http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801087058550_uu.shtml
Juhlien jälkeen tulee ero. Monet haluavat uudistaa elämänsä vuoden vaihteessa ja antavat kumppanilleen monoa.
Toisaalta halutaan olla vielä joulu yhdessä lasten takia. En tiedä, onko joulu kuitenkaan kovin onnellinen, jos ilmapiiri kotona on kovin kireä.
Onko täällä ketään, joka on eronnut juuri joulun/uuden vuoden jälkeen?
Kyllähän huonosta suhteesta kannattaa lähteä, mutta kyllä sitä elämäänsä voi uudistaa muutenkin. Voi aloittaa kuntoilun, uuden harrastuksen, etsiä uusia ystäviä, vaihtaa työpaikkaa jne.
joulun jälkeen ero
140
70616
Vastaukset
- kamomilla41
niin.. pitää myöntää,että laitoin eron vireelle v. 2005 tammikuun alussa, eli joulun ja uuden vuoden jälkeen.
Ei ollut kylläkään mikään hetken mielijohde. Kahden vuoden harkinnan tulos... minä ja alkoholi emme vain sopineet samaan talouteen.
Exällä alkoholi on kumppanina edelleen, eli tuskin se olisi asian pitkittämisestä mihinkään muuttunut.... - kamomilla42
niin.. pitää myöntää,että laitoin eron vireelle v. 2005 tammikuun alussa, eli joulun ja uuden vuoden jälkeen.
Ei ollut kylläkään mikään hetken mielijohde. Kahden vuoden harkinnan tulos... minä ja alkoholi emme vain sopineet samaan talouteen.
Exällä alkoholi on kumppanina edelleen, eli tuskin se olisi asian pitkittämisestä mihinkään muuttunut.... - joulun jälkeen
itselläni on kokemusta vuoden takaa jolloin erosin exästäni melkein heti uudenvuoden jälkeen. Tosin emme viettäneet joulua/uuttavuotta yhdessa ja jo pitkään olimme asuneet erossa ja nähneet harvemmin. Vanhempani taas erosivat kun olin nuorempi heti joulupyhien jälkeen. Jouluna vietimme ensimmäisen ja viimeisen joulun yhdessä kotonamme emmekä menneet mihinkään. Selvästi vanhemmilla oli yritys pitää lapsille täydelliset juhlapyhät ennen eroa.
- me myself and I
Kuulostaa kyllä harvinaisen pöljältä tällainen juttu.
Kai sama toimii toisinkin päin, itse löysin rakkauden pitkästä aikaa juuri vuoden vaihtumisen jälkeen :)- no huh huh huh
no huh huh huh huh huh
you yourself and you - Niinjoo
Eikös se ole ihan samallalailla uuden aloittamista, kun vuosi vaihtuu? Uusi vuosi, uusi suhde.
- teimme näin
Muutama vuosi sitten erosin exästäni ennen joulua, vaikka hän oli muuttanut omaan asuntoonsa, vietimme jouluaaton yhdessä yhdessä läheistemme kanssa.
- Itsensä kyynelillä peittänn...
Kyllä se sattuu kun suhde menee päättyy ja ei tiedä miksi ja ei saa selitystä siihen .. onko toinen vai mikä tuli,,,,Kaikke ehdittiin suunnitella kevään ja kesän varalle,mutta kuikas kävi mies lähti ilman mitään varotusta eikä vastaa viesteihin ja puheluihin..olis helponpaa kun tietäis mikä tuli kun kaikki näytti niin valoselle ...Ei rakkaus voi loppua sormia näpsäyttämällä ei ainakaa itsellä .:(
- ChannaCielo
Juu-u, avoero tuli ja 3,5 vuoden seurustelu päättyi. . Olin ihmetellyt jo pitkään avomiehen etäistä käyttäytymistä ja hän sitten pudotti pommin kun viimein pakotin hänet puhumaan että mikä oikein vaivaa. Tosiaan tämä tapahtui vkoa ennen joulua. Hän olisi tahtonut esittää joulun yli mutta olispa se ollut kamala joulu kun toinen on kylmä kuin kapakala. Ei olis ollut mukava toivoa uuttavuotta hänen rinnallaan.
Itse rakastin loppuun saakka, mutta viimeiset yhteiset päivät saman katon alla sai huomaamaan että kuinka erilaisia me loppujen lopuksi oltiinkaan. Enhän minä onnellinen ollut mutta eihän sitä toisen luota tahdo pois kun on tunteita. Itse olisin vain kärsinyt... Tosiaan minulla maailma heitti kärrynpyörrän.
Elämämme oli viime vuoden ajan vaikeaa minun sairastuttua masennukseen psorini takia. Minä työttömänä ollessa jouduin sitten nyt viemään tavarat vanhempien luo. Joudun siltä kulkemaan kaksi kertaa vkossa 200 km matkan koska en ole hoitojeni takia voinut vaihtaa kirjoja toiselle paikkakunnalle.
Tässä vielä pisteenä i:n päälle... Niin kirjoittelen parasta aikaa TAYSin ihosairauksien vuodeosastolta, jonne jouduin. Sairauteni räjähti aika mukavasti ja iski tulehdus päälle. Että näin...
Entiselläni siis tunteet olivat hiljalleen kadonneet ja hän oli usean vkon ajan esittänyt. Eron jlk hän tuntui kuin olisi vapautunut isosta kahlekimpusta kun minä taas sain osaksi särkyneen sydämen. Toisaalta hänen ilkeät kommenttinsa saivat minun ruusunpunaiset lasit putoamaan ja näin ettei tämä mies ole sama johon rakastuin.
Tärkeintä on nyt että annat niiden kyyneleiden tulla. Älä jätä mitään sisälle! Huuda vaikka ja kiroile! Potki tyynyä! Kunhan kaikki paha menee pois. Mä lupaan että kaikki tulee vielä olemaan paremmin. Ja hei! Mä puhun täältä sairaalasta käsin... Mulle aloitetaan solusalpaajien syöttäminen (samaa mömmöä kuin syöpäpotilaille) ja silti mä jaksan uskoa että prkl! se jätkä menetti enemmän! (Hey, mä katoin Bridget Jonesin maanantaina :D ) Tsemppiä!!!! - Nimetön
...samalla tavalla! Pari päivää ennen joulua oltiin vielä kainalokkain ja sitten hän katosi. Yksi viesti tuli uuden vuoden jälkeen, että ei ole tulossa juuri silloin. Vaikka pyysin kertomaan, jos on joku toinen, vastausta ei tullut - ei kieltänyt eikä myöntänyt. Jätti vähän kuin muka oven auki. Annoin hänen olla hiljaisuudessaan jonkin aikaa; eilen laiton mailin, että eiköhän olisi hyvä jutella. Mitään ei kuulu.
Tuntuu käsittämättömältä. Hän on minua yli kymmenen vuotta vanhempi; viisikymppinen mies, ja käyttäytyy kuin teinipoika. Olimme hyvin läheisiä puolisen vuuotta - joitakin etääntymisen merkkejä alkoi näkyä joulukuun alussa. Mutta on tämä silti kuin pommi - hankala ymmärtää. Varsinkin sitä, että asiat jäävät ilmaan. Olisi hyvä puhua ja laittaa lopullinen piste, jos niin on ollakseen. Tämmöinen toisen roikottaminen on totaalisen väärin!
Voimia sinulle. Ja minulle. Kyyneleitä riittää; välillä viha saa vallan ja pitää oikein jarruttaa, ettei tee mitään tyhmää.... Ei ole oikein kohdella toista ihmistä näin! Pitäisi olla rohkeutta sanoa suoraan, missä mennään vai mennäänkö ollenkaan. Joku tolkku pitäisi asiaan saada, että voisi rakentaa uutta vuotta parempaan suuntaan. - Fouh
Nimetön kirjoitti:
...samalla tavalla! Pari päivää ennen joulua oltiin vielä kainalokkain ja sitten hän katosi. Yksi viesti tuli uuden vuoden jälkeen, että ei ole tulossa juuri silloin. Vaikka pyysin kertomaan, jos on joku toinen, vastausta ei tullut - ei kieltänyt eikä myöntänyt. Jätti vähän kuin muka oven auki. Annoin hänen olla hiljaisuudessaan jonkin aikaa; eilen laiton mailin, että eiköhän olisi hyvä jutella. Mitään ei kuulu.
Tuntuu käsittämättömältä. Hän on minua yli kymmenen vuotta vanhempi; viisikymppinen mies, ja käyttäytyy kuin teinipoika. Olimme hyvin läheisiä puolisen vuuotta - joitakin etääntymisen merkkejä alkoi näkyä joulukuun alussa. Mutta on tämä silti kuin pommi - hankala ymmärtää. Varsinkin sitä, että asiat jäävät ilmaan. Olisi hyvä puhua ja laittaa lopullinen piste, jos niin on ollakseen. Tämmöinen toisen roikottaminen on totaalisen väärin!
Voimia sinulle. Ja minulle. Kyyneleitä riittää; välillä viha saa vallan ja pitää oikein jarruttaa, ettei tee mitään tyhmää.... Ei ole oikein kohdella toista ihmistä näin! Pitäisi olla rohkeutta sanoa suoraan, missä mennään vai mennäänkö ollenkaan. Joku tolkku pitäisi asiaan saada, että voisi rakentaa uutta vuotta parempaan suuntaan.Kaikki sujui hyvin, ens kuussa olis tullu vuos täyteen ja yhdessä uusivuosikin vietettiin..uudenvuoden jälkeen sitten perjantaina tuli viesti: Ei kiinnosta. ja that's it. Tässä sitä nyt on kulunut v-loppu itketty ja surtu. Rakkaus ei ole helppoa ja varsinkin kun rakkauden kohde satutaa kipeää. Ikävä on kamala. On vain jaksettava eteenpäin..en vain tiedä kuinka se onnistuu..
- yleensä jätetylle.
Fouh kirjoitti:
Kaikki sujui hyvin, ens kuussa olis tullu vuos täyteen ja yhdessä uusivuosikin vietettiin..uudenvuoden jälkeen sitten perjantaina tuli viesti: Ei kiinnosta. ja that's it. Tässä sitä nyt on kulunut v-loppu itketty ja surtu. Rakkaus ei ole helppoa ja varsinkin kun rakkauden kohde satutaa kipeää. Ikävä on kamala. On vain jaksettava eteenpäin..en vain tiedä kuinka se onnistuu..
ero on ikävä, vaikkei sattuisi joulun ja vuodenvaihteen tienoille.
ikävää oli itsellekin yli kahden ja puolen vuoden seurustelun jälkeen erota vain vähän ennen kuin olisi alkanut yhteinen jouluvalmistelu.
vaikka vikaa oli minussakin, niin pääasiassa se sysättiin minulle. toisille ei vain riitä se, että mies (tai nainen) on lompakko, ja omilla rahoillaan saa tehdä mitä lystää.
oma olematon neuvoni on; jos nainen, tai mies, sanoo olevansa hyvin aikuinen, tai kayttäytyvänsä kypsästi; voit käskeä hänen painua minne huvittaa.
jos yhteiseen eloon ryhdytää, eikä kyse ole alkoholistista tai muusta yhtä vakavasta ongelmasta, niin luulisi että voi ymmärtää omat velvollisuutensa myös talousasioissa, sekä sietämään toisen kumppanin vikoja.
ainiin; edes sitä ei tarvitse sietää että nainen lyö ja nimittelee. samahan pätee miehiin. - 25v aviossa
Nimetön kirjoitti:
Voimia sinulle. Ja minulle. Kyyneleitä riittää; välillä viha saa vallan ja pitää oikein jarruttaa, ettei tee mitään tyhmää.... Ei ole oikein kohdella toista ihmistä näin! Pitäisi olla rohkeutta sanoa suoraan, missä mennään vai mennäänkö ollenkaan. Joku tolkku pitäisi asiaan saada, että voisi rakentaa uutta vuotta parempaan suuntaan.Tosiaan olen kokenut 25v avioliiton jälkeen, et en ollutkaan ainoa. Tultiin IHANALTA 5 viikon merelliseltä lomalta ja PAM, "mulla on toinen"; sanoi mies, joka oli 5v. nuorempi minua.
Ystävät ja tutut tulivat tuekseni ja sanoivat,"et nyt ei muuta kuin eteenpäin ja aina vain parempaan suuntaan." Olen selviytynyt hyvin.
Nuorempi mies sopii mulle ja suosittelen sinullekin nuorempaa miestä. Sillä miehet sitten ukkoutuvat nopeammin ja vanhenevat naista aiemmin.
ts. kokemusta on. - Miehillä!!!
Nimetön kirjoitti:
Voimia sinulle. Ja minulle. Kyyneleitä riittää; välillä viha saa vallan ja pitää oikein jarruttaa, ettei tee mitään tyhmää.... Ei ole oikein kohdella toista ihmistä näin! Pitäisi olla rohkeutta sanoa suoraan, missä mennään vai mennäänkö ollenkaan. Joku tolkku pitäisi asiaan saada, että voisi rakentaa uutta vuotta parempaan suuntaan.Eihän miehillä ole munaa sanoa asioita:=D!!! häipyvät vaan poissa ja kaippa ne ikäänkuin jättävät takaportin auki, jos ei vaikkapa onnistu elämässä, voi palata takas :=D!!! Hyvää alkavaa vuotta kaikille...
- Nimetön
25v aviossa kirjoitti:
Tosiaan olen kokenut 25v avioliiton jälkeen, et en ollutkaan ainoa. Tultiin IHANALTA 5 viikon merelliseltä lomalta ja PAM, "mulla on toinen"; sanoi mies, joka oli 5v. nuorempi minua.
Ystävät ja tutut tulivat tuekseni ja sanoivat,"et nyt ei muuta kuin eteenpäin ja aina vain parempaan suuntaan." Olen selviytynyt hyvin.
Nuorempi mies sopii mulle ja suosittelen sinullekin nuorempaa miestä. Sillä miehet sitten ukkoutuvat nopeammin ja vanhenevat naista aiemmin.
ts. kokemusta on....vanhempaan en vaihda! Hemmetin papparaiset - kuvittelevat olevansa taivaan lahja nuoremmille naisille!
Nyt on päällimmäisenä tunteena kiukku ja viha ja tekisi mieli tehdä jotain sellaista, joka nolaa hänet täysin. Mieskuntoahan voi aina moittia... Mutta jotain todella TÖRKEÄÄ, jonka hän muistaa loppuelämänsä. Satuttaa kipeästi syvimpiä sopukoita. Toisaalta, jos ihminen ei pysty keskustelemaan ja selvittämään asioita, onkohan hänellä niitä syvimpiä sopukoita? - osku2008
ChannaCielo kirjoitti:
Juu-u, avoero tuli ja 3,5 vuoden seurustelu päättyi. . Olin ihmetellyt jo pitkään avomiehen etäistä käyttäytymistä ja hän sitten pudotti pommin kun viimein pakotin hänet puhumaan että mikä oikein vaivaa. Tosiaan tämä tapahtui vkoa ennen joulua. Hän olisi tahtonut esittää joulun yli mutta olispa se ollut kamala joulu kun toinen on kylmä kuin kapakala. Ei olis ollut mukava toivoa uuttavuotta hänen rinnallaan.
Itse rakastin loppuun saakka, mutta viimeiset yhteiset päivät saman katon alla sai huomaamaan että kuinka erilaisia me loppujen lopuksi oltiinkaan. Enhän minä onnellinen ollut mutta eihän sitä toisen luota tahdo pois kun on tunteita. Itse olisin vain kärsinyt... Tosiaan minulla maailma heitti kärrynpyörrän.
Elämämme oli viime vuoden ajan vaikeaa minun sairastuttua masennukseen psorini takia. Minä työttömänä ollessa jouduin sitten nyt viemään tavarat vanhempien luo. Joudun siltä kulkemaan kaksi kertaa vkossa 200 km matkan koska en ole hoitojeni takia voinut vaihtaa kirjoja toiselle paikkakunnalle.
Tässä vielä pisteenä i:n päälle... Niin kirjoittelen parasta aikaa TAYSin ihosairauksien vuodeosastolta, jonne jouduin. Sairauteni räjähti aika mukavasti ja iski tulehdus päälle. Että näin...
Entiselläni siis tunteet olivat hiljalleen kadonneet ja hän oli usean vkon ajan esittänyt. Eron jlk hän tuntui kuin olisi vapautunut isosta kahlekimpusta kun minä taas sain osaksi särkyneen sydämen. Toisaalta hänen ilkeät kommenttinsa saivat minun ruusunpunaiset lasit putoamaan ja näin ettei tämä mies ole sama johon rakastuin.
Tärkeintä on nyt että annat niiden kyyneleiden tulla. Älä jätä mitään sisälle! Huuda vaikka ja kiroile! Potki tyynyä! Kunhan kaikki paha menee pois. Mä lupaan että kaikki tulee vielä olemaan paremmin. Ja hei! Mä puhun täältä sairaalasta käsin... Mulle aloitetaan solusalpaajien syöttäminen (samaa mömmöä kuin syöpäpotilaille) ja silti mä jaksan uskoa että prkl! se jätkä menetti enemmän! (Hey, mä katoin Bridget Jonesin maanantaina :D ) Tsemppiä!!!!Ei sullakaan ole sit helppoa.ämmä lähti vähän ennen joulua eli 22.12 oli tosi kiva yllätys,joulu meni päin p...Me oltiin sen kaverilla perjantaina iltaa istumassa ja otettii siinä pieniä.Sit sen nais kaveri alko oleen kännissä ja alko aukoon päätä niin mä lähdin kotio.Aamulla kun heräsin ei ollu muija tullu kotio,kysyn tektarilla onko se lähtenyt sille ukolle kun sillä oli ollu jo aijemmin sutitnaa.
Sinne se oli menny eikä sitä näkynyt kahteen viikkoon,ei vastannut puhelimeen eikä viesteihin.
Nyt on yhteinen asunto myynnissä ja muutto pois sieltä.Oli karmein joulu mitä on ollu,kyllä jäi joulu ruuat syömättä,laihduin 7kg. - Mam22
osku2008 kirjoitti:
Ei sullakaan ole sit helppoa.ämmä lähti vähän ennen joulua eli 22.12 oli tosi kiva yllätys,joulu meni päin p...Me oltiin sen kaverilla perjantaina iltaa istumassa ja otettii siinä pieniä.Sit sen nais kaveri alko oleen kännissä ja alko aukoon päätä niin mä lähdin kotio.Aamulla kun heräsin ei ollu muija tullu kotio,kysyn tektarilla onko se lähtenyt sille ukolle kun sillä oli ollu jo aijemmin sutitnaa.
Sinne se oli menny eikä sitä näkynyt kahteen viikkoon,ei vastannut puhelimeen eikä viesteihin.
Nyt on yhteinen asunto myynnissä ja muutto pois sieltä.Oli karmein joulu mitä on ollu,kyllä jäi joulu ruuat syömättä,laihduin 7kg.Eihän parisuhteessa eläminen ole koskaan helppoa. Minun suhteeni on kovalla koetuksella jatkuvasti, ajatukset pyörii missä milloinkin ja oikein ei ole varmaa haluaako tai kestääkö suhde koko loppu elämän.
Paljon on ollut kriisejä ja olen toisen miehenkin matkaan lähtenyt välillä. Mitä kukin odottaa parisuhteelta?
Itselläni on ensimmäisestä avoliitosta lapsi. Suhde päättyi miehen ollessa väkivaltainen. Ei pyhien jälkeen, vaan ennen sitä. Kaikki ei ole niin yksin kertaista, eikä eroa voi yhdistää pyhäpäiviin. Ihmiset eroavat liian helposti, pienet ja vähän suuremmatkin kriisit pitää kestää, sellaista se elämä on. Jos joku odottaa, että parisuhde on pelkkää ruusuilla tanssimista, täytyy katsoa hetken peilistä itseään ja kysyä, millä planeetalla sitä oikein seilataan. Mutta oikein hyvää uuttavuotta kaikille.. ja onnellisempaa parisuhde-elämää :D - ChannaCielo
osku2008 kirjoitti:
Ei sullakaan ole sit helppoa.ämmä lähti vähän ennen joulua eli 22.12 oli tosi kiva yllätys,joulu meni päin p...Me oltiin sen kaverilla perjantaina iltaa istumassa ja otettii siinä pieniä.Sit sen nais kaveri alko oleen kännissä ja alko aukoon päätä niin mä lähdin kotio.Aamulla kun heräsin ei ollu muija tullu kotio,kysyn tektarilla onko se lähtenyt sille ukolle kun sillä oli ollu jo aijemmin sutitnaa.
Nyt on yhteinen asunto myynnissä ja muutto pois sieltä.Oli karmein joulu mitä on ollu,kyllä jäi joulu ruuat syömättä,laihduin 7kg.Mulla lähti 90 kg eli ukko ;P vielä olis sellaiset 10 kg tavoitteena... kyllä tää tästä!
Eipä sullakaan kehumista... josko tyttis on jo suhteen aikana muiden kanssa hyörinyt. Mä olisin tollasen potkinut pellolle jo aika päiviä. Vain minä tai ei mitään - ei ole välimuotoja. Mieluummin yksin kuin puolivillaisessa suhteessa... - kulukija
25v aviossa kirjoitti:
Tosiaan olen kokenut 25v avioliiton jälkeen, et en ollutkaan ainoa. Tultiin IHANALTA 5 viikon merelliseltä lomalta ja PAM, "mulla on toinen"; sanoi mies, joka oli 5v. nuorempi minua.
ts. kokemusta on.miestäsi että sanoi sinulle suoraan. Tiesit heti missä mennään, ettei elämä ole mennyt turhaan arvuutteluun niinkuin useimmilla. Siitä olen samaa mieltä; nuorempi mies ehdottomasti! :)
- on ollu mulle
aina jotenki surullista aikaa. Ahdistavaa aikaa. Mun poikaystävä ehdotti eroamista sillon. Vappu on pelottava.
- Petetty/jätetty
miesystävä petti ja jätti, ei ollut paljon joulu ja uusivuosi fiilareita, en todellakaan toivois vihamiehellekään niitä fiilareita, enkä sellasta joulun aikaa.
Oli kuulemma elämän nainen ja niin rakastunut, että se nainen muutti hänen luokseen kolmen viikon tutustumisen jälkeen. odotan päivää, kun herään tästä painajaisunesta ja pystyn jälleen hymyilemään.- ;-)
Kyllä se hymy tulee..minä erosin 1,5 vuotta sitten juhannuksen jälkeen..sain meidän lomamatkalla selville, että exäni oli jo suunnitellut muuttoa toisen naisen luo..kukaan ei vaan muistanu kertoa mulle..noh, nyt vihdoin annoin luvan antaa jollekin mahdollisuuden :) hyvältä näyttää vielä..tapasimme vähän ennen joulua, mutta joulu vietettiin erillään..takaraivossa kylläkin kummittelee mitä jos taas tulee petetyksi tai jätetyksi..rakensin silloin 1,5 vuotta sitten itselleni suojamuurin..mutta katsoin yhtä ohjelmaa taannoin ja siinä oli aika positiivisesti sanottu, että varmemmin tulee satutetuksi kun on keskellä muuria eikä uskalla antautua mihinkään kuin se että olisi muurin edessä ja antaisi mahdollisuuden..nytpä siis kurkistelen sieltä muurin takaa ja jonakin päivänä näyttäydyn kokonaan :) mukavaa ja aurinkoista kevään odotusta..hymy vain suulle niin mielikin paranee :)
- Petetty ja jätetty
;-) kirjoitti:
Kyllä se hymy tulee..minä erosin 1,5 vuotta sitten juhannuksen jälkeen..sain meidän lomamatkalla selville, että exäni oli jo suunnitellut muuttoa toisen naisen luo..kukaan ei vaan muistanu kertoa mulle..noh, nyt vihdoin annoin luvan antaa jollekin mahdollisuuden :) hyvältä näyttää vielä..tapasimme vähän ennen joulua, mutta joulu vietettiin erillään..takaraivossa kylläkin kummittelee mitä jos taas tulee petetyksi tai jätetyksi..rakensin silloin 1,5 vuotta sitten itselleni suojamuurin..mutta katsoin yhtä ohjelmaa taannoin ja siinä oli aika positiivisesti sanottu, että varmemmin tulee satutetuksi kun on keskellä muuria eikä uskalla antautua mihinkään kuin se että olisi muurin edessä ja antaisi mahdollisuuden..nytpä siis kurkistelen sieltä muurin takaa ja jonakin päivänä näyttäydyn kokonaan :) mukavaa ja aurinkoista kevään odotusta..hymy vain suulle niin mielikin paranee :)
tuntuu jotenkin lohduttavalta kun saa kuulla toistenkin kokemuksia....minä puolestani toivotan Sulle onnea ja luottamusta uuteen suhteeseen!
- :-)
Petetty ja jätetty kirjoitti:
tuntuu jotenkin lohduttavalta kun saa kuulla toistenkin kokemuksia....minä puolestani toivotan Sulle onnea ja luottamusta uuteen suhteeseen!
voisin vaikka vannoa, että jo ennen kevättä kysyt, että kuka exä :) nythän on hyvä paikka aloittaa vaikka uus harrastus..mä päätin eroni jälkeen vaan keskittyä itseeni (liekö itsekästä tai ei, musta ei) ja koskaan ei ole ollut näin hyvä olo kuin nyt..olo on energinen ja itsevarma :)
- Petetty ja jätetty
:-) kirjoitti:
voisin vaikka vannoa, että jo ennen kevättä kysyt, että kuka exä :) nythän on hyvä paikka aloittaa vaikka uus harrastus..mä päätin eroni jälkeen vaan keskittyä itseeni (liekö itsekästä tai ei, musta ei) ja koskaan ei ole ollut näin hyvä olo kuin nyt..olo on energinen ja itsevarma :)
jotenkin vaan vaikeeta toteuttaa..oon laihtunut 10kg, että siinä mielessä hyvä juttu;)
Mutta totuus on se, että suru on aika syvällä, ystävät sanoo, että uus on vanhan surma, mutta mä en "näe" enkä pysty ajatteleenkaan ketään muuta. Toivon joka ilta, ettei huomenna tarttis itkeä, mä en tajua mistä kyyneleitäkin riittää näin paljon.
Tosi kiva vaihtaa ajatuksia jonkun saman kohdanneen kanssa.
Hienoa, että oot aatellut vain itseäs, se ei tosiaan oo itsekästä.
Kyllä mäkin täältä vielä nousen, ihan niiko sanoit, että keväällä varmaan kysyn, kuka exä..;) - :-)
jotenkin vaan vaikeeta toteuttaa..oon laihtunut 10kg, että siinä mielessä hyvä juttu;)
Mutta totuus on se, että suru on aika syvällä, ystävät sanoo, että uus on vanhan surma, mutta mä en "näe" enkä pysty ajatteleenkaan ketään muuta. Toivon joka ilta, ettei huomenna tarttis itkeä, mä en tajua mistä kyyneleitäkin riittää näin paljon.
Tosi kiva vaihtaa ajatuksia jonkun saman kohdanneen kanssa.
Hienoa, että oot aatellut vain itseäs, se ei tosiaan oo itsekästä.
Kyllä mäkin täältä vielä nousen, ihan niiko sanoit, että keväällä varmaan kysyn, kuka exä..;)No vaikka tunnin kävely lenkki pikku pakkasessa saa jo mielen virkeäksi :) katselet maisemia ja tähtitaivasta ja mietit että mitä kivaa on seuraavassa päivässä :) teet vaikka illalla itsellesi kasvonaamion..ja vielähän ehtii varata kesäksi pienen lomareissun johonki kavereiden kanssa :)
heti ei kannata hypätä toisen syliin..vasta sitten kun on itse valmis..
sillon ku itkettää niin pitää itkeä, eihän ne murheet muuten lähde pois :) kaverit varmasti on ehdottoman tärkeitä nyt, mutta eihän ne tiedä miltä susta tuntuu, jos eivät oo kokenu samaa.. - Petetty ja jätetty
:-) kirjoitti:
No vaikka tunnin kävely lenkki pikku pakkasessa saa jo mielen virkeäksi :) katselet maisemia ja tähtitaivasta ja mietit että mitä kivaa on seuraavassa päivässä :) teet vaikka illalla itsellesi kasvonaamion..ja vielähän ehtii varata kesäksi pienen lomareissun johonki kavereiden kanssa :)
heti ei kannata hypätä toisen syliin..vasta sitten kun on itse valmis..
sillon ku itkettää niin pitää itkeä, eihän ne murheet muuten lähde pois :) kaverit varmasti on ehdottoman tärkeitä nyt, mutta eihän ne tiedä miltä susta tuntuu, jos eivät oo kokenu samaa..asiaa puhut, kaverit on ollut aivan uskomattomia "tukiaisia", taas kerran nähtiin ystävien tärkeys;)
Laivaristeilyä kaavaillaan, voi sitte heittää merelle murheet ja palata uutena naisena kotiin...joo ja mulle ei tosiaan tulis mieleenkään mennä toisen miehen syliin, kun jo pelkästään kaupungilla kun miehiä katselen, huokaan ettei kukaan ole exäni...no tänään aion yrittää olla hymy naamarilla koko päivän..hyvää viikonloppua sulle ja kiitti taas kommenteista! - hennah
asiaa puhut, kaverit on ollut aivan uskomattomia "tukiaisia", taas kerran nähtiin ystävien tärkeys;)
Laivaristeilyä kaavaillaan, voi sitte heittää merelle murheet ja palata uutena naisena kotiin...joo ja mulle ei tosiaan tulis mieleenkään mennä toisen miehen syliin, kun jo pelkästään kaupungilla kun miehiä katselen, huokaan ettei kukaan ole exäni...no tänään aion yrittää olla hymy naamarilla koko päivän..hyvää viikonloppua sulle ja kiitti taas kommenteista!Mulle on käyny melkeen samalla lailla kun sullekin Petetty ja jätetty,mun exäni piti rinnakkais suhdetta 2v mun selän takana ja sitte se raukka narahti ja jäi vielä työttömäx..siitä on nyt 3,5 v.No ekax oli surua ja sit tuli viha ja sit välinpimättömyys ja halveksunta,puoli vuotta sitten löysin uuden rakkauden olen kihloissa ja elämä on kivaa,on niitä hyviäkin ihmisiä vielä.Suret surut pois ja sitten alat katsoo uutta viisaampana ja eheämpänä ja huomaat ettet enää muista koko exääs....jaksamista sulle..
- Petetty ja jätetty
hennah kirjoitti:
Mulle on käyny melkeen samalla lailla kun sullekin Petetty ja jätetty,mun exäni piti rinnakkais suhdetta 2v mun selän takana ja sitte se raukka narahti ja jäi vielä työttömäx..siitä on nyt 3,5 v.No ekax oli surua ja sit tuli viha ja sit välinpimättömyys ja halveksunta,puoli vuotta sitten löysin uuden rakkauden olen kihloissa ja elämä on kivaa,on niitä hyviäkin ihmisiä vielä.Suret surut pois ja sitten alat katsoo uutta viisaampana ja eheämpänä ja huomaat ettet enää muista koko exääs....jaksamista sulle..
kai se tästä ajan myötä helpottuu, toivon ainakin niin ja onneks ollaan kevättä kohden menossa.
Onnea Sulle rakkauden ja kihlauksen johdosta! - Petetty
Muistan tunteen vielä 15-vuoden jäkeenkin. Silloin oli Tapaninpäivä ja minä, äiti siis, töissä. Isä lähti Tapanin tassiin aikaansa kuluttaan ja tuli seuraavana aamupäivänä kotiin ja kertoi olevansa pahoillaan. Olin pakannut vaatteet ja kerroin että voi mennä sinne mistä tulikin. Puolen vuoden päästä kirjoitettiin eropaperit, enkä ole katunut. Pettäminen oli toinen kerta ja asia oli sovittu niin, että seuraavasta loppuu meidän avioliitto ja niin tehtiin. Itselläni on uusi aviomies ja olen onnellinen, toisin kuin exäni, joka on kolunnu kymmenen muijaa eikä vieläkään näytä hyvältä.
- jullexx
Jos jouluna ollaan yhdes, ja ongelmia, niin nyt tarvitsee hakea apua.. eroon on matkaa.. Minimi on käydä keskustelu rehellisesti avoimin kortein. Jos on pettänyt, niin silloin voi tunnustaa ulkopuoliselle sovittelijalle (ei kumppanille) ja korjata virheensä. Ei olla jeesuksia. Lapset etusijalle.. Puolisoilla ei ole oikeutta hillua työpaikan tilaisuuksissa/kapakoissa.. vaara aina vaanii,, alkoholin kera.
- etty
kannataa kattoo peiliin jos asioitten sopiminen ei kuuluisi ENSISIJASSA toiselle osapuolelle.se ulos kerrottuna tulee kiertotietä takas ja siitähän ei hyvää seuraa.ensin pettää toista sitten vielä itteensä???-just näin petetty
- akm
etty kirjoitti:
kannataa kattoo peiliin jos asioitten sopiminen ei kuuluisi ENSISIJASSA toiselle osapuolelle.se ulos kerrottuna tulee kiertotietä takas ja siitähän ei hyvää seuraa.ensin pettää toista sitten vielä itteensä???-just näin petetty
No,kaikkein tyhmintä on mennä avioon tai avoon,kun ei mee noihin liittoihin niin ei tarvii täällä eroista kitistä...
- Kati6
Itse erosin/ tulin erotetuksi muutama vuosi sitten, nyt arvioiden turhaan. Muitakin keinoja olisi ollut elämänlaadun parantamiseen, jos olisi ollut keinoja tiedossa. Aviomies ei kuullut/halunnut kuulla/ uskonut totaalista yksinäisyyttäni vaan kuittasi sen samantien käsitellyksi. Kun vihdoin sain tarpeekseni kestettyäni ihan turhaan täyttä kommunkatiokatkosta, heittäydyin elämään samoin kuin hän, kuin häntä ei olisi ollutkaan; kävin töissä, liikuin, kyläilin. Rauhotuin vasta sitten kun mies oli lähtenyt, vain muutaman kuukauden jälkeen. Kun hän pyysi terapiaan huomattuaan muutoksen minussa, en pystynyt, kun minä sitten 2 kk myöhemmin pyysin häntä, hän ei halunnut. Paska juttu, koska rakastan häntä edelleen. varokaa turhia eroja. yhdessä olimme vuosikymmenet.
- bob johannes
Ei turhia eroja oikeasti ole. Kaikki lopulta eroavat, joten kysessä on vain eron aikaistaminen. Kaikkihan kuoleman kauta eroavat jollei jo ennen.
Ero tarjoaa kahdelle aikuiselle loistavan mahdollisuudenaloittaa Uusi elämä. Ajatelkaa positiivisesti. Kaikki vaihtoehdot edessa kuin kaupan tiskillä. Siitä vain poimit tilanteeseesi sopivimman kumppanin. Vanha luuska / luuskatar saa mennä. ympäristö hyvin siopeutuu muutokseen ja kyllä uusioperheessäkin rakkautta riittää!
Iloinen uusperheellinen - erikoisen laskelmoivaa
bob johannes kirjoitti:
Ei turhia eroja oikeasti ole. Kaikki lopulta eroavat, joten kysessä on vain eron aikaistaminen. Kaikkihan kuoleman kauta eroavat jollei jo ennen.
Ero tarjoaa kahdelle aikuiselle loistavan mahdollisuudenaloittaa Uusi elämä. Ajatelkaa positiivisesti. Kaikki vaihtoehdot edessa kuin kaupan tiskillä. Siitä vain poimit tilanteeseesi sopivimman kumppanin. Vanha luuska / luuskatar saa mennä. ympäristö hyvin siopeutuu muutokseen ja kyllä uusioperheessäkin rakkautta riittää!
Iloinen uusperheellinentekstisi perusteella et juurikaan kunnioita ketään kuin itseäsi. epäilenpä vain, että onko sinun osaltasi rakkautta perheessää, vaikka sitä ehkä sinua kohtaan olisi...
- akuee
Olin vaimon ja sen siskon kanssa kapakassa, ja sain omalta muijalta kahdet pakit tanssista, mut kun menin vessaan niin sillä aikaa tanssimassa olivatkin molemmat sisarukset,,. Nöyrryytys oli melkoinen,, mietin ero,,,ero,,,mut annoin kuitenkin anteeksi......... olin selvinpäin..
- Nimetön
Ero tuli ennen Joulua. Ukko otti ja lähti. Ryypännyt koko ajan sen jälkeen. Ikäviä viestejä tulee hänestä kokoajan. MM.Uusnavuonna oli tarvittu poliisia ja sairaalaa kun ukkoni oli nainut hyvän ystävänsä avokkia. Sairaslomalla olen ollut ukon lähtöstä alkaen ja koitan jotenkin saada elämäni järjestykseen. Laihtunut olen 10 kiloa, nukuttua en saa ja jne. että hyvin menee mutta menkööt. Kait se elämä joskus voittaa.? Avioliitto vuosia oli paljon takana joten ei aivan helppo homma elämän jatkuminen.Koskaan en häntä pettänyt.
- ERO.
Ero-buumissa on se hyvä, että sätti-palstat ovat täynnä vapaita naisia; Meille seksistä-pitäville 40 miehille nämä eronneet naiset ovat helppoa sättäilyseuraa ja live-tapaamiseenkin pääsee helposti.
-kahden ero on monesti kolmannen pano-- tai sitten ei
yksi syy eroihin on huono seksi, sitä on myös valitettavan paljon tarjolla näissä sättäilijöissä, siksi kai ovatkin sättäilijöitä ;)
- kerran vaan
tai sitten ei kirjoitti:
yksi syy eroihin on huono seksi, sitä on myös valitettavan paljon tarjolla näissä sättäilijöissä, siksi kai ovatkin sättäilijöitä ;)
miksi jatkaa seksitöntä suhdetta / vähäseksistä suhdetta ? Sama naiselle, että miehelle.
Joulu tuo todelliset tunteet pintaan ja sitten mennään.
Lapsethan noissa ratkaisuissa käsrii eniten ! - varo vaan
Niinpä... te seksistä pitävät 40 naimisissa olevat miehet, jotka nussitte jokaista yh-äitiä tai eronnutta naista. Teitähän tosiaan riittää. Itsekin olen teitä pahemman puutteessa käyttänyt ja käräyttänyt monelle vaimolle.
Minusta on niin lipevää ja mautonta elää kaksoiselämää. Ostaa lahjoja salarakkaalle, tekstailla kotisohvalta, nähdä salaa jossain tilaisuudessa ja vieläpä lapset mukana.
Ah, sitä nautintoa, kun saa kertoa iki-ihanalle pikku vaimolle kaiken.
Minä teen näitä kusautuksia juuri siksi, etten kestä miesten äärimmäistä itsevarmuutta siitä, että vaimoa/perhettä voi kohdella, miten vain. - akm
tai sitten ei kirjoitti:
Kyllä sitä jo liittoon mennessään tietää millasta seksiä saa mix menee avioon huonon sexin kaa tosi tyhmää,tuskin kukaan neitsyenä tai poikana avioon menee.
- Nimetön
varo vaan kirjoitti:
Niinpä... te seksistä pitävät 40 naimisissa olevat miehet, jotka nussitte jokaista yh-äitiä tai eronnutta naista. Teitähän tosiaan riittää. Itsekin olen teitä pahemman puutteessa käyttänyt ja käräyttänyt monelle vaimolle.
Minusta on niin lipevää ja mautonta elää kaksoiselämää. Ostaa lahjoja salarakkaalle, tekstailla kotisohvalta, nähdä salaa jossain tilaisuudessa ja vieläpä lapset mukana.
Ah, sitä nautintoa, kun saa kertoa iki-ihanalle pikku vaimolle kaiken.
Minä teen näitä kusautuksia juuri siksi, etten kestä miesten äärimmäistä itsevarmuutta siitä, että vaimoa/perhettä voi kohdella, miten vain.aika pervo vaikutat olevan,baareissa heilut ja etsit ukkomiehiä,nait heitä ja sitten ilmoitat vaimolle että olet nussinut heidän ukkomiehiään,lisääpäs lääkitystä akka-parka ja lopeta tuo sekoilu,hanki oma mies...
- htk 231
kyllä,vaimo lähti just kun joulu alkoi,,jätti 2,3v lapset ihmettelemään joulun sanomaa,,että tämmöstä
- Ja erota!
Hah hah hahhhahahahahahaahahahaha..
Tätä termiä en ole kuullutkaan..mitähän seuraavaksi.
Ehdottomasti juhlapyhien jälkeen kannattaa "uudistaa aina elämänsä" ja erota. Ongelmako on se kumpia on enempi kumppaneita vai pyhiä?? Uudistaa eläm....ahhaahahhhaah ei voi ahhahahah..armoa hahahahahah- juuri näin
Aina ei voi valita. Ja sitten jos se ero napsahtaa kohdalle niin voi joko jäädä kierimään siihen suruun ja itsesääliin tai tosiaankin uudistaa elämänsä.
Toivottavasti ei kohdallesi osu, mutta taitaa tilastollinen todennäköisyys olla siellä 50% pinnassa. Jos lottovoitto napsahtaa, niin kokemuksella voin suositella sitä uudistamista - ikiaika
erota ja sillä tavalla uudistaa elämäänsä! Olemme olleet onnellisesti naimisissa 30 vuotta ja yhä rakastamme toisiamme. Uudistaa voi suhdettaan silläkin tavalla, että syventää nykyistä rakkautta.
- mä vaan
Itse jätin eropaperit ennen vuodenvaihdetta ja näin vähä yli viikon jälkeen olen tullu tulokseen et olis pitäny erota paljo aikasemmin, kuten tuolla edellä minä ja viina ei mahduta saman katon alle. Tuleva exvaimoni on täys alkoholisti ja lasten kannalta parasta erota
- sinkku
noi pitäs lailla kieltää viina ja lapset ei sovi yhteen ja pitää puhua suoraan eikä mitään eropapereita tarvii jättää mihinkään jos homma selvä ei muutakuin kävelee ulos talosta jos ei ole omatalo
- hjelppivä..
sinkku kirjoitti:
noi pitäs lailla kieltää viina ja lapset ei sovi yhteen ja pitää puhua suoraan eikä mitään eropapereita tarvii jättää mihinkään jos homma selvä ei muutakuin kävelee ulos talosta jos ei ole omatalo
kannattaako jättää lapset alkoholistin kanssa??!!
- isälle
hjelppivä.. kirjoitti:
eikä sen luulis olevan edes ongelma jos äiti on deeku
hjelppivä.. kirjoitti:
missä kulkee alkoholismin raja?
- -Nainen-
eilen...7,5 vuoden suhde on nyt tässä! Tosin ehkä se on tässä vaiheessa jo helpotuskin...olemme riidelleet enemmän ja vähemmän koko suhteen ajan ja ihan turhista asioista...enää ei jaksa! Kun yksi ovi menee kiinni jossain aukeaa toinen...siihen luottaen jatkan elämääni!!
- Vielä uhoat
teilläkin 7,5 vuotta takana, niin kyllä tuo määrätietoisuutesi vielä horjuu.
Oisko kuitenkin syytä nukkua väyryset tai sitten mennä itseenne. Joku syy teillä on ollut yhteen mennä ja vielä "kestää" toista noinkin pitkä aika.
Kannattaa funtsia vielä. Ai niin, eihän kukaan yleensä tuossa vaiheessa tajua, mihin kuseen itseään on panemassa...
No erotkaa sitten - -Nainen-
Vielä uhoat kirjoitti:
teilläkin 7,5 vuotta takana, niin kyllä tuo määrätietoisuutesi vielä horjuu.
Oisko kuitenkin syytä nukkua väyryset tai sitten mennä itseenne. Joku syy teillä on ollut yhteen mennä ja vielä "kestää" toista noinkin pitkä aika.
Kannattaa funtsia vielä. Ai niin, eihän kukaan yleensä tuossa vaiheessa tajua, mihin kuseen itseään on panemassa...
No erotkaa sittenkiinnosta enää funtsia...monta vuotta ollaan tässä jo tätä eroa funtsittu ja ei ole siitä kiinni etteikö olisi yritetty...jossakin vaiheessa on vain pakko luovuttaa jos ei halua olla koko loppuelämää onneton!! Nyt on onnen aika...olen totisesti sen ansainnut!!!
- sinkku
uuden vuoden jälkeen kun rahat loppu niin suhdekin
loppu tämä varma kuka perse aukista jaksaa kattoo
se on hyvä syy eroon kannattaa elää pihimmin niin ei tule tiukkaa eikä tuota ikävää eroa ja jakaa ne rahat suhteessa eikä mitään omia rahoja olekaan suhteessa jos meinaa taloutta pitää jossain kunnossa
pitää ottaa toisen tarpeet huomioon aina ei pidä katsoa rahssa asioita vaan mihin on varaa voisi olla
parempi sanointa,,,että näin tänään huomisesta ei tietoa,, - ..jee...
..täällä heti yks akan kutale, jolle riitti jatkuva, vuosia kestänyt tappelu ja joulunpyhät/ uus vuos oli vika niitti!
Asunto tuli kuin ihmeen kaupalla (monen kuukauden haeskelun jälkeen)ja täällä nyt ollaan
OMAN KATON ALLA!
Jestas, että on helpottunut ja rauhallinen olo!
Ei tarvitse enää hiipiä villasukat jalassa pitkin nurkkia ja tutkailla puolison "mielialoja".
Tuleeko rauhallinen koti-ilta vai viinanjuonti- kisa ja turpiin....
Allekirjoitan siis aloittajan tekstin.
Joulu on perhe/rauhan/rakkauden juhla ja sitä ei meillä ole koskaan ollut.
Uusi vuosi ja uudet kujeet =0)
Hyvät voinnit "kanssa-Sisarille."- Naikkonen22
Täällä kanssa pähkäillään, josko lopettaa 2,5v kestänyt suhde vai ei. En saa suhteesta enää sitä mitä tarvitsen, lieko olen koskaan saanutkaan, mutta nyt kun alku huuma on kadonnut olen tullut siihen tulokseen, ettei tämä tyydytä minua. Miehelle olen tarpeistani koittanut kertoa vaikka kuinka moneen kertaan, kaikin eri keinoinen eikä mitään tulosta. Meillä on yhteinen asunto ja velka yms., eroaminen ei ole mikään pieni prosessi. Vielä en ole päätökseen päässyt, mutta tunnistan nämä merkit itsestäni, suhde on kuollut ja kuopattu pian jossei mitään merkittävää muutosta tapahdu. Tuskin tapahtuu. Sittenkun se päätös on tehty, ei takaisin paluuta ole. Mies siinä enemmän menettää, toivottavasti sen ei tartte katua sittenkun on liian myöhäistä.
- banaani22
Täällä kanssa pähkäillään, josko lopettaa 2,5v kestänyt suhde vai ei. En saa suhteesta enää sitä mitä tarvitsen, lieko olen koskaan saanutkaan, mutta nyt kun alku huuma on kadonnut olen tullut siihen tulokseen, ettei tämä tyydytä minua. Miehelle olen tarpeistani koittanut kertoa vaikka kuinka moneen kertaan, kaikin eri keinoinen eikä mitään tulosta. Meillä on yhteinen asunto ja velka yms., eroaminen ei ole mikään pieni prosessi. Vielä en ole päätökseen päässyt, mutta tunnistan nämä merkit itsestäni, suhde on kuollut ja kuopattu pian jossei mitään merkittävää muutosta tapahdu. Tuskin tapahtuu. Sittenkun se päätös on tehty, ei takaisin paluuta ole. Mies siinä enemmän menettää, toivottavasti sen ei tartte katua sittenkun on liian myöhäistä.
- Naikkonen22
Naikkonen22 kirjoitti:
Täytyy sanoa vielä se, että tämä asia on tehnyt tuloaan kyllä jo pitkään...
- ashgdka
tyhmän kyssän vois heittää että miksi kummassa mennään yhteen ihmisen kanssa josta jo alussa näkee ettei tuu mittään?
- Naikkonen22
ashgdka kirjoitti:
tyhmän kyssän vois heittää että miksi kummassa mennään yhteen ihmisen kanssa josta jo alussa näkee ettei tuu mittään?
Ei se asia nyt ihan niin ollut. Rakastuneena alkuhuumassa sitä ei nää asioita niin realistisesti kuin nyt...
- Nimetön
ashgdka kirjoitti:
Joku on niin panettava, haluttava ja himoittavan sexikäs!! Olen rakastellut n 500 naista elämäni aikana. Vasta viiskymmppisenä tajuan mikä sikakarju olen ollut. Onneksi olen nyt yhden ihanan Naisen mies, liitossa 19v............
kiima ohjasi..ÄLÄ MENE vieraisiin, masturbointi ok..;) - sinkku
Naikkonen22 kirjoitti:
Täytyy sanoa vielä se, että tämä asia on tehnyt tuloaan kyllä jo pitkään...
mitäs sitä vanhassa puussa roukkua kun on noita uusiakin tarjolla paljon,,
- Jokioisen Urpo
Naikkonen22 kirjoitti:
...ei jumalavita!! Olet 22 v. ja nyt jo eroamassa! Miettikää nyt perskeleen nuoret ennen kuin järjestätte ne upea ja kalliit häät. Kavereille pitää vissiin näyttää. Kun kaveritkin menee naimisiin, niin minä kans. Kannattaisiko ensin olla vaikka avoliitossa esim. 5 vuotta. Siinä ajassa näkee, mikä on kaveri ja kestääkö vipinä. Te nuoret elätte "kaikkihetimulle-elämää". Ihmiset ovat vain kertakäyttöä varten. Miettikkää nyt vähän!!!!
- Naikkonen22
Jokioisen Urpo kirjoitti:
...ei jumalavita!! Olet 22 v. ja nyt jo eroamassa! Miettikää nyt perskeleen nuoret ennen kuin järjestätte ne upea ja kalliit häät. Kavereille pitää vissiin näyttää. Kun kaveritkin menee naimisiin, niin minä kans. Kannattaisiko ensin olla vaikka avoliitossa esim. 5 vuotta. Siinä ajassa näkee, mikä on kaveri ja kestääkö vipinä. Te nuoret elätte "kaikkihetimulle-elämää". Ihmiset ovat vain kertakäyttöä varten. Miettikkää nyt vähän!!!!
Missä kohtaa sanoin et olen naimisissa? Älä oleta, koska luulo ei ole tiedon väärti... Avoliitossa ja homma ei tunnu toimivan, siinä sulle kaikki mulle heti nyt asenne... Hoh hoijaa
- Iso H
Suomen eroluvut mm. ovat ME lukemia, eikä tämä ole enää terve kehitys suunta - kenenkään kannalta. Ei edes feministien vaikka he voivat keskellä kiihkeintä propagandaansa niin vielä luulla.
Avioliitoista päättyy 50, ja avoliitoista 90%. Alkuulaittajista "jättäjistä" Suomessa lähes 3/4 on nainen. Erittäin harvalla miehellä Suomessa on vieläkään avioehtoa ja myös elatuskiistat ynm mies häviää säännönmukaisesti.. Vanhenemme myös kansana maailman nopeiten!! Naistemme/äitien alkoholinkäyttö on räjähtämässä käsiin jne jne
MIETTIKÄÄS LASTEN KANNALTA TÄTÄ KAIKKEA?
Asiaa ollaan laajasta käsitelty uutuus kirjassa
MIES VAILLA TASA-ARVOA
http://www.miessakit.fi/fi/tapahtumat/mies_vailla_tasa-arvoa
Kirjoittajina lähes 30 eri tohtoria, proffaa ynm.
Myös hyvä keskustelu käytiin asian tiimoilta tässä ketjussa äskettäin. Lukeaa jos viitsitte tämä ketju myös alaviesteineen.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000001527&posting=22000000031784509- ...
Juuri tänään tuli ero.
- on_-
... kirjoitti:
Juuri tänään tuli ero.
Täällä se ero tuli jo eilen...
- nainen usein
ajattelee juuri lapsia. Suomessa 250.000 lasta joutuu vuosittain näkemään perheväkivaltaa. Jopa E.U on huomauttanut Suomea tästä tilastosta. Ja kaikki johtuu siitä, ettei miesten enää anneta hakata perheitään, kuten edelliset sukupolvet. Se on usein arvovaltamenetys miehelle.
- Abortoitu Anna
nainen usein kirjoitti:
ajattelee juuri lapsia. Suomessa 250.000 lasta joutuu vuosittain näkemään perheväkivaltaa. Jopa E.U on huomauttanut Suomea tästä tilastosta. Ja kaikki johtuu siitä, ettei miesten enää anneta hakata perheitään, kuten edelliset sukupolvet. Se on usein arvovaltamenetys miehelle.
Niinpä.
Tieteellisenä tilastollisena faktana Suomessa nainen on lasten pahoinpitelijä n. 50% tapauksista.
Lapsen murhissa tilastollisen faktana tekijä on ylivoimaisesti useiten Suomen nainen ollut jo kauan.
Sairaalaan kirjautuneista pahoinpitelyistä vuosin 2005-2007 miesten määrää naistensa uhrina oli lähes kaksinkertainen verrattuna naisten määrään. Siis naisten heittelivät astioilla, raapivat, löivät, kävivät jopa veitsilläkin ynm päälle 2 krt useammin niin pahasti, että miehet joutuivat sairaalaan - kuin miehet naisten kimppuun.
Kuulostaako rajulta. Tämä on vaiettua täyttä faktaa. Miehet eivät vaan ollenkaan feministi propagandistien tapaan tuo tätä julkisuuteen - päinvastoin, salaavat nämä tilastofaktat.
Tämä yläpuolinen viesti on "julkisesta feministi totuudesta hyvä esimerkki".
LISÄÄ PROFFIEN YNM 30 KIRJOITTAJAN TOIMESTÄ KIRJASSA
MIES VAILLA TASA-ARVOA
ps. ja antaa nyt olla mainitsematta jo 500 000 aborttia, jotka suomen nainen on tehnyt ja tahti jatkuu useammalla kuin yksi per tunti... - asiaa kuukkelilta.
Abortoitu Anna kirjoitti:
Niinpä.
Tieteellisenä tilastollisena faktana Suomessa nainen on lasten pahoinpitelijä n. 50% tapauksista.
Lapsen murhissa tilastollisen faktana tekijä on ylivoimaisesti useiten Suomen nainen ollut jo kauan.
Sairaalaan kirjautuneista pahoinpitelyistä vuosin 2005-2007 miesten määrää naistensa uhrina oli lähes kaksinkertainen verrattuna naisten määrään. Siis naisten heittelivät astioilla, raapivat, löivät, kävivät jopa veitsilläkin ynm päälle 2 krt useammin niin pahasti, että miehet joutuivat sairaalaan - kuin miehet naisten kimppuun.
Kuulostaako rajulta. Tämä on vaiettua täyttä faktaa. Miehet eivät vaan ollenkaan feministi propagandistien tapaan tuo tätä julkisuuteen - päinvastoin, salaavat nämä tilastofaktat.
Tämä yläpuolinen viesti on "julkisesta feministi totuudesta hyvä esimerkki".
LISÄÄ PROFFIEN YNM 30 KIRJOITTAJAN TOIMESTÄ KIRJASSA
MIES VAILLA TASA-ARVOA
ps. ja antaa nyt olla mainitsematta jo 500 000 aborttia, jotka suomen nainen on tehnyt ja tahti jatkuu useammalla kuin yksi per tunti...abortoitu Antero. Vuonna 2005 perheväkivallasta syytetyt: Miehet 86% naiset 14%.
Muutenkin löydät googlesta oikeata tilastoa. - Abortoitu Anna
asiaa kuukkelilta. kirjoitti:
abortoitu Antero. Vuonna 2005 perheväkivallasta syytetyt: Miehet 86% naiset 14%.
Muutenkin löydät googlesta oikeata tilastoa.Niin tämä on syytetyt !!, koska miehet yrittävät kaikin mahdollisin tavoin salata naisen raivonpuuskan kohteeksi joutumisensa - naiset taas feministmibuumin aika yrittävät liioitella ja oiken provosoida näitä tilanteita sitten tuoda julkisuuteen.
Se että naiset ovat lasten pahoinpitelyissä n.50% syyllisiä - on fakta. Lasten murhissa taas ylivoimaisesti eniten edustettuna.
Sairaalan tilastofaktojen mukaan parina viimeisinä vuosina perheen mies on hakeutunut paikkaamaan itseään vaimonsa takia n. 2 krt useammin kuin vaimo miehensä takia.
Mutta se on tietty selvä, että varmaan yksikään mies ei ole kehdannut jne nostaa mitään syytettä tästä. Naiset taas jopa tekaisevat tutkitusti näitä syytteitä femakkobuumin aikana ja tästä siis tuo "syytettynä tilastosi"...
Kuka mies kehtaa sanoa, että vaimoa sai taas raivarin jne - tai varmaan osa vielä kehtaa sanoa, mutta kukaan ei voi olla vielä? "niin pelle" että rupeaisi vetämään asiaa oikeuteen?
MIETIS NYT JA LUKEKAA TUO KIRJA? - uskottavia tilastoja
Abortoitu Anna kirjoitti:
Niin tämä on syytetyt !!, koska miehet yrittävät kaikin mahdollisin tavoin salata naisen raivonpuuskan kohteeksi joutumisensa - naiset taas feministmibuumin aika yrittävät liioitella ja oiken provosoida näitä tilanteita sitten tuoda julkisuuteen.
Se että naiset ovat lasten pahoinpitelyissä n.50% syyllisiä - on fakta. Lasten murhissa taas ylivoimaisesti eniten edustettuna.
Sairaalan tilastofaktojen mukaan parina viimeisinä vuosina perheen mies on hakeutunut paikkaamaan itseään vaimonsa takia n. 2 krt useammin kuin vaimo miehensä takia.
Mutta se on tietty selvä, että varmaan yksikään mies ei ole kehdannut jne nostaa mitään syytettä tästä. Naiset taas jopa tekaisevat tutkitusti näitä syytteitä femakkobuumin aikana ja tästä siis tuo "syytettynä tilastosi"...
Kuka mies kehtaa sanoa, että vaimoa sai taas raivarin jne - tai varmaan osa vielä kehtaa sanoa, mutta kukaan ei voi olla vielä? "niin pelle" että rupeaisi vetämään asiaa oikeuteen?
MIETIS NYT JA LUKEKAA TUO KIRJA?romaaneista löydy. Googlesta löytyy päivitettyä tietoa. Suosittelen sullekin.
- Voi naisten lehdet
uskottavia tilastoja kirjoitti:
romaaneista löydy. Googlesta löytyy päivitettyä tietoa. Suosittelen sullekin.
Niin romaanissasi kirjoittajana ovat alan johtavat professorit ja tohtorit. Heitä on lähes 30 kpl. Googleen ynm taas vaikka minäkin voin laittaa omat tietoni ja sivuni.
Et älä sinäkään nyt lue googlee tai naisten lehtiä ynm - lue alan johtavien professorien tekstejä kirjasta
MIES VAILLA TASA-ARVOA!
Yritä edes...
MIES VAILLA TASA-ARVOA - olet sairas
Voi naisten lehdet kirjoitti:
Niin romaanissasi kirjoittajana ovat alan johtavat professorit ja tohtorit. Heitä on lähes 30 kpl. Googleen ynm taas vaikka minäkin voin laittaa omat tietoni ja sivuni.
Et älä sinäkään nyt lue googlee tai naisten lehtiä ynm - lue alan johtavien professorien tekstejä kirjasta
MIES VAILLA TASA-ARVOA!
Yritä edes...
MIES VAILLA TASA-ARVOAmies.
- täältä löytyy
yks vuodenvaihteen jälkeen eronnut. suhde kesti 5vuotta...tiedä oliko ajankohdalla tekemistä asian kanssa...
- nana123
erosin vuosi sitten uuden vuoden jälkeen. Alotin elämäni uudelleen ja olen ollut siihen todella tyytyväinen.
- joskus eronnut
Jotenkin minusta tuntuu että parisuhteeseen heijastuu tänäpäivänä markkinatalous.me omasta mielestämme panostamme parisihteeseen kaikkemme, siis yksilönä.....puolisona.ja odotamme saavamme sillä tulosta,,,,,että minä saan kaiken hyvän jota olen halunnut aina
- juupa
tyhmät,miksi mennä yhteen jos ei kestä hermot pitempiä pyhiä pitenpään
- ..............................
Mutta kun eihän sitä voi tietää kun vasta pyhien jälkeen että ollaanko vai eikö olla vielä silloinkin
Mun tyttö ystävä oli viettämässä joulua ja uuttavuotta vanhempiensa luona pohjanmaalla ja mä olin helsingissä.Me puhuttiin mun tyttö ystävän kanssa puhelimessa 30.12.2007 klo20 siitä mitä kumpikin aikoo tehdä uutenavuotena. No sit se lähetti mulle viestin tunti sen jälkeen ja ilmoitti et ei meidän suhteesta tuu mitään ja pyysi anteeksi. ihan ku joku olis iskeny pesarilla tauluun. Sen seurauksena mä oon nyt laihtunut 7kg enkä oo nukkunu paljon yhtään. sairaslomaa sain tän kuun loppuun ja vahvoja uni lääkkeitä. haluaisin tietää millainen ihminen toimii tällä tavalla? Musta olis hyvä jos mun EX tyttä ystävä menis itsekin lääkäriin näyttämään päätään.
- karua meininkiä siellä se
.."lähetti mulle viestin tunti sen jälkeen ja ilmoitti et ei meidän suhteesta tuu mitään ja pyysi anteeksi...haluaisin tietää millainen ihminen toimii tällä tavalla?"
Tuohon voin vastata sinulle että moinen on ihan yleistä pohjanmaalla.
Itsekki jätetty aikoinaan tekstarilla ja aika kauheeltahan se tuntui, mutta tosiaan olen itsekin pohjalainen ja tekstaribänät on siellä ihan arkea (jopa siis yli kolmikymppisilläkin). Karua meininkiä.
Mutta älä sä mitään unilääkkeitä tollasen muijan takia ota joka oli noin lujaa mennäkseen ettei ehtiny kun viestin näpytellä kiiruussa! sua varten on jo parempi prinsessa oottaas, joten ala nukkua normaalisti, heitä ne unilääkkeet vessanpyttyyn ja laita ittes kondikseen.
Sikalortteja ja tuppisuu-muijia ei kannata surra. karua meininkiä siellä se kirjoitti:
.."lähetti mulle viestin tunti sen jälkeen ja ilmoitti et ei meidän suhteesta tuu mitään ja pyysi anteeksi...haluaisin tietää millainen ihminen toimii tällä tavalla?"
Tuohon voin vastata sinulle että moinen on ihan yleistä pohjanmaalla.
Itsekki jätetty aikoinaan tekstarilla ja aika kauheeltahan se tuntui, mutta tosiaan olen itsekin pohjalainen ja tekstaribänät on siellä ihan arkea (jopa siis yli kolmikymppisilläkin). Karua meininkiä.
Mutta älä sä mitään unilääkkeitä tollasen muijan takia ota joka oli noin lujaa mennäkseen ettei ehtiny kun viestin näpytellä kiiruussa! sua varten on jo parempi prinsessa oottaas, joten ala nukkua normaalisti, heitä ne unilääkkeet vessanpyttyyn ja laita ittes kondikseen.
Sikalortteja ja tuppisuu-muijia ei kannata surra.joo ei noita pilereitä kannata ottaa. niihin voi jäädä koukkuun.
kyl se akka jää mielestä ku alkaa vaan touhuu jotain.
nyt oon pari päivää käyny kävelee kolme kertaa päivässä tunnin lenkin. siin kyl ajatukset selkiytyy.
tollanen akka joka ei osaa puhua niin herättää kysymyksiä siitä et mitähän muuta on jääny kertomatta.
tsemppiä sinne pohjanmaalle- särki
kävi mulla, joulukuun alussa miesystävä lähti kavereitten kanssa bailaamaan, ei kuulunut kahteen päivään mitään, sitten laittoi viestin, että on löytänyt elämänsä naisen, minä olin siihen asti ollut elämän nainen...se nainen oli heti muuttamassa hänen luokseen ja kihloihin ym. nyt he ovat asuneet yhdessä kolmisen viikkoa.
Hassuinta tässä on se, että kyseinen nainen asui vielä entisen miehensä nurkissa, ja jätti lapsensa...minä putosin kerralla pallilta, enkä ole vieläkään ylös noussut, oltiin puolitoista vuotta yhdessä ja rakastimme toisiamme ja kuuluimme yhteen kuin taivas ja maa, ei vaan oltu sitten vissiin kuitenkaan tarkoitettu yhdessä kulkemaan koska kävi näin. En voi ymmärtää, että aikuinen nainen lojuu exän nurkissa, jättää lapsensa ja kyörää miehiä keskustelulinjalla ja iskee kimppuun, sillä minulle selvisi myöhemmin, että he tapasivat netissä, nainen oli valittanut olojaan ja mieheni sinisilmäisenä ja kilttinä ihastui "ressukkaan", nyt he ovat olevinaan niin rakastuneita, miten exäni onkaan hyväuskoinen, silmät pyöreenä selittää miten se nainen on sitä ja tätä...eihän ketään voi oikeasti tuntea puolentoista kuukauden "tuntemisen jälkeen", vai voiko? särki kirjoitti:
kävi mulla, joulukuun alussa miesystävä lähti kavereitten kanssa bailaamaan, ei kuulunut kahteen päivään mitään, sitten laittoi viestin, että on löytänyt elämänsä naisen, minä olin siihen asti ollut elämän nainen...se nainen oli heti muuttamassa hänen luokseen ja kihloihin ym. nyt he ovat asuneet yhdessä kolmisen viikkoa.
Hassuinta tässä on se, että kyseinen nainen asui vielä entisen miehensä nurkissa, ja jätti lapsensa...minä putosin kerralla pallilta, enkä ole vieläkään ylös noussut, oltiin puolitoista vuotta yhdessä ja rakastimme toisiamme ja kuuluimme yhteen kuin taivas ja maa, ei vaan oltu sitten vissiin kuitenkaan tarkoitettu yhdessä kulkemaan koska kävi näin. En voi ymmärtää, että aikuinen nainen lojuu exän nurkissa, jättää lapsensa ja kyörää miehiä keskustelulinjalla ja iskee kimppuun, sillä minulle selvisi myöhemmin, että he tapasivat netissä, nainen oli valittanut olojaan ja mieheni sinisilmäisenä ja kilttinä ihastui "ressukkaan", nyt he ovat olevinaan niin rakastuneita, miten exäni onkaan hyväuskoinen, silmät pyöreenä selittää miten se nainen on sitä ja tätä...eihän ketään voi oikeasti tuntea puolentoista kuukauden "tuntemisen jälkeen", vai voiko?Kyllä täs elämän varrella on tullu huomattua et ei toista ihmistä voi tuntea koskaan täysin.
Puolessatoista kuukaudessa sä et tiedä toisesta juuri mitään. Mä en vois kuvitella asuvani exän kanssa samassa talossa saati et sinne alkais vielä lappaa lisää porukkaa.
Mun exä väittää et sillä ei oo toista miestä niin en kuitenkaan taida siihen uskoa. Sun kannattaa varmaan unohtaa koko mies ja alkaa elää omaa elämää. Mä ainakin yritän karistaa exän mielestä. Laita napit korviin ja lähde ulos kävelee ja älä mieti mitään.KYL SE SIITÄ- särki
teuvari kirjoitti:
Kyllä täs elämän varrella on tullu huomattua et ei toista ihmistä voi tuntea koskaan täysin.
Puolessatoista kuukaudessa sä et tiedä toisesta juuri mitään. Mä en vois kuvitella asuvani exän kanssa samassa talossa saati et sinne alkais vielä lappaa lisää porukkaa.
Mun exä väittää et sillä ei oo toista miestä niin en kuitenkaan taida siihen uskoa. Sun kannattaa varmaan unohtaa koko mies ja alkaa elää omaa elämää. Mä ainakin yritän karistaa exän mielestä. Laita napit korviin ja lähde ulos kävelee ja älä mieti mitään.KYL SE SIITÄoonko yrittänyt, oon laihtunutkin 10kg ko muuta en oo tehny ko laittanu napit korviin ja kävelly, kengän pohjatkin on melkein kulunu puhki;)
Tää tuntuu siksikin niin pahalle, kun musta tuntuu, että sillä naisella on oma lehmä ojassa, en vaan tiedä miks...ja mä tunnen niin vahvasti, että me kuulutaan exän kanssa yhteen, kumpa voiskin nappulasta kääntää siten, että enää en rakasta, mutta rakkaus vaan vahvistuu.
Sulle tsemppiä jatkossa..kyllä me vielä hymyillään jossain kohtaa meidän exille, eiks nii..;) särki kirjoitti:
oonko yrittänyt, oon laihtunutkin 10kg ko muuta en oo tehny ko laittanu napit korviin ja kävelly, kengän pohjatkin on melkein kulunu puhki;)
Tää tuntuu siksikin niin pahalle, kun musta tuntuu, että sillä naisella on oma lehmä ojassa, en vaan tiedä miks...ja mä tunnen niin vahvasti, että me kuulutaan exän kanssa yhteen, kumpa voiskin nappulasta kääntää siten, että enää en rakasta, mutta rakkaus vaan vahvistuu.
Sulle tsemppiä jatkossa..kyllä me vielä hymyillään jossain kohtaa meidän exille, eiks nii..;)kyllä mä varmaan jossain vaiheessa voin sille hymyillä mut vielä on vähä vaikeeta. mullaki on paino pudonnu melkein 8kg. painoin näin vähän joskus 10v.sitten. kyl tää ajan kanssa menee ohi. uskon siihen et joskus mä kohtaan vielä paremman naisen.
- Särki
teuvari kirjoitti:
kyllä mä varmaan jossain vaiheessa voin sille hymyillä mut vielä on vähä vaikeeta. mullaki on paino pudonnu melkein 8kg. painoin näin vähän joskus 10v.sitten. kyl tää ajan kanssa menee ohi. uskon siihen et joskus mä kohtaan vielä paremman naisen.
että löydän vielä rakkauden, luottamuksen arvoisen.
Eli onnea meille, Sulle ja mulle!
Kevättä odotellessa;) - oisko -teuvari- niin,
että sun olis hankittava asiallinen lääkitys. Ehkä sitten löytyis joku, joka sunki kanssa vois olla.
- erja-37
ero tuli ja oli kyllä aika shokki.... ja kun ei tiedä viellä mistä syystäkään kun ei kummallakaan toista
- Shokkia kerrakseen
pyöri keskustelulinjalla ja bongasi jonkun naisen, joka majaili entisen miehensä nurkissa...no tää nainenhan muutti exäni luo kolmen viikon "tuntemisen" jälkeen....meille tuli bänät joulukuun alussa ja mulla meni niin joulu kuin uus vuosikin kuin unessa, oon nyt itkenyt viikkotolkulla, kyllä niin kauhea shokki oli, ettei mitään määrää. Exäni vaan jauhaa miten on löytänyt elämänsä naisen, mitään järkipuhetta hän ei kuuntele, vai mitä mieltä sä olet, että nelikymppinen nainen lojuu entisen miehensä luona, ei ole hommannut itselleen ja lapselleen omaa huushollia, iskee jonkun keskustelulinjalta ja heti haluaa muuttaa yhteen ja kiholoihinkin on jo vinkunut...siideri ja viini heillä virtaa.
- matkustaja
Olen 50-vuotias kovaa elämää nähnyt mies ja kova elämäni jatkuu. Olin joululomalla Thaimaassa ja tapasin siellä kauniin ja halvan transvestiitin. Rakkaus täytti koko sen pimeän huoneen jossa me olimme kaksin. Mutta kun rahat loppuivat ja paluulentoon oli enää vain 3h, niin se lähti pois...vartin päästä sillä oli uusi rakas. Olin masentunut.
Nyt olen taas Suomessa ja vaimo on lähtenyt pois kotoa ja jättänyt erolapun pöydälle. Ja minä vieläkin ajattelen sitä thaimaalaista transua...itkettää niin hirveästi.- Nimetön
Sitä saa mitä tila! Ihan oikein Sulle! 51v nainen.
- säälijä
On se kummaa- miksi se vaimosi lähti!!! Ja miksi matkustit ? Eiköhän täältäkin transuja löydy, tulee halvemmaksikin.
- Nimetön
hyvä provo
- gimmagimm
en kehdannut ennen joulua kertoa ero aikeistani. sitten uutena vuotena meillä olisi ollut muutenkin vuosipäivä mutta ero oli parempi ratkaisu.
- tarzu69
näin se kävi täälläkin, mies ystävä käväs vierasiis joulu pyhien jälkeen, ei tullu meille yhteistä uutta vuotta niin kun oli suunniteltu. mutta mielummin yksin kun huonossa suhteessa...
- onneton81
Ero tuli joulukuun puolivälis, enkä voi sille kait enää mitään...Yrittänyt olen mut ei tunnu kelpaavan tai riittävän. Kihloissa oltiin melkein 7vuotta ja lapsikin ollaan jo saatu 1v7kk. Riitaa ja kinaa on ollu jo pidemmän aikaa, rakkaus ja kiinnostus kuulemma hävinnyt ja olen itse tehnyt virheitä vuosien varrella jotka olis voinu jättää tekemättä, mutta en niitä itse tiedostanut enkä tajunnut ennen kuin avopulisoni sai niistä kerrotuksi... kyse ei ole pettämisestä kummankaan osalta ainakaan tietääkseni, eikä oo kummallakaan uutta kuvioissa...
Parhaani mukaan olen ite yrittänyt virheitäni korjata ja tehdä kaikkeni perheen ja liiton kasassa pitämiseksi, koska sitä ite oikeasti toivon ja haluaisin sitä sydämestäni.
Mutta mitä tässä voi enää tehdä, jos toinen ei ite halua? Tai niin se mulle on sanonu Eikä mikään merkitse enään mitään, tai ei oo sit enään hetkeen merkinny...
Erilleen muutettiin viime kuun puoli välissä
Otan osaa muidenkin eronneiden ja onnettomien puolesta, ja kyllähän meitä riittää, en tunnu olevan ainut...
- -riina-
jouluna lähti kihlasormukset mutta saman katon alla ollaan)=
- LASTEN ISÄ
Niin ne Naiset tekevät kun on jäänyt seurustelu kesken ja oman miehen kanssa tulee arki...joka ei anna riittävästi jännitystä elämään sekä lasten ja kodin pyörittämiseen!!Vaikka olen vastannut perheen hyvinvoinnista ja ollut 2 vuotta hoitovapaalla duunista niin silti olen saanut exältä W...mäistä 5.vuotta eron jälkeen.
Lapset jotka ovat syyttömiä tähän kärsivät todella paljon ex naiseni toimista kun vanhasuola tulee tuhoamaan perheeni ja lasteni psyykkeen ym.Muiden läheisten henkilöiden terveyden.
Mikä takia lapset ja aikuiset voivat todella huonosti??
SOSIAALI PALLEROT! ei auta lasten ISIÄ millään tavoin!Naiset saavat tehdä mitä tahansa,mutta LASTEN ISÄT EI!Apua ei tule vaikka lakituvassa kävisi.MISSÄ tasaarvo raja menee SUOMESSA nTaisen ja miehen välillä huoltajuus riidoissa??
Sosiaalipuoli ei ymmärrä että on myös kunnollisia laspsista huolta pitäviä miespuolisia vanhempia jotka välittää ja rakastaa omia lapsiaan,mutta estetään kiusaamis tarkoituksella tapaamisia ym.lapsia koskevia asioiden käsittely lasten isän kanssa.
TASA-ARVO LAKI JA SOSIAALI LAINSÄÄDÄNTÖ SUOMESSA?? ISÄ TASA-ARVO?Tunnetaanko sellaista ASIAA SOSIAALIpuolen ihmisten tai mitä EPÄJUMALIA he kuvittelevat olevinaan.TÄSSÄ EDUSKUNTAAN MIETITTÄVÄÄ JA KUNNAN PÄÄTTÄJILLE MYÖS KATSOTTAVAA KETÄ ISTUU LASTENSUOJELU PALLINPÄÄLLÄ!!T:MIEHIÄ PÄÄTTÄMÄÄN LASTEN ASIOISTA!!- ja vanha juoni
"Niin se on aina ollut ja niin se tulee olemaan" Alistu siihen väkivaltainen Persoonallisuushäiriö-mies.
Naiset pyörittävät mennen tullen mielikuvillaan tätä järjestelmää. Heidän "musta tuntuu"-filosofian varaan lainsäädäntö vääntyy niin perheen kuin muunkin yhteiskunnallisten arvojen yhteydessä.
Poikien homma on tehdä tytöille lisää pelimerkkejä. - tosiasiat
ja vanha juoni kirjoitti:
"Niin se on aina ollut ja niin se tulee olemaan" Alistu siihen väkivaltainen Persoonallisuushäiriö-mies.
Naiset pyörittävät mennen tullen mielikuvillaan tätä järjestelmää. Heidän "musta tuntuu"-filosofian varaan lainsäädäntö vääntyy niin perheen kuin muunkin yhteiskunnallisten arvojen yhteydessä.
Poikien homma on tehdä tytöille lisää pelimerkkejä.Kyllä akalle täytyy näyttää oikea tie vaikka nyrkillä. Ääripäitä on monia: Suomessa suuri osa miehistä on tussuja ts. naiset ovat ns. pomoja, mutta jossain maissa sitten nainen kivitetään kuoliaaks vaikka mistä ihmeen syystä. Molemmat ovat huonoja ratkaisuja, joten olen itse ottanut käytöön kotonani oman menetelmän, en kivitä naistani mutten myöskään anna hänen komennella mua kuin mitäkin tussua. Suomalaisten miesten pitäis vähän herätä ja tehä asialle jotain, mutta ku eivät tajua ku ovat jo niin tossun alla. Tämä huoltajuusjuttu on yksi hyvä esari jossa näkee akkavallan. Oma muijani on sanonut mulle että viime vuosina olen muuttunut aika paljon, yllätyin kun hän sanoi että tuntuu siltä kuin hän olisi välillä tossun alla. Siinä sitten ajattelin että tavoite on saavutettu...
- sinkku
tosiasiat kirjoitti:
Kyllä akalle täytyy näyttää oikea tie vaikka nyrkillä. Ääripäitä on monia: Suomessa suuri osa miehistä on tussuja ts. naiset ovat ns. pomoja, mutta jossain maissa sitten nainen kivitetään kuoliaaks vaikka mistä ihmeen syystä. Molemmat ovat huonoja ratkaisuja, joten olen itse ottanut käytöön kotonani oman menetelmän, en kivitä naistani mutten myöskään anna hänen komennella mua kuin mitäkin tussua. Suomalaisten miesten pitäis vähän herätä ja tehä asialle jotain, mutta ku eivät tajua ku ovat jo niin tossun alla. Tämä huoltajuusjuttu on yksi hyvä esari jossa näkee akkavallan. Oma muijani on sanonut mulle että viime vuosina olen muuttunut aika paljon, yllätyin kun hän sanoi että tuntuu siltä kuin hän olisi välillä tossun alla. Siinä sitten ajattelin että tavoite on saavutettu...
suhde pitää olla tasa puolista pitää osaa joustaa
naiselle mitä se sitten ikinä haluaa ei voi aina olla tiukka pipo tai pomo sille pääasia on että olet mieliksi sille niin se suhde toimii - päivännouto
kuulostaa todella pahalta, että vain äiti katsotaan paremmaksi huoltajaksi. Kyllä miehillä pitäisi olla samat oikeudet kuin naisilla, sanon näin, vaikka olenkin nainen ja äiti. Itselläni ei ole tuota ongelmaa, kun perheemme on onnellisesti naisimissa ja lapsikin on jo aikuinen. Mutta ehdottomasti löytyy paljon kunnollisia isiä hoitamaan lapsiaan, kumma, kuinka katkeruus äidin puolelta tuhoaa perheen arkea.
- tosiasiat
sinkku kirjoitti:
suhde pitää olla tasa puolista pitää osaa joustaa
naiselle mitä se sitten ikinä haluaa ei voi aina olla tiukka pipo tai pomo sille pääasia on että olet mieliksi sille niin se suhde toimii"mieliksi sille"...voi vittu XD! Taidat olla PRO-tason femakko-emakko!
- olet -salaliitto-
ja vanha juoni kirjoitti:
Poikien homma on tehdä tytöille lisää pelimerkkejä.Kyllähän ne lapset vieläkin jää naisten huoleksi. Ja hyvinhän nuo keskimäärin pärjäävät. Se aika, josta miehet unelmoivat, se ei enää palaa, ja hyvä niin. Se aika oli sillon, kun mies sai vapaasti hakata vaimoaan ja lapsiaan. Olen elänyt sen ajan. Slloin mies sai määrätä perheessä kaiken. Miesten on vaan hyväksyttävä se tosiasia, että ne ajat eivät palaa. Ja hyvä niin.
- wartioM
Hassua, että osui silmiin tuo 'Joulun jälkeen ero'
Meillä kävi juuri niin.Kaikki saasta lensi silmille puolin ja toisin ja tänään hain eroa käräjäoikeudesta.
Suhde ollut pitkään karilla ja seksitön.Oltu 'kämppiksiä' sillä erotuksella, että minä maksan kaikki kulut ja sen päälle iso osa kotitöistä.Vaimon tytär oli joulun meillä ja sen aikaa oli 'joulumieli', mutta sitten repesi em seurauksin.Enkä ole edes surullinen tai pahoillani;niin paljon voi myrkkyä kertyä kahden, ennen niin rakastuneen ihmisen väliin.Nukutaan eri huoneissa ja vaimo etsii itselleen asuntoa;siitä ei riidellä.- tuttuko
exäni nykyiseltä akalta, sinun kohta entinen vaimosi nimittäin...
- AinakaikkiIkäväTapahtuuTamm...
Tuntuu että maailman masentavin kuukausi on tammikuu. armeijat alkavat tammikuussa,yleensä loppuvuodesta törttöilleiden käräjät ovat tammikuussa, joulu ja uusivuosi on ohitse ja talvi vaan jatkuu. potkut olen saanut yllätys -tammikuussa,käräjät ja kauheat sakot sain ykllätys tammikuussa!! arnmeijani alkoi aikanaan tammikuussa!! hirveässä krapulassa jouduin aloittamaan aikanaan työvoimakurssin - TAMMIKUUSSA!! VIHAAN TAMMIKUUTA!!!!
- LongKissGoodNight
mulla, annoin entiselle muijalle monoa 2 vuotta sitten uudenvuodenaattona... eikä ollu mikää hetken mielijohde, mut en tiiä mikä siinä oli et piti just sillon se sanoa, kait sitä haluaa aloittaa uuden vuoden puhtaalta ja paremmalta pöydältä..
- a???a
Jep heitin kans ukkoni pihalle,mutta kesällä lomien jälkeen kyllästyin luuseriin ei se viittiny edes käydä töissä ja juoksi vieraissa pönkittääs itsetuntoonsa olo tuntui hyvältä ja huojentuneelta yx elätyettävä vähempi......
- LongKissGoodNight
a???a kirjoitti:
Jep heitin kans ukkoni pihalle,mutta kesällä lomien jälkeen kyllästyin luuseriin ei se viittiny edes käydä töissä ja juoksi vieraissa pönkittääs itsetuntoonsa olo tuntui hyvältä ja huojentuneelta yx elätyettävä vähempi......
oikein teit! =)
- Päätelmä!!
Juhlien jäkeen tulee varmasti monta uutta parisuhdetta.
- sinkku
mulla tulee naisia ovista ja ikkunoista suorastaan ruuhka heh ehh
- complicate
Joillekkin ero on uuden elämän alku ja osa menneisyyden unohtamista. Joten hankkiutuvat eroon siitä mitä oli menneisyydessä. Tähän maailmaan mahtuu hyväksi käyttäjiä niin monta.
- monooo
ja ero vaan.
KUULOSTAA SAIRAALTA TOUHULTA ! - huimaa123
Mieheni sanoi jo heti välipäivinä, ettei jaksa enää tätä perhe-elämää. Jätti minut ja kolme lastamme. Toki suhteemme ei ole kunnossa ollut aivan, mutta mitään niin suurta ei ole mielestäni ollut etteikö siitä yli oltaisi jollakin keinolla päästy. Sanoo itsestään tulleen tunteeton... No sitä en minä ole, pienten lasten kanssa tämä on aika lamaavaakin välillä. Lapset kyselevät ja vastattava on rehellisesti. Toki nähdään miestä, mutta nyt tuntuu välimatkan pito ihan itseni ja lasten suojelun vuoksi viisaalta.
- MATTII
SUOMALAINEN NAINEN KYLMÄ LAHNA.Vaihdoinkin venäläiseen nyt menee hyvin.ANTAA RAKAUTTA JA LÄMPÖÖ MITÄ MIES KAIPAA KAIKEIN ENITEN SUHTEELTA.
SUOMALAISELLA NAISELLA MENEE HUONOSTI..MISTÄHÄN JOHTUNEE.TOSISSAAN SUOMALAISESTA NAISESTA PUUTTUU
NAISELLISUUS. - tyynemari
MATTII kirjoitti:
SUOMALAINEN NAINEN KYLMÄ LAHNA.Vaihdoinkin venäläiseen nyt menee hyvin.ANTAA RAKAUTTA JA LÄMPÖÖ MITÄ MIES KAIPAA KAIKEIN ENITEN SUHTEELTA.
SUOMALAISELLA NAISELLA MENEE HUONOSTI..MISTÄHÄN JOHTUNEE.TOSISSAAN SUOMALAISESTA NAISESTA PUUTTUU
NAISELLISUUS.Hyvä että olet löytänä lämpöö venakon sylistä.Pidä kiinni lompakostas ja muusta omaisuudesta.Hyviä esimerkkejä tatjanan luotettavuudesta löytyy...
Mikä tekee suomitytöstä kylmän lahnan?Mikä on sinun osuutesi asiaan?
- husband
Mikä pitää yhdessä vielä 30 vuoden jälkeen, ei ainakaan lapset, koska niitä ei koskaan ollutkaan.
No, jos puolisot sopivat toisilleen, molemmilla on hyvä olla yhdessä, ja kun uskoo siihen, ettei vaihtamalla parane, niin miksi ei.
Itse en ainakaan koskaan ole kaivannut sitä vapautta, en ole halunnut yksin olla, en yksin mennä.
Jos on väkivaltaa, henkistä tai ruumiillista, silloin on parasta lähteä erilleen. Mutta on sääli, että ihmiset lähtee heti kun arki tulee, ensihuuma haihtuu, aletaan katsella uusia. - .......
Itse meneillään ero prosessi. On yhteinen asunto ja yhteinen rakas lapsi joka varmasti yhdistää meitä molempia. Me olimme juuri tuon joulun vielä yhdessä - tosin mies ei uskonut minun lähtevän mutta nyt sitten näkee kuinka tosissani olin.. Muutto edessä, lapsen pk:n vaihto, auton osto, huonekalujen osto. Toivottavasti helpottaa pian...
- Lyseo
.. Sain kuulla tänään äidiltäni, että hän ja isäni ovat mitä luultavammin eroamassa 20 vuoden jälkeen. On kai syksystä asti mennyt todella huonosti monella saralla, ja nyt lomien aikaan kun he saivat puhuttua asioista enemmän, niin he päätyivät tähän ratkaisuus.
Äiti sanoi, että on vain pieni mahdollsuus että he jatkat avioliittoaan. eli nuo joulun- ja uudenvuoden lomat toivat ainakin minun vanhemmilleni lisäpontta eron hankintaan.
Surkeaahan tämä on. Ei tiedä mitä sanoisi tai tekisi. - hetasohvi
Ei ole mitään syytä kärvistellä huonossa parisuhteessa. Jos muutosta haluaa,se täytyy alkaa
omasta itsestään ensin.Ero muutoksen vuoksi ei ole järkevää.Itse olen tilanteessa jossa puolison petos paljastui uutena vuonna.Eli on kiukkua,syytöksiä,katkeruutta,uhmaa sekä kyyneliä.
Anteeksi en jaksa vielä antaa,ja unohtaminen saaplarin vaikeeta.Olen aatellut että juttu täytyy hoitaa kunnialla loppuun,puhevälit täytyy pitää.
Alan käymään suhteen päättymisen kiemuroita henkisellä tasolla käytännön asioiden järjestyttyä. - laarsirmafegete
kierrättäkää hyvät ihmiset! se on päivän sana! paritelkaa mahd. monen kanssa, se on nykyaikaa ja tätäpäivää. aloita uusi elämä jo tänään :P
- Nimetön
kierrätä pyöritä pellavapää niin lopulta yksin jäät...
- sar71
moi mä olen eronnut viime vuonna ja muutin pois kun koko ajan riideltiin mieheni kans ja lapset ei siitä tykkää ollenkaan ne siitä kärsii enemmän na nyt saan olla oma itseni saan hengittää ihan vapaasti eikä kukaan ole selän takana kyttäämässä.
t sari- pedovihaaja
Olisit Sar71 jättänyt ne lapset miehellesi! Hän olisi pitänyt niistä parempaa huolta ja niitä ei olisi nyt huostaanotettu. Käsittääkseni lasten isällä ei ollut mitään tekemistä teidän "ringin" kanssa? Lapsiparat.. Niin käy sääliksi!
Viitaten kirjoitukseesi http://keskustelu.suomi24.fi/node/6386921#comment-33525387
24.10.2008 16:43
"minulla on uusperhe eli ongelmia jos on uudessa perheessä lapsia niin ne tappelee ja omaa aikaa ei löydy miehen kans ollenkaan kun on joku lapsista on aina kotona.
tottelemattomuus. "
Varmaan olisi löytynyt muitakin keinoja, kuin teidän käyttämänne.., jos ei miehen kanssa löytynyt omaa aikaa.
- lissu
Ihan nuorina aloitettiin olemaan yhdessä. 25 vuoden yhdessäolon jälkeen se tapahtui.
Pikkujouluissa humalapäissään mies sanoi kuuluvalla äänellä porukalle, että vaimo on myytävänä. Se kai oli piste iiin päälle. 25 vuotta muutama kerta vuodessa humalassa tapahtuva pahoinpitely, yhteensä siis noin 100. Kuittasin nämä käyttämällä vieraita miehiä. Noin 5 kertaa eli kerran viidessä vuodessa. Matematiikkaa. No, annoin miehelle kaksi vaihtoehtoa; viina pois tai minä lähden. Ei osannut heti vastata...itse tiesin vastauksen pohjoisen joululomamme jälkeen loppiaisena, kun tapasin miehen, josta en halunnut/päässyt eroon. Nyt monen vuoden jälkeen, kokemuksesta, annan hyvän neuvon; ennen eroa - puhukaa, käykää asiantuntijalla, miettikää. Jos ei mikään auta, erotkaa, kärsikää vuosia syyllisyyttä siitä, että perhe hajosi, sitten pitää jo jaksaa. Muistakaa koko prosessin ajan, että ihminen ei ole yksiavioinen eläin. Loppiaissuhteeni jatkuu edelleen, nyt erilaista henkien taistoa kahden vahvan ihmisen suhteessa. Rakkautta ja kemiaa löytyy. Ihan liiaksikin. Vanha rakkaus on vielä jäljellä, erilaisena. Kauniina muistoina. En tiedä vieläkään, onko näin parempi. Vaihtoehto jäi näkemättä. Nyt olemme kummatkin tahollamme onnellisia...toivottavasti. - erotaanko?
no joo onhan se ikävää toi ero,mut kyllä siihen tottuu,multa se vei kolmevuotta.No tää oli neljäs
joulu yksin ja tippa tuli silmään kun ajattelin menneitä jouluja,mut kyl se siitä lähtee nokka pystyyn vain ja menoksi............. - erosin
......ennen joulua,tarkemmin aatonaattona jo vuosia sittenn tosin.
- Mies__26
Parisuhde onkin henkisen kasvun viimeinen pysäkki jos ei sitä muuten pystytä keräämään. Se on myös suuri itsekkyyden mittari ja pistää usein kumppanin jopa hyökkäämään sinun kimppuusi jos olet vähänkin itsekäs. Varsinkin kun tässä hullussa maailmassa jokainen tuijottaa vain omaan napaansa ja ajavat omia oikeuksiaan ei ole yhtään ihmeellistä miksi mis ja nainen eivät tunne itseään, eivätkä näin voi myös tuntea kumppaniaan ja ajaudutaan eroon.
Sitten kohdataan uusi kumppani johon rakastutaan koska näemme heistä oman itsemme ja taas alkaa uusi samojen toistettujen virheiden kehä jossa itsekkyys alkaa paistaa läpi vuosien jälkeen.
Homma onkin siinä että jos muutosta haluaa toteuttaa oman itsen tuntemisen suhteen on pystyttävä kohtaamaan oma itsensä ja jättämään oman itsensä itsekkyys ja siihen perustuva itsekäs ego syrjään. Sillä aito ja jalo rakkaussuhde ei esim. vertaile erilaisuuksilla tai käy jatkuvaa valtataistelua. - pelaaheti.com
Tule pelaamaaan uusimpia netti-pelejä www.PelaaHeti.com kokonaan suomenkielinen!
- meni niin alta lipan
kyl tää edellinen joulu että toivottavasti niin huonoa ei osu kohdalle enää ikinä. Itse olen kotona khden pienen lapsen kanssa, tein koko joulun, siivosin, leivoin, tein ruuat ja hommasin kuusen, kutsuin appivanhemmat kylään jne. ja mitä teki mies, veti perseet olalle aatonaattona muistamatta ilmottaa asiasta mulle. Siitä suivaantuneena olin vedin sit siinä aattona vinkkua hetiaamupalaks, tappelin aaton miehen, anopin ja appiukon kanssa, sain appivanhemmilleni elinikäisen porttikiellon joka tokikaan ei paljoa puristele, pikemminkin helpottaaa elämää. Ikävinä vaan että pilasin tappelemalla, tosin en itse alottamalla meidän kshden ppienen lapsen joulun. Tarinan opetus: ensi jouluna sovitaan pelisäännöt etukäteen!
- amh
Minun mieheni lähti vuonna 2004 tammikuun alussa. Liki kolmenkymmenen vuoden avioliitto takana. Rakensi itselleen kodin viereiseen taloon tietämättäni (tyhmyyttäni) ja "jäi kiinni" uuden sängyn ostokuitista. Ilmeisesti jätti sen tahallaan esille kun ei saanut muuten kerrotuksi. Viimeinen joulu oli jälkeenpäin ajatellen outo - ei riidelty mistään, kuten aikaisempina jouluina, ja jonkinlainen pinnallinen hauskuus oli koko ajan läsnä. Miehen paras kaveri vietti aaton kanssamme, eronnut mies, tietäen tietenkin kaiken. Se katkeroitti vähän aikaa, koska pidin häntä minunkin ystävänäni, mutta nyt näen asian jo realistisemmin. Ei kai hän olisi voinut mitään kertoa.
Onnellisia emme olleet kumpikaan enää aikoihin, mutta kyllä se silti syvältä vihlaisi kun oli pakko myöntää, että siihen yhteiselämä loppui. Miestä itseään en ole hetkeäkään kaivannut, mutta kylläkin sitä perhe-elämää neljän lapsen kanssa, joka oli täyttänyt minun arkeni ja juhlani aina. Siihen se mieskin sitten kyllästyi. Olin aina ensisijaisesti äiti - hänellekin.
Nyt hän on ollut jo yli vuoden uudelleen naimisissa minua 16 vuotta nuoremman naisen kanssa. Ei vaikuta onnelliselta nytkään, mutta ei kai elämä sitä koskaan täydellisenä ole. Eräs ystäväni sanoikin kuultuaan exäni uudesta avioliitosta: "Se vain on niin, ettei uudessakaan suhteessa pääse itseään pakoon." So true.
Olemme vihdoin muutama kuukausi sitten päässeet uudelleen puheväleihin, ja se ilahduttaa minua. Oma elämäni on rauhallista, mukavaa, itsenäistä ja voisin sanoa - onnellista. On hyvät välit aikuisiin lapsiin ja paljon ystäviä. Ehkä kaikki kuitenkin kääntyi parhain päin. - bortsu
Veli pojan muija ilmoitti eroaikeensa pian joulun jälkeen. v 2005.
Ilmoitti syyksi kliseen "kasvoimme erillemme" jne.
Lapsia 3 kpl ja avioliittoa takana 9 v.
Vanhin lapsista ilmoitti heti että jää Isälle. Onneksi ikää sen verran että oikeuskin sen hyväksyi.
Myöhemmin selvisi että vaimo oli pettänyt miestään jo jonkin aikaa, miehen kanssa joka eronnut jo kaksi kertaa ja niistä liitoista yhteensä 6 lasta.
Nykyisin enää vain 5,kun ensimmäisen liiton veljekset tappeli niin että toinen sai puukosta ja kuoli.v.2007.
Ja edelleen nämä "Kyykyläiset" asuvat yhdessä avoliitossa ex vaimon ostamassa uudessa omakoti talossa. Ilmeisesti onnellisina. (Tai sitten ei ). - ane88
nii ite sain tietää noin kuukautta ennen jouluu et on tulos yhteinen muksu ja yritin viiä kihloille emännän uutena vuotena mut se ei suostunu uuden vuoden ehtoolla kyselin et miksei ja seuraavana päivänä pokki eli 1.1.08 ja luulen et ei tartte mennä enää sinne
- Anonyymi
Eri äijän muksu
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.971308Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata371305Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891165- 1071065
- 71992
- 18976
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva14951- 54946
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f165828Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju16811