Miten käytän geelejä?

Omaksi iloksi

Hei!

Tilasin tuolta (http://www.naildesigneurodiscount.com/) geelistarttipaketin. Kuitenkaan he eivät lähettäneet tilauksen mukana käyttöohjetta kynsien rakentamiseen. Voisitteko te viisaammat neuvoa miten, tai missä järjestyksessä lähinnä näitä geelejä käytetään?

Pakettiin sisältyi:
1 x Studio pohjustusgeeli 5 ml
1 x Studio rakennegeeli "pinkki" 5 ml
1 x Studio French-geeli "valkoinen" 5 ml
1 x viimeistelygeeli 5 ml

Lähinnä tuosta olisin kysynyt, että missä järjestyksessä nuo geelit laitetaan.

Näin olin ajatellut:
1) pohjustusgeeli -> kovetetaan 2 min
2) valkoinen geeli -> kovetetaan 2 min
3) pinkki geeli -> kovetetaan 2 min
4) viimeistelygeeli -> kovetetaan 2 min

Kertoisitteko vielä, että missä vaiheessa geelin päältä pyyhitään "rasva" pois? (Oletan, että vaiheiden 3 ja 4 välillä)

Kiitos hirmuisesti asiallisista vastauksista!!

13

2439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuunari

geelikynsien tekemistä mm. näiden avulla: http://www.kauneudenparatiisi.fi/?cat=6

Tuolta löytyy jotain ohjeita (rullaa sivun loppuun, pdf-tiedostoja): http://shop.skygroup.fi/PublishedService?file=page&pageID=18&freePage=245

Jos saksa taipuu niin tuolla NailDesignEuroDiscount:in sivuilla on keskustelufoorumi missä myös on jotain vinkkejä (en muista oliko myös englanniksi). Googlettamalla gel nails, nail art yms. löytyy vaikka mitä ja YouTubesta myös ihan ohjevideoita.

Alussa oli vähän kankeata mutta nyt sujuu jo hyvin ja olen oikein tyytyväinen itse tekemiini kynsiin :-)

Oliko sulla tuossa paketissa mukana primeria, nuo geelit taitavat tarvita sen alleen? Itse pyyhin tahmeat pois aina kun saan yhden geelikerroksen valmiiksi ja siirryn toiseen geeliin. En ole joka välissä viilaillut pintaa karheaksi vaikka näin toisissa ohjeissa suositellaan geelin pysyvyyden takia, mulla geelit pysyy oikein hyvin eivätkä kerrokset irtoile toisistaan eivätkä kynnen pinnasta. Tärkeintä on hygienia ja kynnen huolellinen puhdistus ennen sitä ensimmäistä geelikerrosta. Tekemällä oppii!

• Omaksi iloksi

Ekat kynnet on nyt tehty ja kaikki sujui hyvin.

Vielä sellaista olisin kuitenkin kysyntýt viilauspuruista, että miksi ne pitää poistaa sillä sudilla? Itse olen pyyhkinyt ne pois NailCleanerilla.

Ja juu, primerit alle tottakai!

• tuunari
        Omaksi iloksi kirjoitti:

Ekat kynnet on nyt tehty ja kaikki sujui hyvin.

Vielä sellaista olisin kuitenkin kysyntýt viilauspuruista, että miksi ne pitää poistaa sillä sudilla? Itse olen pyyhkinyt ne pois NailCleanerilla.

Ja juu, primerit alle tottakai!

eli en juurikaan pöllyttele puruja pois sudilla, vaan pyyhkäisen cleanerilla.

• ihan itse!
        tuunari kirjoitti:

eli en juurikaan pöllyttele puruja pois sudilla, vaan pyyhkäisen cleanerilla.

Nyt täytyy kyllä pakosti sanoa että onnea ja menestystä, ei ihan taida mennä oikein mutta mitä sillä on väliä jos itse on tyytyväinen....

• näitä aina tulee
        ihan itse! kirjoitti:

Nyt täytyy kyllä pakosti sanoa että onnea ja menestystä, ei ihan taida mennä oikein mutta mitä sillä on väliä jos itse on tyytyväinen....

näitä "asiakommentteja". Ja mikäs sitten on oikein?

Eniten mulla tuohon itse tekemiseen vaikuttaa ihan selkeästi raha. Kävin puolisen vuotta studiossa laitattamassa kynteni ja sitten totesin että ei kiitos, meikäläisellä ei riitä rahaa kolmen viikon välein 65 euroa. Mitäs tuo tekee vuodessa = 1120 euroa... Jollekin vähän, mulle aika paljon.

Hommasin omat geelit ja uunit ja jo ensimmäiset itse tekemäni kynnet pysyivät paremmin kuin studiossa tehdyt. Siispä olen todella tyytyväinen :-)

• Omaksi iloksi
        näitä aina tulee kirjoitti:

näitä "asiakommentteja". Ja mikäs sitten on oikein?

Eniten mulla tuohon itse tekemiseen vaikuttaa ihan selkeästi raha. Kävin puolisen vuotta studiossa laitattamassa kynteni ja sitten totesin että ei kiitos, meikäläisellä ei riitä rahaa kolmen viikon välein 65 euroa. Mitäs tuo tekee vuodessa = 1120 euroa... Jollekin vähän, mulle aika paljon.

Hommasin omat geelit ja uunit ja jo ensimmäiset itse tekemäni kynnet pysyivät paremmin kuin studiossa tehdyt. Siispä olen todella tyytyväinen :-)

"Nyt täytyy kyllä pakosti sanoa että onnea ja menestystä, ei ihan taida mennä oikein mutta mitä sillä on väliä jos itse on tyytyväinen...."

Kuule ihan olen saman mestan akryyleilläkin tehnyt kynsiä ja niistä on tullut tosi hyvät! Paljon nätimmät kun monella "ammattilaisella" "ammattikamoilla". Ikinä ei ole kynnet pysyneet näin hyvin!

Mä en ainakaan ala maksamaan kynsistä, teen mielummin itse.

Mutta oikein kiva että tulit tänne ihan vartavasten sanomaan, että en kuitenkaan onnistu!

• olet juu
        ihan itse! kirjoitti:

Oikeassa olet, nimittäin nyt ei mene kyllä oikein! Tahmea pinta pyyhitään pois viimeisen kerroksen jälkeen! EI välissä! Tulee kyllä mieleen että mitä muuta menee pieleen jos näin perusjuttua ei ole ymmärtänyt, mutta samapa se jos tosiaan on itse tyytyväinen.

• tea234
        olet juu kirjoitti:

Oikeassa olet, nimittäin nyt ei mene kyllä oikein! Tahmea pinta pyyhitään pois viimeisen kerroksen jälkeen! EI välissä! Tulee kyllä mieleen että mitä muuta menee pieleen jos näin perusjuttua ei ole ymmärtänyt, mutta samapa se jos tosiaan on itse tyytyväinen.

Tahmea pinta pyyhitään pois silloin kuin viilatan kynsi muotoon seuraava geelikerrosta varten. Eli esim. ennen viimeistä kerrosta. Muuten ei! Tahmea pinta sitoo seuraavan geelikerroksen edelliseen!
        Ja tottakai silloin kuin viimeinen kerros geelia on laitettu ja kynsi on valmis! Perusasiat tosiaan pitää oppia hyvin, eihän siinä muuten mitään huonoa ole jos tekee itselle kynsiä:) Tsemppia!

• tuunari
        tea234 kirjoitti:

Tahmea pinta pyyhitään pois silloin kuin viilatan kynsi muotoon seuraava geelikerrosta varten. Eli esim. ennen viimeistä kerrosta. Muuten ei! Tahmea pinta sitoo seuraavan geelikerroksen edelliseen!
        Ja tottakai silloin kuin viimeinen kerros geelia on laitettu ja kynsi on valmis! Perusasiat tosiaan pitää oppia hyvin, eihän siinä muuten mitään huonoa ole jos tekee itselle kynsiä:) Tsemppia!

valkoista geeliä nätisti jos en ennen sen laittoa pyyhi tahmeutta pois, vaan se rupeaa "leviämään" sinne tahmean sekaan ja rajasta tulee suttuinen. Siis ensin laitan bonding-geelin, sitten tahmeus pois ja valkoinen, sen jälkeen builder-geeli, tahmeus pois ja viilaus muotoon ja sen jälkeen finishing-geeli. Tästä syystä siis pyyhin tahmeat pois kun vaihdan geelistä toiseen. Ja olen edelleenkin tyytyväinen :-)

• tea234
        tuunari kirjoitti:

valkoista geeliä nätisti jos en ennen sen laittoa pyyhi tahmeutta pois, vaan se rupeaa "leviämään" sinne tahmean sekaan ja rajasta tulee suttuinen. Siis ensin laitan bonding-geelin, sitten tahmeus pois ja valkoinen, sen jälkeen builder-geeli, tahmeus pois ja viilaus muotoon ja sen jälkeen finishing-geeli. Tästä syystä siis pyyhin tahmeat pois kun vaihdan geelistä toiseen. Ja olen edelleenkin tyytyväinen :-)

Jos pyyhit tahmean pinnan bonding geeliltä pois niin mikä järki siinä on laittaa sitä?!

Laita ensimmäisenä valkoinen geeli. Jos sen pinta on epätasainen niin pyyhi tahmeus pois ja viila/buffaa hieman. Sen jälkeen bonding geeli oman kynnen sekä valkoisen päälle. Ja ihan normaalisti eteenpäin...
        Ranskalaisen hymy onnisttuu hyvin näin...

• yksikomponenttigeeliä
        tea234 kirjoitti:

Jos pyyhit tahmean pinnan bonding geeliltä pois niin mikä järki siinä on laittaa sitä?!

Laita ensimmäisenä valkoinen geeli. Jos sen pinta on epätasainen niin pyyhi tahmeus pois ja viila/buffaa hieman. Sen jälkeen bonding geeli oman kynnen sekä valkoisen päälle. Ja ihan normaalisti eteenpäin...

ei tarvitse askarrella turhaan: tartuntakerros, valkoinen geeli, rakennekerros kynttä muotoillen, tahmeus pois, muotoon viilaus, puffaus, kiilotus öljyllä ja kiillotusviilalla tai ohuella geelikerroksella ja se on siinä!

Pysyy hyvin ja kun rakennat sen kynnen geelillä kynsinauhoja ja kynsivallia varoen etkä vain levittele sitä kuin kynsilakkaa, sekä viilaat tarvittaessa hieman muotoon, saat upeat, kauniin malliset kynnet!

Aivan kuin ammattilainen olisi ne tehnyt! Tämän takia kannattaa käydä jonkin ammattitaitoisen opettajan koulutus.

Voi hyvin tehdä itsellekin, mutta perusasiat on hyvä hallita ettei aiheuta vahinkoa kynnelle. Ja tosiaan sen tahmean kerroksen tarkoitus on tartuttaa kerrokset toisiinsa, ei sitä pyyhitä välillä pois.

• tuunari
        tea234 kirjoitti:

tuon valkoisen alle jotta saan tasaisen alustan valkoiselle, en halua laittaa sitä suoraan oman kynnen pintaan.

Ja kiitos ei yksikomponenteille, niitä on tullut kokeiltua useampaa merkkiä mutta yksikään ei ole pysynyt niin hyvin kuin nyt käytössä olevat geelit.

Kiitos vaan kun jaksatte opastaa, vinkit ovat varmaan hyviä ja suoraan oppikirjoista, mutta kun kerran teen itselleni (jo vuoden verran on tullut treenattua) ja tulos on hyvä, niin miksipäs hyväksi havaittua tapaa muuttamaan ;-)

Jos olisin lähdössä tekemään kynsiä toisille ja ammatikseni, hakeutuisin varmaan kaikille mahdollisille kursseille, siitä ei ole epäilystäkään. Nyt tämä on vain oma hauska harrastus.

• mie vaa

hei, olisin halunnut tietää, kuinka kauan sinulla kesti n. ennen kuin paketti saapui, kun koitin sivulta etsiä toimitusaikoja, mutta niitä ei oikein mistään löytynyt....?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2512
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      62
      2414
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2290
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1532
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1520
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1442
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1220
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1186
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe