ipod nano ongelmia

meuvi2

Poikamme sai iPod Nanon joululahjaksi.
IPOd on täysin ladattu ja itunesiin aikanaan jo ladattu musiikkia vanhaa mp3-soitinta varten.
Pitäisikö tietokoneen jotenkin "reagoida" iPodiin kun kaapelin yhdistää tietokoneeseen?
Meillä näin ei tapahdu, mitä tarkoittaa synkronointi ? Olen lueskellet muiden kirjoituksia vähän samasta aiheesta ja monet kirjoittaa että itunesissa vasemmassa "musiikki" välilehden kohdalla pitäisi lukea iPod, ei meillä ?? Onkohan koneessa/johdossa vika, vai olemmeko täysiä tumpeloita...sitäpaitsi kannettavassakin on kolme usb-porttia, mistä sen tietää mikä on oikea??
Olemme tehneet iPodin mukana tulleen ohjekirjan mukaan, mutta mitään ei tapahdu....

2

963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MP33

      Eikö soitin edes värähdä kun sen tökkäsee siihen tietokoneeseen? Soittimeen pitäisi vähintään ladata iPodia. Samaan aikaan näyttö syttyy päälle muutamaksi sekunniksi. Näytön ylälaidassa on myös animoitu akun ikoni.

      Jos näin ei tapahtu ongelma on jo siinä ettei iPod saa edes yhteyttä tietokoneeseen. Ei sitä "oikeaa" porttia olekaan olemassa vaan teoriassa kaikki portit pitäisi toimia. Jotkin USB portit on tehty sen verran edullisesti etteivät ne anna tarpeeksi virtaa iPodille tai muillekaan USB powered laitteille. Yleensä tietokoneessa kuin tietokoneessa on vähintään yksi tai kaksi porttia jotka antavat tarpeeksi virtaa. "Oikean" portin etsii kokeilemalla. Käy kaikki portit läpi ja katso lähteekö iPod toimimaan yhdessäkään niistä.

      Näyttää siltä että iPodsissa on vika sillä USB johdot ovat sen verran toimivia etten oikein usko kaapelin olevan rikki. Ennen viimeistä johtopäätöstä kannattaa koneilla jollain muulla koneella. Sillä ei ole merkitystä onko kokeiltavassa koneessa iTunes vai ei, sillä jo pelkkä iPodin lataus osoittaa toimiiko iPodisi ylipäätään missään koneessa.

      Jos iPod ei lähde toimimaan niin siinä tapauksessa kannattaa laittaa iPod takuuseen.

      • EmDetr0it

        Mitä nyt..? iPod Nanoni näyttö valkeni kun jätin sen USB-portille koko yöksi päälle ja nyt kun heräsin, niin näyttö muuttuikin maagisesti valkoiseksi. Olen yrittänyt kokeilla sammuttaa sitä, tai ottaa tuon johdon pois tietokoneelta ja iPodista, niin se vaan jää valkoseks! OH NO!. :OOOO eikä siel oo ees puoliikaan tilaa käytetty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      8992
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2400
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe