värjäys rasvaisiin hiuksiin

huomenna kampaajalle

olen kuullut, että hiukset olisi syytä olla rasvaiset kun on tarkoitus laittaa väriä. ilm. rasva suojaisia hiusta ja tarttuisi paremmin? onko kukaan muu kuullut tällaista? mietin, että olenko kuullut aivan jotain paskan jauhantaa.. kun en viitsis mennä huomenna hiukset rasvaisia kampaajalle jos hiusten pitäisi olla puhtaat. tosin siinähän ne tulee pestyä..

jotenki vai miettii, onko kampaajalle yököttävää laittaa raitoja muuta väriä rasvaisiin hiuksiin?

2

4013

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hih.

ennemmin mä olen kuullut, et ennen värjäystä ei tartte pestä tököttejä pois. (lakka yms) mutta eihän ne nyt varmaan tositosi rasvasiks ehi mennä? Peset vaikka tänään ja huomenna et. Näin minä tekisin. :)

• Ilovehair

Juu, ihan tukka "likaisena" vaan värjäykseen. Ihon tuottama tali suojaa lähinnä päänahan ihoa, ja tummemmissa värjäyksissä helpottaa värin poispesua ihosta. Itse hiusten värjäytymisen kannalta ei ole merkitystä onko tukka juuri pesty vai muutaman päivän jo rasvoittunut. Vaalennuskäsittelyissä on suorastaan suositeltavaa, ettei tukka ole samana päivänä pesty, sillä vaalennus saattaa kirvellä iholla, ja tali estää tämän.
      Kestoväri siis laitetaan aina "likaisiin" kuiviin hiuksiin, ja pestään vaikutusajan jälkeen shampoolla pois. Kevytvärien jja sävytysten kanssa asia on toisin, mutta silloinkin voit tulla pesemättömillä hiuksilla, sillä hiukset pestään ennen käsittelyä kampaamossa.
      Juuri pestyillä hiuksilla kampaaja odottaa sinun tulevan vain silloin, kun haluat esim. hiustenleikkauksen, etkä halua hiuksiasi kampaamossa pesettää. Joissakin liikkeissä hiukset pestään jokatapauksessa myös leikkuun yhteydessä, vaikka olisit hiuksesi kotona pessytkin, tässä on vähän eri käytäntöjä. Mutta siis, kestovärjäykseen pesemättömillä hiuksilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16483
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      38
      4417
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2587
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      135
      1888
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      131
      1533
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      389
      1486
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      14
      1309
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1263
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      972
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      955
    Aihe