Sanassa neuvotaan ottamaan se mikä on hyvää, etkö siis usko mennessäsi sanan kuuloon, että voit koetella, mikä on oikeaa ja rakentavaista?
Miksi tämän aloituksen tein, on se, että täällä kristityt ikään kuin pelkäävät näitä "julistajia" joita yleinenkin tiedotus välineistö tuo esiin, kuten Markku Koivistoa ja monia muita.
Tietenkin siivooja Reea haluaa siivota, kaikki julistajat roskikseen, kun jotkut heistä, jopa häntä itseään ovat ojentaneet ja uskaltaneet opastaa.
Täällä ei kukaan varoita esim. täysin vieraista uskonnoista, kuten usein pakolaisten mukanaan tuomista uskon suunnista.
Täällä kiistellään kristtyjen keskinäisistä "vaaroista", samalla kun moskeijat nousevat yks toinen toisensa perästä.
Et kai sinä ole epäuskoinen, sehän on jo synti sinänsä, vaan uskovainen joka uskaltaa kohdata lähimmäisen, olipa usko mihin uskon suuntaan tahansa.
Aiemmin muistan sellaisenkin käsityksen, että ei oikein voinu jutustella jehovalaisten kanssa, siis joillakin oli pelko, et menettää uskonsa, mut kuka heille sit Ilosanoman vie?
Jos meillä on "hengellinen koti", niin kait "me tiedämme missä se on"? ja täydellistä kotia ei tässä ajassa ole, vaikka Kristuksen ruumiina seisookin.
Saatana on saanut suuren jalansijan kristittyjen keskuudessa, kun on saanut meidät sotimaan ja kinaamaan toistemme kanssa.
Tällä aloituksellani en ekumeniaa suosi, mut hyväksyn kanssamatkaajani uskon Jeesukseen Kristukseen, ilman tuomiota, koska minulle ei ole tuomiovaltaa annettu.
Tuskin täällä on yhtäkään sellaista kristittyä, joka voisi itsensä täydelliseksi nostaa.
Myönnän, että varoitukset ovat hyväksi, mut miten ja missä, se onkin jo ajattelemisen arvoinen asia.
Saatana on tullut repimään hajalle ja usein se alkaa jo kodista ja sen jälkeen seurakunnasta ja jos olet vielä etu-rintamassa niin siellä se näkyvin menetys, eli rukoillaan siitä edestä, että tuomittaisi, varsinkin tälläsillä "avarilla paikoilla", jossa on monenlaista kulkijaa.
Pelkäätkö???
38
740
Vastaukset
- kirjoitus!
Kiitos frihet.
Pahinta eskytystä onkin tuo pelkurimaisuus, joka ajaa tuomitsemaan kaiken, joka ei itseä miellytä ja sen mukana pelkurit tuomitsevat Jumalan Hengen toiminnan ja pyrkivät rajoittamaan toiminnan omiin rajallisiin ymmärryksiinsä.- Jaana3
Olisi hyvään tapaan kuuluvaa, jos kiität kiroituksesta, sanon kuka olet..
:D
Eikä vain jakaa otsikkoa 2 kenttään :F
Ei tässä lahkossa tarvitse nimeään hävetä :-:D
- Ilonanne
Sana sanoo myös, että täydellinen rakkaus karkoittaa kaiken pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
Jaa-a, puhutaan eksytyksestä ja käydään toisten uskovien kimppuun, kun sana kertoo myös siitä kuinka Jeesus rukoili meidän kaikkien puolesta, että me olisimme yhtä! Pitäisi varmaan tarkistaa millä alustalla sitä silloin itse seisoo...
Mitä raamattu oikeasti kehoittaakaan harhaoppisten suhteen? Minä en ole löytänyt omastani, että kuuluta ja kailota ympäri ämpäri ja tuo kaikille julki mitä väärää ja vinoa on siinä ja siinä ihmisessä. Siis ihmisessä.
Ja sanotaanhan vielä, että älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Ymmärrän tuon kyllä täysin niin, ettei meidän tulisi kovin hanakasti lyömään leimaa kenenkään ihmisen ylle. Synti on eriasia, synti onkin tuomittava, mutta Jumala näkee kaikki ja tuntee kaikki, kuka meistä voi tuomita lähimmäisensä?
Hedelmistään puu tunnetaan ja näkeehän sen täälläkin, mikä vaikutus milläkin "kannanotolla" on toisiimme. niiden asioiden arvostelua, mitä olen kirjoittanut. Arvostelu on tervetullutta, sillä se rakentaa kaikkia, mutta arvostelkaa Jumalan sanalla eikä omilla, kuvitelluilla luuloillanne!
Tälläkin foorumilla on pelkkiä vastaan inttäjiä, jotka väittävät vain eivätkä voi Raamatun totuutta vastaan todistusta esittää. Eihän kukaan ole Poikaa ja Pyhää Henkeä kieltänyt, mutta heidän asettaminen yhtä suureksi Isän Jumalan kanssa on ihmisten tekemä oppi, ei Jumalan antama eikä Keesuksen opettama, joka opetti;
Joh. 10:29
"Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä."
Joh. 14:28
"Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi."
1. Timoteuskirje 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."* Tuli mieleen semmoinen asia, että miksi haluat niin kovasti pitää Isän suurempana kuin Poika, sillä eikö Poika ole perimisjärjestyksessä Isän arvoinen hierarkiassa, ja monargiassakin?
* Miksi Poika ei kelpaa Isän arvoiseksi, vainko sentakia kun et Raamatusta löydä sellaista, että Isä ja Poika olisivat saman arvoiset?
* Minusta niiden yhtäläinen arvo korostuu siinä, että He ovat erottamattomat toisistaan. hierargista eroavaisuutta ei voi määrittää, koska He jos ketkä, ovat YHTÄ.
* Tässä korstuu juuri kolminaisuuden ydin. Kun He ovat YKSi kolmen kokonaisuus, silloin He täydentävät toinen toistaan.
* Jeesuksen ei tarvitse koskaan kysyä Isältä, eikä Pyhän Hengen Pojalta, enempää kuin Isältäkään, ja päinvastaisessa järjestyksessä, tekemisistään, kaikilla on valta aivan sama kun Isälläkin. Ei Jumalaa voi erottaa kolmeen osaan, ikäänkuin He olisivat erillään toisitaan. Siksikään, ei heitä voi arvostuksessa koroitta toista enempää kuin kahta toistakaan. Koska He, Hän Jumala on erhtymätön kokonaisuudessaan, täydellisessä kolminaisuudessaan.
* En siis tarkoita inttää, vaan yritän itse, ja jos vaikka ekivaarikin suostuis keskutelemaan, eikä vain latele Raamatun jakeita pilvin pimein, täsätä Jumalan olemuksesta,koska jokaisen on pakko tunnustaa, että on Jumala, jossa on Isä Poika ja Pyhä Henki. Heidän toimintansa on aina yhteistyötä joka ei rakoile eikä joudu keskenään ristiriitaan, niikuin me tällä palstalla ollaan usein ristiaallokossa keskenämme!Mohikaani_27 kirjoitti:
* Tuli mieleen semmoinen asia, että miksi haluat niin kovasti pitää Isän suurempana kuin Poika, sillä eikö Poika ole perimisjärjestyksessä Isän arvoinen hierarkiassa, ja monargiassakin?
* Miksi Poika ei kelpaa Isän arvoiseksi, vainko sentakia kun et Raamatusta löydä sellaista, että Isä ja Poika olisivat saman arvoiset?
* Minusta niiden yhtäläinen arvo korostuu siinä, että He ovat erottamattomat toisistaan. hierargista eroavaisuutta ei voi määrittää, koska He jos ketkä, ovat YHTÄ.
* Tässä korstuu juuri kolminaisuuden ydin. Kun He ovat YKSi kolmen kokonaisuus, silloin He täydentävät toinen toistaan.
* Jeesuksen ei tarvitse koskaan kysyä Isältä, eikä Pyhän Hengen Pojalta, enempää kuin Isältäkään, ja päinvastaisessa järjestyksessä, tekemisistään, kaikilla on valta aivan sama kun Isälläkin. Ei Jumalaa voi erottaa kolmeen osaan, ikäänkuin He olisivat erillään toisitaan. Siksikään, ei heitä voi arvostuksessa koroitta toista enempää kuin kahta toistakaan. Koska He, Hän Jumala on erhtymätön kokonaisuudessaan, täydellisessä kolminaisuudessaan.
* En siis tarkoita inttää, vaan yritän itse, ja jos vaikka ekivaarikin suostuis keskutelemaan, eikä vain latele Raamatun jakeita pilvin pimein, täsätä Jumalan olemuksesta,koska jokaisen on pakko tunnustaa, että on Jumala, jossa on Isä Poika ja Pyhä Henki. Heidän toimintansa on aina yhteistyötä joka ei rakoile eikä joudu keskenään ristiriitaan, niikuin me tällä palstalla ollaan usein ristiaallokossa keskenämme!"""* Jeesuksen ei tarvitse koskaan kysyä Isältä, eikä Pyhän Hengen Pojalta, enempää kuin Isältäkään, ja päinvastaisessa järjestyksessä, tekemisistään, kaikilla on valta aivan sama kun Isälläkin. Ei Jumalaa voi erottaa kolmeen osaan, ikäänkuin He olisivat erillään toisitaan. Siksikään, ei heitä voi arvostuksessa koroitta toista enempää kuin kahta toistakaan. Koska He, Hän Jumala on erhtymätön kokonaisuudessaan, täydellisessä kolminaisuudessaan."""
* * * * * * *
Kirjoitat nyt vastoin sitä, mitä Jeesus itse opetti; sekä Poika että Pyhä Henki joutuvat kysymään Isältä lupaa ja Isän tahtoa, mitä saa puhua ja mitä ei:
Joh. 8:28
Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja ETTEN MINÄ ITSESTÄNI TEE MITÄÄN, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun ISÄNI on minulle OPETTANUT.
Joh. 12:49
Sillä EN MINÄ ITSESTÄNI OLE PUHUNUT, vaan ISÄ, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
Joh. 14:10
"Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, MINÄ EN PUHU ITSESTÄNI; ja ISÄ, joka MINUSSA ASUU, TEKEE TEOT, jotka ovat hänen."
Joh. 16:13
"Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, MITÄ HÄN PUHUU, EI OLE HÄNESTÄ ITSESTÄÄN; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."- frihet
ekivaari kirjoitti:
"""* Jeesuksen ei tarvitse koskaan kysyä Isältä, eikä Pyhän Hengen Pojalta, enempää kuin Isältäkään, ja päinvastaisessa järjestyksessä, tekemisistään, kaikilla on valta aivan sama kun Isälläkin. Ei Jumalaa voi erottaa kolmeen osaan, ikäänkuin He olisivat erillään toisitaan. Siksikään, ei heitä voi arvostuksessa koroitta toista enempää kuin kahta toistakaan. Koska He, Hän Jumala on erhtymätön kokonaisuudessaan, täydellisessä kolminaisuudessaan."""
* * * * * * *
Kirjoitat nyt vastoin sitä, mitä Jeesus itse opetti; sekä Poika että Pyhä Henki joutuvat kysymään Isältä lupaa ja Isän tahtoa, mitä saa puhua ja mitä ei:
Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja ETTEN MINÄ ITSESTÄNI TEE MITÄÄN, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun ISÄNI on minulle OPETTANUT.
Sillä EN MINÄ ITSESTÄNI OLE PUHUNUT, vaan ISÄ, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
"Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, MINÄ EN PUHU ITSESTÄNI; ja ISÄ, joka MINUSSA ASUU, TEKEE TEOT, jotka ovat hänen."
"Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, MITÄ HÄN PUHUU, EI OLE HÄNESTÄ ITSESTÄÄN; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."Ihmisinä usein tapahtuu se, että koroitamme jotakin enemmän, kuin toista,esim. jotkut koroittavat "ainostaan" Pyhää Henkeä ja jopa vain niitä ihmeitä.
Joskus palailen aatoksiini toun asian johdosta, josta sinä niin kovaa menoa saat.
Minä olen aiemmin kirjoittanut postista tulevasta kirjeestä-
Siihen tarvittiin lähettäjä postipoika ja kirje.
Kirjeen kirjoitti Isä,poika ja Pyhä Henki, ja Isä lähetti,Pyhä Henki toi, ja jeesus oli tuo Sana eli miksi tuosta niin hirveetä haloota tarttee pitää, kunhan olet "Kirjeen" saanut, eiks se ole tärkein?
Eihän se olisi sinua hyödyttänyt jos se olisi jäänyt lähettämättä tai ois jääny matkalle, vai? frihet kirjoitti:
Ihmisinä usein tapahtuu se, että koroitamme jotakin enemmän, kuin toista,esim. jotkut koroittavat "ainostaan" Pyhää Henkeä ja jopa vain niitä ihmeitä.
Joskus palailen aatoksiini toun asian johdosta, josta sinä niin kovaa menoa saat.
Kirjeen kirjoitti Isä,poika ja Pyhä Henki, ja Isä lähetti,Pyhä Henki toi, ja jeesus oli tuo Sana eli miksi tuosta niin hirveetä haloota tarttee pitää, kunhan olet "Kirjeen" saanut, eiks se ole tärkein?
Eihän se olisi sinua hyödyttänyt jos se olisi jäänyt lähettämättä tai ois jääny matkalle, vai?sain sen vasta herättyäni päiväunilta. Kun tässä nähtävästi tulee väkisinkin uudestaan päiväunia vaativaksi lapseksi, niin huomasin, ettei kirjoitetusta kirjeestä ole mitään hyötyä ennen kuin vataanottaja herää ja lukee sen ymmärrettävästi itselleen.
Kirjoitit, friihet; »"Kirjeen" saanut, eiks se ole tärkein?»
Olen saanut Raamatusta sellaisen käsityksen, että Jumalan mielestä koko maailman pitäisi saada ja ymmärtää Kristuksen kautta sellainen VÄÄRENTÄMÄTÖN kirje, jota POSTIN JAKAJAT eivät ole väärentäneet, sillä se on Jumalan tahto
Johannes 17
21 "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että MAAILMA USKOISI, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, ETTÄ HE OLISIVAT YHTÄ, NIINKUIN ME OLEMME YHTÄ-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että HE OLISIVAT TÄYDELLISESTI, niin ETTÄ MAAILMA YMMÄRTÄISI, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut."
Kuule, frihet! Kolminaisuusoppi yrittää estää kirjeen saajan, eli maailman ymmärrystä, ja sekoittaa kirjeen lukijan mielen, ettei mukamas Jumalan rakkaus yllä Poikaa ja Pyhää Henkeä pidemmälle, vaikka kirjeen lähettäjän tarkoitus on saada lukijan tietoon, että
Joh. 3:16
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä".frihet kirjoitti:
Ihmisinä usein tapahtuu se, että koroitamme jotakin enemmän, kuin toista,esim. jotkut koroittavat "ainostaan" Pyhää Henkeä ja jopa vain niitä ihmeitä.
Eihän se olisi sinua hyödyttänyt jos se olisi jäänyt lähettämättä tai ois jääny matkalle, vai?Tuohon ei oma tyhmä pääsi ulottunut (anteeksi veli, älä pieksää). Mutta kuka haluaa ottaa vastaan, hän tietäköön, että Jeesus Kristus on yli kaiken, Jumala, ylistetty maailmanajoista toisiin, totisesti. Ja niin totta kuin Jumala elää ja on Hänen sanaansa kirjoitettu "valtikka pysyy Hänen kädessään". Jeesus itse sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaissa ja maan päällä".
Kovin suurta matematiikan taitoa ei tässä tarvita niin kuin ei muissakaan Jeesuksen sanoissa. On siis Mies, jolla on KaikkiValta. Ja jokainen joka nousee tätä valtaa vastaan tekee majesteettirikoksen. Majesteettirikoksesta on seurauksena vain yksi tuomio, kuolema.
Mutta kiitetty olkoon Herran nimi, Hänen joka armahtaa. Uskomalla Jumalan Poikaan saadaan synnit anteeksi ja iankaikkinen elämä. Tämä tapahtuu heti sille, joka katsoo Poikaan ja tunnustaa, että Hän on iankaikkinen Jumala.
Minä väitän, että ei kukaan, joka katsoo Häneen, voi olla muuttumatta. Se on siveellinen mahdottomuus. "Katsokaa Minuun ja pelastukaa", sanoo Herra. Alkutekstistä tarkasti: "Katsokaa Minuun ja olette pelastuneet". Niin suuri Hän on. Katsokaa Häneen!- frihet
ekivaari kirjoitti:
sain sen vasta herättyäni päiväunilta. Kun tässä nähtävästi tulee väkisinkin uudestaan päiväunia vaativaksi lapseksi, niin huomasin, ettei kirjoitetusta kirjeestä ole mitään hyötyä ennen kuin vataanottaja herää ja lukee sen ymmärrettävästi itselleen.
Olen saanut Raamatusta sellaisen käsityksen, että Jumalan mielestä koko maailman pitäisi saada ja ymmärtää Kristuksen kautta sellainen VÄÄRENTÄMÄTÖN kirje, jota POSTIN JAKAJAT eivät ole väärentäneet, sillä se on Jumalan tahto
Johannes 17
21 "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että MAAILMA USKOISI, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, ETTÄ HE OLISIVAT YHTÄ, NIINKUIN ME OLEMME YHTÄ-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että HE OLISIVAT TÄYDELLISESTI, niin ETTÄ MAAILMA YMMÄRTÄISI, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut."
Kuule, frihet! Kolminaisuusoppi yrittää estää kirjeen saajan, eli maailman ymmärrystä, ja sekoittaa kirjeen lukijan mielen, ettei mukamas Jumalan rakkaus yllä Poikaa ja Pyhää Henkeä pidemmälle, vaikka kirjeen lähettäjän tarkoitus on saada lukijan tietoon, että
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä".Vaan ehkä tuon postin tuojan kohdan ajattelin toisin, eli puhtaasti Pyhäksi Hengeksi ja silloinhan siihen ei sekoitu vastaanottajien mielteitä.
Maailmassa tosin meillä on tämä lihallisuus ja siitä emme pääse eroon, ei edes se paras meistä, enkä nyt Jesusta laske ihmisjärjen tasolle.
Onhan meille tosin "pyyntö" esitetty Roomalaiskirjeessä, että "antakaa koko ruumiinne otolliseksi uhriksi Herralle... ja tuossa sitä on tehtävää muillekin kuin minulle.
Eihän kaikki uskovat ole edes valmiita lähtöön, jos se iha niiku nyt pitäs tapahtua.
Aateleppa, moniko tahtos jättää tän maallisen telttamajan, jos huomenna sais täyden potin lotossa, sitä voit ystävä hyvä sinäkin pohtia, haluaisitko jatko-aikaa vaikka pari viikkoa.
Nii vielä siis se, että "Kirjeen tuoja" ei tee virhettä, mut sit on eri asia rakastuuko kirjeen saaja kirjeen tuojaan, vai lähettäjään, vaiko kirjeen sisältöön, eli kirjeeseen.
Mut todellisuudessa "armon tarjous" päätettiin "työpöydällä" kolmisin Isän, Pojan ja Pyhän Hengen kesken . ekivaari kirjoitti:
"""* Jeesuksen ei tarvitse koskaan kysyä Isältä, eikä Pyhän Hengen Pojalta, enempää kuin Isältäkään, ja päinvastaisessa järjestyksessä, tekemisistään, kaikilla on valta aivan sama kun Isälläkin. Ei Jumalaa voi erottaa kolmeen osaan, ikäänkuin He olisivat erillään toisitaan. Siksikään, ei heitä voi arvostuksessa koroitta toista enempää kuin kahta toistakaan. Koska He, Hän Jumala on erhtymätön kokonaisuudessaan, täydellisessä kolminaisuudessaan."""
* * * * * * *
"Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, MITÄ HÄN PUHUU, EI OLE HÄNESTÄ ITSESTÄÄN; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."sen sata kertaa yrittänyt sinulle sanoa mitä Raamattu opettaa Jeesuksen toisesta persoonasta, eli Ihmisen Poikana olemista.
* Hän ei katsonut saaliikseen olla JUMALAN KALTAINEN,ollssaan ismisenä täällä maanpäällä, vaan oli KUIN yski meistä, kuitenkin ilman syntiä, muutoin Hän oli Isästään riippuvainen siin' kuin mekin ollaan, Hän kun oli synnitön, Hänellä oli siinä se etu meihin nähden, että Hänen rukaouksensa, anomisensa, tunnustekonsa kuultiin aina, ja Hänen kärsivällisyytensdä Jumala palkitsi. Hän ei käyttänyt jumaluuttaan ihmisenä ollessaan.
* Että jälleen taas nuo Raamatun siteeraukset, ei koske Jeesuksen jumaluutta, vaan ihmisyyttä sellaisena ollessaan.jukka.finland kirjoitti:
Tuohon ei oma tyhmä pääsi ulottunut (anteeksi veli, älä pieksää). Mutta kuka haluaa ottaa vastaan, hän tietäköön, että Jeesus Kristus on yli kaiken, Jumala, ylistetty maailmanajoista toisiin, totisesti. Ja niin totta kuin Jumala elää ja on Hänen sanaansa kirjoitettu "valtikka pysyy Hänen kädessään". Jeesus itse sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaissa ja maan päällä".
Kovin suurta matematiikan taitoa ei tässä tarvita niin kuin ei muissakaan Jeesuksen sanoissa. On siis Mies, jolla on KaikkiValta. Ja jokainen joka nousee tätä valtaa vastaan tekee majesteettirikoksen. Majesteettirikoksesta on seurauksena vain yksi tuomio, kuolema.
Mutta kiitetty olkoon Herran nimi, Hänen joka armahtaa. Uskomalla Jumalan Poikaan saadaan synnit anteeksi ja iankaikkinen elämä. Tämä tapahtuu heti sille, joka katsoo Poikaan ja tunnustaa, että Hän on iankaikkinen Jumala.
Minä väitän, että ei kukaan, joka katsoo Häneen, voi olla muuttumatta. Se on siveellinen mahdottomuus. "Katsokaa Minuun ja pelastukaa", sanoo Herra. Alkutekstistä tarkasti: "Katsokaa Minuun ja olette pelastuneet". Niin suuri Hän on. Katsokaa Häneen!kirjoitit frihetin päästä, jukka.finland!
Mitä Pojan kaikkivaltiuteen tulee, pitää huomioida, että se on Isältä saatu hallinta-, ei omistusoikeus, joka kestää vain niin kauan, kunnes se pitää luovuttaa takaisin sen antajalle, [1.Kor.15:27,28 | Hepr.3:4-6]
Isä on edelleenkin kaiken omistaja, sillä hän luovutti Pojalle vain hallitusvallan, eikä haltijavelkakirja oikeuta omistamaan!
Mutta kun muistutit Majesteettirikoksesta, niin se on majesteettirikos, jos ei usko sitä, jonka Isä on lähettänyt:
5. Mooseksen kirja 18
18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, MITÄ MINÄ KÄSKEN hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, HÄNET MINÄ ITSE VAADIN tilille.
20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua MINUN NIMESSÄNI jotakin, JOTA MINÄ EN OLE KÄSKENYT HÄNEN PUHUA, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, SELLAINEN PROFEETTA KUOLKOON.'"
Jumala itse kutsui Jeesusta profeetaksi eikä Jumalaksi!ekivaari kirjoitti:
sain sen vasta herättyäni päiväunilta. Kun tässä nähtävästi tulee väkisinkin uudestaan päiväunia vaativaksi lapseksi, niin huomasin, ettei kirjoitetusta kirjeestä ole mitään hyötyä ennen kuin vataanottaja herää ja lukee sen ymmärrettävästi itselleen.
Johannes 17
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä".saanut seuraavan, itse kirjoittamasi käsityksen kolminaisuudesta?
* "" ???
* Et ainakaan minulta, en ikimaailamssa ole supistanut Jumalan rakkautta Jumalan itsensä itsekkääseen rakkautteen! Puhut ihan mielettömiä, ja varsinkin, jos asetat tunkin sanomasi jonkun toisen suuhun.
* Ei ole niin montaakaan päivää, kun kirjoitin Jumalan rakkadesta, tähän tapaan.
* "Sillä niin Jumala raksati maailmaa..jne..!" Onko se jotain Jumalaan itseensä suuntautuvaa , einoastaan poikaan ja Pyhään Henkeen kohdistuvaa Isän rakkautta. No saat anteeksi, en jaksa toistaa itseäni.
* Tuo alkutotemuksesi on kyllä täysin sinun omaa olettamustasi ja huonosti olet sitten lukenut, jos olet lankaan, muuta kuin otsakkeen, jos sitäkään, mieti nyt vähän, ennenkuin tuollaisia latelet.- frihet
ekivaari kirjoitti:
kirjoitit frihetin päästä, jukka.finland!
Mitä Pojan kaikkivaltiuteen tulee, pitää huomioida, että se on Isältä saatu hallinta-, ei omistusoikeus, joka kestää vain niin kauan, kunnes se pitää luovuttaa takaisin sen antajalle, [1.Kor.15:27,28 | Hepr.3:4-6]
Isä on edelleenkin kaiken omistaja, sillä hän luovutti Pojalle vain hallitusvallan, eikä haltijavelkakirja oikeuta omistamaan!
Mutta kun muistutit Majesteettirikoksesta, niin se on majesteettirikos, jos ei usko sitä, jonka Isä on lähettänyt:
5. Mooseksen kirja 18
18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, MITÄ MINÄ KÄSKEN hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, HÄNET MINÄ ITSE VAADIN tilille.
20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua MINUN NIMESSÄNI jotakin, JOTA MINÄ EN OLE KÄSKENYT HÄNEN PUHUA, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, SELLAINEN PROFEETTA KUOLKOON.'"
Jumala itse kutsui Jeesusta profeetaksi eikä Jumalaksi!Mistä asemasta Poika luopui, kun itsensä uhriksi alensi, "hetkeksi"?
Mohikaani_27 kirjoitti:
sen sata kertaa yrittänyt sinulle sanoa mitä Raamattu opettaa Jeesuksen toisesta persoonasta, eli Ihmisen Poikana olemista.
* Hän ei katsonut saaliikseen olla JUMALAN KALTAINEN,ollssaan ismisenä täällä maanpäällä, vaan oli KUIN yski meistä, kuitenkin ilman syntiä, muutoin Hän oli Isästään riippuvainen siin' kuin mekin ollaan, Hän kun oli synnitön, Hänellä oli siinä se etu meihin nähden, että Hänen rukaouksensa, anomisensa, tunnustekonsa kuultiin aina, ja Hänen kärsivällisyytensdä Jumala palkitsi. Hän ei käyttänyt jumaluuttaan ihmisenä ollessaan.
* Että jälleen taas nuo Raamatun siteeraukset, ei koske Jeesuksen jumaluutta, vaan ihmisyyttä sellaisena ollessaan.Mohikaani tuhat kertaa varmaan selostanut, että
Hepr. 13:8
"Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti",
joten on ihan turha odottaa taivaallista vallankumousta! Jeesus ei ole sitä tekevä, vaan "on ylipappi ja välimies iankaikkisesti", joka "joka aika rukoilee Isää meidän puolestamme".
Raamatun mukaan Jeesus oli "lihan mukaan Daavidin siementä ja Joosefin poika, [Luuk.3:23, | Room.1:3] ja pyhyyden hengen puolesta — totta kai hän oli täydellisesti synnitön, koska hän oli Jumalasta syntynyt, joista apostoli opetti että;
1. Joh. 3:9
"Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."
1. Joh. 5:18
"Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha."
Ja näitä samoja sääntöjä pitää meidänkin soveltaa siihen osaan meissä, mikä meissä on Jumalasta syntynyt.
Mutta Jeesuskin oli vajavainen lihan mukaan:
Hepr. 5:8
"Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden2,
9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset",
1. Joh. 2:5
"Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme."frihet kirjoitti:
Mistä asemasta Poika luopui, kun itsensä uhriksi alensi, "hetkeksi"?
jotka olemme lihaan syntyneet, on pitänyt luopua samasta kirkkaudesta, mikä Kristuksella oli, sillä kaikki me olemme olleet Kristuksessa jo ennen maailman perustamista, [Ef.1:3-5].
Hepr. 2:11
"Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, OVAT KAIKKI ALKUISIN YHDESTÄ. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi",
5. Moos. 32:18
"Kalliota, joka sinut synnytti, sinä et muistanut; sinä unhotit Jumalan, joka sinulle elämän antoi."
Jes. 51:1
"Kuulkaa minua, te jotka vanhurskauteen pyritte, te jotka Herraa etsitte. Katsokaa kalliota, josta olette lohkaistut, ja kaivos-onkaloa, josta olette kaivetut."
* Kysmyksesi oli, "pelkäätkö"? Kyllä pelkään, Paavalikin tunsi sisäistä pelkoa, ja ahdistusta ja vainoa ulkoapäin, kyllä minä pelkään!
* Mutta en pelkää siten, että vaipuisin ja sortuisin pelon edessä, vaan luotan Jeesuksen rakkauteen, sillä Hänen rakkautensa karkoittaa pelon, ja uhatkin! Ja toivoisin, että edessäni ei olisi kuin Jumalan pelko, terve pelko, kunnioittava pelko, alttius totella ja uskoa Jumalaa.
* Sielun vihollinen tekee kaikkensa, saadakseen alistaa pelon ja uhan alle, sehän on sen tehtävä, lannistaa ja masentaa, keinoja kaihtamatta.
* Maailmassa meillä on ahdistus, ja kaikki jotka tahtovat olla kuuliaisia evankeliumille, joutuvat vainottaviksi.
* NewAgen tapaiset harhaliikkeet eivät pelkoa tunne, he ovat ylimielisiä itsevarmoja , menestysteologian lumoissa, elävät jo nyt aikaa joka uskovaisia odottaa vasta taivaassa.
* Harhaoppisia tulee varoittaa Raamatun mukaan, ainakin kahdesti, ja sitten erota heistä. Pitää vaan olla Hengessä valppaana, että tuntee, kuka on vastassa.
* Ei Paavalikaan välittänyt niin sanoista, vaan millä voimalla, ja missä hengessä evankeliumin vastustajat liikkuvat.
* Uskovaisten tulisikin olla varustettu jokainen, tänä lopunajan villitysten aikana, hengentuntemisen armolahjoilla. Anotaan sitä ja muitakin armolahjoja.Kirjoitat "hengellisestä kodista", mutta en löydä sellaista asiaa raamatusta. Löydän vain paikallisseurakunnan. Ja kuinka se onkaan revitty palasiksi ja hajoitettu.
- Ilonanne
Raamatusta löytyy tuo paikallisseurakunta ja uskovien yhteys: joten ei muuta kuin kaikki parannusta tekemään ja rakentamaan tuota omaa seurakuntaansa. Eikö vaan? Lopetetaan hajottaminen ja mennään yhteen. Sitähän tuo vihollinen pelkää eniten että uskovat olisivat YHTÄ.
Siinähän ne hengen hedelmät tulee esiin, kun ei kaikki menekään oman tahdon mukaan ja rakkautta koetellaan. Helppohan se on olla rakkaudellinen omassa pienessä porukassa, mutta sitten kun alkaa olla porukkaa enemmän ympärillä ja eri luonteisia, toiset "täysin oppineet", toiset etsijöitä jne..
Seurakunnassa, ihmisten keskellä, ihminen kasvaa parhaiten. Ilonanne kirjoitti:
Raamatusta löytyy tuo paikallisseurakunta ja uskovien yhteys: joten ei muuta kuin kaikki parannusta tekemään ja rakentamaan tuota omaa seurakuntaansa. Eikö vaan? Lopetetaan hajottaminen ja mennään yhteen. Sitähän tuo vihollinen pelkää eniten että uskovat olisivat YHTÄ.
Siinähän ne hengen hedelmät tulee esiin, kun ei kaikki menekään oman tahdon mukaan ja rakkautta koetellaan. Helppohan se on olla rakkaudellinen omassa pienessä porukassa, mutta sitten kun alkaa olla porukkaa enemmän ympärillä ja eri luonteisia, toiset "täysin oppineet", toiset etsijöitä jne..
Seurakunnassa, ihmisten keskellä, ihminen kasvaa parhaiten.Eniro hylkää toistamiseen viestini, un olen kuulema lähettänyt sen jo aikaisemmin. Mutta en ole. Yritän yaas uudelleen.
------------------------------
Olen samaa mieltä kanssasi Kristuksen seurakunnasta paikallisella tasolla. Kaikki uskovat yhteen vaikka olisikin vähän erimielisyyksiä. Maailma tuntee meidät siitä, että meillä on keskinäinen rakkaus ja yhteys. Ei siis ihme, että maailma ei meitä nyt tunne.- syytä
miettiä sitä mikä on paikallisseurakunta. Näistä hengellisistä kodeista se koostuu alueella, jossa ei ole yhteisiä tiloja Jeesuksen omille, kuten Jeesuksen aikanakin oli kodit, joissa Jeesuksen omat saivat rauhassa kokoontua.
Jeesus kyllä kävi synagookassakin opettamassa ja keskustelemassa heidän kanssaan, joilla oli tieto ja usko ja heidänkin kanssaan Jeesus keskusteli, joilla ei ollut muuta, kuin kirjaviisaus.
Enemmän Jeesus seurusteli omiensa kanssa rannoilla ja vuorilla ja hengellisissä kodeissa ja siihen samaan me olemme palanneet.
Fariseukset ja kirjanoppineet pyrkivät alati tuomitsemaan sitä, että Jeesus seurusteli jos kenen kanssa, syntistenkin:), mutta Jeesus ei välittänyt heidän tuomitsemisistaan, vaan jatkoi omalla tiellään ja me teemme samoin. - frihet
Kuten tiedät Jumalan lapsella on hengelliset isät ja äiditkin hyvä olla, vaikkei niistä juuri noilla nimillä mainita.
Onhan meillä kaikilla muutenkin isät ja äidit, sekä voisi sanoa jonkinlainen kotikin, eihän vauva muuten alkuaskeleitaan selviä, eikä edes opi puhumaan.
Ajatteleppa, mikä etu on omistaa luotettavat "sisaret" ja " veljet", joiden kanssa voi sekä ilot, että murheet kantaa Isän eteen.
Ajattelin aloituksessani myös, kun eräs Ruotsin tunnetuimmista klassisen musiikin edustaja "veti" seurakunnan täyteen uskosta osattomia, oliko sit Hengen voitelu julistajalla, kun kokouksen päätti, saakoon Kristus Jeesus päättää.
Vaan jos ihminen evankeliumin kautta johdatetaan ristin juurelle, jossa saa kohdata Kristuksen armon, niin ei kait se ihan ihmisvoimin poistu.
Eikö se ole jo armoa, että saamme vapaasti, ilman suurempi vainoja Jeesuksen rakkaudesta ja armosta kertoa.
Sanoohan Paavalikin, "kunhan Kristusta tuomme", noin omin sanoin.
Jokainen saa tosin arvostella ja niin tulee tehdäkkin, mutta ei meidän tarvitse pelätä, et taivaspaikka katoaa, jos vahingossa kuulemme epäraamatullisen saarnan.
Mohikaani jo kirjoittikin, että pelkoa on, vaikka Sana sanookin, ettei rakkaudessa ole pelkoa, kyllä lihamme puolesta kuolemakin on kielteinen asia, jota vastaan ihminen tekee melkein mitä hyvänsä, mutta vaikeimmissakin tilanteissa Herramme Jeesus Kristus antaa juuri sen verran voimaa, että kestämme mustimmatkin hetket voittosaatossa, kunhan nöyryys ei katoa ja sanoisimpa, et ensirakkaus kantaa kummasti, kun sen osoite on oikea ja pelko siihen yhdistettynä pitää kyllä tiellä ja tällä pelolla tarkoitan Jumalan pelkoa. - Ilonanne
syytä kirjoitti:
miettiä sitä mikä on paikallisseurakunta. Näistä hengellisistä kodeista se koostuu alueella, jossa ei ole yhteisiä tiloja Jeesuksen omille, kuten Jeesuksen aikanakin oli kodit, joissa Jeesuksen omat saivat rauhassa kokoontua.
Jeesus kyllä kävi synagookassakin opettamassa ja keskustelemassa heidän kanssaan, joilla oli tieto ja usko ja heidänkin kanssaan Jeesus keskusteli, joilla ei ollut muuta, kuin kirjaviisaus.
Enemmän Jeesus seurusteli omiensa kanssa rannoilla ja vuorilla ja hengellisissä kodeissa ja siihen samaan me olemme palanneet.
Fariseukset ja kirjanoppineet pyrkivät alati tuomitsemaan sitä, että Jeesus seurusteli jos kenen kanssa, syntistenkin:), mutta Jeesus ei välittänyt heidän tuomitsemisistaan, vaan jatkoi omalla tiellään ja me teemme samoin.Eli paikallisseurakuntamalli kyllä löytyy raamatustakin. Onhan raamatussa seurakuntaviratkin. Miten ne toteutuu kodeissa?
Jos me olemme hengellisiä seurakuntalaisia, eikö seurakunta ole hengellinen.
Jeesuksesella oli myös tapana käydä aikansa seurakunnassa: "Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan."
Enkä minä usko että synagoogassa kaikki vastusti, ihan niinkuin rannoilla ja vuorillakaan eivät kaikki uskoneet. - kodeissahan
Ilonanne kirjoitti:
Eli paikallisseurakuntamalli kyllä löytyy raamatustakin. Onhan raamatussa seurakuntaviratkin. Miten ne toteutuu kodeissa?
Jos me olemme hengellisiä seurakuntalaisia, eikö seurakunta ole hengellinen.
Jeesuksesella oli myös tapana käydä aikansa seurakunnassa: "Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan."
Enkä minä usko että synagoogassa kaikki vastusti, ihan niinkuin rannoilla ja vuorillakaan eivät kaikki uskoneet.toteutuu seurakunta malli, koska siellä on väkisinkin vanhemmisto, eli he jotka sen hengellisyyden ovat kodissaan alkuunpanneet, eli avanneet ovet Jeesuksen tulla kotiinsa ja ainakin meillä on kodinpää, eli isäntä paimen, joka on todella hyvä paimen ja uskolliset kävijät ovat lampaita:) ja jokaisella on jotakin hyvää tuotavaa siihen kotiin, kenellä laulu, kenellä profetia, kenellä opetus. Todellinen pää on siis Jeesus Kristus.
- hirvas
jukka.finland kirjoitti:
Eniro hylkää toistamiseen viestini, un olen kuulema lähettänyt sen jo aikaisemmin. Mutta en ole. Yritän yaas uudelleen.
------------------------------
Olen samaa mieltä kanssasi Kristuksen seurakunnasta paikallisella tasolla. Kaikki uskovat yhteen vaikka olisikin vähän erimielisyyksiä. Maailma tuntee meidät siitä, että meillä on keskinäinen rakkaus ja yhteys. Ei siis ihme, että maailma ei meitä nyt tunne.samanlainen käsitys siitäkin mitä me uskomme. Toimisiko sellainen sekaseurakunta, jossa yksi uskoo noin, toinen noin, ja kolmas sitäsuntätä.
Eikö kaiken perusta on Jumalan sana niinkuin se on kirjoitettu. Pois ihmisopit ja teoriat ja vain Raamatun totuus faktaksi. Silloin se onnistuu - jotenkin?? - frihet
hirvas kirjoitti:
samanlainen käsitys siitäkin mitä me uskomme. Toimisiko sellainen sekaseurakunta, jossa yksi uskoo noin, toinen noin, ja kolmas sitäsuntätä.
Eikö kaiken perusta on Jumalan sana niinkuin se on kirjoitettu. Pois ihmisopit ja teoriat ja vain Raamatun totuus faktaksi. Silloin se onnistuu - jotenkin??Eli jos me saamme tuomita, kuka on kelvollinen taivaaseen ja kenet Jumala on kutsunut mihinkin tehtävään, niin silloin on jo seurauksena, et ehkä varakkaat ja jo muutenkin korkeassa virassa olevat pääsevät "pukille".
Olen joskus tuota raamattu-opistoakin hiukan kieroon katsonut, kun väliin tuppaa nousta ajatus, ettei sinne enää muut kuin rikkaat pääse ja eikös Pyhä Henki ole se paras neuvon antaja. - hirvas
frihet kirjoitti:
Eli jos me saamme tuomita, kuka on kelvollinen taivaaseen ja kenet Jumala on kutsunut mihinkin tehtävään, niin silloin on jo seurauksena, et ehkä varakkaat ja jo muutenkin korkeassa virassa olevat pääsevät "pukille".
Olen joskus tuota raamattu-opistoakin hiukan kieroon katsonut, kun väliin tuppaa nousta ajatus, ettei sinne enää muut kuin rikkaat pääse ja eikös Pyhä Henki ole se paras neuvon antaja.eihän meidän tehtävä ole, emmekä me tuomita ketään - emme ketään.
Emmekä me myöskään saa päätellä kuka on kelvollinen taivaaseen, mehän olemme kaikki samanlaisia syntisiä.
Mutta tuntuuko aivan täysin mahdottomalta sellainen ajatus, että hylätään kaikki uskontojen päähämme iskemät opit. Nollataan kaikki, ja aletaan aivan alusta Jumalan sanassa ja totuudessa.
Meidän päässämme on pitkän teologisen kulttuurin hapatus, joka itsepintaisesti torjuu ja työntää sivuraiteelle totuuden.
Luuk. 20:21
Ja ne kysyivät häneltä sanoen: "Opettaja, me tiedämme, että sinä puhut ja opetat oikein etkä katso henkilöön, vaan opetat Jumalan tietä totuudessa. - frihet
hirvas kirjoitti:
eihän meidän tehtävä ole, emmekä me tuomita ketään - emme ketään.
Emmekä me myöskään saa päätellä kuka on kelvollinen taivaaseen, mehän olemme kaikki samanlaisia syntisiä.
Mutta tuntuuko aivan täysin mahdottomalta sellainen ajatus, että hylätään kaikki uskontojen päähämme iskemät opit. Nollataan kaikki, ja aletaan aivan alusta Jumalan sanassa ja totuudessa.
Meidän päässämme on pitkän teologisen kulttuurin hapatus, joka itsepintaisesti torjuu ja työntää sivuraiteelle totuuden.
Luuk. 20:21
Ja ne kysyivät häneltä sanoen: "Opettaja, me tiedämme, että sinä puhut ja opetat oikein etkä katso henkilöön, vaan opetat Jumalan tietä totuudessa.Kun tää meittien poppoo koostuu myös "ukkosenjylinän pojista", kuten hyvin tiedät, nii turhat kinat on turhia.
Muuten touhon teidän kädenvääntöön tuosta kolminaisuus opista, siihenhän sopii tää vertaus vedestä.
vesi nesteenä = vettä
vesi höyrynä= vettä
vesi jäätyneenä= vettä
Siinä ne kolme veden ominaisuutta. - hirvas
frihet kirjoitti:
Kun tää meittien poppoo koostuu myös "ukkosenjylinän pojista", kuten hyvin tiedät, nii turhat kinat on turhia.
Muuten touhon teidän kädenvääntöön tuosta kolminaisuus opista, siihenhän sopii tää vertaus vedestä.
vesi nesteenä = vettä
vesi höyrynä= vettä
vesi jäätyneenä= vettä
Siinä ne kolme veden ominaisuutta.ennenkin, mutta onhan Matti, Seppo, ja Teppokin, veljeksiä kaikki mutta eri persoonia kaikki.
Siis kyse on siitä, miksi ihmisten täytyy ruveta olettamalla perustelemaan sellaista, mitä kukaan ei tiedä.
2. Joh. 1:9
Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
Kyllä kai sinä tunnet kolminaisuusopin historian, oliko meillä siitä joskus puhetta - en muista tarkkaan. frihet kirjoitti:
Kun tää meittien poppoo koostuu myös "ukkosenjylinän pojista", kuten hyvin tiedät, nii turhat kinat on turhia.
vesi nesteenä = vettä
vesi höyrynä= vettä
vesi jäätyneenä= vettä
Siinä ne kolme veden ominaisuutta.eipä oikein vesi sovi kolminaisuusopin vertaukseksi, sillä nuo muodot ovat vain näennäisiä, sillä vesi muodostuu kahdesta alkuaineesta; Vedystä ja Hapesta (H2O), joten se sopisi kyllä paremminkin Isän ja Pojan vertauskuvaksi!
Vesi (divetymonoksidi, tunnetaan myös hydridi-nimellä oksidaani, H2O) on huoneenlämmössä nesteenä esiintyvä kemiallinen yhdiste. Kaikki maapallolla oleva vesi lienee peräisin vuosimiljoonien aikana planeettaan törmänneistä komeetoista ja tulivuorten purkauksista. Vettä on saatavilla lähes kaikkialla maapallolla, ja se on kaiken tunnetun elämän perusehto.
(Sopii muuten mainiosti luomiskertomuksen 1:7 jakeen sanomaan)
Vesi on hajutonta ja mautonta ja väriltään hyvin heikosti sinistä.- frihet
ekivaari kirjoitti:
eipä oikein vesi sovi kolminaisuusopin vertaukseksi, sillä nuo muodot ovat vain näennäisiä, sillä vesi muodostuu kahdesta alkuaineesta; Vedystä ja Hapesta (H2O), joten se sopisi kyllä paremminkin Isän ja Pojan vertauskuvaksi!
Vesi (divetymonoksidi, tunnetaan myös hydridi-nimellä oksidaani, H2O) on huoneenlämmössä nesteenä esiintyvä kemiallinen yhdiste. Kaikki maapallolla oleva vesi lienee peräisin vuosimiljoonien aikana planeettaan törmänneistä komeetoista ja tulivuorten purkauksista. Vettä on saatavilla lähes kaikkialla maapallolla, ja se on kaiken tunnetun elämän perusehto.
(Sopii muuten mainiosti luomiskertomuksen 1:7 jakeen sanomaan)
Vesi on hajutonta ja mautonta ja väriltään hyvin heikosti sinistä.Joten jätetään tieteen piikkiin ja mistä muuten tuon sinisen tempasit, ku mun kattilassa ei vesi oo ikinä sinistä, vaikka tuolla Joutunheimin vuoristossa onkin siniset lammet, mut se vesi tuskin itsessään sinistä on, eiköhä se auringon tulosta sekin oo.
Nii minä aattelin, etten enää kemistiksi, ku kerran on sen "ammatti uran" päättänyt. - hirvas
frihet kirjoitti:
Joten jätetään tieteen piikkiin ja mistä muuten tuon sinisen tempasit, ku mun kattilassa ei vesi oo ikinä sinistä, vaikka tuolla Joutunheimin vuoristossa onkin siniset lammet, mut se vesi tuskin itsessään sinistä on, eiköhä se auringon tulosta sekin oo.
Nii minä aattelin, etten enää kemistiksi, ku kerran on sen "ammatti uran" päättänyt.pohtii, Käväisin saunassa ja painun kohta nukkumaan mutta ennen sitä "vaarille ja sinulle" iltatervehdys vielä "aiheesta:
Joh. 20:17
Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Palaillaan bandille. frihet kirjoitti:
Joten jätetään tieteen piikkiin ja mistä muuten tuon sinisen tempasit, ku mun kattilassa ei vesi oo ikinä sinistä, vaikka tuolla Joutunheimin vuoristossa onkin siniset lammet, mut se vesi tuskin itsessään sinistä on, eiköhä se auringon tulosta sekin oo.
Nii minä aattelin, etten enää kemistiksi, ku kerran on sen "ammatti uran" päättänyt.tiedot tuohon tempasin, mutta nyt on aikomus tempasta tästä omaan petiin. Hyvää yötä ja siunattua elämää kaikille!
että teidän Jumala on luonut saatanan.
Minkä takia teidän pitää päästä eroon Jumalan luomuksesta.ketjusta erään oksan, johon muistelen kirjoittaneeni vastauksen, mutta se on kadonnut, vai oliko se toisessa ketjussa?
Asia koski tätä, että Jumala tahtoo asua meidän sydämissämme enemmän kuin kuin missään muualla:
1. Kor. 3:16
"Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?"
1. Kor. 3:17
"Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette."
1. Kor. 6:19
"Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?"
2. Kor. 6:16
"Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
Ilm. 11:1
"Ja minulle annettiin sauvan kaltainen ruoko ja sanottiin: "Nouse ja mittaa Jumalan temppeli ja alttari ja ne, jotka siinä kumartaen rukoilevat."
Miten sitten kolminaisuusoppi rohkenee väittää, että Jumala on vain Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä"?- jarrut
Mitä kirjoitukseesi tulee, en ole samaa mieltä.
Jeesus sanoo Matteuksen evankeliumissa:
10:34 Älkää luulko,
että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut
tuomaan rauhaa, vaan miekan.
Vaikka Jeesus on Rauhan Ruhtinas,
hänen seuraamisensa on valintojen tie koko matkan.
Jokainen totuuden tunteva ja tietävä, saa valita, avaako
suunsa, vai onko hiljaa vääryyksien edessä.
Kysyn kuitenkin, mitä olisi tapahtunut,
jos Paavali olisi hurskaasti ollut hiljaa, ja ajatellut
vaan sitä veljesrakkauden ilmapiiriä, kun harhaopettajat
tulivat vääristelemään evankeliumin totuutta?
Entäpä Jeesus itse, minkä esimerkin hän meille antoi?
Hyssyttelikö hän hiljaa ja hempeästi, silloin kun puhui kyykäärmeitten
sikiöistä ja valehtelijoista, jotka ovat isästänsä perkeleestä?
Miettikää, voiko todella Jeesuksen seuraaja olla hiljaa,
hun näkee ja kuulee kuinka Jumalan Sanaa väännetään ja häpäistään,
ja kuinka tietämättömiä ihmisiä viedään harhaan!
Sinä, joka vielä näet ja kuulet, ja osaat erottaa oikean ja väärän,
Älä ole hiljaa, vaan HUUDA totuuden puolesta, ettei
Lähimmäisesi eksy ja joudu saastaisten väärintekijöitten kanssa
kadotukseen.
Se saatana joka on tullut repimään hajalle kodit ja seurakunnat,
on sydämettömien uskovaisten nimeä kantavien joukko,
jotka eivät vain riko ja revi, vaan he tappavat elämän
mitätöivät totuuden ja kieltävät oikean tien siellä missä ikinä liikkuvat.
He kieltävät Jeesuksen Kristuksen,
sillä Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä.- frihet
Jeesus myös tuon jälkeen lupasi Rauhan, eli "rauhan minä annan heidän, en minä anna kuten maailma...
Ja pyysipä näinkin, " Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon".
Asia on sitten missä kailotetaan ja mitä kailotetaan, kuten jo sanoin toisessa kirjoituksessa, että meistä riittää ukkosenjylinän pojiksikin, mut onko aina tarpeen.
Jos on Kristus seurakunnan päänä ja sen mukaiset vanhimmiston jäsenet, niin eihän sitä nyt ihan harhaoppista kutsuta pöntön taa.
Muuten ois ihan mielenkiintoista tietää, teidän taholta, jotka julistajia vääräoppisiksi tuumitte, voiko uskosta osatonta laskea mihinkään kokoukseen, kun siellä saattaa joku vasta syntynyt kertomaan hiukan sivusuun joitakin kohtia Jumalan totuuksista, tai jokin laulu ehkä ei olekkaan Jumalan synnyttämä.
Meinaan kun minä olen huomannu, että hiukan on sitä astian makua kaikilla. et uskaltaako sitä ketään päästää oviensa ulkopuolelle ja mistä heille sais täydellisen viestin viejän.
- jarrut
Jumalapa siivoojansa valitsee,
eturintama siivojatkin,
niin kauan siivotaan
kun käsketään.
Ei kauempaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5591898- 91920
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18917Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101816Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2747Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50739- 63715
- 68705
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74658- 65543