Mikä vanha laulu...?

mantelijuttu

Tietääkö joku, mikä vanha laulu on kyseessä: siinä on kohta, jossa lauletaan"...siellä missä huojuu vienot viljapellot, siellä missä karjankellot kilkattaa(tai jotain sinne päin ). Laulu on ehkä Metrotyttöjen(?).

7

2615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on the range

Home on the range.
      Suuri Toivelaulukirja, osa 1, sivu 116

• mantelijuttu

Kiitos tiedosta! Etsin tätä laulua iäkkäälle äidilleni - nyt hän tulee varmaan iloiseksi!

• aurinkohilda

Sinnikkäästi etsimällä löysin ensin ruotsalaisen version "Barndomshemmet" laulaja Harry Brandelius, sitten useammankin ruotsalaisen version. Lopuksi sain esiin suomenkielisen, melko huonon äänitteen laulusta "Lapsuuskoti" laulajana Otto Pyykkönen.
        YouTube on hyvä juttu! Ehkäpä voit sen sieltä soittaa äidillesi. Äidillesi ja sinulle terveyttä, hyvää oloa ja kaunista kesää toivottaen!

• aurinkohilda

Löysin vanhan lauluvihon, jossa kerrotaan säveltäjäksi P. Wuerck, suom.sanat Väinä Sola, laulun nimi Lapsuuden koti.
      1. säkeistö
      Tuolla, missä huojuu vienot viljapellot,
      missä tummanvihree metsä huminoi,
      missä mökin luona soivat karjankellot,
      siellä kehdon sain ja kasvoin, unelmoin.
      Päivä paistoi hakamailla, kotitiellä.
      Kun mä lasna leikin, lauloin, ilakoin.
      Ah, ne muistot, jotka jäi, ne muistan vielä.
      ne on kauneimmat, joita muistaa voin.
      : Lännen kaukomaille aatokseni kiitää
      Kohden kotia, min kaiho mieleen toi.
      Vaikka monta aikaa mennyt on jo siitä,
      lapsuuskotia en unhoittaa ma voi.

Nyt ma vanhuksena aina muisteloissa
      Elän entisajan ilot uudestaan.
      Mikä kiinnitti ain' lapsen mieltä noissa,
      ihmeen selvänä sen näen ainiaan.
      Mitä pyysin, koti aina mulle antoi,
      sitä ymmärtänyt silloin en ma lain.
      Elon tiellä mua vanhempani kantoi,
      Nyt on molemmat he vainajia vain
      : Lännen kaukomaille aatokseni kiitää jne.

• Anonyymi

Siellä missä huojuu vienot viljapellot missä tummanvihree metsä huminoi.Siellä mökin luona soivat karjankellot siellä kehdon sain ja kasvoin unelmoin.jne

• Anonyymi

Tuohan löytyy ihan Googlettamalla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      351
      2163
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      51
      1695
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      154
      1353
    4. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1254
    5. 143
      1198
    6. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1171
    7. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      85
      1102
    8. Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen

Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1088
    9. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1067
    10. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      48
      992
    Aihe