Kaulakoru miehellä - Hot or not?

lg536

Kaipaisin naisten mielipidettä asiaan. Olen lähempänä kolmeakymmentä oleva mies ja minulla on ohut kultaketju kaulassa, jossa on ristiriipus. Tyttöystäväni ei pidä siitä ja sanoo sen olevan jollain lailla ärsyttävä/mauton ja sen hän mielellä repisi pois. Olen pitänyt korua 15-vuotiaasta ja en edes ajattele juurikaan sen olemassaoloa.

Heitänkö korun laatikkoon vai pidänkö kaulassa?
Mitä mieltä naiset olette tuollaisesta korusta miehellä?

26

12409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puistatusta

      Asuin pitkään maassa, jossa ainakin joka toisella miehellä oli kultaa yllä ja alla. Useimmilla oli tumma väritys ja rintakarvojakin pöheiköksi asti, ja jotenkin paksuissa ketjuissa roikkuvat kultakimpaleet sopivat heidän vapaa-ajan imagoonsa. Niljakastahan se oli, mutta sopivaa.

      Kalpealle ja värittömälle suomalaismiehelle harvoin sopii minkäänlainen kaulaketju. Kyseessä on tosiaan taitolaji, ja rippilahjaksi saatu risti on kyllä aika mauton aikuisella miehellä.

      Minun silmissäni risti tai krusifiksi pudottaa kantajansa älykkyysosamäärää monen monella pisteellä; jos aikuinen julistaa näkyvästi uskomistaan mielikuvituskaveriensa olemassaoloon, aivojen hyötykäyttö on hänellä huolestuttavan vähissä.

      Kysy tyttöystävältäsi, auttaisiko asiaa se, että piilottaisit ristin pöytälaatikkoon, mutta pitäisit pelkkää ketjua. Kompromissi, näes.

      • mauttomin

        koru on jossain paksussa panssariketjussa roikkuva Suomen leijona.


      • Mr. Goodfella

        Jos tollaset ristit ja leijona ton der-persiistä niin entä tämä:

        Littaan ja sitten kompassineulaksi vasaralla (itse) hakattu vihkisormus johon sitten stanssattu kaksi kirjainta. Symbolinen sanoma: Uusi suunta mutta (kirjaimet ovat lasten etunimien ensimmäiset, sattumoisin P ja E eli pohjoinen ja etelä...) jotkut asiat velvoittaa edelleen. Vanhasta on pakotettu jotain uutta tärkeää, ehkä vähän rujolla tavalla - mutta kuitenkin...

        Ihan äkkiä ei kaulasta lähde tää hely.


      • Tykkään.
        Mr. Goodfella kirjoitti:

        Jos tollaset ristit ja leijona ton der-persiistä niin entä tämä:

        Littaan ja sitten kompassineulaksi vasaralla (itse) hakattu vihkisormus johon sitten stanssattu kaksi kirjainta. Symbolinen sanoma: Uusi suunta mutta (kirjaimet ovat lasten etunimien ensimmäiset, sattumoisin P ja E eli pohjoinen ja etelä...) jotkut asiat velvoittaa edelleen. Vanhasta on pakotettu jotain uutta tärkeää, ehkä vähän rujolla tavalla - mutta kuitenkin...

        Ihan äkkiä ei kaulasta lähde tää hely.

        Tuo pitäisi nähdä. Kuulostaa hienolta. Ei mikään kaupasta ostettu hiluke, vaan omin aivoin ja käsin luotu, jolla varmasti on merkitystä. :)


      • yksi nainen

        Minä käytän joskus montaakin ristiä samaan aikaan...risti kun on mielisymbolini. Saa olla monennäköinen risti...pidän erityisesti erikoisista ja suurista, koristeellisista, kivellisistä, mutta en moderneista. En varmaan kyllä viitsisi pitää pientä kultaista ristiä. Minä mielelläni kannan näkyvää symbolia, joka edustaa uskoani...tai symboleita :). En ikimaailmassa piilottaisi ristejäni pöytälaatikkoon! Rakastamani mies taas pitää kaulassansa omia pakanallisia merkkejään...ja sen kun pitäköön. Tykkään siitä, että miehellä on koruja. Se on yksi hailea, jos joku pitää meitä vähemmän älykkäinä noiden symboleiden vuoksi. Se ei vähennä todellista älyäni lainkaan. Noh, miesystäväni on sitä mieltä, että hänellä nyt muutenkin on vain yksi aivosolu, että ei varmaan haittaa häntäkään, jos joku tyhmänä pitää :).


    • Nimetön

      SuomiNeidoilla ei ole tyylitajua. Ole MIES ja pidä tyylisi, kukaan ei ole sanomaan sulle millainen sun pitäisi olla.

      • Anonyymi

        Näin minäkin tekisin, pitäisin tyylini enkä lähtisi mukauttamaan sitä naisen takia.


    • jos...

      riippuu millainen koru,karskille miehelle sopii ja muillekkin jos ei ole mauton,(ei risti ole mauton) ja naisen kaulaan sopiva ja sormukset ja muut myös

    • Mie28

      Jos itse pidät korusta ja se on sinulle merkityksellinen, anna ihmeessä sen olla. Vai antaisko tyttöystäväsi sinun päättää mitä koruja hän pitää..

      Mielestäni on vain hyvä jos mies tykkää pitää jotain kaulakorua.

    • dalmn

      Mun mielestä hot. Ei se koru miestä pahenna ;)

      • toivottavasti

        joskus ajattelet mitä risti symboloi. Monet ortodoksit, etenkin Venäjällä pitävät ristiä vauvasta asti kaulassaan uskoen sen suojelevan heitä.


    • lg536

      Nyt kun monet ovat kirjoittaneet niin yksityiskohtaisia kuvailuja koruihin liittyen niin päätin laittaa pienen tarkennuksen. Oma koruni on pieni kultainen laatta, jossa risti. No jokatapauksessa, eiköhän se mene samaan kategoriaan pienen ristin kanssa.

      Kiitos muuten vastauksista. Niitä on tullut yllättävän paljon ja pientä keskusteluakin on syntynyt. Koru pysyy toistaiseksi kaulassa. Odotin enemmän kielteisiä kommentteja ;)

    • N30

      No makuasioistahan voi aina kiistellä ;) Tuollainen kuvailemasi kaulakoru on mun mielestä enempi yök, kuin hot. Ohuet ketjut näyttää melko naisellisilta ja paksut taas helposti vähän juntilta.

      Viimekädessähän se on kuitenkin ihan oma asiasi, mitä pidät ylläsi ja siihen sulla on toki oikeus. Eli jos koru on sinulle tärkeä niin senkun pidät kaulassa. Jos koru on kuitenkin kaulassa vain tavan vuoksi eikä sillä muutoin ole kauheasti sinulle merkitystä, niin ei liene huono idea antaa tyttöystävän toiveille periksi.

    • AbsolutelyFabulous*

      ...ehdottomasti hot.

      Mutta jos olet jo kolmekymppinen, unohda se rippiristi.

      Olen samaa mieltä edellisten kanssa siinä, että suomijellona ja liian paksut (kulta)ketjut ovat ällöttäviä. Myös risti vaikuttaa hölmöltä, jos ei todella usko niihin arvoihin ja halua julistaa uskoaan maailmalle.

      Nahkanauhassa tai oikeanpaksuisessa kulta- tai hopeaketjussa olevat korut miehen kaulalla kääntävät katseen.

      Haluaisiko tyttöystäväsi, että pidät jotain muuta korua vai et korua ollenkaan?

      Periaatteen vuoksi älä luovu kaulakorun pitämisestä, mutta käykää esim yhdessä valkkaamassa molempia miellyttävä koru.

    • Onnelan kävijä

      Ehdottomasto hot ja in.

      Itselläni ainakin. Puku, Aarikan kaulakoru (kun pelimiesoppaassa suositeltiin) ja rutkasti geeliä päässä.

      • Onnelan kävijä

        naisilta ei kannata kysyä mielipidettä! Ne vastaa päinvastoin kun tarkoittavat. saattavat esimerkiksi sanoa että kultaketjut antaa niljakkaan kuvan miehestä, mutta kuten on huomattu, näiden niljakkaimpien matkaan ne aina niin mielellään lähtee.

        Siis, jos nainen sanoo että koru on miehellä niljakas, oikeasti se tarkoittaa että mies on ihana ja nainen haluaa sen miehen ja korun itselleen!


    • n24v

      Pidän siitä, että miehet uskaltaa käyttää nykyään koruja, eli periaatteessa hot. Mut kuitenkin, samaa mieltä muiden kanssa, et suomileijonat ja paksut kultapanssariketjut on mauttomia. Risti on siinä mielessä omalta kannalta vähän not, koska se viestii uskovaisuudesta ja itse olen enemmän ateismiin taipuvainen. Ja jos tarkoitus ei ole ristikorulla viestittää omasta uskosta, niin korun pitäminen vaikuttaa ristiriitaiselta ja ärsyttävältä. Korut ovat vahvempia viestivälineitä mitä ihmiset tajuavatkaan!

      Jos käytät korua lähinnä vanhasta tottumuksesta ilman, että se olisi itsessään sinulle erityisen tärkeä, niin voisit kyllä vaihtaa sen johonkin toiseen koruun mikä itsellesi sopii ja ehkä miellyttää naistasikin. Jos taas nimenomainen koru on sinulle hyvin merkittävä ja tahdot pitää juuri sitä, niin muiden mieliksi ei silloin tarvitse siitä luopua.

    • --------

      Riippuu miehestä ja korusta, joillekin sopii oikeinki hyvin, kun taas toisilla näyttää vähän hölmöltä. Ei kaikille naisillekaan sovi korut. Mutta siis, kai sä nyt koruas voit pitää, oli se sitte hot tai ei, jos ite tykkäät siitä ja/tai sillä on jotai merkitystä...

    • Anonyymi

      Tyttöystävä vaihtoon...

      • Anonyymi

        Sekin on vaihtoehto niille, joilla kaulakoru vaikuttaa parisuhteeseen. Onko parisuhteessa edes aitoa rakkautta, jos väliin tulee ongelmat jostain kaulakorusta?


    • En nyt ole nainen kommentoimassa, mutta.

      Itselläni ollut hopeaketju, ei paksu mutta ei ohut nirukaan, kaulassa noin 35 vuotta. Sitä ei ole saaneet siitä pois riehuvat kummimuksut (kuin hetkellisesti...), ei mikään työpaikka, eikä yksikään kumppaneista, joista tosin vain yksi piti sitä epäsopivana.

      Niin unohda hot or not -asetelma ja mieti mitä sinä itse haluat, itsellesi.

      • Anonyymi

        Samoilla linjoilla olen minäkin. Olen mies ja käytän kahta kaulaketjua. Yhdenkään naisen takia en kaulaketjujani enkä niissä olevia koruja suostu ottamaan pois, samoin annan myös naisen pitää omat korunsa.


    • Anonyymi

      Korut ovat minusta niin miehellä kuin naisellakin henkilökohtainen asia, johon en lähtisi ottamaan kantaa. Tietysti voi kysyä, että mikäli korulla ei ole aloittajalle mitään merkitystä niin miksi hän sitä pitää. Itse on tullut asuttua parissakin katolisessa maassa, joissa oikeastaan lähes jokaisella oli kaulassaan risti tai vielä useammin joku pyhimys. Ei sillä ole mulle mitään väliä, jos sen itse kokee tärkeäksi. Exälläni oli aina ulos lahtiessä kaulassaan sellainen yksi koru, joka oli sellaisista kulmikkaista "puuhelmistä" tehty. Ihan ok koru. En mä sen merkitystä tiedä, mutta ei se mua häirinnyt.

      • Anonyymi

        Näinpä juuri. On kyllä aikamoista jos parisuhdeongelmien juurisyy olisi kaulakoruissa.


    • Anonyymi

      Pidä tyylisi ja pidä korusi, toivottavasti olet myös näin tehnytkin näiden vuosien aikana :). Jos tyttöystäväsi rakastaa sinua aidosti ja oikeasti, ei hän yritä sinua väkisin muuttaa, vaan hyväksyy sellaisena kuin olet. Ja siihen mahtuu myös kaulaketju tai pari koruineen kyllä.

      • Anonyymi

        Usko ja toivokin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe