mahalaukun pienennys??

Fatimus

Olen reilusti ylipainoinen ikääni ja pituuteeni nähden.
Olen tässä kaikkeni yrittänyt, että pääsisin eroon läskistä, mutta mikään ei tunnu tepsivän..
Liikun 4 kertaa päivässä 30-1h mittaisia matkoja mutta eroa en huomaa.
Olenkin tässä miettinyt mahalaukun pienennystä tai rasvaimua.
Miten pääsisin sellaiseen operaatioon ja onko kellään kokemusta sellaisesta???
Kipeästi olen apua vailla. :/

5

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedän kyllä

      Olin minäkin reilusti ylipainoinen silloin ennen, vaikka kävelin lukioon puoli tuntia suuntaansa ja päälle jumppa kerran viikossa.

      Raitis ilma tekee varmasti hyvää enkä kehota liikunnasta luopumaan, mutta pitää syödä juoda vähemmän kaloreja kuin kuluttaa, ja pitkään, ennen kuin alkaa edes harkita mitään mahalaukun pienennystä ym jenkkihapatusta!

      En tiedä mitä maksaa, ei ole kokemusta. Itse laihduin kun muutin muualle opiskelemaan eikä ollut varaa ostaa herkkuja = ROSKAA opiskelija-asuntoon.

      1. Käy lääkärillä ja pyydä kokeet sen varalta, että sinulla on kilpirauhas- tai muu aineenvaihduntahäiriö. Sellaiset voidaan korjata lääkkeillä. Kela korvaa.
      2. Jos se ei auta, mene ravintoterapeutille. Joudut pitämään kirjaa syömisistäsi ja ulkopuolinen asiantuntija näkee yleensä helposti, missä vika piilee potkii persuksille. Sitkeyttä vaan.

      • ....

        edellinen laittoikin jo tuosta kilpirauhaskokeesta, että kannattaa tarkistaa arvot!

        Suuriin (varsinkaan kosmeettisiin)leikkauksiin ei aleta jos ylipainoa on reippaasti, koska nukutus on aina suurempi riski mitä enemmän on painoa.


    • rekisteröitymätön***

      Yhdyn kuoroon, eli käy tarkistuttamassa kilpirauhasarvosi.

      Jos siellä ei mitään vikaa ole, niin:

      Liikunta tukee laihdutusta ja auttaa pitämään painon poissa, mutta liikkumalla on huomattavan vaikea pudottaa painoa - kyllä se ruuasta pitää vähentää. On paljon helpompaa jättää ylimääräisiä herkkuja pois kuin liikkua sen edestä, esim. 100 kiloinen henkilö kuluttaa tunnin rauhallisella kävelyllä alle 300 kilokaloria, suunnilleen yhden fazerin sinisen suklaapatukan verran - tai semmoisen pikkuriikkisen hampurilaisläystäkkeen, jolla ei edes lähde nälkä.(saman määrän kaloreita saisi muuten syömällä kolme suurehkoa perunaa ja pihvin - kun katsoo, mitä suuhun pistää, ei tarvitse edes elää nälässä vaikka laihduttaa)

      Älä vähennä liikkumista. On hyvä, että kävelet paljon - se tekee hyvää hengitys- ja verenkiertoelimistölle.

      Käy laskemassa päivittäin tarvitsemasi energiamäärä esim. energynetissä, sitten vaan kirjaat ylös mitä syöt , lasket , paljonko siitä tulee energiaa ja vähennät syömäsi ruuan määrää niin että se vastaa kulutustasi - noin 500 kilokalorin vaje päivässä pudottaa painoa puolen kilon viikkovauhtia.

      Jos ruokavalion muutos yksin ei onnistu, voi tukea saada erilaisista laihdutusryhmistä, painonvartijoista...

      Joitakin on painonpudotuksen alkuun auttanut yksin tai lääkärin ohjauksessa tehtävä VLCD (erittäin niukkaenerginen dieetti) ruokavalio, eli "nutraus".

      Laihdutusleikkaus on yksi varteenotettava vaihtoehto, jos painoa on huomattavan paljon ja sitä ei muilla konstein saada tipahtamaan. Keskustele asiasta lääkärisi kanssa. Leikkauksen edellytyksenä taitaa olla painoindeksi yli 40 ja jokin liitännäissairaus - voin olla ihan väärässäkin. Ihan aluksi voisi kyllä kokeilla vaikka lääkehoitoa, jos sellaista ei ole vielä kohdallasi käytetty ja jos sekään ei toimi, niin sitten voi miettiä tuota leikkausta.

      Tsemppiä! Olet todella reipas, kun jaksat noin usein kävellä pitkiä lenkkejä, joten varmasti pystyt pudottamaan painoasi ihan perinteisilläkin menetelmillä!

    • juttua vuan

      terveys puolella on parempi laihdutus osio missä on esim eri dieeteistä ja siellä on enemmän neuvoja koska läski ei ole selluliittiä ja täällä on enemmän selluliittiin suoraan liittyviä aiheita.

      • mahalaukkua

        jos on pianoindeksi alle 50.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1612
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      119
      1176
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      46
      1064
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe