Oletko koskaan tuntenut näin? Onko koskaan läheisesi, sukulaisesi tehnyt sinulle tällä tavalla? Onko se vaan niin että joku on ikuisesti uhri, uhrautuja? Eikö ole vaihtoehtoja???
Leena on tehtävänsä tehnyt
25
1203
Vastaukset
- päin vastoin.
Leena saa tehdä...
- joutilas tekeen
Näinhän se usein menee, sukulaisissa kyläillessä. Sielä niin ilosesti odottaa 5kilon vehnäjauhopussukka ja lisukkeet tulijaa. Hyvä et kahvikupin ehtii juoda kun alkaa toivomuslista mitä leipoaman pitää. Ei ajatustakaan, että olisi väsynyt josko aamulla tms. Kysymys ei ole siitä ettenkö tekisi vaan se röyhkeys millä se esitetään saa "karvat" pystyyn. No aikansa kutakin.
- HTZA
Sovin äitini viimeisestä reissusta.
Hän kyllä teki elämän, niin itselleen kun lapsilleenkin.
Oli tyttöressu vielä rintamamieskin.
Poikansa on iso komea mies, ei hassumpaa hennolta naiselta. Ja meitä poikia on kolme, ja sitten yksi tytönrääpäle.
Jonka perässä sai juosta ettei se mennyt "vieraisiin". Nyt on kyllä, jo vuosia, ollut ihan, kaljaa juovan ja kalastelevan miehen akkana.
Mies ei tosin saa kalaa mutta lämpöisiä pullia kyllä, ja me muut haukkuja kun syödään ne liian aikaisin.
Eli, kaikki naiset tekevät tehtävänsä.- Naisen tehtävä
Minkä tehtävän??????
Pullan paistonko???? oikein.
Olit hoitamassa oman äitisi hautajaisjärjestelyjä?
Syvä osanottoni sinulle, hänen poismenon johdosta.- Naisen tehtävä
Naisen tehtävä kirjoitti:
Minkä tehtävän??????
Pullan paistonko????ymmärsinkö,että äitisi viimeistä matkaa
Olen pahoillani - HTZA
Minkä tehtävän??????
Pullan paistonko????oli kyllä turhan monta vaikeaa sanaa.
Mutta koetahan, osta vaikka vokaali. - Naisen tehtävä
HTZA kirjoitti:
oli kyllä turhan monta vaikeaa sanaa.
Mutta koetahan, osta vaikka vokaali.konsonantin jälkeen on vokaalin paikka ?
- HTZA
emw34 kirjoitti:
oikein.
Olit hoitamassa oman äitisi hautajaisjärjestelyjä?
Syvä osanottoni sinulle, hänen poismenon johdosta.kävi, ja ihan eka kerran!
Rintamamiestytönhuitukka lähti rintamamiesukkonsa perään niin kuin ne naiset aina.
Valokuvista päätellen oli nätti tyttö, ja faija aina murisi kun se lähti ulkomaille töihin.
Me sitten faijan kanssa rassattiin mopoja.
Kiitos osanotosta.
Ei ollut minkään kirkon jäsen, oli poikansa kaltainen fiksu tyttö.
Mutta, kuten poikansa, älykäs...älykäs. - HTZA
konsonantin jälkeen on vokaalin paikka ?
Prrk--hltt---pka---stn--vtn
Illalla sitten: -a-a, u-a, a--aa-i, o-i-i, -a--i-u-i-ni... jne. - Naisen tehtävä
HTZA kirjoitti:
Prrk--hltt---pka---stn--vtn
Illalla sitten: -a-a, u-a, a--aa-i, o-i-i, -a--i-u-i-ni... jne.saadaksesi viivat aikaiseksi.
Niihin kaiketi pitäisi panna ne kerakkeet hihhi - HTZA
saadaksesi viivat aikaiseksi.
Niihin kaiketi pitäisi panna ne kerakkeet hihhiovat naisen aivot monimutkaisia jotta kyllä ne tuosta saavat aikaiseksi pannulapun tai pipon.
- Naisen tehtävä
HTZA kirjoitti:
ovat naisen aivot monimutkaisia jotta kyllä ne tuosta saavat aikaiseksi pannulapun tai pipon.
minä en koskaan suoriutuisi siitä pipon teosta.
Olen ikuinen pannulapun nyplääjä.
Osuit suoraan vereslihalle HTZA kirjoitti:
kävi, ja ihan eka kerran!
Rintamamiestytönhuitukka lähti rintamamiesukkonsa perään niin kuin ne naiset aina.
Valokuvista päätellen oli nätti tyttö, ja faija aina murisi kun se lähti ulkomaille töihin.
Kiitos osanotosta.
Mutta, kuten poikansa, älykäs...älykäs.Kaikella on aikansa ja kaikella tarkoituksensa.
Niin ja tähän 'sanomaan' mitään kirkon julistusta.
Elämä päättyy aina kuolemaan, vaikka se ei 'aina' ihan reilulta tunnu.
Oliko teilläkin niin, että äidin puolelta sait enemän 'älykkäitä genejä'? Meillä oli ehdottomasti niin päin.
Isä hallitsi kaiken "käsillä" tekemisen, oli kyse mistä työstä tai materiaalista tahansa.
Äiti oli meidän talousguru ja arjen pyörittäjä, organisoija.- HTZA
emw34 kirjoitti:
Kaikella on aikansa ja kaikella tarkoituksensa.
Oliko teilläkin niin, että äidin puolelta sait enemän 'älykkäitä genejä'? Meillä oli ehdottomasti niin päin.
Isä hallitsi kaiken "käsillä" tekemisen, oli kyse mistä työstä tai materiaalista tahansa.
Äiti oli meidän talousguru ja arjen pyörittäjä, organisoija.Äiti teki hyvän puolukkapuuron.
Me miehet sitten loput. Ne mitä aina haukuttiin.
Me miehet taas emme voineet haukkua puolukkapuuroa, se oli hyvää.
Isä toi fyrkat, äiti matkusti ja puhui kieliä, minä opetin.
Luulenpa että äidin älykkyys oli kotoisin minulta. - Lisbet
HTZA kirjoitti:
kävi, ja ihan eka kerran!
Kiitos osanotosta.
Mutta, kuten poikansa, älykäs...älykäs.Hiljainen osanottoni,jaksamista Sinulle.
- HTZA
Lisbet kirjoitti:
Hiljainen osanottoni,jaksamista Sinulle.
Pidä huoli Dianan perinnöstä.
:) - Turbonikki
emw34 kirjoitti:
Kaikella on aikansa ja kaikella tarkoituksensa.
Äiti oli meidän talousguru ja arjen pyörittäjä, organisoija.Isojen perheiden kotiäidit olivat työnjohtajia,talouspäälliköitä,siivojia,
keittiömestareita,puutarhureita,sairaanhoitajia, eläinlääkäreitä ym ym.. ja sitten vielä sanottiin "meidän äiti on VAIN kotona",kunnia heille♥
- Naisen tehtävä
Mutta tietyssä tilanteessa ei kykene niitä näkemään.
Eniten se satuttaa juuri läheisten kautta tulleena.
Oma syyllisyydentunto on siinä murheellisinta.
Voimia, Näytä niille! :)- Leena saa m.....
Minä olen velvollisuuteni suorittanut. Toivon vaan että jaksan elää vielä itsekkin. Itsesääliin en aijo vaipua, lapsenikin jo pitää siitä huolen. Uupunut olen sydänjuurihin saakka. Ihmetyttää vaan kun joku HTZA ottaa pulttia minun henkilökohtaisesta taakastani. Minä olen laittanut itseni likoon että enempää ei voi enää ihminen laittaa. Luoja minua armahtakoon.
- Lisbet
Leena saa m..... kirjoitti:
Minä olen velvollisuuteni suorittanut. Toivon vaan että jaksan elää vielä itsekkin. Itsesääliin en aijo vaipua, lapsenikin jo pitää siitä huolen. Uupunut olen sydänjuurihin saakka. Ihmetyttää vaan kun joku HTZA ottaa pulttia minun henkilökohtaisesta taakastani. Minä olen laittanut itseni likoon että enempää ei voi enää ihminen laittaa. Luoja minua armahtakoon.
Se aloittamasi haarautui kuten monesti käy, ja jäit huolinesi huomiotta, mutta uskon ettei kellään ollut niin tarkoitus. Olet kyllä ihan oikeassa siinä että kiinnität jaksamiseesi huomiota, eihän kukaan määräänsä enempää pysty. Eikö mitään edes tilapäistä apua Sinulle ole mahdollista saada? Kun en tiedä enempää on vaikea edes yrittää ymmärtää taakkaasi. Jos jaksat kirjoittele vielä, jutellaan, jos et hyvää yötä.
Naisella on paljon huolia tässä iässä. Jos on vielä työelämässä rankkaa ja työttömyysuhkaa ja kun samalla auttaa ja hoitaa läheisiään.
Puolison ja omien vanhempien sairaudet ja menetys sekä omien lasten ja lastenlasten pärjääminen elämässä huolettaa. Heitä haluaa myös auttaa ja ne ovat joskus niin raskaita tehtäviä, että meinaa uupua. Sellaista se on tässä kohtaa elämänkaarta.
Itse olen äkillisestä sappileikkauksesta toipumassa ja huomaan, että kylläpäs nuo kaikki pärjää ilman minuakin. Itse tässä pikkuhiljaa hipsien yritän hoitaa vaihteeksi vain itseäni. Outoa on kun kerrankin olen minä, se ketä hoidetaan. Soittelen ja pyytelen apua kerrankin minä itse.
Yritä nyt ajatella itseäsi ja anna itsellesi vapaus olla myös heikko ja pyydä apua ongelmaasi ystäviltä ja jos ei niitä ole niin sitten yhteiskunnalta.
Jos sinulla on tunne, että sinua on käytetty jotenkin hyväksi, olisi hyvä jos pystyisit puhumaan enemmän niistä tuntemuksistasi jonkun ihmisen kanssa livenä. Sellainen, ihan pelkkä puhuminen, kuten itkukin, helpottaa kummasti. Ja hyvä kun on tällainen keskustelupalsta, jonne voi kirjoittaa, tämäkin helpottaa. Voimahalit sinulle.- Naisen tehtävä
En osaa oikein muuta sanoa, kun en oikein tiedä mistä kysymys.
Jos ei muuta, niin kirjoita tänne.
Jo kirjoittaminen sinällänsä voi helpottaa, kun voit purkaa ajatuksiasi.
Älä masennu, jos täällä poukkoillaan "asian vierestä".
Löytyy kyllä joku joka vastailee sinulle. Juuri sinulle.
HTZA:lla on oma henkilökohtainen....
Myötätuntoni hänelle.
Ja myötätuntoni sinulle
Kirjoittele - HTZA
sillä vähällä mitä minä ymmärrän, kirjoitin kunnianosoituksen naiselle, sinullekin.
Luojasi tehköön sen mitä toivot.
- namisuku
...tuottaa Suurta MieliHyvää Auttaa ja (Touhuta)
Muille Kaikkea kivaa=D
En osaa ajtella sitä uhrautumisena. Joskus on kyllä Käväissyt mielessäni jonkinasteinen hyväksikäyttö (Hyi, mikä sana):(/
Vaikka, että paistatko minulle SilakkaPihvejä?
(Oma keittiö välttyy Paistetun kalan Tuoksulta?)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561228
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1541192Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601105Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo941038Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu49960Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55828Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54810Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54785- 32752
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71731