Kokemuksia Norgesic

lääkkeestä?

Mihin vaivoihin teille on määrätty norgesic?
Ovatko auttaneet?
Mitä haittavaikutuksia teillä on ilmennyt kyseisestä lääkkeestä?

29

59878

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahoinvoiva norgesicista

      Kuuluuko lääkkeen vaikutukseen aiheuttaa huonoa oloa ja sydämentykytystä? Niinkuin olisi närästystä, mutta siihen ei auta närästyslääkkeet?

      • aiheuttaa!

        Minkälaisella annostuksella syöt sitä? Jos annos on liian suuri, siitä aiheutuu itselli ainakin tykytystä ja pahaa oloa. Voin ottaa vain yhden tabletin kerraallaan, vaikka lääkäri määräsi 1-2. Otan norgesicin vain yöksi, koska päivällä se väsyttää liikaa. Hyvä lääke, pidän siitä, että se rentouttaa lihaksia ja sitä kautta poistaa särkyä.


      • oksettava olotila taas
        aiheuttaa! kirjoitti:

        Minkälaisella annostuksella syöt sitä? Jos annos on liian suuri, siitä aiheutuu itselli ainakin tykytystä ja pahaa oloa. Voin ottaa vain yhden tabletin kerraallaan, vaikka lääkäri määräsi 1-2. Otan norgesicin vain yöksi, koska päivällä se väsyttää liikaa. Hyvä lääke, pidän siitä, että se rentouttaa lihaksia ja sitä kautta poistaa särkyä.

        1-3 tablettia päivässä lääkärin määräys. Pitääkö sitä ottaa säännöllisesti joka päivä?

        Sain käsityksen että voin käyttää satunnaisesti kipuun, mutta ohjeesta ymmärrän, että sitä pitäisi vissiin käyttää säännöllisesti?

        Eli kun olen ottanut pillerin päivällä ja illalla, saan tosi huonon olon seuraavaksi päiväksi, eikä se auta edes kipuihin, mihin sitä määrättiin, kestääkö monta viikkoa ennenkuin vaikutus alkaa?

        Mulle se ei aiheuta sitä väsymistä, mutta aamuisin on oksettava olotila.


      • edellinen kirjoittaja
        oksettava olotila taas kirjoitti:

        1-3 tablettia päivässä lääkärin määräys. Pitääkö sitä ottaa säännöllisesti joka päivä?

        Sain käsityksen että voin käyttää satunnaisesti kipuun, mutta ohjeesta ymmärrän, että sitä pitäisi vissiin käyttää säännöllisesti?

        Eli kun olen ottanut pillerin päivällä ja illalla, saan tosi huonon olon seuraavaksi päiväksi, eikä se auta edes kipuihin, mihin sitä määrättiin, kestääkö monta viikkoa ennenkuin vaikutus alkaa?

        Mulle se ei aiheuta sitä väsymistä, mutta aamuisin on oksettava olotila.

        Ei sitä tarvitse syödä säännöllisesti, se on särkylääke, jossa on relaksanttia, eli lihasta rentouttavaa ainetta. Voi siis ottaa satunnaisesti. Toimii siis kuin panadol tms.

        Jos lääke ei tehoa, niin vaihda reseptiä. Tämän lääkkeen teho ei tule näkyviin vasta myöhemmin. Ilmeisesti lääke ei sovi sinulle, kun saat siitä pahan olon. Minulle tätä määrättiin jännityspäänsärkyyn. Otan yhden tabletin kerrallaan. Jos otan kaksi, kuten voisin, rupean voimaan huonosti. Minulla auttaa.


      • neitokainen18
        edellinen kirjoittaja kirjoitti:

        Ei sitä tarvitse syödä säännöllisesti, se on särkylääke, jossa on relaksanttia, eli lihasta rentouttavaa ainetta. Voi siis ottaa satunnaisesti. Toimii siis kuin panadol tms.

        Jos lääke ei tehoa, niin vaihda reseptiä. Tämän lääkkeen teho ei tule näkyviin vasta myöhemmin. Ilmeisesti lääke ei sovi sinulle, kun saat siitä pahan olon. Minulle tätä määrättiin jännityspäänsärkyyn. Otan yhden tabletin kerrallaan. Jos otan kaksi, kuten voisin, rupean voimaan huonosti. Minulla auttaa.

        ei auttanut mitään. Otin jopa kuusi tablettia välillä päivässä, mutta hartianijännitykseni pysyi vain sitkeästi.


      • neitokainen18 kirjoitti:

        ei auttanut mitään. Otin jopa kuusi tablettia välillä päivässä, mutta hartianijännitykseni pysyi vain sitkeästi.

        moikka minulla selkä kipeänä ei auta kuin hetkellisesti tämä lääke vaikka otin 4 päivässä !


    • toksic

      Niska-hartiarelaxanttina ei toimi - ihottuma ja paha olo ja huimaus- sitten kortisonikuuri hirveeseen kutinaan- eli lääkettä toisen lääkkeen aiheuttamiin vaivoihin- huom toksiininen, voi aiheuttaa vakavia maksavaurioita- ei siis kannata yliannostella jos ottaa ollenkaan

    • oikoinen

      huono olo

    • Kivulias akka

      minulle määrättiin Norgesiciä. Ei tehnyt hyvää eikä pahaa.
      Ko. läkkeen EHDOTON maksimiannostus on 6 tabl. vuorokaudessa,
      jos haluaa pitää maksansa terveenä!

      • jeeeeeeeeees

        Parasetamolin maksimiannostus vuorokaudessa on 3000mg. sen takia myös tämän kaksoisvaikuttteisen lääkkeen ohjeessa on kyseinen rajoitus. Ei se heti maksaa pilaa, vaatii vuosien syönnin.


    • Kyllälähteetaas

      Otin pari tablettia ennen nukkumaan menoa selkäkipuun, mitään lihaksia rentouttavaa vaikutusta en huomannut parin kuukauden aikana ollenkaan, taitaa olla jokin lumelääke.

      • Norgesic

        Mulla ei tuntunut mitään sivuvaikutuksia. Itse lääke oli helkkarin hyvä.


      • Huomenia

        Ei ole lumelääke. Todennäkösesti ei vaan sulla tehonnut, Ei ne lääkkeet kaikilla tehoa.


    • sekakäyttäjä 76

      Kaikenkaikkiaan huono lääke käyttötarkoitukseensa, ja kaikkeen muuhunkin. Suun ja muut limakalvot sillä saa kuivumaan pulssin hakkaamaan ja naaman punaiseksi.Sirdaludilla samat sivuvaikutukset mutta rentouttaa hivenen myös oikeasti ja saa unenpäästä paremmin kiinni jos on kipuja/jännityksiä kropassa, eli sirkkoja kehiin jos relaksantteja tarvitsee. Paras relaxantti nappimuodossa on Tetrazepaami mutta sitäpä ei suomesta saa joten ne on otettava mukaan ulkomaanreissuilta ( Sirdaludin respalla saa esim,ranskasta tai vaikka hollannista,tietysti myös espanjasta. Saksassa tarvitaan saksalainen resepti useimmiten)

      • Pipiouo

        Huom Sekakäyttäjä 76..
        Mikä ihmeen tetrazepaami? Sellaista olekkaan. Varmaan tarkoitat tematsepaania, mm. Tenox.
        Käytetään uneen ja myös relaksanttina. Kyllä sitä Suomessa on.


    • Kannusaarinen

      Norgesicia noidannuoleen, sisältää lihasrelaksanttia ja kipulääkettä. Toimi helvetin hyvin.

    • Kytättävä

      olen ollut erittäin tyytyväinen lääkkeeseen ja se tuomaan apuun . Asun paikkakunnalla, jossa ns. omalääkäri vaihtuu usein. Olen joutunut kierteeseeb, että osa lääkäreistä takertuu tähän lääkkeeseen ja haluavat se pois lääkityksestäni tai pienentää annosta. Toiset lääkärit ei puutu, vaan ovat hyvillään, että apua on lääkkeestä. Ihmettelen tätä ja miksi muuttaa lääkitys, joka toimi
      i. Vaikuttavaaine on nyt luupin alla ja välillä se onkin parasetamooli. En tiedä mikä ongelma on, kun potilas tuntee saavansa avun olemassaolevilla lääkkeillään. Onko lääkäri liian virkaintoinen vai onko joku muu syy miksi potilasta pitää saada rassata aina tietyin välein takertumallavhyvään toimivaan lääkitykseensä. Lääkärini vaihtuu usein jase herättää jo epäilyjä heitä palkkaavien suuntaan ja "onko aivopesty johtotasolta" vai ollaanko lääketehtaiden orjia vai naapureiden typerien kuvittelujen armoilla?

    • Ikuinenpäänsärky

      Olen saanut jännityspäänsärkyyn ja minulla auttaa todella hyvin päänsärkyyn ja siitä hyvä lääke minulle, että ei väsytä lainkaan.

    • Hoitoja

      Ei auta kouristuksiin yhtään !

      • Selkäkroonikko

        Tekee puutuneen olon hieman tykytystä ja epäsäännöllistä sykettä. Pahinta on poskien punoitus ja kuumotus. Ei poista oiretta vaan enemmänkin peittää . Sirdalud hyvä, mutta väsyttää.


      • Norgesic on vastaava lääke kuin aikoinaan oli Dolan. Dolan on lopetettu. Siis relaksantti/särkylääke. Miehelläni käytössä.


      • Kaikkeamuutakunterve

        Kouristuksiin auttaa itsellä pariksi tunniksi. Ja sitten alkaa taas. Sattuu lapaluun alueelle, rintaan ja välillä koko vasemman puolen käsi puutuu. Triptyliä määrättiin aikaisemmin jännityspäänsärkyyn. Siihen kyllä toimi.


      • Huolestunut
        Kaikkeamuutakunterve kirjoitti:

        Kouristuksiin auttaa itsellä pariksi tunniksi. Ja sitten alkaa taas. Sattuu lapaluun alueelle, rintaan ja välillä koko vasemman puolen käsi puutuu. Triptyliä määrättiin aikaisemmin jännityspäänsärkyyn. Siihen kyllä toimi.

        Sinulla on sydänkohtauksen oireet, kannattaisi käydä kardiologilla mahdollisimman pian.


      • Hhh01
        Huolestunut kirjoitti:

        Sinulla on sydänkohtauksen oireet, kannattaisi käydä kardiologilla mahdollisimman pian.

        Kivuliaat lapaluun alueen spasmit ja jännitystilat säteilee myös rintarankaan, usein olen itsekin luullut että nyt tuli lähtö, ambulanssi tuli, ottivat kotona kolmesti sydänfilmin, ei näkynyt mitään.. Taas on kauhea jumi juuri rangan ja lapaluun välissä, tuntuu että ei voi kunnolla sisään hengittää ja eikun päivystykseen.. Sieltä sain juuri tuota norgesic lääkettä annoksella 1-2tbl 3 kertaa pvä 5 pvän ajan. 3 päivää saikku, koska opiskelen ja ollaan koneella koko ajan, lääkäri kielsi nyt tehtävien teon ja lepoa.. Jospa auttaa, viime yö oli ihan hirveä kun ei mikään asento ollut hyvä..


      • Anonyymi
        Hhh01 kirjoitti:

        Kivuliaat lapaluun alueen spasmit ja jännitystilat säteilee myös rintarankaan, usein olen itsekin luullut että nyt tuli lähtö, ambulanssi tuli, ottivat kotona kolmesti sydänfilmin, ei näkynyt mitään.. Taas on kauhea jumi juuri rangan ja lapaluun välissä, tuntuu että ei voi kunnolla sisään hengittää ja eikun päivystykseen.. Sieltä sain juuri tuota norgesic lääkettä annoksella 1-2tbl 3 kertaa pvä 5 pvän ajan. 3 päivää saikku, koska opiskelen ja ollaan koneella koko ajan, lääkäri kielsi nyt tehtävien teon ja lepoa.. Jospa auttaa, viime yö oli ihan hirveä kun ei mikään asento ollut hyvä..

        Mulla myös ihan hirveä inhottava kipu juurikin lapaluiden kohdalla. Alkaa aina ensin oikea käden hauislihaksen kohdalta jossa muhii pari päivää ja sitten etenee selkärangan oikealle puolelle lapojen väliin jossa se tuntuu ihan etupuolella saakka. Viiltokipua ja eka yö on hirveä koska kipu tulee aaltomaisesti n.puolen minuutin välein. Sitten kestääkin aina kuukauden kun on päällä. Asettuu sen verran kuitenkin ekojen päivien jälkeen että tietty asento voi auttaa. Sellanen missä nojaa napakkaan tyynyyn niin ettei tarvi kannatella ite selkää..Tänään sain tätä Norgesiciä mitä en ole ennen syönytkään. Saa nähdä että auttaako yhtään. Itse epäilen sillä on aina vaatinut Tramalit joilla kivun on saanut hallintaan ees jonkun verran.


    • Väärää-lääkepolitiikkaa

      Eipä tuo lääke auttane ketään, on sama kuin Dolan aikoinaan. Mitään sekään ei auttanut.
      Norgesic sisältää lihaksia rentouttavaa lääkettä sekä parasetamoolia. Molemmat täysin tehottomia vaikeaan lihasvenähdyksyeen tai kouristukseen. Entisaikaan noihin käytettiin kiniiniä sisältäviä valmisteita, kuten esimerkiksi Crampiton tai Relapamil. Molemmat niistä on nyt poistettu Suomen markkinoilta, vaikka kiniini on paras lihaskouristusten poistaja ikinä, jota itse olen kokeillut. Myös Sirdaludit ja muut on kokeiltu (eivät auta yhtään).

      Raamatussa sanotaan:" Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät!"

      • Anonyymi

        Ei minullekaan auta. Ihan tyhjän kanssa nostaa kyllä yläpainetta. Monet yhdistelmät auttaa se on niin yksilöllistä. Kipu yhtä helvettiä. Monet lääkärit vähättelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minullekaan auta. Ihan tyhjän kanssa nostaa kyllä yläpainetta. Monet yhdistelmät auttaa se on niin yksilöllistä. Kipu yhtä helvettiä. Monet lääkärit vähättelee.

        Kipupolin lääkäri sanoi minulle suoraan, että parasetamoli on täysin placebo kipulääkkeenä.


    • Anonyymi

      Taidan olla onnellinen siinä suhteessa että itsellä dolan/norgesic on auttanut keskivaikeaan niskalihasjumeihin(jotka laukaisevat sitten migreeneitä sarjana) joka ikinen kerta ja todella pienellä annoksella. Jos ei kovin pahana niin puolikkaasta puolikas auttaa(tietysti joka päivä, parisen kertaa) Sirdalud teki tosi huumatun olon, ei kiitos.
      Ensimmäisen kerran vaan huolestuin siitä että käytän tiettyjä yrttiuutoksia joissa on käytetty alkoholia. Meneekö maksani pilalle jos otan vaikka 4 tippaa(alkoholiuutos) ja norgesicia saman päivän aikana??

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe