Eli mitä eroa on kaunoluistimilla ja taitoluistimilla, vai onko mitään?
Kysymys
2
1986
Vastaukset
- Ninna
Eron huomaa selvimmin kun luistelee. En itse harrasta luistelua, mutta molemmat lapset taitoluistelee. Tyttö aloitti aikoinaan kaunoluistimilla, mutta aika nopsaan vaihdettiin taitoluistimiin.
Niissä on kengät tukevat ja terät erilaiset. Niitä teriä kannattaakin sitten teroituttaa asiantuntijalla eikä esim marketin pikasuutarilla. En ala sitä tarkemmin nyt selvittään.
Olet varmaan huomannut kuinka lapsilla on monesti aloittelijoina aivan nilkat kierossa ja luistin sen näköinenkin, eli aivan vetelä siitä nilkan kohdalta. Taitoluistin on tukeva, se ei velttoile.
Lisäksi osaa luistinmerkeistä voi lämpömuokata uunissa jalalle sopivaksi.
Suosittelisin ihan harrastajallekin kunnon luistima, eikä näitä marketin halpoja juttuja. Ero on huomattava. Käytettynäkin saa hyviä taitoluistimia, toisin kuin kaunareita... - luisteluäiti
Taitoluistimet ovat ne kapistukset jotka Kiira ja kumppanit pukevat jalkoihinsa kun lähtevät luistelemaan. Tukevat harjoitus- ja kilpakäyttöön tarkoitetut urheiluvarusteet.
Kaunoluistimet (tunnetaan myös nimellä kaunokit) on vanha nimitys. Nykyään se on kylläkin enemmänkin "haukkumanimi". Joissain isoissakin urheiluliikkeissä myydään lehtimainoksen mukaan "kaunoluitimia" ja niitä ne oikeasti ovatkin. Leluja!
Taitoluistelua hieman paremmin tunteva tietää, että kaunoluistimia ei kukaan saisi ostaa lapselleen, siis niitä markettiluistimia. Tulee vaan paha mieli liikunnan "ilosta". Oikeat taitoluistimet ovat sellaiset, joissa esim. nilkka ei taivu sivuille, ovat suorastaan jäykät.
Kestävät hyvinhoidettuna lapselta toiselle (jälleenmyyntiarvo) ja terät ovat vaihdettavissa (ruuvikiinnitys) ja monesti teroitettavissa (ei suutarilla vaan oik. taitoluistinteroittajalla).
Kaunoluistinmerkkejä ovat Susan, Nancy, Princess, GP...
Taitoluistinmerkkejä ovat mm. Riedell, Risport, Edea, Graf..
Taitoluistelukaupat ovat erikoisliikkeitä, joihin ei ehkä tule poikettua ihan tuosta vaan, mutta jos kiinnostaa oikeat taitoluistimet, niin sinne vaan katselemaan ja kokeilemaan, ero marketti- ja taitoluistimen välillä on todella suuri! Käytettyjä on hyvin saatavilla, ainakin tytöille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395268- 853762
- 503170
- 623045
- 113035
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562393- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1461867Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751