Poikalapsi tarvitsee paljon anteeksiantamusta

Mohikaani_27

seuraavan elämänkokemuksen läpikäyneenä.

* "< Uhriton rikos
Kirjoittanut: Poikalapsi 7.12.2002 klo 23.49

Maailma ei ole mustavalkoinen.

Tällä palstalla niin monet ovat kirjoittaneet värikkäitä kuvauksia siitä, mitä raiskaajille pitäisi tehdä, miten heidän pitäisi laittaa kärsimään samoin kuin heidän uhrinsa.

Minut on raiskattu lapsena. En minä silti halua murhata sitä henkilöä, joka sen minulle teki - isääni. En ainakaan enää.

Minua käytettiin seksuaalisesti hyväksi ollessa
4-6 -vuotias. Minulla ei ole tarkkoja muistikuvia siitä; joskus saatan nähdä unta siitä, mutta nykyisin vain hyvin harvoin. Ruumiini kyllä muistaa kaiken oikein hyvin (, vaikka siihen ei mitään pysyvää jäänytkään,) mutta sekin alkaa jo unohtaa. Hyvä niin.

Tavallaan "unohdin" kaiken mennessäni ala-asteelle, ja isänikin vaan lopetti silloin touhunsa - en tiedä miksi, mutta ehkä äitini alkoi epäillä tai isäni pelkäsi että minä voisin mainita jotain koulussa. En todellakaan tiedä; en tähän päivään mennessä puhunut siitä hänen, äitini tai kenenkään muun kanssa, lukuunottamatta kahta ystävääni.

Oireilin lapsena jonkin verran: leikin seksuaalisia leikkejä, ja tiesin hyvin paljon siitä, mitä peniksellä tehdään muutakin kuin pissataan. Olin kuitenkin hyvin kiltti lapsi, muutenkin "pikkuvanha", joten kukaan ei kiinnittänyt asiaan huomiota. Enkä minäkään halunnut kertoa. En muista isäni uhkailleen koskaan minua juuri insesti paljastamisesta, mutta minä jo tavallaan tiesin, ettei sellaisesta puhuta.

Murrosiässä, ehkä 15 tai 16-vuotiaana, aloin taas "muistaa". Minulla ei ollut silloin "seksuaalista heräämistä", en ihastunut luokkatovereihin tai juurikaan fantisoinut seksistä. Muistan olleeni hyvin vihainen ja inhonneeni ruumistani. Jatkoin kuitenkin samassa roolissa, missä olin jo lapsena: olin tunnollinen ja auttavainen tukioppilas ja opettajien lemmikki. En osaa nimetä sitä hetkeä, jolloin olisin yht'äkkiä muistanut kaiken, mutta nykyään ajattelenkin, että olin tiennyt sen koko ajan, silloin olin vain tarpeeksi vahva hyväksymään sen.

En tiedä olenko valmis "hyväksymään" asiaa vieläkään. Minulla on vain joitakin lapsuusmuistoja, eivätkä nekään juuri ruusuisia ole. Hyväksikäyttöä en muista juuri ollenkaan. Minulla on muutama valokuvan tarkka muisto mieleni perukoilla, mutta olen opetellut sulkemaan sen heti sen herättyä pois ajatuksistani. Enkä minä haluakaan muistaa sitä kokonaisuudessaan.

Kuten jo mainitsin, olen kertonut tästä vain kahdelle ystävälleni, mutta kadun kumpaakin kertaa. En voi sanoa, että se olisi helpottanut tai keventänyt oloani - oikeastaan se vain lisäsi ahdistustani. Toinen ystäväni kyllä osasi arvata sen, miksi en vieläkään ole juurikaan kiinnostunut seksistä tai seksuaalisuudesta. Täällä suojanani on nimettömyys; haluan vain kertoa oman tarinani, jotta siitä voisi olla apua jollekin toiselle. Sääliä en halua. Ehkä joku toinen löytää voimaa tuskansa jakamisesta; minulle se on vain omien ongelmien työntämistä muille. Jokainen raiskattu päättäköön itse.

Omalla tavallani minä kyllä olen seksuaalinen; en vain halua tuoda sitä vielä julki. Vaikka olenkin mielestäni hyvä muuten lukemaan ihmisiä, en koskaan pysty kertomaan, onko joku kiinnostunut minusta. Minä olen vain harvoin kiinnostunut jostakin tytöstä. Eikä minulla ole vieläkään sellaista seksifantasiaa, jossa olisin itse osallisena, tai jos minä olenkin mukana, jää kaikki vain suutelemiseen. Käynkin vasta nyt parikymppisenä läpi sen, mitä useimmat käyvät teini-iässään.

Hyväksikäyttö ei ole kuitenkaan tehnyt minusta mielestäni heikkoa; joskus heikkoina hetkinäni olen jopa kiitollinen, että minulle tapahtui niin. Se oli tavallaan pikareittini henkisyyteen ja ihmisyyteen. En ole kristitty tai muunlainenkaan uskovainen, mutta olen hyvin uskonnollinen ihminen. Minä olen löytänyt itsestäni tämän maailman, ja tästä maailmasta itseni. Minä välitän tästä paikasta, ja ihmisistä. Mutta minä en halua saada ketään tai mitään itselleni. Minä olen agape, mutta en eros.

Tunne-elämältäni olen mielestäni aika tasapainoinen, ts. osaan päästää irti huolista vaipumatta silti apaattisuuten. Minulla on muutama hyvä ystävä, mielenkiintoiset harrastukset, hyvä koulupaikka. Olen melkeinpä tyytyväinen :-)

Vanhempani elävät yhä avioliitossa lapsuudenkodissani, ja luulen että heidänkin liittonsa on vain parantunut sitten teinivuosieni. Äitini on mielissään siitä, että olen pystynyt rakentamaan jonkinlaisen toimivan suhteen isääni, ts. emme enää juurikaan tappele. Ja olen antanut anteeksi niin itselleni kuin isällenikin, vaikka vieläkin kutsun häntä etunimeltä enkä miellä häntä mitenkään muutenkaan "isäkseni". En tiedä, onko hän varsinaisesti "parantunut" pedofiliastaan, mutta uskoisin hyvin paljon niin. Siitä olen varma, että hänellä ei ole ollut toista mahdollisuutta toistaa touhujaan näinä vuosina. Ehkä hänkin on antanut itselleen anteeksi ja todella muuttunut.

Olen nyt 21-vuotias, siis nuori aikuinen. Minusta olisi kamalaa, jos kertoisin tästä kasvokkain jollekin, joka sitten yrittäisi hyväntahtoisuudessaan "selvittää" asiaa. Minä en tahdo vankilatuomioita, en mitään korvauksia. Se on ollutta ja mennyttä. Asiat ovat tarpeeksi hyvin näin.

Anteeksiantaminen on mahdollista, ja elämä jatkuu. Maailma ole mustavalkoinen.

29

1098

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saara

Olipa tarina,huh...Mitä sitten tarkoitti tässä aiemmin,kun Poikalasta joku uhkasi poliisilla..?Kamala tarina tämä kuitenkin.Jos on totta niin hyvin on kaveri asiasta selvinnyt.

• ...

tämä äsköinen poikalapsen tarina ei liity mitenkään siihen kun Jukka haastaa poikalapsen oikeuteen. Syy miksi Jukka aikoo nyt tehdä asialle jotain on koska poikalapsi syyttää perustelemattomasti ja pilkkaa (tehnyt sitä jo vuosia), eli siis harrastaa kunnianloukkausta.

• teki rikoksen

jota ei voi unohtaa,rikkoi sinut henkisesti pienenä poikana,ja anteeksi vaan mutta pedofiili ei parane
        koskaan,ja uhreja hänellä on varmasti muitakin.
        Tuollaista eläimellistä tekoa ei millään voi puolustaa,se on pimeyden töitä jos mikä.

• Jope. 48
        teki rikoksen kirjoitti:

jota ei voi unohtaa,rikkoi sinut henkisesti pienenä poikana,ja anteeksi vaan mutta pedofiili ei parane
        koskaan,ja uhreja hänellä on varmasti muitakin.
        Tuollaista eläimellistä tekoa ei millään voi puolustaa,se on pimeyden töitä jos mikä.

Room. 12:17. Älkää kenellekkään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä. 18. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riipuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa. 19. Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra.

• ...
        Jope. 48 kirjoitti:

Room. 12:17. Älkää kenellekkään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä. 18. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riipuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa. 19. Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra.

kostamisesta kyse, vaan oikeuden hakemisesta että poikalapsen vääryydelle saataisi loppu kun hän ei sitä itse muutoin halua tehdä.

• huomioon.

Ota huomioon se, että samalla nimimerkillä on voinut vuosien aikana kirjoittaa ties miten monta ihmistä. Kyse voi olla aivan eri henkilöistä!! v 2002 poikalapsen nimimerkkiä ei oltu muistaakseni edes vielä rekisteröity.

• ...

oltukaan rekisteröity, mutta on aika hyvä yhteensattuma jos on eri henkilö, kuitenkin sattuu olemaan aivan sama nimimerkki (jopa pieni etukirjain), ja molemmat ovat homoja...

• Saara
        ... kirjoitti:

oltukaan rekisteröity, mutta on aika hyvä yhteensattuma jos on eri henkilö, kuitenkin sattuu olemaan aivan sama nimimerkki (jopa pieni etukirjain), ja molemmat ovat homoja...

Heitätkö ensimmäisenä kiven ja olet itse synnitön.?En käyttäisi nimikettä homo tälläpalstalla.Jos ei olekaan sellainen,saa silloin väärän nimen.Ja hänen on asiansa jos pilkkaa,se sattuu aina omaan nilkkaan.Hän haluaakin juuri tällaista julkisuutta ja nauttii siitä kun joku ärähtää.Annetaan hänen olla.

• ...
        Saara kirjoitti:

Heitätkö ensimmäisenä kiven ja olet itse synnitön.?En käyttäisi nimikettä homo tälläpalstalla.Jos ei olekaan sellainen,saa silloin väärän nimen.Ja hänen on asiansa jos pilkkaa,se sattuu aina omaan nilkkaan.Hän haluaakin juuri tällaista julkisuutta ja nauttii siitä kun joku ärähtää.Annetaan hänen olla.

"Heitätkö ensimmäisenä kiven ja olet itse synnitön.?"

Siis häh? En ole poikalasta tuominnut hänen homoudestaan, vaikka periaatteessa Raamattu siihen kehoittaakin. Hänelle on siitä aivan tarpeeksi sanottu, enkä näe edes aiheelliseksi jauhaa samasta asiasta enää. En suinkaan ole synnitön. Miks niin ajattelet mun ajattelevan? Eikö saa mistään puhua ilman että joku vetää herneen nenään?

"a hänen on asiansa jos pilkkaa,se sattuu aina omaan nilkkaan.Hän haluaakin juuri tällaista julkisuutta ja nauttii siitä kun joku ärähtää.Annetaan hänen olla."

Juuh, hän nauttii siitä (sairas mieli?), mutta kyllä meillä ihmisillä tulee raja täyteen kun jos joku vaan pilkkaa ja pilkkaa. Mietipä jos itse joutuisit kaiken aikaa pilkan ja vihjailun kohteeksi. Nielisitkö itse sen mitään sanomatta tai tekemättä vuosi tolkulla? Se on jännä että tämmöisessä asiassa otetaan melkein pilkkaajan puoli ja aletaan hutmia syyttömiä. Vai käsitänkö nyt väärin?

• ...
        Saara kirjoitti:

etten ole väittänyt että avauksessa oleva henkilö on juuri sama poikalapsi josta me täällä niin innolla tällä hetkellä puhutaan. Mainitsin vain että se on suuri todennäköisyys koska yhtäläisyyksiä siinä tekstissä ja poikalapsen kirjotuksissa on paljon.

• Selkis

Nyt selvisi, mikä teki hänestä homon.

• poikalapsi

Kaivoit siis TAAS tuon jonkun muun kuin minun kirjoittaman tekstin ja väitit TAAS sen liittyvän minuun. Niin: ei mene perille, ei sitten sen niin millään! En ole joutunut koskaan seksuaalisesti hyväksikäytetyksi. Tuo teksti EI OLE minun koneestani.

Palstalla on muutama, joille ei mene perille. Saapas katsoa, kuka nyt haastelee oikeuteen, kun tämän sanoin...

=))

=))

• uskon sinua!

mutta tuskin käräjöiltä säästyt. Soitin äsken Jukalle ja hän kommentoi asiaa lyhyesti näin: "Anteeksi annan, mutta rankaisematta en jätä". Lause on jostain Jeremian kirjasta lainattu. Oletkos koskaan ajatellut että tuo Jukka puhuikin kaikessa totta? No sen te puitte keskenänne oikeudessa.

Itse olen juristi. Olen käynyt läpi kirjoituksiasi. Aukottomasti on totta, että olet loukannut sopimattomin ja herjaavin sanoin jukka.finlandia joka on palstalla tunnettu henkilö ja johon loukkauksesi voidaan kohdentaa, koska hänen profiilisivulla on hänen henkilökohtaiset tietonsa kaikkien luettavissa.

En aja tätä asiaa. Pyysin Jukkaa luopumaankin kanteestaan, mutta hän tekee niin kuin hyväksi näke. Lienee menit sen rajan yli kirjoituksissasi, että edessä on käräjäoikeuden istunto. Jos syyttäjä ei näe aihetta nostaa kannetta vastaasi niin luulen, että Jukan juristi nostaa sen kuitenkin siviilikanteena.

• kaaleppi..

mullekkin selvisi monta asiaa sinusta. En enää moiti sinua oikaisen toki juttujasi. Mutta nyt tosiaan ymmärrän miksi sinä olet sellainen kun olet.

• * En miä ole tuota kirjoittanut, ja se tuli esiin kun nimmasisi panin hakuun, siellä oli tuhansia juttuja poikalaspen kirjoittamina, ja otin tuon, koska se oli siellä yhä edelleen!
        * Tiedätkös mitä päättelin? Muistin kyllä, että aikoinasi kielsit sen omaksesi, mutta miksi ihmeessä et ole hoitanut pois sitä sieltä? Jospa kuitenkin olet kyseinen poikalapsi?
        * Halusit vaan purkaa tarumojasi pois, ja sitten kiellät kirjoituksen, haluamatta tulla sen kirjoittajaksi.
        * miksi et hommaa pois sitä? Ylläpito varmasti poistaa sen, jos kerran et ole sen kirjoittaja, jopa siitä syystä, että joku on käyttänyt riksiteröimääsi nicciä luvatta, tehdäkseen sinulle vahinkoa.
        * Että tätä minä ihmettelen, ja siksi kopsasin tähän, ajatuksena, että jospa se sittenkin olet sinä?
        * Ja tähän perustuen, otin lupaukseni jukan jutussa pois, koska jos olet tälläistä kokenut, meillä täytyy löytyä anteeksiantoa ja ymmärtämystä niille monille katkerille tuomioillesi, mitä olet, esm. jukasta ja minustakin kirjoitellut. Siksi en halua olla tuomarisi, enkä ole koskaan halunnut olla kostaja tai vastaava.
        * Jotenkin vaan uskon, että tuo kirjoitus koskee sinua itseäsi? Saan kai sen niin uskoa, koska sinun niccisi siinä on!

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* En miä ole tuota kirjoittanut, ja se tuli esiin kun nimmasisi panin hakuun, siellä oli tuhansia juttuja poikalaspen kirjoittamina, ja otin tuon, koska se oli siellä yhä edelleen!
        * Tiedätkös mitä päättelin? Muistin kyllä, että aikoinasi kielsit sen omaksesi, mutta miksi ihmeessä et ole hoitanut pois sitä sieltä? Jospa kuitenkin olet kyseinen poikalapsi?
        * Halusit vaan purkaa tarumojasi pois, ja sitten kiellät kirjoituksen, haluamatta tulla sen kirjoittajaksi.
        * miksi et hommaa pois sitä? Ylläpito varmasti poistaa sen, jos kerran et ole sen kirjoittaja, jopa siitä syystä, että joku on käyttänyt riksiteröimääsi nicciä luvatta, tehdäkseen sinulle vahinkoa.
        * Että tätä minä ihmettelen, ja siksi kopsasin tähän, ajatuksena, että jospa se sittenkin olet sinä?
        * Ja tähän perustuen, otin lupaukseni jukan jutussa pois, koska jos olet tälläistä kokenut, meillä täytyy löytyä anteeksiantoa ja ymmärtämystä niille monille katkerille tuomioillesi, mitä olet, esm. jukasta ja minustakin kirjoitellut. Siksi en halua olla tuomarisi, enkä ole koskaan halunnut olla kostaja tai vastaava.
        * Jotenkin vaan uskon, että tuo kirjoitus koskee sinua itseäsi? Saan kai sen niin uskoa, koska sinun niccisi siinä on!

viestiä pois.
        Tollasta ihmettelet.

Jos sitä ei ole itse kirjoittanut niin sitä ei voi hoitaa pois.

Aika yksinkertainen on sinun järjen juoksusi.

• Pe.ku kirjoitti:

viestiä pois.
        Tollasta ihmettelet.

Jos sitä ei ole itse kirjoittanut niin sitä ei voi hoitaa pois.

Aika yksinkertainen on sinun järjen juoksusi.

* Ylläpito voi poistaa, jos vaan esittää asiansa heille, heillä kun on valta ja tarvittava tekniikka poistaa viestejä, jos et ole sattunut huomaamaan?

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Ylläpito voi poistaa, jos vaan esittää asiansa heille, heillä kun on valta ja tarvittava tekniikka poistaa viestejä, jos et ole sattunut huomaamaan?

Ei voi ylläpito poistaa jos viesti on asiallinen kuten tässä tapauksessa oli.

Ylläpito kyllä poistaa jos itse viestin kirjoittaja sitä pyytää mutta kun Poikalapsi ei ole sitä kirjoittanut.

Ymmärsitkö?

Väännetään vielä rautalangasta.

Kopioimasi viestin on voinut kirjoittaa ihan kuka tahansa.
        Ylläpito voi poistaa asiallisen viestin vain siinä tapauksessa että poistopyyntö tulee samasta IP-osoitteesta kuin viestikin.

• believe.
        Pe.ku kirjoitti:

Ei voi ylläpito poistaa jos viesti on asiallinen kuten tässä tapauksessa oli.

Ylläpito kyllä poistaa jos itse viestin kirjoittaja sitä pyytää mutta kun Poikalapsi ei ole sitä kirjoittanut.

Ymmärsitkö?

Väännetään vielä rautalangasta.

Kopioimasi viestin on voinut kirjoittaa ihan kuka tahansa.
        Ylläpito voi poistaa asiallisen viestin vain siinä tapauksessa että poistopyyntö tulee samasta IP-osoitteesta kuin viestikin.

"Ylläpito voi poistaa asiallisen viestin vain siinä tapauksessa että poistopyyntö tulee samasta IP-osoitteesta kuin viestikin."

Ylläpito voi poistaa vaikka jokaisen viestin, jos niin haluaa. Sinä et ole oikea taho määrittelemään mikä viesti on asiallinen ja mikä ei.

• ihan oikeasti...

Eikö sulle ihan oikeasti juolahtanut mieleen, että nimim. "Poikalapsi" on ollut tuolloin rekkaamaton nikki ja tuo tuotos voi olla kenen tahansa käsialaa?

Osoittaa tyypillistä uskisten ajattelukyvyn puutetta.

• ReaAalto

Raamatussa sanotaan:

"vanhaa miestä nuhtele varovasti..."

Mielestäni aloituksesi oli mauton
      sopimaton sekä aiheeseen "keskustele helluntailaisuudesta" kuulumaton.

Tai kuuluuhan tämä aiheeseen.
      Kokemukseni helluntaiseurakunnan jäsenenä
      todistaa, että jo ennestään alaspainettuja tulee
      heitellä kivillä ja moukareilla.
      Sieltäkö olet tavan oppinut?
      Henkilökohtaisuuksiin menemällä, halveksimalla
      sekä mustamaalaamalla.
      Niin, se on sitä helluntaiveljien rakkautta!

• ...

"nuhtelet" vain uskovia, mutta enpä ole kertaakaan nähny sun nuhtelevan poikalasta siitä että se aukoo päätänsä muille?! Onko teillä kovakin tiimi? Onko siis poikalapsi kovinkin vanha kun tollaisen jakeen laitoit tänne?

• taas aiheen ottaa kiven sievään pieneen kätöseesi, koska olen sanonut olevani helluntailainen.
        * En ole tuota juttua kirjoittanut, ja toin sen esiin siinä mielessä, aivan eri mielessä kuin sinä oletat, että nyt syyttetynä jukan taholta poikalapsi saisi ymmärtämystä, jos on tuollaisen kohtalon saanut kokea, niin silloin ei huolisi lyötyä lyödä.
        * Sinun logiikkasi on mätkiä kunhan vaan on helluntailainen! Ja ehkä siksi, että poikalapsi myös vihaa helluntailaisia!

• tähtipöllö
        Mohikaani_27 kirjoitti:

taas aiheen ottaa kiven sievään pieneen kätöseesi, koska olen sanonut olevani helluntailainen.
        * En ole tuota juttua kirjoittanut, ja toin sen esiin siinä mielessä, aivan eri mielessä kuin sinä oletat, että nyt syyttetynä jukan taholta poikalapsi saisi ymmärtämystä, jos on tuollaisen kohtalon saanut kokea, niin silloin ei huolisi lyötyä lyödä.
        * Sinun logiikkasi on mätkiä kunhan vaan on helluntailainen! Ja ehkä siksi, että poikalapsi myös vihaa helluntailaisia!

Aikuinen ihminen vastaa elämästään, yhdelläkään ei ole oikeutta pilkata uskovia, Jumalan lapsia, sillä silloin he pilkkaavat ja vainoavat myös Jumalaa.

Ap. t. 9:5

"Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat."

Ei helluntailaisille kostaminen ja heidän vainoaminen ole perustelua millään syyllä.

Palstalle hävytön kirjoittaminen on Suomi24 mukaan jo rikollista.

Jumalan armollakin on rajansa... ei Jumalakaan ikuisesti kutsu parannukseen... on pilkkaa, mitä ei voi edes saada anteeksi.

Puutumme asioihin, sillä rakastamme ihmisiä.

• tähtipöllö kirjoitti:

Aikuinen ihminen vastaa elämästään, yhdelläkään ei ole oikeutta pilkata uskovia, Jumalan lapsia, sillä silloin he pilkkaavat ja vainoavat myös Jumalaa.

Ap. t. 9:5

"Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat."

Ei helluntailaisille kostaminen ja heidän vainoaminen ole perustelua millään syyllä.

Palstalle hävytön kirjoittaminen on Suomi24 mukaan jo rikollista.

Jumalan armollakin on rajansa... ei Jumalakaan ikuisesti kutsu parannukseen... on pilkkaa, mitä ei voi edes saada anteeksi.

Puutumme asioihin, sillä rakastamme ihmisiä.

oikeutta pilkata, mutta pilkataan kuitenkin!
        * Rea on vihaa täynnä helluntailaisia kohtaan, mistähän sitten johtunee? Eiköhän saanut arvostusta, tai opettiko jotain ohi kirjoitusten, vai eikö vaan saanut tarpeeksi huomiota, koska erosi h-seurakunnasta.
        * Voimakasluontoinen kun on, niin nyt purkaa kähyänsä aina kun vain on tilaisuus.

* Siksipä Rea onkin ristiriitainen uskossaan, kun toisaalla on sydäntä särkevän evankellinen, ja äidillinen uskossaan. Seuraavassa hetkessä on jo valmis tuomitsemaan alunperin omaa seurakuntaansa haraoppseksi ja jopa tuomitsee esm. Niilo Yli-Vainion petturiksi.
        * Miten siis voisi uskoa mitään Rean uskovaisuudesta, liekö uskossakaan, ja millä voimalla yleenä on evankeloivinaan. Samasta lähteestä ei voi pulputa makeaa ja karvasta vettä, eikä hyvä puu voi tuottaa kahdenlaista hedelmää. Pahasti kaksimielistä evankeliumia hän ylläpitää!

• Utelias Södertäljestä

• tähtipöllö
        Mohikaani_27 kirjoitti:

oikeutta pilkata, mutta pilkataan kuitenkin!
        * Rea on vihaa täynnä helluntailaisia kohtaan, mistähän sitten johtunee? Eiköhän saanut arvostusta, tai opettiko jotain ohi kirjoitusten, vai eikö vaan saanut tarpeeksi huomiota, koska erosi h-seurakunnasta.
        * Voimakasluontoinen kun on, niin nyt purkaa kähyänsä aina kun vain on tilaisuus.

* Siksipä Rea onkin ristiriitainen uskossaan, kun toisaalla on sydäntä särkevän evankellinen, ja äidillinen uskossaan. Seuraavassa hetkessä on jo valmis tuomitsemaan alunperin omaa seurakuntaansa haraoppseksi ja jopa tuomitsee esm. Niilo Yli-Vainion petturiksi.
        * Miten siis voisi uskoa mitään Rean uskovaisuudesta, liekö uskossakaan, ja millä voimalla yleenä on evankeloivinaan. Samasta lähteestä ei voi pulputa makeaa ja karvasta vettä, eikä hyvä puu voi tuottaa kahdenlaista hedelmää. Pahasti kaksimielistä evankeliumia hän ylläpitää!

...en Reaa!

• jarrut
        Utelias Södertäljestä kirjoitti:

Jumalan sanan julistajat
        ovat Jumalan sanan julistajia.

Mutta mitä markku koivistoihin
        benny hinneihin ja rh browneihin
        sekä muihin kuolleisiin jumaliin
        tulee, niin kerropa, mistä päättelet,
        että he olisivat oikean Jumalan asialla?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      600
      2136
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1078
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      19
      1008
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      4
      887
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      845
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      79
      795
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      749
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      87
      727
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65