Tietääkö joku, mikä vanha laulu on kyseessä: siinä on kohta, jossa lauletaan"...siellä missä huojuu vienot viljapellot, siellä missä karjankellot kilkattaa(tai jotain sinne päin ). Laulu on ehkä Metrotyttöjen(?).
Mikä vanha laulu...?
7
2527
Vastaukset
- on the range
Home on the range.
Suuri Toivelaulukirja, osa 1, sivu 116- Meni väärin!
Taitaapi olla seuraava:
- Lapsuuden koti (= On the banks of the Wabash) (Tuolla missä huojuu vienot viljapellot -).
Suuri toivelaulukirja osa 4 sivu 132
http://en.wikipedia.org/wiki/On_the_Banks_of_the_Wabash,_Far_Away
- mantelijuttu
Kiitos tiedosta! Etsin tätä laulua iäkkäälle äidilleni - nyt hän tulee varmaan iloiseksi!
- aurinkohilda
Sinnikkäästi etsimällä löysin ensin ruotsalaisen version "Barndomshemmet" laulaja Harry Brandelius, sitten useammankin ruotsalaisen version. Lopuksi sain esiin suomenkielisen, melko huonon äänitteen laulusta "Lapsuuskoti" laulajana Otto Pyykkönen.
YouTube on hyvä juttu! Ehkäpä voit sen sieltä soittaa äidillesi. Äidillesi ja sinulle terveyttä, hyvää oloa ja kaunista kesää toivottaen!
- aurinkohilda
Löysin vanhan lauluvihon, jossa kerrotaan säveltäjäksi P. Wuerck, suom.sanat Väinä Sola, laulun nimi Lapsuuden koti.
1. säkeistö
Tuolla, missä huojuu vienot viljapellot,
missä tummanvihree metsä huminoi,
missä mökin luona soivat karjankellot,
siellä kehdon sain ja kasvoin, unelmoin.
Päivä paistoi hakamailla, kotitiellä.
Kun mä lasna leikin, lauloin, ilakoin.
Ah, ne muistot, jotka jäi, ne muistan vielä.
ne on kauneimmat, joita muistaa voin.
: Lännen kaukomaille aatokseni kiitää
Kohden kotia, min kaiho mieleen toi.
Vaikka monta aikaa mennyt on jo siitä,
lapsuuskotia en unhoittaa ma voi.
Nyt ma vanhuksena aina muisteloissa
Elän entisajan ilot uudestaan.
Mikä kiinnitti ain' lapsen mieltä noissa,
ihmeen selvänä sen näen ainiaan.
Mitä pyysin, koti aina mulle antoi,
sitä ymmärtänyt silloin en ma lain.
Elon tiellä mua vanhempani kantoi,
Nyt on molemmat he vainajia vain
: Lännen kaukomaille aatokseni kiitää jne. - Anonyymi
Siellä missä huojuu vienot viljapellot missä tummanvihree metsä huminoi.Siellä mökin luona soivat karjankellot siellä kehdon sain ja kasvoin unelmoin.jne
- Anonyymi
Tuohan löytyy ihan Googlettamalla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen735579Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2744890Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk453214Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1052653Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään52282Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t21566Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151555Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät291408Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211220Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei127855