Hei missäpäin liikkuu alalla palkka?
Onko suurta eroa yksityisellä tai kunnallisella puolella?
Kartoittajan palkka?
10
14556
Vastaukset
- voi tienata
mittamiehenä aloittaneena ilman kartoittajan tutkintoakin kokeneen äijänä 3000 rapiat lisät. toista laitaa edustaa kait kaupunkien kartoittajat liekö 1600-1900 heidän lukemansa. riippuu näköjään kaupungista ja tehtävästä paljo. valtiolla taas noin 1700-2200
- Make
Kiitos x 2
- Mittausmies
Make kirjoitti:
Kiitos x 2
Kaupungin hommissa kartoittajan tittelin omaava saa alkaen 2200 eurosta/kk. Mittamies on eri asia ja niilläkin lähtöpalkat kaupungilla alkaen 1700e/kk.
- Make
Mittausmies kirjoitti:
Kaupungin hommissa kartoittajan tittelin omaava saa alkaen 2200 eurosta/kk. Mittamies on eri asia ja niilläkin lähtöpalkat kaupungilla alkaen 1700e/kk.
Mikä ero näillä kahdella on?
Laajempi koulutus? Vastuu? What... - Mittausmies
Make kirjoitti:
Laajempi koulutus? Vastuu? What...Yleisesti ottaen mittamies on se apumies joka on prismapäässä ja kantaa työkaluja yms. ja kartoittaja (tai millä nimekkeellä sitten onkaan; mittausetumies tai työnjohtaja tms.) se joka mittaa ja laskee ja jolla on vastuu. Nykyään yleensä mittamiehen hommaankin vaaditaan vähintään kartoittajan koulutus tai työkokemus.
Yksityisellä puolella harvemmin on nykyään näitä apumiehiä, koska uudet mittalaitteet ovat sellaisia ettei enään tarvitse olla prisman tai latan pitäjää. - infra
Make kirjoitti:
Laajempi koulutus? Vastuu? What...Moi!
Ero on vain toi nimike. Ei välttämättä osaaminen. Itse olen ollut mittamiehenä reippaat 10 vuotta ja osaan kyllä merkata talot ja rajat sekä tiemittaukset ja siinä sivussa maastokartoitukset siinä missä kartoittajienkin pitäisi osata nämä kaikki. Vastuu tulee kysymykseen jos olet mittaporukan etumies.
Itse ole etumies itseoppineena ja repsikkana kartoittaja ja mittainsinsinööri. Täytyy sanoa, että repsikalla koulutus on mennyt hukkaan. Tili n. 2200€ 14,5€/h eli aivan liian vähän täytyis olla 16-18€ välissä. - kunta
infra kirjoitti:
Moi!
Ero on vain toi nimike. Ei välttämättä osaaminen. Itse olen ollut mittamiehenä reippaat 10 vuotta ja osaan kyllä merkata talot ja rajat sekä tiemittaukset ja siinä sivussa maastokartoitukset siinä missä kartoittajienkin pitäisi osata nämä kaikki. Vastuu tulee kysymykseen jos olet mittaporukan etumies.
Itse ole etumies itseoppineena ja repsikkana kartoittaja ja mittainsinsinööri. Täytyy sanoa, että repsikalla koulutus on mennyt hukkaan. Tili n. 2200€ 14,5€/h eli aivan liian vähän täytyis olla 16-18€ välissä.Itse olen kartoittajan papereilla etumiehenä kunnalla ja perusliksa on n. 15 euroa tunnilta. Oman käsityksen mukaan alan normia kunnalla.
- Valtio
kunta kirjoitti:
Itse olen kartoittajan papereilla etumiehenä kunnalla ja perusliksa on n. 15 euroa tunnilta. Oman käsityksen mukaan alan normia kunnalla.
Meillä kartoittajilla valtiolla menee alle keskipalkan reilusti ja nyt kun kaikki kallistuu tulee eteen alan vaihto jos vielä ikää sen verran että mahdollista muuten pitää yrittää kituuttaa tai etsiä yritystoimintaa halvemmista maista ja muuttoa pois Euroopasta.
- tähän nimi
Mittausmies kirjoitti:
Yleisesti ottaen mittamies on se apumies joka on prismapäässä ja kantaa työkaluja yms. ja kartoittaja (tai millä nimekkeellä sitten onkaan; mittausetumies tai työnjohtaja tms.) se joka mittaa ja laskee ja jolla on vastuu. Nykyään yleensä mittamiehen hommaankin vaaditaan vähintään kartoittajan koulutus tai työkokemus.
Yksityisellä puolella harvemmin on nykyään näitä apumiehiä, koska uudet mittalaitteet ovat sellaisia ettei enään tarvitse olla prisman tai latan pitäjää.Nykyään (2014) ei taida varsinaisia apumiehiä/"mittamiehiä"/nollapäänmiehiä olla lainkaan. Palkkakustannukset on niin kovat että kun mies otetaan sen pitää hallita atk-puoli täysin, takymetri- ja satelliittikaluston käyttö, yksintyöskentely jne. yli 20 vuotta olen mitannut enkä ole edes julkisella puolella nähnyt vuosiin ketään kojeen takana. Prismaa pitelee se mittaaja. 1980-luvulla saattoi olla neljän viiden äijän revohka. Kartoittaja taitaa olla se peruslähtötaso että otetaan.
- minäolen20000004
Nollapäämiehiä ei enää todellakaan ole niinkuin sinä kaikkine munapäineen on siirtyneet sisähommiin. Kaikki kusipäät sukkahousu insinöörit
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan382915Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272824- 1202288
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281422Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111236
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121063- 74969
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13782