HALLITUS VIHAA AUTOILUA:(

hyvät hyssykät!

Juuri saatiin autovero remontti kuntoon niin katainen uhkailee veronkiristyksellä!
" jos yksityis autoilu lisääntyy niin on nostettava veroja että se loppuu."

Autoilusta on tulossa rikkaiden hommaa johon köyhillä ja kipeillä ei ole varaa.

Maaseutu tyhjenee entisestään kun auto on rikoksen tekoväline. Miksi hallitus ei kiellä autoilua tykkänään jos se kerran on niin paha asia. selvä kielto, EI AUTOILUA TAI MUUTEN!!

Ottakaahan kantaa, rakkaat kanssa kärsijät

27

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K.Ä.

      Ajan noin 55 000 - 60 000 km vuodessa ja asun maaseudulla. En minä ainakaan kärsisi, vaikka yksityisautoilu vähenisikin. Päin vastoin, viimeksi tänä aamuna tuli mieleen, että hienoa olisi, kun puolet tielläliikkujista olisi mennyt junalla, ainakin se puoli, jonka mielestä pieni lumisade on pätevä syy hidastaa maantienopeus taajamavauhtiin ja silti vielä törmäillä toisiin.

      Autoilun vähenemisestä olisi monta hyötyä. Tiestö kuluisi vähemmän, sattuisi vähemmän onnettomuuksia, liikenne muuttuisi sujuvammaksi, onnettomuudet vähenisivät ja saasteitakin tulisi vähemmän.

      Nostamalla polttoaineveroa päästään lähemmäs tätä tavoitetta. Moni sanoo, että energia/ympäristöverojen kiristys nostaa elinkustannuksia. Mutta eihän se nosta, jos toimii, kuten verotuksen on ajateltu ohjaavan. Jos ei autoilu vähene, verotusta on kiristetty liian vähän.

      Moni sanoo, että ei ole vaihtoehtoa, on pakko autoilla. Hyvin monella kuitnkin on vaihtoehto. Suomalaisten ajosuoritteista (lkm., ei km.) arvelisin luokkaa 20 % olevan sellaista, että sen voisi korvata kävellen tai pyöräillen, jos olisi motivaatiota. Raha on ihmeellinen motivaattori. Osa suoritteista on vieläpä aivan huviajoa. En sitä ole kieltämässä, mutta niin kauan kuin siihen on varaa, ei veronkiristys ole vielä ulottunut ihmisen perusoikeuksiin ja välttämättömään.

      Työmatkaliikenne on sitten toinen asia. Siinä ei auta pelkkä veronkorotus. Tietysti veroa voidaan korottaa niin paljon, ettei työssä enää käydä, mutta se ei liene tarkoituksenmukaista. Veronkorotusten rinnalla pitäisikin lisätä myös joukoliikenteen palveluita ja etätyömahdollisuuksia.

      Itsekin voisin kulkea työmatkani junalla. Yksi hyvä syy kulkea autolla on se, että joutuisin vaihtamaan junaa. Se ei vielä ole ongelma, aikataulut sattuvat hyvin yhteen, mutta kun se jälkimmäinen juna on aina aivan liian täysi. Siellä on liikaa väkeä tai oikeammin vaunuja on liian vähän. Viimeiset 40 km. seistään ja hikoillaan junassa, jossa on huono ilma aivan liian kuuma.

      Pelkkä keppi ei siis riitä, tarvitaan myös porkkana.

      • Esimerkkitapaus

        Minulla pitäisi olla joukkoliikenteen kannalta suhteellisen edullinen työmatka. Asun kaupungin keskustassa ja käyn töissä suuremmassa kaupungissa vajaan 100 kilometrin päässä. Linja-autoja kulkee tunnin-puolentoista välein ja alle 200 eurolla saa kuukausilipun.

        Ongelmia kuitenkin riittää. Kävelymatkat vievät 25 minuuttia. Lisäksi kaupunkien välille sattuu muutamia kirkonkyliä, joiden kautta reitti kiertelee. Ajoaika yli puolitoista tuntia ja koko työmatka näin ollen kaksi tuntia suuntaansa. Liukuvasta työajastakin tulee portaittainen, kun lähdöt on säädettävä aikataulujen mukaan. "Hei kundit, mun pitää nyt lähteä autolle. Jatketaan aamulla."

        Omalla autolla ovelta ovelle tunti. On aikamoinen ero siinä, meneekö työmatkoihin kaksi vai neljä tuntia päivässä, varsinkin kun vapaa-aika jää joka tapauksessa varsin vähäiseksi.

        Muutto ei ole ratkaisu. Asuntojen hintaero on niin suuri, että joutuisin tekemään kolme neljä ensimmäistä vuotta töitä pelkästään sen kattamiseen.

        Eli työmatkat sujuvat edelleenkin omalla autolla, vaikka verotus kiristyisikin. Veihtoehto on niin paljon huonompi. Mutta saahan hallitus pidetyksi yhden kaverin vähän köyhempänä.


    • verot...

      Kyllähän se autoilun verotus ulottuu paljon muuallekkin kuin yksityis autoiluun. Olisi kaikkien pitänyt muistaa kun oli äänestys aika ketä sinne eduskuntaan äänestetään. Taisi se Kataisen puolue saada muiltakin ääniä kuin pelkiltä kokoomuslaisilta. Tuskin turhempaa ministeriä kuin Katainen voi olla joten muistakaa nyt hyvät ihmiset sitten tämäkin asia kun tulee aika jolloin on ehkä vielä jotain tehtävissä.

      • Kyllä tämä verouudistus valkenee siinä vaiheessa
        viimeistään, kun veroalella ostettua autoa men-
        nään vaihtamaan. Kun joku 60t ajava huomaa maksa-
        neensa neljässä vuodessa tuon 3000-4000 alennuk-
        sen käyttövoima- ja polttoaineveron korotuksena.

        Katainen oli suoraselkäinen lausunnoissaan, kun
        totesi koko verojutun olevan fiskaalinen. Sillä
        ei ollut tarkoituskaan puuttua päästöihin, vaan
        pitää verotulot ennallaan.

        Kyllä auto pitää voida hankkia ilman valtion
        tai kenenkään muun paitsi vaimon ohjaamista.
        Päästörajat ovat ihan OK autojen valmistajille.
        Jos ne sitten maksavat vähän enemmän, niin mitä
        siitä. Ainakin se lisähinta on mennyt hyvään
        tarkoitukseen.

        Polttoaineessa peritty verokin on jo nyt ylä-
        kantissa. Ihme kun vasemmisto ei nosta siitä
        metakkaa. Vähävaraisimmathan siitä vain kärsi-
        vät. Porvari pistää hinnankorotuksen omiin hin-
        toihinsa, ja taas vähäos...

        Ilmaston pilaantumisesta jeesustelijoille sanon,
        että jokaisen on saatava pilata aitä ilmaa oman
        harkintansa mukaan. Terveyden päälle käyvät
        pitoisuudet keskittyvät vain suurkaupunkien kes-
        kustaliikenteen ruuhkiin. Pannaan tullit keskus-
        taan ajaville, ne jotka maksavat niin ajakoot.
        Vähempi tarpeellinen liikenne kyllä vähenee ja
        ilma puhdistuu. Tullit taas siirtyvät hintoihin
        ja vähempiosaiset....arvaatekin jo sanomatta.

        Ilman veroja H3:kin maksaisi reilut 20t ja siinä-
        pä olisi mainio peli mökille ja hirvijahtiin.
        Olisi sitten varaa ostaa se urheilullinen sedani,
        sellainen grant turismo, ja yhtyä noihin itkijöi-
        hin, että mitä järkeä on ostaa sitä huojuvaa
        koppimopoa, kun sillä rahalla sais sen urheilul-
        lisen sedanin.

        Ilmaston lämpenemisestä nyt ei kannata puhua
        mitään viidettä, vai onko se jo kuuses jääkausi,
        ododellessa.


      • J..
        Täpinä kirjoitti:

        Kyllä tämä verouudistus valkenee siinä vaiheessa
        viimeistään, kun veroalella ostettua autoa men-
        nään vaihtamaan. Kun joku 60t ajava huomaa maksa-
        neensa neljässä vuodessa tuon 3000-4000 alennuk-
        sen käyttövoima- ja polttoaineveron korotuksena.

        Katainen oli suoraselkäinen lausunnoissaan, kun
        totesi koko verojutun olevan fiskaalinen. Sillä
        ei ollut tarkoituskaan puuttua päästöihin, vaan
        pitää verotulot ennallaan.

        Kyllä auto pitää voida hankkia ilman valtion
        tai kenenkään muun paitsi vaimon ohjaamista.
        Päästörajat ovat ihan OK autojen valmistajille.
        Jos ne sitten maksavat vähän enemmän, niin mitä
        siitä. Ainakin se lisähinta on mennyt hyvään
        tarkoitukseen.

        Polttoaineessa peritty verokin on jo nyt ylä-
        kantissa. Ihme kun vasemmisto ei nosta siitä
        metakkaa. Vähävaraisimmathan siitä vain kärsi-
        vät. Porvari pistää hinnankorotuksen omiin hin-
        toihinsa, ja taas vähäos...

        Ilmaston pilaantumisesta jeesustelijoille sanon,
        että jokaisen on saatava pilata aitä ilmaa oman
        harkintansa mukaan. Terveyden päälle käyvät
        pitoisuudet keskittyvät vain suurkaupunkien kes-
        kustaliikenteen ruuhkiin. Pannaan tullit keskus-
        taan ajaville, ne jotka maksavat niin ajakoot.
        Vähempi tarpeellinen liikenne kyllä vähenee ja
        ilma puhdistuu. Tullit taas siirtyvät hintoihin
        ja vähempiosaiset....arvaatekin jo sanomatta.

        Ilman veroja H3:kin maksaisi reilut 20t ja siinä-
        pä olisi mainio peli mökille ja hirvijahtiin.
        Olisi sitten varaa ostaa se urheilullinen sedani,
        sellainen grant turismo, ja yhtyä noihin itkijöi-
        hin, että mitä järkeä on ostaa sitä huojuvaa
        koppimopoa, kun sillä rahalla sais sen urheilul-
        lisen sedanin.

        Ilmaston lämpenemisestä nyt ei kannata puhua
        mitään viidettä, vai onko se jo kuuses jääkausi,
        ododellessa.

        "Katainen oli suoraselkäinen lausunnoissaan, kun
        totesi koko verojutun olevan fiskaalinen. Sillä
        ei ollut tarkoituskaan puuttua päästöihin, vaan
        pitää verotulot ennallaan."

        - Missähän se Katainen on noin lausunut? Ei missään. Tarkoitus oli nimenomaan kerätä suunnilleen entinen määrä veroa, mutta ohjata verotuksellisesti kysyntä vanhoista autoista uusiin ja suuripäästöisistä pienipäästöisiin.


        "Kyllä auto pitää voida hankkia ilman valtion
        tai kenenkään muun paitsi vaimon ohjaamista.
        Päästörajat ovat ihan OK autojen valmistajille.
        Jos ne sitten maksavat vähän enemmän, niin mitä
        siitä."

        - miksi näin? Kun kerran veroa peritään, niin miksi sitä ei samalla käytettäisi kulutuskäyttäytymisen ohjailuun? EU voi asettaa päästörajoja omalle autoteollisuudelleen, mutta sitten tänne tuodaan autoja muualta. Kysynnän ohjaaminen verotuksella, ohjaa tarjontaakin ja ohjaavuus kohdistuu tällöin kaikkiin autoihin valmistuspaikasta riippumatta.


        "Polttoaineessa peritty verokin on jo nyt ylä-
        kantissa. Ihme kun vasemmisto ei nosta siitä
        metakkaa. Vähävaraisimmathan siitä vain kärsi-
        vät. Porvari pistää hinnankorotuksen omiin hin-
        toihinsa..."

        - ...ja vasemmistolainen vie sossun maksettavaksi?
        - Polttoainevero ei ole missään yläkantissa. Autoilla ajetaan lyhyitä matkoja, jotka voitaisiin kävellä tai pyöräillä. Autoilla ajetaan huviajoa ja niitä käyteään tyhjäkäynnillä. Ajotapaa muuttamalla puolet autoilijoista voisi pienentää polttoaneenkulutusta 10 - 20 % ilman, että keskinopeudesta tarvitsisi tinkiä, mutta tätä ei tehdä, koska ei huvita. Kaupassa käyntiä ei kukaan suunnittele: kauppojen pitää olla auki sunnuntaisinkin, koska ei jaksa perjantaina miettiä, mitä lauantaina ja sunnuntaina söisi. Siispä kauppaan... ja autolla.

        Polttoaine on vielä halpaa, koska verotus ei ole muuttanut käyttäytymistä.

        Vasemmisto ei nosta metakkaa, koska ei ole mitään syytä. Kaikkein vähävaraisimmat eivät autoile ja Pertti-perusdemarilla on rahaa yhtä paljon kuin Paavo-porvarillakin.

        Mihin omiin hintoihin se porvari muuten mielestäsi sen hinnankorotuksen laittaa? Ne kirotut porvarit ovat virkamiehiä, lääkäreitä, sairaanhoitajia, opettajia, toimihenkilöitä, kirjastonhoitajia... Mitäs he korottelevat. Ja jos yksityisyrittäjä pystyy markkinataloudessa nostamaan hintoja, hän on tehnyt sen jo. Ei yrittäjän hinnoittelu riipu kustannustasosta, vaan tuotteen kysynnästä.


        "Ilmaston pilaantumisesta jeesustelijoille sanon,
        että jokaisen on saatava pilata aitä ilmaa oman
        harkintansa mukaan."

        - juu, niinpä tietysti... ja samoin pilata vettä ja maaperää, ajaa humalassa, kolhia naapurin autoa, hakata vaimoa, ryöstää vanhuksia ja...


        "Ilmaston lämpenemisestä nyt ei kannata puhua
        mitään viidettä, vai onko se jo kuuses jääkausi,
        ododellessa."

        - eikä mihinkään keskusteluun kannattaisi lähteä noin olemattomin tiedoin.


      • J.. kirjoitti:

        "Katainen oli suoraselkäinen lausunnoissaan, kun
        totesi koko verojutun olevan fiskaalinen. Sillä
        ei ollut tarkoituskaan puuttua päästöihin, vaan
        pitää verotulot ennallaan."

        - Missähän se Katainen on noin lausunut? Ei missään. Tarkoitus oli nimenomaan kerätä suunnilleen entinen määrä veroa, mutta ohjata verotuksellisesti kysyntä vanhoista autoista uusiin ja suuripäästöisistä pienipäästöisiin.


        "Kyllä auto pitää voida hankkia ilman valtion
        tai kenenkään muun paitsi vaimon ohjaamista.
        Päästörajat ovat ihan OK autojen valmistajille.
        Jos ne sitten maksavat vähän enemmän, niin mitä
        siitä."

        - miksi näin? Kun kerran veroa peritään, niin miksi sitä ei samalla käytettäisi kulutuskäyttäytymisen ohjailuun? EU voi asettaa päästörajoja omalle autoteollisuudelleen, mutta sitten tänne tuodaan autoja muualta. Kysynnän ohjaaminen verotuksella, ohjaa tarjontaakin ja ohjaavuus kohdistuu tällöin kaikkiin autoihin valmistuspaikasta riippumatta.


        "Polttoaineessa peritty verokin on jo nyt ylä-
        kantissa. Ihme kun vasemmisto ei nosta siitä
        metakkaa. Vähävaraisimmathan siitä vain kärsi-
        vät. Porvari pistää hinnankorotuksen omiin hin-
        toihinsa..."

        - ...ja vasemmistolainen vie sossun maksettavaksi?
        - Polttoainevero ei ole missään yläkantissa. Autoilla ajetaan lyhyitä matkoja, jotka voitaisiin kävellä tai pyöräillä. Autoilla ajetaan huviajoa ja niitä käyteään tyhjäkäynnillä. Ajotapaa muuttamalla puolet autoilijoista voisi pienentää polttoaneenkulutusta 10 - 20 % ilman, että keskinopeudesta tarvitsisi tinkiä, mutta tätä ei tehdä, koska ei huvita. Kaupassa käyntiä ei kukaan suunnittele: kauppojen pitää olla auki sunnuntaisinkin, koska ei jaksa perjantaina miettiä, mitä lauantaina ja sunnuntaina söisi. Siispä kauppaan... ja autolla.

        Polttoaine on vielä halpaa, koska verotus ei ole muuttanut käyttäytymistä.

        Vasemmisto ei nosta metakkaa, koska ei ole mitään syytä. Kaikkein vähävaraisimmat eivät autoile ja Pertti-perusdemarilla on rahaa yhtä paljon kuin Paavo-porvarillakin.

        Mihin omiin hintoihin se porvari muuten mielestäsi sen hinnankorotuksen laittaa? Ne kirotut porvarit ovat virkamiehiä, lääkäreitä, sairaanhoitajia, opettajia, toimihenkilöitä, kirjastonhoitajia... Mitäs he korottelevat. Ja jos yksityisyrittäjä pystyy markkinataloudessa nostamaan hintoja, hän on tehnyt sen jo. Ei yrittäjän hinnoittelu riipu kustannustasosta, vaan tuotteen kysynnästä.


        "Ilmaston pilaantumisesta jeesustelijoille sanon,
        että jokaisen on saatava pilata aitä ilmaa oman
        harkintansa mukaan."

        - juu, niinpä tietysti... ja samoin pilata vettä ja maaperää, ajaa humalassa, kolhia naapurin autoa, hakata vaimoa, ryöstää vanhuksia ja...


        "Ilmaston lämpenemisestä nyt ei kannata puhua
        mitään viidettä, vai onko se jo kuuses jääkausi,
        ododellessa."

        - eikä mihinkään keskusteluun kannattaisi lähteä noin olemattomin tiedoin.

        Voit haastaa minut tietokilpasille koska
        tahansa ja huonosti siinä Sinulle käy, mutta
        jossain toisella forumilla.

        Jos et ennen ole tiedostanut tuota yksityis-
        yrittämistä, niin toivottavasti tämän jälkeen.

        Yrittämisen tärkein ja ainut kriteeri on voiton
        maksimoiminen. Se ei ole mitään yleistä hyvän-
        tekevyyttä. Kyllä jokainen sentti siirtyy hin-
        toihin, tai pian olet entinen yrittäjä. Tarvit-
        taessa Sinut lomautetaan, jotta ne polttoaine-
        verot ja tullimaksut tulee hoidettua.

        Kyllä Katainen on jopa tv:ssa pariinkin kertaan
        käyttänyt ilmaisua fiskaalinen ja se tarkoittaa
        vain ja yksinomaan valtion tuloja koskeva ilmai-
        su. Sanan yhteyteen ei voi parhaallakaan tahdolla
        liittää mitään muuta.

        Puhuit huviajelusta kuin synnistä. Olet niitä
        tiukkapipoisija, joiden mielestä kaikki mikä
        maistuu hyvälle on epäterveellistä ja muu mukava
        onkin sitten syntiä.

        Edelleen aion nauttia elämästä, hyvästä ruasta
        viinin ja konjakin kera, puhumattakaan vastak-
        kaisesta sukupuolesta. Sallin myös itseäni sen
        verran Sinun mielestäsi lapsettaa, että saatan
        ostaa sen H3:sen mökille.


      • J..
        Täpinä kirjoitti:

        Voit haastaa minut tietokilpasille koska
        tahansa ja huonosti siinä Sinulle käy, mutta
        jossain toisella forumilla.

        Jos et ennen ole tiedostanut tuota yksityis-
        yrittämistä, niin toivottavasti tämän jälkeen.

        Yrittämisen tärkein ja ainut kriteeri on voiton
        maksimoiminen. Se ei ole mitään yleistä hyvän-
        tekevyyttä. Kyllä jokainen sentti siirtyy hin-
        toihin, tai pian olet entinen yrittäjä. Tarvit-
        taessa Sinut lomautetaan, jotta ne polttoaine-
        verot ja tullimaksut tulee hoidettua.

        Kyllä Katainen on jopa tv:ssa pariinkin kertaan
        käyttänyt ilmaisua fiskaalinen ja se tarkoittaa
        vain ja yksinomaan valtion tuloja koskeva ilmai-
        su. Sanan yhteyteen ei voi parhaallakaan tahdolla
        liittää mitään muuta.

        Puhuit huviajelusta kuin synnistä. Olet niitä
        tiukkapipoisija, joiden mielestä kaikki mikä
        maistuu hyvälle on epäterveellistä ja muu mukava
        onkin sitten syntiä.

        Edelleen aion nauttia elämästä, hyvästä ruasta
        viinin ja konjakin kera, puhumattakaan vastak-
        kaisesta sukupuolesta. Sallin myös itseäni sen
        verran Sinun mielestäsi lapsettaa, että saatan
        ostaa sen H3:sen mökille.

        "Voit haastaa minut tietokilpasille koska
        tahansa ja huonosti siinä Sinulle käy, mutta
        jossain toisella forumilla."

        - lisäksi teidän isä varmaan myös voittaa meidän isän. No, se onkin ihan ymmärretävää, koska meidän isä on jo yli 80-vuotias.


        "Jos et ennen ole tiedostanut tuota yksityis-
        yrittämistä, niin toivottavasti tämän jälkeen."

        - yrittäjänä olen tiedostanut yhtä sun toista. Olet väärässä väittäessäsi, että yrittäminen perustuu aina vain voiton maksimoimiseen. Maassamme on lukuisia pienyrittäjä, jotka voisivat lisätä tulojaan, jopa kasvattaa voittojaan, mutta he näkevät toiminnassaan myös muita arvoja. Lisäksi on olemassa myös lähtökohtaisesti voittoa tavoittelemattomia yrityksiä ja aivan erityisiä sosiaalisia yrityksiä.
        - toki perusidea normaalissa yrittämisessä on saada korvaus työlle ja pääomalle ja useimmiten vielä tavoitella voittoakin. Ja tässä juuri on yksi pointti, jonka toistan, kerroin sen jo edellisessä viestissäni, mutta et tainnut huomata sitä (ymmärryksen puutteestahan ei ole kysymys, sillä henkinen kapasiteettisihan on ylivertainen, kuten muistamme): hinnoittelu ei perustu kustannuksiin, vaan kysyntään.

        Jos yrittäjä pystyy nostamaan tuotteensa hinta ilman, että kysynnän aleneminen kumoaa hinnan nostamisesta saadun tulonlisän, hän nostaa sitä riippumatta kustannustasosta. Näin ollen kustannustason noustessa rationaalinen yrittäjä ei voi nostaa hintatasoaan ilman, että kysyntä alenee. Jos tällainen nostovara on, kysymys ei ole enää voittoa tavoittelevasta yritystoiminnasta.

        Tietysti on mahdollista, että kustannusten nousu pakottaa nostamaan hintaa, koska muuten toiminta olisi tappiollista. Noston jälkeen kysyntä alenee, mutta sitä jää sen verran, että toimintaa voidaan jatkaa. Kysyntä samalla katteella on kuitenkin aiempaa pienempi, joten tulotkin ovat aiempaa pienemmät. On siis aivan turha väittää, että "kustannusten nousu ei koske porvaria, koska hän voi viedä korotukset hintoihin". Ja edelleen kannattaa muistaa, että suurin osa porvareista on palkansaajia.


        "Kyllä Katainen on jopa tv:ssa pariinkin kertaan
        käyttänyt ilmaisua fiskaalinen ja se tarkoittaa
        vain ja yksinomaan valtion tuloja koskeva ilmai-
        su."

        - eivätkös veroratkaisut ole aina fiskaalisia? Ainakin siitä lähtien, kun veroja ei enää suoritettu tervana, sikoina ja kärpännahkoina eikä lähettämällä ratsumiehiä sotaan. Ilmeisesti Katainen on koettanut ilmaista, että kyseessä on kustannusneutraali veroratkaisu. Jos tavoitteena olisi ainoastaan tuoton lisääminen tai vähentäminen, ei olisi ollut mitään järkeä puuttua rakenteisiin, sen kun vain olisi rustattu prosenttia.

        - luepa valtioneuvoston tiedote ajoneuvoveromuutoksesta: http://www.valtioneuvosto.fi/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote/fi.jsp?oid=209245 Kyllä tuosta pitäisi ilmetä sinullekin, mikä on verouudistuksen tarkoitus.


        "Puhuit huviajelusta kuin synnistä. Olet niitä
        tiukkapipoisija, joiden mielestä kaikki mikä
        maistuu hyvälle on epäterveellistä ja muu mukava
        onkin sitten syntiä."

        - tämä ja koko loppuosa kirjoituksestasi on ihan ikioman puppugeneraattorisi tuotetta. Tuolla höpinällä ei ole mitään liittymäkohtaa siihen, mitä minä kirjoitin tai mitä ajattelin tai mitä arvostan. Kirjoituksesi ei kerro mitään minusta; sinusta se kertoo paljon.


      • J..
        J.. kirjoitti:

        "Voit haastaa minut tietokilpasille koska
        tahansa ja huonosti siinä Sinulle käy, mutta
        jossain toisella forumilla."

        - lisäksi teidän isä varmaan myös voittaa meidän isän. No, se onkin ihan ymmärretävää, koska meidän isä on jo yli 80-vuotias.


        "Jos et ennen ole tiedostanut tuota yksityis-
        yrittämistä, niin toivottavasti tämän jälkeen."

        - yrittäjänä olen tiedostanut yhtä sun toista. Olet väärässä väittäessäsi, että yrittäminen perustuu aina vain voiton maksimoimiseen. Maassamme on lukuisia pienyrittäjä, jotka voisivat lisätä tulojaan, jopa kasvattaa voittojaan, mutta he näkevät toiminnassaan myös muita arvoja. Lisäksi on olemassa myös lähtökohtaisesti voittoa tavoittelemattomia yrityksiä ja aivan erityisiä sosiaalisia yrityksiä.
        - toki perusidea normaalissa yrittämisessä on saada korvaus työlle ja pääomalle ja useimmiten vielä tavoitella voittoakin. Ja tässä juuri on yksi pointti, jonka toistan, kerroin sen jo edellisessä viestissäni, mutta et tainnut huomata sitä (ymmärryksen puutteestahan ei ole kysymys, sillä henkinen kapasiteettisihan on ylivertainen, kuten muistamme): hinnoittelu ei perustu kustannuksiin, vaan kysyntään.

        Jos yrittäjä pystyy nostamaan tuotteensa hinta ilman, että kysynnän aleneminen kumoaa hinnan nostamisesta saadun tulonlisän, hän nostaa sitä riippumatta kustannustasosta. Näin ollen kustannustason noustessa rationaalinen yrittäjä ei voi nostaa hintatasoaan ilman, että kysyntä alenee. Jos tällainen nostovara on, kysymys ei ole enää voittoa tavoittelevasta yritystoiminnasta.

        Tietysti on mahdollista, että kustannusten nousu pakottaa nostamaan hintaa, koska muuten toiminta olisi tappiollista. Noston jälkeen kysyntä alenee, mutta sitä jää sen verran, että toimintaa voidaan jatkaa. Kysyntä samalla katteella on kuitenkin aiempaa pienempi, joten tulotkin ovat aiempaa pienemmät. On siis aivan turha väittää, että "kustannusten nousu ei koske porvaria, koska hän voi viedä korotukset hintoihin". Ja edelleen kannattaa muistaa, että suurin osa porvareista on palkansaajia.


        "Kyllä Katainen on jopa tv:ssa pariinkin kertaan
        käyttänyt ilmaisua fiskaalinen ja se tarkoittaa
        vain ja yksinomaan valtion tuloja koskeva ilmai-
        su."

        - eivätkös veroratkaisut ole aina fiskaalisia? Ainakin siitä lähtien, kun veroja ei enää suoritettu tervana, sikoina ja kärpännahkoina eikä lähettämällä ratsumiehiä sotaan. Ilmeisesti Katainen on koettanut ilmaista, että kyseessä on kustannusneutraali veroratkaisu. Jos tavoitteena olisi ainoastaan tuoton lisääminen tai vähentäminen, ei olisi ollut mitään järkeä puuttua rakenteisiin, sen kun vain olisi rustattu prosenttia.

        - luepa valtioneuvoston tiedote ajoneuvoveromuutoksesta: http://www.valtioneuvosto.fi/ajankohtaista/tiedotteet/tiedote/fi.jsp?oid=209245 Kyllä tuosta pitäisi ilmetä sinullekin, mikä on verouudistuksen tarkoitus.


        "Puhuit huviajelusta kuin synnistä. Olet niitä
        tiukkapipoisija, joiden mielestä kaikki mikä
        maistuu hyvälle on epäterveellistä ja muu mukava
        onkin sitten syntiä."

        - tämä ja koko loppuosa kirjoituksestasi on ihan ikioman puppugeneraattorisi tuotetta. Tuolla höpinällä ei ole mitään liittymäkohtaa siihen, mitä minä kirjoitin tai mitä ajattelin tai mitä arvostan. Kirjoituksesi ei kerro mitään minusta; sinusta se kertoo paljon.

        "Autoveromuutoksilla pyritään vaikuttamaan kuluttajiin auton hankintapäätöstä tehtäessä siten, että uusinta tekniikkaa edustavien henkilöautojen osuus autokannassa kasvaisi ja samalla kysyntä ohjautuisi autoihin, joiden polttoaineen ominaiskulutus ja siten myös hiilidioksidipäästöt ovat nykyistä
        pienempiä."

        http://www.valtioneuvosto.fi/tiedostot/julkinen/tiedotteet/Henkiloautojen_autovero/autovero.pdf


      • Täpinä
        J.. kirjoitti:

        "Autoveromuutoksilla pyritään vaikuttamaan kuluttajiin auton hankintapäätöstä tehtäessä siten, että uusinta tekniikkaa edustavien henkilöautojen osuus autokannassa kasvaisi ja samalla kysyntä ohjautuisi autoihin, joiden polttoaineen ominaiskulutus ja siten myös hiilidioksidipäästöt ovat nykyistä
        pienempiä."

        http://www.valtioneuvosto.fi/tiedostot/julkinen/tiedotteet/Henkiloautojen_autovero/autovero.pdf

        Nuo pumakat ovat olleet kaikkien luettavissa
        jo aikoja sitten.

        Kirjoitin täättä jossakin autopalstalla jo liki
        kaksi vuotta sitten, että autovero poistuu kahden
        vuoden sisällä. Tosin valittiin huonompi vaihto-
        ehto, valitettavasti.

        Nyt olikin puhe etupäässä Kataisen suorasel-
        käisyydestä ja hänen tv:ssä sanomisistaan.
        Tosin 96% kansalaisista ei ymmärtänyt Kataisen
        tunnustusta fiskaalisesta toimenpiteestä. Lienee
        tarkoituksella peitelleen tosiasioita luottaen
        siihen, etteivät syvät rivit ymmärrä.


    • pusi pusi

      Valtio rakastaa tunnetusti autoilua ja alkomahoolia, niistä on mukava (helppo) tehdä tiliä valtion pohjattomaan kassaan.

    • veroteta???

      Miksei huviveneille, mönkijöille ja prätkille mätkäistä välillä joku kova vero? Tai lentokoneiden polttoaineelle? Miksi aina auto? Autolla ei ajeta huvikseen vaan työn ja asioinnin vuoksi, mutta em. vehkeillä hyvin usein huvikseen.

      • K.Äimänen.

        Kyllähän tietysti huviautoiluakin on, mutta tokihan on niin, että vesiskootterit, lyhyttelaiset moottorikelkat, suurin osa mönkijöistä ja lähes kaikki moottoriveneet ovat täysin huvikäytössä. Huvittelu ei tietysti vielä tarkoita sitä, että on pakko alkaa huviveroa kantaa, mutta onhan itse laitteissa melkoisesti lieveilmiöitä.

        Kyseisten laitteiden moottoreiden päästöt ovat autoihin verrattuna moninkertaiset. Vasta aivan viime vuosina jonkinlaisia rajoituksia on alkanut tulla, mutta uusissakin pienmoottoreissa raja-arvot ovat autoja löysemmät.

        Kyseisten laitteiden polttoaineenkulutus on myös erittäin suuri suhteessa ajosuoritteeseen. Viedäänpä viisi henkeä autolla 100 km:n päähän tai tehdään se kelkalla, mönkijällä tai veneellä?!?!

        Veneiden ja vesiskoottereiden tankkaus ja käyttö aiheuttavat aina öljy- ja polttoainepäästöjä vesiin. Lisäksi idioottien käytössä vesikulkineet aiheuttavat vahinkoa vesilinnuille ja häiritsevät ranta-asutusta, kalastajia jne.

        Kelkoilla, vesiskoottereilla ja mönkijöillä sattuu ajosuoritteisiin verrattuna erittäin paljon henkilövahinkoja. Vesiskootteri -ja moottorikelkkaturmissa menehtyy ja löukkaantuu enimmäkseen typeryksiä, mikä lieventää hieman haittoja. Mönkijäonnettomuuksissa on valitettavan usein uhreina lapsia.

        Tämäntyyppisten lelujen verottamisen ehdottaminenkin kuitataan välittömästi kateudella. Helppo, mutta väärä tulkinta. Kukaan ei liene kateellinen sellaisesta, jota ei itse halua. Ne taas, jotka haaveilevat vaikkapa mönkijästä, tuskin haluavat haaveelleen lisäveroa, joka tekisi haaveesta entistäkin vaikeamman tavoittaa.

        Kysymys onkin siitä, että jotain meillä on pakko verottaa. Voisiko autoja verottaa nykyistä lievemmin ja siirtää verorasitusta em. kalustoon. Vähin vaatimus olisi poistaa huviveneiltä oikeus käyttää verotonta lämmitysöljyä polttoaineenaan.

        Välillistä verotusta suunniteltaessa hyvin monessa tapauksessa noudatetaan periaatetta, jonka mukaan haitallisia asioita verotetaan keskimääräistä enemmän (alkoholi, tupakka, suuripäästöiset autot) ja hyödyllisiä tai välttämättömiä asioita helpotetaan (ruoka, vähäpäästöiset autot).

        Verotuksen painopisettä suunniteltaessa voitaisiin entistä enemmän kiinnittää huomiota verotettavan kohteen ympäristövaikutuksiin, terveysvaikutuksiin, yhteiskunnallisiin vaikutuksiin ja tarpeellisuuteen.

        Kokonaisverorasitsu ei kohdistamisesta muutu. Päin vastoin, yksilöllä olisi mahdollisuus jopa säästää toimimalla ohjauksen suuntaan.


      • K.Äimänen. kirjoitti:

        Kyllähän tietysti huviautoiluakin on, mutta tokihan on niin, että vesiskootterit, lyhyttelaiset moottorikelkat, suurin osa mönkijöistä ja lähes kaikki moottoriveneet ovat täysin huvikäytössä. Huvittelu ei tietysti vielä tarkoita sitä, että on pakko alkaa huviveroa kantaa, mutta onhan itse laitteissa melkoisesti lieveilmiöitä.

        Kyseisten laitteiden moottoreiden päästöt ovat autoihin verrattuna moninkertaiset. Vasta aivan viime vuosina jonkinlaisia rajoituksia on alkanut tulla, mutta uusissakin pienmoottoreissa raja-arvot ovat autoja löysemmät.

        Kyseisten laitteiden polttoaineenkulutus on myös erittäin suuri suhteessa ajosuoritteeseen. Viedäänpä viisi henkeä autolla 100 km:n päähän tai tehdään se kelkalla, mönkijällä tai veneellä?!?!

        Veneiden ja vesiskoottereiden tankkaus ja käyttö aiheuttavat aina öljy- ja polttoainepäästöjä vesiin. Lisäksi idioottien käytössä vesikulkineet aiheuttavat vahinkoa vesilinnuille ja häiritsevät ranta-asutusta, kalastajia jne.

        Kelkoilla, vesiskoottereilla ja mönkijöillä sattuu ajosuoritteisiin verrattuna erittäin paljon henkilövahinkoja. Vesiskootteri -ja moottorikelkkaturmissa menehtyy ja löukkaantuu enimmäkseen typeryksiä, mikä lieventää hieman haittoja. Mönkijäonnettomuuksissa on valitettavan usein uhreina lapsia.

        Tämäntyyppisten lelujen verottamisen ehdottaminenkin kuitataan välittömästi kateudella. Helppo, mutta väärä tulkinta. Kukaan ei liene kateellinen sellaisesta, jota ei itse halua. Ne taas, jotka haaveilevat vaikkapa mönkijästä, tuskin haluavat haaveelleen lisäveroa, joka tekisi haaveesta entistäkin vaikeamman tavoittaa.

        Kysymys onkin siitä, että jotain meillä on pakko verottaa. Voisiko autoja verottaa nykyistä lievemmin ja siirtää verorasitusta em. kalustoon. Vähin vaatimus olisi poistaa huviveneiltä oikeus käyttää verotonta lämmitysöljyä polttoaineenaan.

        Välillistä verotusta suunniteltaessa hyvin monessa tapauksessa noudatetaan periaatetta, jonka mukaan haitallisia asioita verotetaan keskimääräistä enemmän (alkoholi, tupakka, suuripäästöiset autot) ja hyödyllisiä tai välttämättömiä asioita helpotetaan (ruoka, vähäpäästöiset autot).

        Verotuksen painopisettä suunniteltaessa voitaisiin entistä enemmän kiinnittää huomiota verotettavan kohteen ympäristövaikutuksiin, terveysvaikutuksiin, yhteiskunnallisiin vaikutuksiin ja tarpeellisuuteen.

        Kokonaisverorasitsu ei kohdistamisesta muutu. Päin vastoin, yksilöllä olisi mahdollisuus jopa säästää toimimalla ohjauksen suuntaan.

        Olet ajatuksinesi ja tietoinesi jäljessä.
        Veneet eivät enää käytä verotonta polttoöljyä,
        mitä nyt tankkiin on edelliseltä kesältä jäänyt.

        Uskon, ettet ole kateellinen laitteista ja
        vehkeistä, mitä muilla on ja joita Sinä et halua,
        mutta olet niin pirun kateellinen siitä, että
        toisilla on hauskaa ylipäänsä elämässä.

        Huvit ja vapaa-aika se on täyspainoisen elämän
        välttämätön osa. Sitten jaksaa tienata leipänsä.

        Mutta ethän sitä voikaan ymmärtää, jos sosun
        luukulta käyt toimeentulosi.


      • K.Ä.
        Täpinä kirjoitti:

        Olet ajatuksinesi ja tietoinesi jäljessä.
        Veneet eivät enää käytä verotonta polttoöljyä,
        mitä nyt tankkiin on edelliseltä kesältä jäänyt.

        Uskon, ettet ole kateellinen laitteista ja
        vehkeistä, mitä muilla on ja joita Sinä et halua,
        mutta olet niin pirun kateellinen siitä, että
        toisilla on hauskaa ylipäänsä elämässä.

        Huvit ja vapaa-aika se on täyspainoisen elämän
        välttämätön osa. Sitten jaksaa tienata leipänsä.

        Mutta ethän sitä voikaan ymmärtää, jos sosun
        luukulta käyt toimeentulosi.

        Toisaalta, eipä sinun lukutaitosi tai mielipiteesi juurikaan minua kiinnosta.


      • onneksi tuo
        K.Ä. kirjoitti:

        Toisaalta, eipä sinun lukutaitosi tai mielipiteesi juurikaan minua kiinnosta.

        Töpinä osaa kirjoittaa johon sinä et pysty.


      • onneksi tuo kirjoitti:

        Töpinä osaa kirjoittaa johon sinä et pysty.

        Ainakin tämän otsikon alla sillä on ollut pelkkiä perustelemattomia väitteitä ja muiden kirjoittajien persoonaan kohdistuvaa arvostelua, kun omat argumentit ovat loppuneet.


      • Njet hupicruisailija

        Väännäpä asia rautalangasta päättäjille, niin tarjoan pullakahvit.


      • rikkaat omistaa

        nämä pahimmin saastutttavat vehkeet ja he myös lentelevät ympäri maapalloa samalla saastuttamalla oikein kunnolla. ei yksitysiautoja sakottamalla saada paskaakaan aikaan . ja näitä pieniä hauskanpitopörrisjäisiä piisaa tällä maapallolla ja lisää tehdään kokoajan samoiten huvijahdit joita piisaa amerikassa näille ei mahdeta mitään.
        ja jos autoilu kielletääm kaupungissa niin tilalle tulee 2-tahit skootterit jotka saastuttaa vielä enenmpi.
        eli ei ole mahdollista pelastaa maapalloamme muuten kuin kokonaan kieltämällä bensa ja diesel ajoneuvot mutta se tuskin mahdollista.


    • rikkaita.....

      Nyt te ette tajua jutun juonta: Kokoomus ja myös Kepu ajavat varakkaamman väen etua. Katsos kun rahaporukalle on aivan yksi hailee mitä bensa maksaa, ei tunnu kukkarossa. Nyt kun köyhät ja alempi keskituloluokkakin saadaan pois liikenteestä, on rikkailla väljempää ajaa. Ei isoja ruuhkia, tiet auki. Voivat välillä ökyautoillaan sitten päästellä myös isoa kovaa.

      Eli tämä on se perusajatus Kataisella ja koplallaan.

      • Politiikka on silkkaa oman edun tavoittelue,
        sanokoon kuka mitä tahansa. Kansan antamalla
        valtakirjalla he toimivat.

        Kun bensa ja diesel maksavat kympin litra,
        niin ei tule kuin tutuja vastaan.

        Vakavasti puhuen, kun kesälomille lähdetään,
        niin ei ole enää kaukana kahdesta eurosta litra.


    • painaa

      Yksityisautoilu on muuttanut Suomenkin jo miltei kokonaan tai ainakin paikallisiksi pers'reiiksi.
      Tarpeeton yksityisajo on kiellettävä kokonaan jo eilen.

      Kansa se vain ostelee pikkupoikien autoja ja yksityisliikenne lisääntyy. Miten tällaista saapastyhmyyttä muuten pitäisi kohdella?

    • ei varaa muuttaa

      kaupunkiin. niin mihinkä sitä maalta pääsee .vaikka haluaiskin muuttaa niin ei ole varaa muuttaa ja nykypolitiikalla vielä vähempi saavat muutajia.
      herrat ne vaan saastuttaa lentokoneilla minkä kerkiävät.

    • pöljäkö

      mitä saastuttaa 2-tahtikoneet, isot veneet,lentokoneet ,joku sanoi että yksi etelänmatka lentokoneella saastuttaa enempi mitä ajan autolla kahdeksanvuoden aikana, eikö niile saa taottua järkeä päähän että verottakaa hauskanpidosta eikä työnteosta.
      kokoajan valittavat työvoimapulaa ,mutta jos kokoajan vaan hauskanpitoa suositaan ,niin ei hyvältä näytä tulevaisuus.

    • tarpeeksi!

      hah. Jos hallitus olisi toiminut ekologisesti oikein, olisi autoilu kielletty kokonaan. Nyt vaan kierretään vaikea ongelma korottamalla veroja.

      Yksityisautoilu on rikos maapalloa kohtaan. En halua kahdelle lapselleni keuhkosairauksia, myrskyjä enkä nälänhätää. Siksi haluan että autoilu loppuu.

      terveisin

      ekologinen perheenisä 28 v.

      • niimpä niin

        ihan hyvä.mutta koitappa kieltää lentokone saastuttaminen jota kokoajan vaan lisätään,ihmiset hymyssäsuin lentää ulkomaille tietämättään kuinka pahoja saastuttajia todellisuudessa on. mitetippä sitten kun lennät sinne ulkomaille lämpöön.


      • mielipide.

        Jos hallitus olisi toiminut oikein, pureutuisi se teollisuuden päästöihin sekä jätehuoltoon.
        Ihmiset ei taida tietää mikä määrä lajittelematonta jätettä menee turhaan sekajätteeseen kun se kuuluisi metalli-, lasi-, tai ongelmajätteeseen.

        En halua lisää lapsia jo ylikansoitetulle maapallolle, joten en tee niitä.

        -29v lapseton mies.


      • SAMAA MIELTÄ
        mielipide. kirjoitti:

        Jos hallitus olisi toiminut oikein, pureutuisi se teollisuuden päästöihin sekä jätehuoltoon.
        Ihmiset ei taida tietää mikä määrä lajittelematonta jätettä menee turhaan sekajätteeseen kun se kuuluisi metalli-, lasi-, tai ongelmajätteeseen.

        En halua lisää lapsia jo ylikansoitetulle maapallolle, joten en tee niitä.

        -29v lapseton mies.

        EI JÄRKEÄ TEHDÄ LAPSIA KUN KUITENKIN JOUTUVAT KÄRSIMÄÄN AHNEIDEN IHMISTEN AIKAANSAANNOKSITA.
        JOKAINEN VALITKOON TIENSÄ ITSE.
        MAAILMA HUKKUU PASKAAN .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Korjaa toki jos...

      Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3035
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

      Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1245
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1047
    4. Koetko sä mitään

      Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      961
    5. Mies muistatko kun näit

      Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      925
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

      Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      897
    7. Olisi kiva

      Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      871
    8. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

      Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      161
      851
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

      Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      834
    10. Oot mun koko maailma

      Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      784
    Aihe