Olen normaalipainoinen 23v. nainen. Toisinaan raskaan treenamisen jälkeen alan voimaan pahoin, jos en ota heti jotain hedelmää tai vastaavaa, josta saa sokeria. Esim. jos hieman yli pari tuntia aamupalasta teen tehokkaan treenin (hieman yli tunti). Eli pahoinvointi tarkoitaa minulla joskus sitä, että saatan aivan hyvin oksentaa. Joskus, kun en saa heti treenin jälkeen ruokaa tuntuu, että jalat pettää alta ja "kylmä hiki" nousee otsalle. Jos tulee oikein paha olo ei ruokakaan maistu, on pakotettava itsensä syömään.
Mistä tämä elimistön reaktio johtuu? Miksi ihminen alkaa oksentamaan, vaikka eikö juuri raskaan treenin jälkeen elimistön juuri pitäisi säästellä vähäisiä varastoja, kunnes ihminen saa ruokaa?
Olen ehkä tyhmä, kun en ymmärrä tätä. Mutta osaisiko joku viisaampi selittää?
pahoinvointi treenin jälkeen
tietoa etsivä nainen
1
1272
Vastaukset
- HenryPope
Kuvailustasi päätellen normaali ruokavalio ei ole riittävää ja paha olo johtuu veren sokerin laskusta. Suosittelen tarkistamaan ruokavalion kaikilta osin sekä miettimään sen jälkeen tarvittaessa harjoituksen lyhentämistä.
http://www.kuntosalille.com/jutustelu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1124488BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2003707- 2023001
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome752867Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main602747- 841411
- 601256
Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2381082- 611006
MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka
Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t1201003