
      jos joutuisin ottamaan pois niin en varmaan tottuis siihen et ei olekkaan korua. mulla van nipisti kun sen lävärin otin. nopeasti se on ohi.
      aluksi sössötin mutta se loppu sit muutaman viikon päästä. hyvin on parantunut.
      mieskin tykkää kun on kielikoru mulla.
      mulla tais olla muutaman kuukauden se pitkä koru. sit ite vaihdoin lyhyempään.
      kaverikin otti samalla aikaa kieleen niin se ei ite ole uskaltanut vaihtaa lyhyempään. on niin tiukassa eikä uskalla ruveta repimään.
      suosittelen aivan ihanalta tuntuu kun on kielikoru.

      • naisilla usein

        Seksityön ammattilaisethan niitä yleisti käyttävät. Monet miehet kaipaavat lisää ärsytystä jotta edes kovettuisi kunnolla.


    • paa-pa

      riippuu aina henkilöstä ja jos osuu hermoon ni sit voi kirpasta. itellä ei yhtään, pisti mutta ei sattunut! n. kk päästä vaihdoin lyhyempään samassa liikkeessä missä otin korun. pari pvä oli kipeä ja 2vkon ajan aamusin..en sössöttänyt ekanakaan pvänä. enkä kadu! I LIKE IT

    • kielilävistettyasd

      sattuuks se kuinka paljon ku se tehään?
      - tekeminen ei oikeastaan satu. vähän nipistää. mutta jälkitunnelmat ei tosiaankaan ollut mieleeni, 2 päivää aika helvettiä sen jälkeen! ja suosittelen syömään ennen lävistyksen ottoa, itse en syönyt!

      entä ne pihdit sattuuks ne?
      - puristava tunne, ei niinkään satu. :-----)

      ootteko katunu yhtää ottamista?
      - kaduin silloin päivä jälkeen, kun oli niin kipeä kieli ja turvoksissa ja verta vaan tuli. mutta katumus hävisi viikossa, nyt todellakin tykkään! ei enää tunnu MILTÄÄN, syöminen täysin normaalia, kieli toimii ihan normaalisti! luulin aluksi, että mun kielessä oli jotain mennyt vikaan, kun se tuntui niin hankalalta. mutta palautui aivan ennalleen onneksi. :-----)

      haittaako se puhumista ku on sellanen koru suussa?
      - aluksi haittaa. viikon takelteli ehkä puhe.

      kertokaa omia kokemuksia?
      - taisin kertoa niitä jo tuossa aikaisemmissa vastauksissa.

      kauan se pitkä kielikoru pitää olla suussa ennen kun sen vaihtaa lyhyempään?
      - pari viikkoa.

      entä voiko sen vaihtaa ite vai missä?
      - voi vaihtaa itse, on helppo toimenpide. turha maksaa lävistäjälle sen vaihdosta. ;-----) suosittelen bioplast korua tai titaanista tappia, 16mm pitkää.

      1) Olen 13 v. , kannattaako ottaa?
      - mielestäni ei. voit alkaa vielä katumaan. ja kieleenKIN jää pysyvä arpi. mieti vielä. :-----)

      2) Sattuisko se mulla kauheesti, kun mulla on muutenkin ihan järkyttävä piikkikammo, muutama kokemus:
      sain vitosella jäykkäkouristuksen, ja siin meni ainakin 20 et se saatiin laitettua, ja terkkarikin kysy et haluunko mä varata uuden ajan, sekin vähän kyllästy siihen kun en suostunu antaa sen laittaa sitä jäykkäkouristusta. ja verikokeissa, kaikissa lapuissakin lukee että "pelkää piikkejä" ni saan aina puudutuksen, mut sattuu silti. mulla on kauhee paniikkikammo jne.
      - no varmaan sattuisi, jos on kammo. :-----( koska kyllähän se vähän tuntuu, ja jos sitä pelkää, sattuu enemmän. mutta ei se piikki kyllä OIKEASTI satu.

      3) Hinta noin suunnilleen?
      - taitavalla lävistäjällä n. 50€. kolmenkympin lävistyksiä en suosittele.

      4) Haluaisin sen mahdollisimman kivuttomasti, joten onko parasta ottaa se ammattilaisella?
      - no todellakin, itse ei kannata kieleen tehdä! olen nähnyt hirveän itsetehdyn lävistyksen, ja takaan, että se ei kannata.

      5) Sattuuko se jotenkin vanhemmilla enemmän? :D
      - ei. :-----D ihmisestä kiinni ja se kipu on enemmänkin pään sisällä. siis lävistystilanteen kipu.

      6) Millä se reikä tehdään kieleen? Ja mitkä pihdit on, mistä kaikki puhuu?
      - siis piikillä..... kieli puristetaan pihtien väliin, jotta lävistys saadaan sijoitettua oikein jne.

      7) Saako puudustusta? Auttaako?
      - jos et ole valmis ottamaan ilman puudutusta, ei ehkä kannata ottaa ollenkaan. :-----) odota vielä pari vuotta. ainakin.

    • Nimetön

      Hyvin henkilökohtaista tuo kipu. Muut lävärit ei ole tuntunut missään, mutta tämä oli yllätys. Pihdit puristi onneksi niin kivuliaasti ettei itse neulaan jaksanut enää kiinnittää huomiota. Toisaalta taas jo seuraavana päivänä söin kiinteää ruokaa ja pahin turvotus oli ohi.

      Nyt ollut 8 päivää, en oo katunu hetkeäkään. Puhe on normalisoitunut. Syömisen kanssa on vaan se ongelma, että kun koru on vielä liian pitkä, niin ei oikein tiedä miten päin sitä ruokaa pitäisi jauhaa :)

      • Kahden lapsen äiti:)

        tietysti hölmö vastailla tähä ku kaikki muut viestit o tullu muutama vuos sitte... mut itse otin kielilävärin jokunen vuos sitte, ei se tekeminen sattunu, sattu vaan sillo ku kieli oli turvoksissa... mut ei, ei se aluks kaduttanu, ja sit siihe loppupeleissä vaan yksinkertaisesti kyllästyi... ehkä oli myös pikkaisen tiellä ja tunsi koko aja että se on siellä... aluksi oli orpo olo kun sen otti pois mutta kyllä siihenkin onneksi tottuu... välillä kaipaa sitä takaisin, mutta uudestaan en mene kuitenkaan ottamaan kun muistaa vielä miltä tuntui kun kieli oli turvoksissa...
        ehkä se on tavallaan sama asia kuin synnytys, sattuu iha helvetistee mut tekee sen kuitenkin uudestaan... :D


    • -miumau-

      haha tiiän juu suurinosa viesteistä on tullut 2008, mutta silti kirjoittelen (:
      eli otin oman kielilävistykseni aprillipäivää edeltävänä päivänä eli 2pv sitten.
      ei ollut ekana iltana ollenkaan turvonnut mutta seuraavana aamuna oli kyllä !!
      selvisin 1. päivästä mehukeitolla, piltti kuningatar soseella sekä lihaperunasose-laatikolla (: ollemmalla turvotus hieman laski onneksi. Söin ibuprofeiinia 3 sinä päivänä, aamulla, päivällä ja illalla (:
      itse ottaminen ei sattunut, nippaisi vain ja verta tuli hieman.
      Maitotuote kiellosta en kauheasti välittänyt, söin silti jäätelöä ja se pienensi turvotusta. muuten en ole maitotuotteita syönyt.
      pesen hampaita 3krt per pv. ja purskuttelen suuta HEXTRIL suuvedellä ( 6.10€ apteekista)
      kaikille jotka harkitsevat ottavansa kielikorun niin suosittelen (: HUOMHUOM muistakaa silti että 1. päivä on kaikista kamalin, sitten helpottaa (;;

    • tattivahvero

      Tänään näin kaverilla kielikorun, oli juuri ottanut ja kuinka hienolta se näyttikää...
      Sit tajusin et kuinka kauan mä oikeesti oon halunnu kieleen lävistyksen ja nyt sitten vois alkaa puhua mutsia ympäri.
      Ainoa asia mitä pelkään nyt lähinnä on se, että jos vaikka makuaisti menis?
      Miten harvinaista tai yleistä on toi että tollanen riski olis? ^
      Onko yleisintä ottaa koru sivuun?

      Samalla voi ehdotella hyviä lävistysliikkeitä jotka tekevät kieleen ja napaan lävistyksiä...???

      Myös olen napaan korua haaveillut ja miettinyt jos ottaiskin puudutuslaastarin kipua hellittämään?

      Muista lävistyksistä itelläni ei ole kokemusta paitsi korvakoruista, mm. rusto.

      • tattivahvero

        ja siis kysyisin liikkeitä helsingistä ^^


    • mo

      koru otetaan yleensä keskelle kieltäää... itte oon 13 tyttö ja HALUAN kielikorun ja mun on PAKKO saada sellane xD

      • Anonyymi

        Juu no 13 vuotiaat tuskin saa missään liikkeessä kieleen vielä. Haaveile menemään


    • jp

      Onko mahdollisuus että kieli ei vaikka ole sopiva korun ottamiseen?:D

    • rumiakauheita

      Tosi rumia kielikorut..hyi helvetti!

    • ??

      oon tässä jonki aikaa nyt miettiny kielikorun oottamista. oon kyllä vielä 13 vuotias , mut aattelin ehkä vielä oottaa muutaman vuoden... se ei ilmeisesti satu se ottaminen mut onko yleistä että se koru voi kaivautua kielen sisälle? en kyllä pelkää mtn neuloja tai sitä pistämistä.

    • kielikoru<3

      joo määki oon täs haaveillu kielikorusta ku ne on ihan sika hienoja mut sattuuko se kauheesti ku ottaa sen ja ku oon ny 14 täytän tän kuu lopus 15 nii saako sen ottaa ilma porukoitte lupaa vai pitääkö niiltä olla joku lupalappu ja sain kyl jo luvan mut mietin vaa et onks puhumine vaikeeta ku on ottanu kielikoru (: ja toho yhtee tosta napiksesta niii mua ei sattunut yhtään ku otin mutta otin mun kaveri kanssa samaa aikaan nii sitä alko vähä kyl pyörryttää sen jälkee ja sattu sen päivän aja ku oli ottanu mut ei enää sen jälkee yhtää

      • asddii

        Kipu on aika henkilökohtaista, tiiän ihmisiä keillä on taju lähtenyt ku ovat kielikorua ottaneet mut itellä ainakin yks kivuttomin lävistys. Ainakin yleensä lävistysliikkeissä on rajana 16 tai jopa 18, sen alle täytyy olla vanhempien luvat, joko lapulla tai sit ihan et porukat on mukana :) Puhuminen saattaa olla ekoina päivinä vähän sössöttämistä mut mitäs se haittaa :D


    • asdasdtietämätön

      kuinka suuri prosentti et se koru tulehtuu ? kuinka suuri prosentti et halvaantuis siitä ? vai voiksiitä ees halvaantuu :D

    • Vastauksii??

      Hei haluisin kilikorun mut jos sen haluu pois ni meneeks se reikä umpee vai jääks se?

    • vastaus2

      joillakin menee umpeen ja joillakin ei...

    • godsniperr

      tietääkö kukaan paljon jkl hålessa maksaisi kielikorun ottaminen ? ;0

      • Rantamakiaada

        Se maksaa 30e ite otin tänää ja sattu se vähän , täytin just 14v itkin äske ku sattuu niin saatanasti ja otin just tossa särkylääkkeen , helpottaaks tää jo huomenna 😰😰😰


    • Aaameeen

      Oon ite täs syyslomalla menos ottamaan kielikorun oon siis 14v ja oon miettiny että sattuuko se ko on vaihtamassa sitä korua? Itteä vähä jännittää mutta mulla ei oo mitää hätää koska ei oo piikkikammoa ja kipukynnyski on iso🙏🏻

    • Anonyymi

      Itse otin tuossa 6h sitten, itsellä ei turvonnut yhtään. Puhe luonnistuu oikein hyvin. Vähän kipottelee ja kiinteän ruuan syöminen on hassun tuntuista mutta eipä se syömistä estä xD

    • Anonyymi

      Mitä jos kielikorua ottaessa kieli tekee refleksin ”nykiä” tms vai voiko niin käyä?🤔

    • Anonyymi

      olen menossa ottamaan kielikorua. onko väliä minkälainen kieli on vai pystyykö sen tekemään kaikkiin kieliin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe