Kysymys mikä on hinta Ruotsissa Etenolista,kuinka paljon sitä käytetään Bensa autoissa mikä on seos suhde on puolet ja puolet.
Saako tuoda tullivapaasti kerralla 100 litraa tai 200 litraa Kestääkö Volvo vanhemmat mallit ?
Vastauksia kiitos !
Etanoli
3
888
Vastaukset
- joooosu
Paha Kysymys......
- iroiniisri
milleen vanhoille autolle etanolia. Meidän autossa (nissan) ei toiminu 50/50 seoksella. Hajotti vain autoa.
- Jan Banan
Oma harrasteautoni 760GLE (2.8) kulkee hyvin ihan 100% etanolilla. En kuitenkaan ajele etanolilla talvella koska kylmäkäynnistäminen kärsii, aamulla jousta saa virittää pitkän aikaa. Tiedän myös että kaverin vectra käy aika raakalla seoksella.
Suurin osa autoista käy 50/50 seoksella mutta aloita pienemmällä ja kokeile vaikka 20% aluksi. Kaasariautoon ei kannate edes harkita etanolin tankkausta koska auto ei itse voi lisätä polttoaineen syöttöä jota tarvitaan koska etanol sisältää vähemmän energiaa kuin bensiini. Kulutus nousee mutta etanolin halvemman hinnan takia esim. oma Volvoni on huomattavasti halvempi ajaa kossulla kuin bensalla. Sen kulutus kaupunkiajossa on 15 l/100km bensiinillä ja 18 l/100km etanolilla.
Etanolin käytöstä on kaikenlaisia huhuja, esim se että etanol syö bensaletkut rikki. Tämä huhu pohjaa siihen että etanol itse asiassa puhdistaa letkujen seinistä bensasta jääneet kuonat pois ja näin ollen jo ennestään rikkinäinen letku voi alkaa vuotaa. Suositeltavaa on siis että tarkistat autosi polttoaineletkujen yleiskunnon ennen kuin annat autolle kossua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822597
- 392131
- 331902
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331478