ja rehellinen?
Tunnustatko?
Tunnistatko aitouden kirjoittajassa?
Voiko täällä
33
1296
Vastaukset
siitä että jokainen on aito. Välillä kyllä miettii että voiko joku vaan provota tahallaan, mut lähden purkamaan sitäki aitona.
Yksi tarina parisuhteesta on harvoin täysin rehellinen, omia vikoja ja heikkouksia ilikiää harvoin tunnustaa.
Kolmas kyssäri, tunnistanko aitouden. No jos mie joka kerta lähden vastamaan siihen niinkuin aitoon kirjoitukseen niin -en välttämättä...- helposti....
Jos omaa masokistisia taipumuksia...
- ilmiselvästi :
omaavat
- Hossi
Yhtä hyvin feikki ku aitokin!
Itse ainakin pyrin oleen mahdollisimman aito sekä rehellinen, ei ole tarvetta esittää mitään. Veikkaisin et jotkut hakevat feikkaamisella vaan huomioo itseensä.
Aitouden tunnistaminen kirjoituksesta on lähes mahdoton tehtävä ellei sorru ristiriitaiseen kirjoitteluun. Sit sen huomaa jos kirjoittaja puhuu tai siis kirjoittaa itsensä pussiin, muuten sitä ei kyllä paikallista. - la.ra
Ja mä tunnustan, vaikka sillähän ei ole mitään informaatioarvoa, koska se voi olla totta yhtä hyvin kuin voi olla olemattakin.
Tunnistan räikeimmät provot ja trollit, mutta näkökulmasta riippuen sekin voi olla "aitoutta".
Minulle täällä palstalla pääasia on keskustelu, ei kirjoittajien analysointi ihmisinä. Rehellinen voi olla siitä huolimatta. Sitä aitoutta kirjoittajassa välttämättä heti tunnistaa, mutta kyllä se sieltä esiin tulee aikanaan.
Ja lopuks. Mitä pitäis tunnustaa?- sarvikuonokas
sitä mitä huvittaa..
suhtaudun siihen sen mukaisesti - temeq
ihan mitä vaan, senkus kirjoittelis lämpimikseen. Herää vain kysymys, miksei olisi oma itsensä myös suht anonyymillä palstalla. Onko pelkona, ettei tulis hymistellen hyväksytyksi ja menestyisi galluppeissa?
- Voi olla.
- Kirjoitan mitä ajattelen.
- Teennäisyyden koen joskus tunnistavani. Ihmistuntemuksen maallikkona en kykene kiistattomasti erottelemaan hyviä provoja ja aitoja mielipiteitä toisistaan.muistaakseni säkin olet jonkun mielistelijä-tittelin saanu, vaikka mä ainakin kuvittelen sun olevan aito.
Eli, jos tääl joku asia nk. aidosti risoo tai vaihtoehtoisesti tykkäät/komppaat ja sanot siitä, niin riippuen siitä mitä ja kenelle sanot, ni saat joko puskat tai nikilliset kimppuusi. Kärjistetysti sanottuna.
Jotta aina tulee joltakin turpiin, ku sanoo sen mitä ajattelee. Oli se sitte positiivista tai negatiivista. Onko sillä sitten mitää väliä, ni se on sitte eri juttu.- temeq
relaxed_eyes kirjoitti:
muistaakseni säkin olet jonkun mielistelijä-tittelin saanu, vaikka mä ainakin kuvittelen sun olevan aito.
Eli, jos tääl joku asia nk. aidosti risoo tai vaihtoehtoisesti tykkäät/komppaat ja sanot siitä, niin riippuen siitä mitä ja kenelle sanot, ni saat joko puskat tai nikilliset kimppuusi. Kärjistetysti sanottuna.
Jotta aina tulee joltakin turpiin, ku sanoo sen mitä ajattelee. Oli se sitte positiivista tai negatiivista. Onko sillä sitten mitää väliä, ni se on sitte eri juttu.No ehkä se vähän yllättää, luen aika hompsien nuo gallupit. Onko se nyt sitten kauhea yllätys ihmisille, ettei aina voi olla eri mieltä kaikesta kaikkien kanssa.
"Jotta aina tulee joltakin turpiin, ku sanoo sen mitä ajattelee. Onko sillä sitten mitää väliä, ni se on sitte eri juttu."
Siinähän se ydin on. Ei pidä antaa ympäristövaikutusten muokata itteensä liikaa. Toinen tapa on pitää turpansa kiinni. :) temeq kirjoitti:
No ehkä se vähän yllättää, luen aika hompsien nuo gallupit. Onko se nyt sitten kauhea yllätys ihmisille, ettei aina voi olla eri mieltä kaikesta kaikkien kanssa.
"Jotta aina tulee joltakin turpiin, ku sanoo sen mitä ajattelee. Onko sillä sitten mitää väliä, ni se on sitte eri juttu."
Siinähän se ydin on. Ei pidä antaa ympäristövaikutusten muokata itteensä liikaa. Toinen tapa on pitää turpansa kiinni. :)Täällä ei oo hyväksyttyä olla samaa mieltä :D
Aattele jos täällä keskusteltais matematiikasta. 1 1=2 .... joo niin se menee... heiti sais haukut mielistelystä.
Mikähän oletus ihmisillä on että kukaan ei oo kenenkää kaa samaa mieltä ilman että se olis jonki sortin tavoitteellista perseen nuolentaa.temeq kirjoitti:
No ehkä se vähän yllättää, luen aika hompsien nuo gallupit. Onko se nyt sitten kauhea yllätys ihmisille, ettei aina voi olla eri mieltä kaikesta kaikkien kanssa.
Siinähän se ydin on. Ei pidä antaa ympäristövaikutusten muokata itteensä liikaa. Toinen tapa on pitää turpansa kiinni. :)Mut, kai joidenkin mielestä keskustelun pointti on se, että erimielisyys ilmoitetaan, mutta samanmielisyyttä ei missään tapauksessa saa sanoa ääneen.
Mä joskus käytin yhden tyypin kanssa täällä keskustellessani sellasta tapaa, että ilmoitin jo otsikossa 'lähtökohtaisen erimielisyyteni', mutta kommentissa sitten olin asioista samaa mieltä, ni se ei nii ottanu kenenkään silmään. Pitäs vissiin ottaa se tapa uudestaan käyttöön. Mut, sehän on sitte taas kaikkien muiden huijaamista. Eli, käsitetäänkö se sitten ap-kysymysten mukaisena epäaitoutena?
Nojoo. Sanaleikkiä. Pitäs varmaan vaan opetella pitään se turpa kiinni.
- bebs
niin kuin oikeassakin elämässä.
En tiedä tunnistanko, toisinaan olen tainnu tehdä virhearviointeja niin täällä kuin reaalissakin, mutta täällä sillä ei paljon merkitystä ole. - koska :
ainoastaan yrmio on täällä oma itsensä
- sarvikuonokas
Tämä oli provo?
- Aurinko79-
mutta pystyyhän täällä olla epäaitokin, miten kukin haluaa itsensä esittää. Oletan suurimman osan täällä kirjoittelevista olevan aitoja, tavallisia ihmisiä iloineen ja suruineen. Jos joku ei ole aito, niin eihän sekään multa pois ole.
Mulla ei riitä aivokapasiteetti ylläpitämään jatkuvaa epärehellisyyttä eikä riittäis kiinnostuskaan. Tämän yhdenkin elämän kanssa on tekemistä, saati sitten jos alkaisi kehittämään itselleen jotain omituisia nettipersoonia. Mua on toki syytetty epäaidoksi, varsinkin positiivisuuteni takia mutta mä oon tulkinnut nuo siten että jotkut ihmiset ei vaan pysty omassa paskassa rypiessään uskomaan että joku voi aidosti olla positiivinen. Itsepä tiedän parhaiten totuuden :)
Luulen tunnistavani joissain kirjoittajissa tietynlaista epäaitoutta, mutta eihän sitä voi tietää ovatko he aitoja vai ei vai onko se vain omassa mielessäni syntynyt mielikuva. Jokaisella on oma totuutensa ja jokainen katsoo asioita omasta vinkkelistään, joten totuuksiakin voi olla samalle asialle monta. - on alastomimmillaan
silloin kun hän turisee niitä näitä.
- la.ra
komppaan.
- alastomimmillaan :
kun hän nai sukat jalassa
- Papeete1
Muttei kauheasti kannattais, tää on julma paikka. Mutta toisaalta, sellainenhan jokainen paikka tuppaa oleen missä on enemmänki ihmisiä.
Olen niin lähellä kuin vaan voin olla. Pyrin lajitteleen porukan aitoihin ja provoihin/feikkeihin, ja käsittelen heidän juttujaan asiaan kuuluvalla arvostuksella. Tietysti aina pitäisi olla suojaimet päällä mutten esim La.ran kohdalla pidä (hää on aito :).
Kyllähän mua huijatakkin pystyy mutta toivottavasti pysyy vähäisissä määrissä.. en tiedä mitä inhoan/vihaan enemmän: huijattavana oloa, että joku ylipäätänsä pääsee huijaan (meitsi tyhmä) vai limanuljaskamaista huijaria.- la.ra
Ei vaan, ihan tosissaan: musta ei pidä olla suojaimet päällä koko ajan. Mutta toisaalta mä saan aina turpiini, joten en ole ehkä paras ekspertti neuvomaan ketään asiassa...
Mä sekoisin varmaan totaalisesti, jos en kestäisi huijattavana oloa. :D - Papeete1
la.ra kirjoitti:
Ei vaan, ihan tosissaan: musta ei pidä olla suojaimet päällä koko ajan. Mutta toisaalta mä saan aina turpiini, joten en ole ehkä paras ekspertti neuvomaan ketään asiassa...
Mä sekoisin varmaan totaalisesti, jos en kestäisi huijattavana oloa. :DMä olen aina tavallaan varuillani, niin täällä kuin irlissäkin. Luonnevika nääs :)
Kyllä mä silti provoihin vastaan yms mutta on kuitenkin kiva, että edes aavistelee ettei homma/tyyppi ole ihan aito. Sitä ei sitten ota ihan niin vakavasti :)
Kyllä mäkin siihen tottunut olen mutta vituttaa se silti siihen malliin, että on parempi karsia enimmät pois.
- ex-Wastaaja
"Voiko täällä
olla aito 18.1.2008 klo 12.50
ja rehellinen?
Tunnustatko?
Tunnistatko aitouden kirjoittajassa?"
Vastaukset käänteisessä järjestyksessä:
Tunnistan ja en. Aika usein tunnistan. Joskus, en aina. Voi olla rehellinen ja aito. Aitoina ja rehellisinä en pidä useita niistä, jotka itseään sellaisiksi väittää. Jotkut teidän ( en mainitse nimimerkkejä) "aitousikoneistanne" vetää rassaavan noloa roolia...
Aitous on sitä, että ihmistä kiinnostaa ensisijaisesti aina ensin joku muu, kuin "itseytensä". Aidot osaa jutella asioista. Ne ei hae ensisijaisesti huomiota. Mun mielipide.:)- palstalle
suoltamasi jälkeen lasket vielä itsesi ei-palstalaiseksi ('teidän')? LOL!!!!
"Jotkut teidän ( en mainitse nimimerkkejä) "aitousikoneistanne" vetää rassaavan noloa roolia..." - ex-Wastaaja
palstalle kirjoitti:
suoltamasi jälkeen lasket vielä itsesi ei-palstalaiseksi ('teidän')? LOL!!!!
"Jotkut teidän ( en mainitse nimimerkkejä) "aitousikoneistanne" vetää rassaavan noloa roolia..."Mä en ehkä vain arvosta samoja asioita, kuin jotkut toiset.
Älä ota turhaa stressiä. Monenlaista kommenttia keskustelupalstalla ja eikös hyvä niin?:) - Wastaajan
ex-Wastaaja kirjoitti:
Mä en ehkä vain arvosta samoja asioita, kuin jotkut toiset.
Älä ota turhaa stressiä. Monenlaista kommenttia keskustelupalstalla ja eikös hyvä niin?:)tekopirteä dissaus: Älä ota turhaa stressiä. Monenlaista kommenttia keskustelupalstalla ja eikös hyvä niin?:)
Mihinkäs noi sun hyvät neuvot unohtuu, kun sä itse vedät herneet nenään jo pienemmistäkin, itseesi kohdistuvista piikeistä?
Kato nyt ittees tossa ylempänäkin ^^^ Hyökit papun kimppuun vaikka se jättää sut huomiotta. Ja miksi? Siksi, että papu on joskus ollut eri mieltä sun kanssas! Voi voi. Kato älä ota turhaa stressiä. Monenlaista kommenttia keskustelupalstalla ja eikös hyvä niin?:)
Just ton kaksinaamaisuuden vuoksi sä saat puskia kimppuusi. Etkö sä tosiaan tajuu? - ex-Wastaaja
Wastaajan kirjoitti:
tekopirteä dissaus: Älä ota turhaa stressiä. Monenlaista kommenttia keskustelupalstalla ja eikös hyvä niin?:)
Mihinkäs noi sun hyvät neuvot unohtuu, kun sä itse vedät herneet nenään jo pienemmistäkin, itseesi kohdistuvista piikeistä?
Kato nyt ittees tossa ylempänäkin ^^^ Hyökit papun kimppuun vaikka se jättää sut huomiotta. Ja miksi? Siksi, että papu on joskus ollut eri mieltä sun kanssas! Voi voi. Kato älä ota turhaa stressiä. Monenlaista kommenttia keskustelupalstalla ja eikös hyvä niin?:)
Just ton kaksinaamaisuuden vuoksi sä saat puskia kimppuusi. Etkö sä tosiaan tajuu?sä oikein puhut?
"Kato nyt ittees tossa ylempänäkin ^^^ Hyökit papun kimppuun vaikka se jättää sut huomiotta."
Mä en ole tänään jutellut sen ihmisen kanssa tai yrittänyt jutella yhtään mistään... Laitas hei linkkiä tosta puhumastasi ja äkkiä! Muuten turpa kiinni.
Sitäpaitsi mä lähinnä välttelen sille ihmiselle puhumista nykyisin...Ollut todella joskus niin törkeä puheissaan mulle.
Älä yritä mustamaalata muita. Keskity ihan vaan itseesi ja omiin tekemisiisi keskustelupalstalla. Ahdistelet mua. - ex-Wastaaja
Wastaajan kirjoitti:
tekopirteä dissaus: Älä ota turhaa stressiä. Monenlaista kommenttia keskustelupalstalla ja eikös hyvä niin?:)
Just ton kaksinaamaisuuden vuoksi sä saat puskia kimppuusi. Etkö sä tosiaan tajuu?Uittakaa kaikki jo kieroutuneet ja lapselliset päänne vaikka paskasaavissa, joilla on tarve mustamaalata ihmisiä keskustelupalstalla ja yrittää "raiskata" viattomia keskustelijoita tunkemalla näitä lapsellisiin itsenne nostattamisoperaatioihinne ( vai mikä ihme muu syy tollasessa lapsellisessa toiminnassa nyt voiskaan olla takana??!).
Yritä ymmärtää, että toi sun muhun kohdistunut keskusteluun liittymätön kommentointisi EI ehkä ole ihan normaalia. Mä en tiedä, kuka sä olet (koska vaikka sulla olis(?) nimimerkkikin, sulla ei ilmeisesti ole pokkaa sitä käyttää tai ja/et itseäsi tiettäväksi muutenkaan tee), joten pikkusen paha tässä yrittää selvitellä suivaantumisesi syytä.
Sitä linkkiä tietysti voit laittaa, niin ehkä tämäkin selviäisi.:)
Nimimerkkiä Papeete vastaan mulla ei erityisesti ole mitään, joskaan erityisen innostunut en hänen kanssaan keskustelemisesta ole, koska kerta toisensa jälkeen olen huomannut, ettei hän ilmeisesti oikein halua ottaa mua positiiviselta kantilta. Siksi toisekseen olen varmaan keskusteluissa vähän erilaisista asioista kiinnostunut kuin hän.
- NevilleR
No aivan varmasti voi.
Mä en tunnusta ikinä.
Tottakai.
Uskoitko?
/Nev - firerose
kun on vaan sellanen,kun on. Roolit on raskaita.
Mä ainakin olen mitä olen.
tunnistanko aitouden? Hmm.. toisinaan. - cat.mint
voi olla aito. Kai se on täällä helpompaakin kuin oikeassa elämässä. Ketä varten pitäisi teeskennellä?
En tiedä tunnistanko aina aitoutta. Muutama on sellainen jota epäilen epäaidoksi. Jotkut ovat tosiaan ihan räikeitä provoja. - jotkut vaan
näyttää kuvittelevan että muidenkin täytyy teeskennellä tyytyväisyyttä elämäänsä koska eivät itse kykene aitoon tyytyväisyyteen. Yksi tapa selittää itselleen ja muille omaa selkärangattomuuttaan ja kykenemättömyyttään aitoon ja onnelliseen elämään.
- aito?
Minulla ainakin meilipiteet voivat vaihdella suurestikin, koska katson että lopullista totuutta ei mistään ole kukaan keksinytkään.
Vai tarkoittaako aitous sitä, että ei kirjoita mitään oman ajatusmaailmansa vastaista, mitä se milloinkin sitten onkaan?
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2502239- 1921684
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä471329Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501035- 41836
- 14820
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31790Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver23768Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25766Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647