Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Se vanha suola

Ramon

Ei h****tti. Olen jo aiemmin kirjoitellut tänne, että exä pyörii mielessä. Ei järkeä! Nyt sitten tapasin maailman upeimman naisen ja miten ollakaan, se ex on mielessä taas. Uuden kanssa ollessani sentään "unohdan" exän, mutta annas kun olen yksikseni, hiipii "vertailu" mieleen ja aika tasan taitaa mennä. Molemmat ihania, mutta erilaisia!

Totta maar tällä uudellakin on ex kuvioissa, joten tässä voi vielä niinkin käydä, että suhde loppuu. OK. Mutta ongelma omassa päässäni on silti tämä ristiriita. Onko keinoja, miten tästä pääsee eteenpäin vai pitääkö ottaa ex takaisin?

Onko elämä aina näin sekavaa kaikilla exänsä jättäneillä vai olinko liian hätäinen eroamaan? Suhde kesti 5 vuotta. Olen pohtinut, että ongelma saattaa olla siinä, että tunnen syyllisyyttä vieläkin (ero vuosi sitten) siitä, että jätin hänet, vaikka tiesin sen olevan vaikea paikka hänelle (ts. ainakin vaikeampi kuin minulle).

11

1365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nti

      ..mieti niitä syitä, miksi jätit tämän exäsi. Eli voisiko jutusta tulla enää mitään, oletko kasvanut ja kypsynyt tämän vuoden aikana? Entäpä hän? Mitäs jos ottaisit exään yhteyttä ja kävisitte vaikka kahvilla juttelemassa. Kun ootte noin monta vuotta aikoinaan yhdessä olleet, niin voit varmaan aika suoraan sanoa tän hetken fiiliksistä eli siitä, että sulla ois uus nainen kiikarissa, mutta kun on vielä tunteita tätä exää kohtaan, niin haluisit fiksuna miehenä selvittää ne ensin.

      Ja tälle uudelle ole myös rehellinen (ei tietty tartte kertoa vertailusta, vaan siis siitä, että ero exän kanssa vaivaa viel vähän tai et oo ihan yli siitä tms.).

      • nti

        ..niin, voihan tosin exäsi olla jo hyvällä mallilla päässyt susta yli ja sitä ei ehkä kiinnosta enää jatko (ja sä vaan oot luullu, että sille teidän ero oli kokonaisuudessaan rankempi juttu). Mutta keskustelemalla sekin selviäisi. Mutt tosiaan, mietihän sitä, ett miks haluut exäsi takas, sillä ei oo reilua exääs kohtaan nostaa vanhoja tunteita turhan takia pintaan. Toisaalta taas sun on parempi selvittää asia kuin jättää se kalvamaan aina uusiin suhteisiin.


      • Ramon

        Syynä oli exän epäilevyys (paranoija) raha-asioissa ym. Vaikea sanoa, voisiko siitä tulla mitään. Hän on hyvinkin voinut kypsyä vuoden aikana, siitä on merkkejä. Olemme yhteydessä olleet ja tulinpa sanoneeksi, että hänestä edelleen pidän. Vaikutti ottavan tämän myönteisesti ja siitä kai itsekin sain vettä myllyyn.

        Tällä hetkellä fiilis, että erosin liian helposti, vaikka tiedän sen, että vaikeaa oli ollut koko ajan. Hyvät hetket silloin voitti, mutta sitten kamelin kaula vaan katkesi.

        Fiksuja neuvoja nti sinulla kuitenkin. Mun fiilikset kuitenkin vaihtelee ja huonoimmillaan taidan olla terapian tarpeessa. Ehkä siitä apu??

        Mutta moni varmaan haikailee exän perään, että josko se sittenkin olisi voinut toimia jne. Siihen ei varmaan ole mitään poppakonstia. Veikkaan vain, että jos kovin pitkälle innostun asiaa selvittämään, sille tielle sitten jään ja ongelmat taas ehkä uudestaan edessä. Ehkä tästä pitäisi hänen kanssa puhua, kunhan saan voimia.


      • Minä vaan
        Ramon kirjoitti:

        Syynä oli exän epäilevyys (paranoija) raha-asioissa ym. Vaikea sanoa, voisiko siitä tulla mitään. Hän on hyvinkin voinut kypsyä vuoden aikana, siitä on merkkejä. Olemme yhteydessä olleet ja tulinpa sanoneeksi, että hänestä edelleen pidän. Vaikutti ottavan tämän myönteisesti ja siitä kai itsekin sain vettä myllyyn.

        Tällä hetkellä fiilis, että erosin liian helposti, vaikka tiedän sen, että vaikeaa oli ollut koko ajan. Hyvät hetket silloin voitti, mutta sitten kamelin kaula vaan katkesi.

        Fiksuja neuvoja nti sinulla kuitenkin. Mun fiilikset kuitenkin vaihtelee ja huonoimmillaan taidan olla terapian tarpeessa. Ehkä siitä apu??

        Mutta moni varmaan haikailee exän perään, että josko se sittenkin olisi voinut toimia jne. Siihen ei varmaan ole mitään poppakonstia. Veikkaan vain, että jos kovin pitkälle innostun asiaa selvittämään, sille tielle sitten jään ja ongelmat taas ehkä uudestaan edessä. Ehkä tästä pitäisi hänen kanssa puhua, kunhan saan voimia.

        ...varmasti moni haikailee sen exän perään. Varmasti melkein aina, vaikka syytäkään ei olisi. Outo on ihmisen sydän ja mieli, on joku muistaakseni joskus sanonu. Haluaisin myös itse selvittää asioitani exän kanssa (lue; vatvoa samoja asioita mitä jo vatvottu monen monta kertaa). Mutta kuten sanoit, tiedän, että sille tielle jään uudestaan ja sama myrsky iskee huoneeseen uudestaan missä jo ehkä jonkin aikaa ollu rauhallista...


      • miettivä
        Minä vaan kirjoitti:

        ...varmasti moni haikailee sen exän perään. Varmasti melkein aina, vaikka syytäkään ei olisi. Outo on ihmisen sydän ja mieli, on joku muistaakseni joskus sanonu. Haluaisin myös itse selvittää asioitani exän kanssa (lue; vatvoa samoja asioita mitä jo vatvottu monen monta kertaa). Mutta kuten sanoit, tiedän, että sille tielle jään uudestaan ja sama myrsky iskee huoneeseen uudestaan missä jo ehkä jonkin aikaa ollu rauhallista...

        Myös mulla ex kummittelee liikaa mielessä, jopa niin paljon että oikeesti mietin onnistuisko se enää ja kehtaanko edes pyytää. Mitä jos se vaan haluaakin olla kaveri, välittää kaverina mutta mä pöllö toivon enemmän?

        Ei se samojen asioiden vatvominen aina pahasta ole, tuleepa puhuttua. Ja joskus voi viimein löytyä jotain uuttakin niistä kun tarpeeks kauan jaksaa jauhaa. Voi se myrsky nousta uudestaan, mut salama ei kuulemma iske samaan paikkaan kahdesti? Ja myrskyt puhdistaa ilmaa.

        En mä mitään silti tiedä, sekaisin mäkin oon. :/


      • Ramon
        miettivä kirjoitti:

        Myös mulla ex kummittelee liikaa mielessä, jopa niin paljon että oikeesti mietin onnistuisko se enää ja kehtaanko edes pyytää. Mitä jos se vaan haluaakin olla kaveri, välittää kaverina mutta mä pöllö toivon enemmän?

        Ei se samojen asioiden vatvominen aina pahasta ole, tuleepa puhuttua. Ja joskus voi viimein löytyä jotain uuttakin niistä kun tarpeeks kauan jaksaa jauhaa. Voi se myrsky nousta uudestaan, mut salama ei kuulemma iske samaan paikkaan kahdesti? Ja myrskyt puhdistaa ilmaa.

        En mä mitään silti tiedä, sekaisin mäkin oon. :/

        Tuota aina olen vähän ihmetellyt, että miksi jos kerran toivoisi enemmän kuin kaverina oloa ei sitä exälle uskaltaisi sanoa. Onhan kuitenkin tuttu ihminen. Luuletko että nauraisi vain? No, tuskinpa. Vois olla otettu, mikä ei tietenkään tarkoita, että suhde alkaisi uudestaan.

        Eli kertokaa tunteistanne vain, jos enemmän toivotte. Muutoin ei tietenkään välttämättä fiksua mennä sotkemaan toista liiallisilla toiveilla, jos ei aio itse jatkaa.


    • uteloitunut

      lapsia mukana asetelmassa? Nimittäin jos on, niin kehottaisin miettimään todella tarkkaan mitä teet. Lasten kannalta ei ole oikein hyvä vaihtoehto soutaa ja huovata edestakaisin, he eivät ymmärrä asioita samalla tavalla kuin me aikuiset ja joutuvat usein tahtomattaan sijaiskärsijöiksi. Mutta kaikesta huolimatta sinulle hyvää kesää!

      • Ramon

        Kiitän uteliaisuudestasi. Ei onneksi ole yhtään lasta kuvioissa. Eikä uudellakaan kumppanilla.

        Taitaa vain olla niin, että me molemmat (uusi ja minä) soudetaan ja huovataan nykyisen ja entisten välillä. Vähän sekavaa, mutta eiköhän se tästä.


    • Anonyymi

      Up söde. Down syndis. *5*

      • Anonyymi

        Ei ymmärrä mitä meinaat..
        Mutta Eiks suolat koskaan vanhene ja lopeta janottamasta?


    • Anonyymi

      Kuulostat rasittavalta tapaukselta joka lietsomalla lietsoo tuollaista draamaa ja tunteita itsestään. Ällöttävää suorastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2102
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      24
      1715
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1490
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1451
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1358
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1251
    Aihe