Mitä pelkäät

vastakkaisessa

sukupuolessa? Miksi?

66

2180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

että se on tosissaan
      että se ei ole tosissaan

että se on jotenkin kummallinen

• ap.

Miksi pelkäät, että se on tosissaan? Miksi pelkäät, ettei ole? Mistä tunnistat kummallisuuden? Mikä on se jonkinlainen kummallisuus tai kummallisuudet mitä pelkäät toisen olevan?

Hmmm... Aika ristiriitaista(kummallista), jos kyse on yhdestä vastakkaisen sukupuolen edustajasta. Jos taas kyse oli vastakkaisesta sukupuolesta yleisesti niin aika tervettä epäilyä sanoisin. Että tosissaan on se, ketä itse ei voisi ottaa kovin tosissaan. Että on tosissaan sellaisen kanssa, joka ei todennäköisesti olisi sitä takaisin.

Mitä oikeasti pelkäät? Edelleen vastakkaiseen sukupuoleen liittyvä kysymys.

• vain ja ainoastaan

pelkään että hän on ns. normaali.
      Ei siis ymmärrä ihmistä jolla on ongelmia, ihmistä jolta puuttuu tiettyjä malleja elämässä, jolle ei ole jaettu kaikkia kortteja.
      Ihminen joka hylkäisi heti kun tulee vaikeaa.

En pelkää ulkonäköä ollenkaan, ei jännitä kauniiden kanssa

• ap.

"Normaali", joka ei ole kokenut vastoinkäymisiä elämässä, voi hyvin harvoin ymmärtää sellaista, joka on. Voi ehkä hyväksyä toisen "omituisuuden" muttei koskaan todella ymmärtää. Luulisin niin.

• Naisellisia temppuja. Niitä mä pelkään. Sellaista pelisysteemiä jossa nainen heittäytyy loukatuksi ja vääryyttä kokeneeksi jne. Etenkin jos mussa on itsessäni on hiukankaan syytä ahdinkoon niin ylireagoivassa vastuuntunnossani mua kyl voi pomputtaa melkein rajattomasti. Vähä kyyneltä silmänurkassa ja väpättävä alahuuli niin ei mulla pysy kohtuus lapasessa.

Toisaalta vastareaktio on kylläkin välinpitämättömyys jos tota ihan täysin törkeästi koittaa hyödyntää eli tietyn rajan jälkeen tulessa olevan naisen päälle en enää edes kusisi.

• ap.

naiset yleensä ottaa ne naiselliset keinot käyttöön?

Mutta joo. Jotkut osaavat käyttää niitä aika häikäilemättömästi hyväksi. Niitä naisellisia keinoja. Erityisesti silloin kun ne tietää varmasti niiden menevän jonkun kohdalla läpi.

Ymmärrän pelkosi. Olen kai joskus pelännyt itsekin sitä. Nykyään tiedän, että ne ovat mahdollisia. Mahdollisia, mitkä ovat kenties vältettävissäkin, jos niin haluaa. Onko se sitten aina järkevää, onkin asia erikseen.

• Mesi Velooni

Ei tuu mieleen semmosta naista joka olis ollu millään tavalla pelottava. Mä en osaa edes ajatella naisia potentiaalisina pelottavina otuksina. Nehän ovat pääasiassa suloisia ja vähän semmoisia hupsuja. =)

• mutta .

• Kyllä mie varmaan pelkään sitä niiden rivien välistä lukutaitoa, tai sen puuttumattomuutta.

Ite jos laittaa sinne rivien väliin viestin niin ei ne sitä taatusti hoksaa, mut sit jos ajattelemattomasti viestittää niin se olematon viesti poimitaan sieltä aivan varmasti.

Toinen asia on se kuinka raa'asti ne iskee kiinni miehen ylpeyteen.

• ap.

joku ei luota itseensä, ei ole pienintäkään mahdollisuutta, että hän luottaisi toiseenkaan. Ei ole kiva olla ainoa epävarma kun kyse on kahdesta. Kun on itse, täytyy toisenkin olla. Jos toinen ei ole, täytyy toinen saada epävarmaksi. Keinolla millä hyvänsä. On helpompi saada toinen epävarmaksi kuin epävarmempi luottamaan itsensä. Ihmisluonne valitsee usein sen helpoimman...

• ap. kirjoitti:

joku ei luota itseensä, ei ole pienintäkään mahdollisuutta, että hän luottaisi toiseenkaan. Ei ole kiva olla ainoa epävarma kun kyse on kahdesta. Kun on itse, täytyy toisenkin olla. Jos toinen ei ole, täytyy toinen saada epävarmaksi. Keinolla millä hyvänsä. On helpompi saada toinen epävarmaksi kuin epävarmempi luottamaan itsensä. Ihmisluonne valitsee usein sen helpoimman...

se vielä menee... saa yrittää tehdä eoävarmaks, mut ei tartte ottaa nokkiisa jos epäonnistuu...

Aika hyvin kyllä näit asian ytimeen... myönnän. Vaik en ite oo ajatellukkaa sitä ihan noin.

• la.ra

mutta ihmisissä, joista tulee minulle tärkeitä, pelkään sitä, että laittavat sydämeni lihamyllyn läpi.

Siitä kun on tehty mureketta jo aika monta kertaa.

• ap.

kyllä ikävä tapa joillakin ihmisillä. Saada toinen luottamaan itseensä ja sen jälkeen vetäistä matto alta. Se riski on kuitenkin joka kerta vakavamman suhteen kohdalla olemassa. Ei se aina välttämättä toteudu mutta mahdollisuus siihen on olemassa. Pelko siitä ei ainakaan pienennä sitä mahdollisuutta.

• toinen odottaa

minulta, tai jos hän haluaa jotai todella pervoa.

• ap.

sinulle salaisuuden, minkä tietää kaikki(?). Kukaan ei ole kenellekään jotain, mitä joku odottaa. Oli kai riittävän epäselvästi ilmaistu.

Jos joku haluaisi sinulta jotain todella pervoa niin silloin et varmasti ole jotain, mitä toinen odottaa.

• Aurinko79-

Sydämen särkymistä jälleen kerran pelkään, mutta se riski on otettava kun parisuhteeseen lähtee enkä aio tuon pelon takia jättää miehiä elämäni ulkopuolelle.

Muuten en pelkää vastakkaisessa sukupuolessa mitään jos puhutaan tavallisista matti meikäläisistä. Mieleltään kieroutuneet ja sairaat ihmiset ovat sitten asia erikseen.

• ap.

Jos olet tavannut mieleltään sairaita ja kieroutuneita ihmisiä, luulisi niiden olevan jo tunnistettavissa.

Ja sitten se särkyneen sydämmen riski on aina olemassa. Pelkäämällä sitä, se ei pienene. Eli oikeassa olet. Sitä ei kannata pelätä.

• Aurinko79-
        ap. kirjoitti:

Jos olet tavannut mieleltään sairaita ja kieroutuneita ihmisiä, luulisi niiden olevan jo tunnistettavissa.

Ja sitten se särkyneen sydämmen riski on aina olemassa. Pelkäämällä sitä, se ei pienene. Eli oikeassa olet. Sitä ei kannata pelätä.

Toki sitä selvät tapaukset osaa kiertää kaukaa jo heti kättelyssä, mutta joistain voi paljastua sairaita piirteitä vasta myöhemmin.

Terve järki kuitenkin mukana, enää en lähtisi tuntemattoman miehen kanssa kaksistaan mihinkään. Yksi säikähtäminen riittää mulle.

• ap.
        Aurinko79- kirjoitti:

Toki sitä selvät tapaukset osaa kiertää kaukaa jo heti kättelyssä, mutta joistain voi paljastua sairaita piirteitä vasta myöhemmin.

Terve järki kuitenkin mukana, enää en lähtisi tuntemattoman miehen kanssa kaksistaan mihinkään. Yksi säikähtäminen riittää mulle.

lasit pois, eikä laita niiden tilalle tummasävyisiä ja johan alkaa sellaiset tapaukset olla helposti tunnistettavissa. Ei se todellisuus sellaisena kuin se on niin pelottava ole. Pelottavampaa on kuin ei suostu näkemään sitä sellaisena kuin se on. Ihmiset ei yksinkertaisesti ole hyviä. Eikä ne ole pahojakaan. Ne vaan on sellaisia kuin ne on. Usein pelokkaita ja tietämättömiä.

• Aurinko79-
        ap. kirjoitti:

lasit pois, eikä laita niiden tilalle tummasävyisiä ja johan alkaa sellaiset tapaukset olla helposti tunnistettavissa. Ei se todellisuus sellaisena kuin se on niin pelottava ole. Pelottavampaa on kuin ei suostu näkemään sitä sellaisena kuin se on. Ihmiset ei yksinkertaisesti ole hyviä. Eikä ne ole pahojakaan. Ne vaan on sellaisia kuin ne on. Usein pelokkaita ja tietämättömiä.

Ihan fiksuja puhut, mutta mä silti epäilen, että pystyisin kaikissa tilanteissa tunnistamaan sairaan mielen. Suurimmassa osassa ehkä, mutta aina on mahdollisuus että joku osaa näytellä paremmin kuin mitä itse osaa tulkita.

Pelko ja tietämättömyyshän on monen pahan alku ja juuri. Jos ihmiset uskaltaisivat kyseenalaistaa ja ottaa selvää asioista, säästyttäisiin paljolta pahalta tässä maailmassa.

• cat.mint

Sitä ainakin.

• Otan osaa, sitä ei pitäisi tapahtua kenellekään :-(

• ap.

"Minä! Minä!" tyyppikin on helposti tunnistettavissa. Luulisin ainakin niin. Sellainen, joka on aina oikeassa ja muut väärässä. Ihan kaikessa. Sellainen ei ole koskaan siinä tilanteessa, ettei hän joskus tietäisi. Sellainen "tietää" aina. Sellainen haluaa aina muiden toimivan niin kuin hän haluaa jne.

• cat.mint
        ap. kirjoitti:

"Minä! Minä!" tyyppikin on helposti tunnistettavissa. Luulisin ainakin niin. Sellainen, joka on aina oikeassa ja muut väärässä. Ihan kaikessa. Sellainen ei ole koskaan siinä tilanteessa, ettei hän joskus tietäisi. Sellainen "tietää" aina. Sellainen haluaa aina muiden toimivan niin kuin hän haluaa jne.

ollenkaan ymmärtänyt... Jotkut ovat niin pikkusieluisia.

• ap.
        cat.mint kirjoitti:

ollenkaan ymmärtänyt... Jotkut ovat niin pikkusieluisia.

koet pettämisen väkivaltana?

• cat.mint
        ap. kirjoitti:

koet pettämisen väkivaltana?

ihan fyysistä väkivaltaa.

Toki henkinen väkivaltakin on tosi paha. Pettämisen voisi laskea henkiseksi väkivallaksi.

• ap.
        cat.mint kirjoitti:

ihan fyysistä väkivaltaa.

Toki henkinen väkivaltakin on tosi paha. Pettämisen voisi laskea henkiseksi väkivallaksi.

Kukaan ei pelkäisi fyysistä eikä muutakaan väkivaltaa jollei olisi kokenut sitä. Tavalla tai toisella. Joskus pelkkä sellaisen väkivallan läsnäolo riittää sen kokemiseen, vaikka se ei itseensä varsinaisesti kohdistuisikaan. Kokemusta on.

• vänkyrä-nainen
        ap. kirjoitti:

Kukaan ei pelkäisi fyysistä eikä muutakaan väkivaltaa jollei olisi kokenut sitä. Tavalla tai toisella. Joskus pelkkä sellaisen väkivallan läsnäolo riittää sen kokemiseen, vaikka se ei itseensä varsinaisesti kohdistuisikaan. Kokemusta on.

on...

• sarvikuonokas

Pelkään tuottavani pettymyksen..

• ap.

sehän on itsestäsi kiinni. Jos annat itsestäsi valheellisen kuvan toiselle, ei ole pienintäkään mahdollisuutta, että et tuottaisi pettymystä. Jos taas et, niin silloin pettyy toinen itseensä, eikä sinuun. Se ei ole sen kummempaa.

• sarvikuonokas
        ap. kirjoitti:

sehän on itsestäsi kiinni. Jos annat itsestäsi valheellisen kuvan toiselle, ei ole pienintäkään mahdollisuutta, että et tuottaisi pettymystä. Jos taas et, niin silloin pettyy toinen itseensä, eikä sinuun. Se ei ole sen kummempaa.

Että nainen olettaa / odottaa minun olevan jotain mitä en ole.

• oot kyllä niin

ihana, anna kun täti halii!

• ap.
        sarvikuonokas kirjoitti:

Että nainen olettaa / odottaa minun olevan jotain mitä en ole.

mieltä pelätä toisen pelkoja. Se on kohtuutonta jokaiselle.

• pelkurien pelkuri

ettei kuitenkaan hyväksy minua omana itsenäni, eikä kuitenkaan ymmärtäisi miksi olen jotakin joskus tehnyt tai sanonut kuten olen.

Rautaisan pärjäämisen, naamion taakse on helppo piiloutua kuin näyttää oma haavoittuneisuus ja epävarmuus.

• vänkyrä-nainen

kyllä just oikeat sanat, joihin minunkin on helppo yhtyä. Eli samaa taidan itsekin eniten pelätä...

• jopa täältä
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

kyllä just oikeat sanat, joihin minunkin on helppo yhtyä. Eli samaa taidan itsekin eniten pelätä...

puskasta. ;D En kyllä ihmettele, meissä paljon samaa.

• vänkyrä-nainen
        jopa täältä kirjoitti:

puskasta. ;D En kyllä ihmettele, meissä paljon samaa.

taitaa ollakin sitten, kaksi pelkuria:)

• ap.
        vänkyrä-nainen kirjoitti:

taitaa ollakin sitten, kaksi pelkuria:)

kahdelle pelkurille. Ei ole pelkuruutta myöntää oma pelkuruus. Se vaatii huomattavasti enemmän rohkeutta kuin kieltää jonkin olemassaolevan olemassaolo. Se on aika tervettä.

Ja miksi joku ei hyväksyisi teitä sellaisena kuin olette? Silloin kun olette itse hyvksyneet itsenne sellaisena kuin olette? Ne jotka ei sen jälkeen hyväksy teitä sellaisena kuin olette, ei ole niitä ihmisiä kenen hyväksyntää haluatte. Kokemusta on siitäkin...

• mikä psykoanalyytikko

täällä on taas vauhdissa!

• ap.

sen sanoit. En minä. Minun koulutus ei siihen riitä.

• ...antaa...

...toiselle ihmiselle valtaa. Ja siksi, että kun ihmiselle antaa valtaa niin ihminen käyttää sitä väistämättä väärin, ennemmin tai myöhemmin. Enkelitkin vahingossa jos ei muuten.

• ap.

turmelee. Siksi ei pidä antaa toiselle valtaa. Siksi ei pitäisi myös itse haluta valtaa.

• ...mutta...
        ap. kirjoitti:

turmelee. Siksi ei pidä antaa toiselle valtaa. Siksi ei pitäisi myös itse haluta valtaa.

...jos annat toiselle ihmiselle itsestäsi ihan mitä hyvänsä, annat samalla hänelle vallan käyttää lahjaasi ihan miten häntä sattuu huvittamaan. Jos et anna valtaa, et anna mitään muutakaan. Mikä ei ole toisaalta ollenkaan hullumpi idea sekään.

• ap.
        ...mutta... kirjoitti:

...jos annat toiselle ihmiselle itsestäsi ihan mitä hyvänsä, annat samalla hänelle vallan käyttää lahjaasi ihan miten häntä sattuu huvittamaan. Jos et anna valtaa, et anna mitään muutakaan. Mikä ei ole toisaalta ollenkaan hullumpi idea sekään.

Utopiaa kenties mutta hyvässä suhteessa ei alisteta, ei alistuta...

Sitten siitä vallan antamisessa. Se on sinun annettavissa ja myös sinun otettavissa. Minkä olet antanut, voit myös ottaa.

Antamisesta vielä. Miten se voi olla antamista, jos ei menetä mitään? Jos annat jotain ja et tunne itseään yhtään köyhemmäksi? Olisiko silloin ennemminkin jakamista?

• Mangusti.

mieleen mitään, mikä miehissä pelottaisi. Ihminen pelkää vastakkaisessa sukupuolessa eniten yleensä sitä, mitä pelkää itsessään.

Tietysti läheisen suhteen rikkoutuminen on asia, jota en välttämättä halua kokea, mutta en mä sitäkään pelkää.

• relaxed_eyes

>Tietysti läheisen suhteen rikkoutuminen on asia, jota en välttämättä halua kokea, mutta en mä sitäkään pelkää.

Luin tämän ketjun vastaukset läpi, ja jäi sellanen mielikuva, että ihmiset pelkäävät enemmän menettää sitä suhdetta, tai illuusiotaan täydellisestä suhteesta kuin, että varsinaisesti pelkäisivät mitään ominaisuuksia vastakkaisessa sukupuolessa.

• Mangusti.
        relaxed_eyes kirjoitti:

>Tietysti läheisen suhteen rikkoutuminen on asia, jota en välttämättä halua kokea, mutta en mä sitäkään pelkää.

Luin tämän ketjun vastaukset läpi, ja jäi sellanen mielikuva, että ihmiset pelkäävät enemmän menettää sitä suhdetta, tai illuusiotaan täydellisestä suhteesta kuin, että varsinaisesti pelkäisivät mitään ominaisuuksia vastakkaisessa sukupuolessa.

se epäonnistumisen pelko. Ja onhan se muutenkin ikävää, kun toiveet eivät toteudukaan.

• Mangusti. kirjoitti:

se epäonnistumisen pelko. Ja onhan se muutenkin ikävää, kun toiveet eivät toteudukaan.

Ei voi enää ku myönnellä. Ku muuten sä selätät mut heti ja sekös hävettää.

Mutsiisjoo. Mokaamisen jalo taito olis hyvä hallita ihmisuhteita yrittäessä.

• Mangusti.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Ei voi enää ku myönnellä. Ku muuten sä selätät mut heti ja sekös hävettää.

Mutsiisjoo. Mokaamisen jalo taito olis hyvä hallita ihmisuhteita yrittäessä.

vaan tykätä selättämisestä.

Mokaaminen on jalo taito, mutta joskus ois hyvä onnistuakin. :)

• Mangusti. kirjoitti:

vaan tykätä selättämisestä.

Mokaaminen on jalo taito, mutta joskus ois hyvä onnistuakin. :)

täytyy myöntää, että siinä oma viehätyksensä. Riippuu siitä, että miten se selätys tehdään.

Ja taas mä myöntelen. Täysin alistunut tyyppi.

Joo, ei sais tottua mokaamiseen, ei sillon ees yritä onnistua.

• En keksi mitään sellaista piirrettä naiseudesta, jota pelkäisin.

• miehen

ihastuvan tai rakastuvan alta aikayksikön

• ap.

kyse yhdestä miehestä tai miehistä? Ja miksi luulet olevasi rakastettava? Tai kenties pelkäät, ettet olekaan rakastettava pitemmällä tähtäimellä?

• rakastettava nainen
        ap. kirjoitti:

kyse yhdestä miehestä tai miehistä? Ja miksi luulet olevasi rakastettava? Tai kenties pelkäät, ettet olekaan rakastettava pitemmällä tähtäimellä?

Miehet on helvetin rasittavia rakastuneina, ei sitä ripustautumista jaksa.

• ap.
        rakastettava nainen kirjoitti:

Miehet on helvetin rasittavia rakastuneina, ei sitä ripustautumista jaksa.

rasittava siinä tapauksessa. On kokemusta samasta asiasta myös naisten puolelta. Jäinkin miettimään, että minkälainen olisit itse rakastuneena?

• rakastettava nainen
        ap. kirjoitti:

rasittava siinä tapauksessa. On kokemusta samasta asiasta myös naisten puolelta. Jäinkin miettimään, että minkälainen olisit itse rakastuneena?

Taidan olla iloinen ja nauravainen kaikkia kohtaan. Myös haavoittuvainen.

• ap.
        ap. kirjoitti:

vastausta viestisi alle. Yritetään siis täältä.

Yllättynyt. Positiivisesti yllättynyt. Se on kyllä hieno tunne. Kieltämättä.

• tosiaan ,.....,
        ap. kirjoitti:

vastausta viestisi alle. Yritetään siis täältä.

Yllättynyt. Positiivisesti yllättynyt. Se on kyllä hieno tunne. Kieltämättä.

nimimerkkisi mukainen rakastettava Nainen.

• bfaevcds

Katkeruutta, ikuista vihaa ja kostoa keinoja aikaa ja vaivaa säästelemättä, valehtelevia naisia, laiskan naisen ohjelmatoimistona olemista, naisten oikuttelua ja tuittuilua. Sitä, ettei nainen osaa ottaa vastuuta omasta olostaan, vaan syyttää miestä oman mielensä tylsyydestä. Typeriä juttuja, kuten horoskooppeja ja unien selityskirjoja ääneen lukevia naisia (tai naisia, jotka ylipäätään lukevat niitä). Sellaisia naisia, joiden pään sisällä ei riitä kiinnostusta mihinkään älylliseen toimintaan.

• ap.

pelättävää siinä on? Nehän usein huvittavia tapauksia. Nekin voi tunnistaa suht helposti. Kuuntelemalla. Olemalla läsnä. Kuuntelemalla mitä ne puhuu, miten puhuu, minkälaisella äänensävyllä jne.

Mutta joo. Sellaiset naiset ovat lukeneet liika kaikenlaisia cosmopolitaneja ja prinsessajuttuja. Niillekin löytyy omat ottajansa. Siinä on yksi elämän hienouksista, ettei ole pakko tehdä tekemistä sellaisten kanssa, jos ei halua. Aina voi valita toisin.

• tekee aloitteen

Ei ole sattunut vielä eteen....

• sfdvfdsfvfd

Sitähän ne naisetkin pelkäävät.

On paljon mukavampaa istuskella, pyytää satunnaista aloitteentekijää ostamaan drinkkejä tai käskeä sitä painumaan v...uun.

• ap.

ei ole mitään pelättävää. Kokemusta on. Itse pelkäisin ennemin sitä, että joutuisin itse tekemään sen aloitteen. Se on jotain, mitä en muista tehneeni, vaikka ikääkin alkaa jo olla...

• Turn-off

Raskausarvet pilaavat naisen ja erektio katoaa kuin tuulu tunturiin..

• ap.

se on sulla kiinni. Eipä voi muuta sanoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      143
      1347
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      936
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      36
      671
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      610
    5. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      588
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      25
      565
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      563
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      533
    Aihe