Juups, elikkä ongelmana on nyt jo jonkun aikaa ollut juuri yllä mainittu, eli ihon punoitus. Tämä koskee vain kasvojen aluetta. Iho on myös hyvin kuivaa, mutta laittelen aina aamuin illoin jonkunlaista kosteusvoidetta.
Punoitus on välillä heikompaa, välillä pahempaa. En ymmärrä mistä tämä voi johtua - luulen ainakin syöväni lähes terveellisesti ja ulkoiltua tulee silloin tällöin.
Pahiten häiritsee kuitenkin ihossa koko ajan tuntuva polttamisen tunne, luulisin sen muistuttavan hieman auringossa palaneen ihon tunnetta. Se on hyvin vaivalloista, sillä on vaikea keskittyä mihinkään (varsinkaan koulussa), sillä kasvoissa tuntuu koko ajan uskomattoman vittumaista poltetta..
Mistä helvetistä tämä oikein johtuu? Ja mikä tähän auttaisi? Olen jonkun aikaa käyttänyt myös sebamedin puhdisvaahtoa muutaman finnin takia, voisiko tässä olla yhteys? Iho tuntuu käytössä kuivuvan hieman. En ymmärrä...
Kiitos vain vastauksista!
Kasvo-ihon punoitus!!
2
1851
Vastaukset
- ^________________^
...joltakin allergialta. Mulla on kosketusallergia tullut kosmetiikkatuotteiden hajusteista. Joudun käyttämään vain hajusteettomia tuotteita nykyään. Kokeile aluksi laittaa kasvoihin vain hajusteettomia voiteita, apteekista löytyy eri merkeiltä sekä yö-, että päivävoiteita siihen tarkoitukseen. Ja putsari myös hajusteettomaksi. Niitä pitää käyttää joku viikko ennenkuin selviää onko kyse allergiasta, ihotautilääkärini sanoi, että iholla kestää noin 4 päivää reagoida uuteen tuotteeseen.
Jos oireet siitä huolimatta jatkuvat niin kyseessä saattaa olla tosi paha kuivuus yms. mutta ehdottaisin että kannattaa mennä ihotautilääkärille jos jatkuu vielä. Sietämätön tunne kun iho muistuttaa koko ajan olemassaolostaan. Nimim. Kokemusta on. - aakkhhnn
Punoitus voi viitata joko erittäin kuivaan ihoon, joka reagoi nipistelevällä tunteella kun siihen sitten laitetaan kosteuttavaa rasvaa, tai sitten couperosaan. Tosin en tiedä, olisiko ihon nipistely kovin pitkäaikaista kosteusvoiteen levittämisen jälkeen, jos sitä esiintyy keskellä päivääkin..
Suosittelen kumminkin kosteuttamaan kuivaa ihoa kunnolla. Jos kyse on couperosasta, se tarkoittaa sitä, että ihon pintaverisuonia on katkeillut, mikä aiheuttaa punoituksen iholla. Katkeamisia ja punoitusta voit välttää ja ennaltaehkäistä välttämällä suuria lämpötiloja (sauna, kova pakkanen) tai ainakin suojaamalla kasvot tällaisissa oloissa (esim. rasvakerroksella tai huivilla ulkona). Googlaa lisää tietoa nimellä couperosaiho.
Jos vaiva käy pahemmaksi, lääkärilläkäynti voisi olla paikallaan, sillä tuskin täältä ruudun toiselta puolelta satavarmaa diagnoosia tulee :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835