http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1474750
Palstan tosimiehet, mitäs
17
907
Vastaukset
- adrianleewerkuhn1
Parempi olis ollut otsikko: Ministeri Paula Risikko vilauttaa...
Keskiolut pitäisi muutoinkin kieltää nuorille(ja vähän varttuneemmillekin) haitallisena aineena. Se nimittäin ei runsain määrin nautittunakaan päihdytä - ei ainakaan riittävästi. Ja voi näin aiheuttaa turhaumia ja aggressioita... En juo olutta joten siitä vaan. En kyllä ole tosimieskään joten hipsinpä tästä kuuseen...
- pikku.nainen
kuinka tosimieheys liittyy keskioluen verotukseen tai yleensäkään ottaen koko aiheeseen?
loppupeleissä ihan sama, vaikka olut maksas kympin tölkki. Sitä menee sen verran niukalti, et ostaisin silti saman määrän, kuin tähänkin asti.
- Papeete1
Tää on miellyttävä aihe ja pääsen heittään.. mulle on aivan sama vaikka tulisi kieltolaki ja alkoholia ei saisi viiteen vuoteen. Tai ne maksais 500e pullo. Itseasiassa, hinnan kymmenkertaistaminen vähentäisi radikaalisti vaikka mitä ongelmia ja murhia jne.
Täytyykin tehdä aloite eduskuntaan :) Ilmeisesti linkin takana olisi jotain juttua oluen verotuksesta. Vaikka oluen hinta kaksin kertaistuisi ei se vielä vaikuttaisi minun oluen juontiin. Tietenkin jossain olisi sellainen raja (3-4€), että sitä olutta voisi alkaa taas itse tekemään.
Oluen hinnankorotus on todella huono vaihtoehto nuorten juomisen vähentämiseksi. Siitä seuraa vain se, että nuoriso siirtyisi väkeviin. Nuorison alkoholin kokonaiskulutus saattaisi tietenkin laskea jonkin verran, mutta alkoholimyrkytykset yms. tulisivat lisääntyvään.
Muistan ajan jolloin olut oli viinaan suhteutettuna kallista, silloin pultsarit kävi hakemassa meille pienellä korvauksella Alkosta kossua, kun ei ollut varaa ostaa riittävästi olutta.Keppana ei koskaan oli liian kallista. Se ei yksinkertaisesti voi olla niin kallista, ettenkö minä sitä hyvän hinta/laatusuhteen vuoksi joisi.
Enkä muuten usko, että kukaan muukaan jättää juomatta. Juoppokin jättää mielummin äidinmaidonkorvikkeet lapsille ostamatta kuin tinkii addiktiostaan. Heidän kannaltaan päätös on typerä.ei oo hinnassa, vaan saatavuudessa. Mäyris tarttuu mukaan autoa tankatessa, lottolappua viedessä jne. Kokonaiskulutuksen laskuun vaikuttaisi hintaa enemmän se, että kaljaa sais vain ruokakaupoista ja alkosta.
Sinänsä se on ihan sama, nouseeko hinta vaikka 30 senttä litralta verotuksen vuoks vai ei.- -tähti-
vinkistä! Kävin valtsusta hakemassa jouluoluet puoleen hintaan (ensi joulua varten).
- mulkut jotka
olette isoilla palkoillanne valmiita maksamaan mistä tahansa mitä tahansa, olette pääsyyllisiä inflaation laukkaamiseen (vitun palkkakiistojenne ohella).
- sarvikuonokas
Just ku sain muutettua lähelle prismaa ja cittaria prkl!!!!!!!
Pitää ehkä osoittaa mieltään ja juoda itsensä rappiolle ja nousta maksasiirtoa odottavien jonon ensimmäiseksi ja tuhota sitten sekin maksa.. Ja syyksi sanon tietenkin sen että koin väkevien juomisen kannattavammaksi. Niin, siis mielestäni suomen hallinnossa on se vika että se yrittää holhota koko ajan. Siis miksi hitossa alkoholin hintaa pitää koko ajan yrittää hinata ylöspäin. Eikö ne pellet siellä eduskunnassa opi koskaan mitään. Siis ne jotka juo ne juo, ja jos viina on kallista ne käyttää huumeita. Siis mielestäni juokoon maksansa paskaksi ne tyypit jotka haluaa niin tehdä! Sitten me, jotka osataan olla alkoholin herroja, voimme nauttia alkoholista ilman että viina & olut & viini maksaa maltaita! Parempi kuitenkin että viina on halvempaa kun huumeet...
Jos noita kuolemia pelätään niin sittehän pitäisi nostaa ruuan hintaa kaksinkertaiseksi koska suomessa kuolee liikalihavuuteen monta kertaa enemmän ihmisä kun alkoholiin. Eli ruuan hinta 4 kertaiseksi!!!
Perkele: Eka nousi bensan vero, sitten elintarvikkeet & kunnallisverot ja... ihan sylettää! Suomi on malli maa siitä miten asiat eivät saisi mennä...
Siis yhteenveto: Lopettakaa poliitikot tuo älytön holhous, ja astukaa jo vihdoin normaali kansan tasolle, kohta täällä ei voi asua edes 7000 euron kuukausi tulolla!- verolle.
Valtion ja myös kuntien pitää hankkia varoja säästämällä lapsiperheiden palveluista ja tukiaisista. Lasten kasvattaminenhan kuuluu vanhemmille, ei veronmaksajille. Vanhempien (=äitien) etuisuuksiin meneviä miljardeja tarvittaisiin paljon kipeämmin vanhusten ja sairaiden hoitamiseen.
- vato retro
Samaa paskaa nähty 50 vuotta. Holhotaan ja kielletään. Risikko ei edes perustele neronleimaustaan. "Säästöt terveydenhuollossa" ja oman pärstän esille tuominen tietty ainoat perusteet.
Säästöistä puheen ollen, mikään ei maksa yhteiskunnalle enempää kuin Paula Risikon kaltainen ä**ä joka elää 90-vuotiaaksi. Koko työura kupataan veronmaksajia julkisen sektorin hommissa, ja sen jälkeen nostetaan 30 vuotta ministerin palkan mukaista eläkettä.
Yksityisellä ojaa kaivava juoppuhullu työmies on yhteiskunnalle 100 kertaa tuottavampi yksilö kuin Risikko. Tuo nainen on verenimijän ja loisen perikuva. - Puskista.
Kun Eu:lla on rajoituksia noitten alkoholiverojen kanssa, niin tehdään niin kuin dieselautojen kanssa, eli laitetaan käyttövoimaveroa vastaava alkoholinkäyttömaksu.
Käyttömaksu voi olla miten korkea hyvänsä ja sillä saadaan käyttäjältä verotuloja, vaikka hän hakisi kaiken alkoholinsa ulkomailta.
Mitäpä sanotte.
Käyttömaksutarkastajat sitten muuten puhalluttaisivat ihmisiä sopivissa paikoissa ja sakkoja tulisi mikäli on prosentteja ja käyttömaksu on maksamatta. Dieselillähän se sakko taitaa olla 21 kertainen normaalimaksu. - viilisniilis
Lisätään verotusta sellaisiin asioihin, joita ihminen ei tarvitse. Vaikka itse nautinkin alkoholia, ei ne kerrat mitä alkoholia juon vie minua vararikkoon, vaikka mäyris maksaisikin vaikka 3 euroa enemmän. Mielestäni bensan verotusta voisi nostaa, samoin alkoholin. Kaiken sellaisen, mikä on ihmiselle omalla tavallaan luksusta. Silloin saataisiin lisää veroeuroja tärkeisiin asioihin.
Olen ollut ihan yllättynyt, kun kokkareilta on tullut tällä viikolla hyviä ehdotuksia verotuksen suhteen. Juuri bensan veron nosto ja samoin tämä Risikon ehdotus. - MMies
Niinkuin tältä palstalta löytyisi TosiMiehiä™ muka .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433404Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172632Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762536Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821757- 861405
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541080SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70985- 74955
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.27779Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4734