Ristin Voitto kirjoittaa nro 3. seuraavasti:
"Opetuksella keskeinen merkitys. PH:lla täyttyminen
näyttää olevan yhteydessä seurakunnan antamaan opetukseen.
-mitä enemmän asiasta puhutaan, sitä todennäköisemmin ihmiset puhuvat Hengellä, toteaa Hyvinkäällä toimiva pastori Jani Rossi."
"Tutkimuksen mukaan (Rv tehnyt) vajaat puolet vastaajista kertoi Hengen täyteydestä opetetun kuukausittain tai useammin."
Kysymys kuuluu. Täytyykö opetella, että täyttyy Pyhällä Hengellä? Eikö se olekaan automaatio rukouksen yhteydessä. Ihan antavat seurakunnan puolesta Pyhä Henki koulutusta, outoa...
Jatkoa
" Myös se, jos aiemmin ei ole täyttynyt oman esirukouksen seurauksena, lisää tilanteeseen liittyvää haastavuuden tunnetta."
Tästä saa käsityksen, että helluntaiseurakuntalaiset haluavat ehdointahdoin täyttyä Hengellä muuten heihin iskee stressi.
"Stressaantunut ihminen on lukossa, joka tarvitsee ymmärtävän rukoilijan joka aukaisee lukon jotta Pyhä Henki saisi täyttää tämän lukossa olevan ihmisen."
Mitä tämä tämmöinen on, että laitetaan etusijalle PH. eikä Jumala ja usko?
Pyhä Henki on konkretiaa
16
311
Vastaukset
- on Jumala,
eli vastaus tuohon kysymykseesi on tuo.
Jeesus on meille annettu Pelastajan nimi, sillä Hän on meidän pelastajamme ja Pyhä Henki muistuttaa ja todistaa Jeesuksesta, eli pelastuksesta ja näin on Jumala omalla päätöksellään päättänyt.
Tuo, että pitkääkö opettaa Hengellä täyttymistä onkin sitten eri asia. Minun mielestäni siitä on hyvä opettaa, koska näin asia tulee tutuksi ja ihminen alkaa pyytämään Hengellä täyttymistä. Itse en kylläkään sitä aikanaan älynnyt edes pyytää ja silti sain täyttyä Pyhällä Hengellä, eli Jumalalle ei mikään ole mahdotonta.- PakanainHuutot
täyttyä Pyhällä Hengellä. Eikö ihminen muuten koe olevansa hyvä uskovainen?
Tekeekö seurakunta tästä kynnys kysymyksen? - mutta ei sellainen,
PakanainHuutot kirjoitti:
täyttyä Pyhällä Hengellä. Eikö ihminen muuten koe olevansa hyvä uskovainen?
Tekeekö seurakunta tästä kynnys kysymyksen?että sillä saa ketään painostaa. Jos ei ole Jumalan Henkeä ei ole Jumalan oma, eli Jumala antaa Henkensä omiinsa ja se tapahtuu Jumalan päätäntävallalla ja ajala.
- PakanainHuuto
mutta ei sellainen, kirjoitti:
että sillä saa ketään painostaa. Jos ei ole Jumalan Henkeä ei ole Jumalan oma, eli Jumala antaa Henkensä omiinsa ja se tapahtuu Jumalan päätäntävallalla ja ajala.
täyttyminen?
"Jos ei ole Jumalan Henkeä ei ole Jumalan oma,..."
Eli vain jos on täyttynyt Hengellä on Jumalan oma? - Raamattu
PakanainHuuto kirjoitti:
täyttyminen?
"Jos ei ole Jumalan Henkeä ei ole Jumalan oma,..."
Eli vain jos on täyttynyt Hengellä on Jumalan oma?kertoo, eli on synnyttävä uudeksi vedestä ja Hengestä, eli Jumalan Sanasta, jonka Pyhä Henki todistaa.
Mahdotonta on uskoa ilman Pyhää Henkeä. Tietenkin voi uskoa, mutta lihanusko ei pelasta. Uskon on lähdettävä Jumalasta ja sen on tultava meille elämäksi.
Elämä Jumalassa on Jumalan Tahdon kuulaista kunnioittamista. - PakanainHuuto
Raamattu kirjoitti:
kertoo, eli on synnyttävä uudeksi vedestä ja Hengestä, eli Jumalan Sanasta, jonka Pyhä Henki todistaa.
Mahdotonta on uskoa ilman Pyhää Henkeä. Tietenkin voi uskoa, mutta lihanusko ei pelasta. Uskon on lähdettävä Jumalasta ja sen on tultava meille elämäksi.
Elämä Jumalassa on Jumalan Tahdon kuulaista kunnioittamista."Mahdotonta on uskoa ilman Pyhää Henkeä."
Kyllä mahdoton on uskoa ilman Pyhää Henkeä, mutta tarvitseeko usko aina Pyhän Hengen täyttymyksen?
Eihän luterilaisetkaan halaja esim. kielillä puhumista joka käsittääkseni liittyy siihen, kun täyttyy Pyhällä Hengellä. - syntymisestä
PakanainHuuto kirjoitti:
"Mahdotonta on uskoa ilman Pyhää Henkeä."
Kyllä mahdoton on uskoa ilman Pyhää Henkeä, mutta tarvitseeko usko aina Pyhän Hengen täyttymyksen?
Eihän luterilaisetkaan halaja esim. kielillä puhumista joka käsittääkseni liittyy siihen, kun täyttyy Pyhällä Hengellä.kerrotaan Johannes kolmosessa ja sen mukaan ihminen ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa jollei synny uudesti ja uudesti ei voi syntyä ilman Pyhän Hengen osallisuutta, eli tarvitaan Pyhällä Hengellä täyttyminen.
Pyhä Henki tulee astiaan, eli ihmiseen asumaan ja se on tae sille, että kykenee uskomeen Hengen mukaan ja Hengen opetuksia, eli ei jää lihan opetusten mukaan eläväksi ja Pyhä Henki on VOIMA uskoa ja elää Jumalan Tahdossa.
Luterilaisissakin on heitä, jotka ovat Raamatun opetuksista nähneet, että ihmisen tulee saada Pyhä Henki ja ovat sitä pyytäneet ja saaneet, sillä Raamattu kertoo, että Jumala antaa Pyhän Hengen mielellään heille, jotka sitä anovat. - PakanainHuuto
syntymisestä kirjoitti:
kerrotaan Johannes kolmosessa ja sen mukaan ihminen ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa jollei synny uudesti ja uudesti ei voi syntyä ilman Pyhän Hengen osallisuutta, eli tarvitaan Pyhällä Hengellä täyttyminen.
Pyhä Henki tulee astiaan, eli ihmiseen asumaan ja se on tae sille, että kykenee uskomeen Hengen mukaan ja Hengen opetuksia, eli ei jää lihan opetusten mukaan eläväksi ja Pyhä Henki on VOIMA uskoa ja elää Jumalan Tahdossa.
Luterilaisissakin on heitä, jotka ovat Raamatun opetuksista nähneet, että ihmisen tulee saada Pyhä Henki ja ovat sitä pyytäneet ja saaneet, sillä Raamattu kertoo, että Jumala antaa Pyhän Hengen mielellään heille, jotka sitä anovat.puhua kielillä tai saa jonkin muun armolahjan, yksin usko ei tod.näk.riitä vaan olisi sitten vasta oikein oikein uudestisyntynyt, kun Pyhä Hengen täyttäessä ihmisen saa jonkun 'ylimääräisen' armolahjan?.
* Olekos sinä helluntailainen , ja ylipäätään uskossa Jeesukseen, oikeasti uudestisyntynyt?
* Jos olet, niin jatketaan juttua, ellei, niin ei ole mitään mieltä seurakunnan, eli Kristuksen ruumiiseen osallisuutta omistamattoman kanssa puhua asioista, jotka ovat hengellisiä!- PakanainHuuto
ja uteliaisuus heräsi. Ei sinun tarvitse keskustella minun kanssani.
Terveet (uskovat) eivät tarvitse parantajaa vaan sairaat (epäuskoiset) tämä lähetyskäsky löytyy raamatusta, tiedoksi sinulle.
Sinä ylenkatsot epäuskoisia, muta Jeesus ei katsonut
Tämä asia on myös raamatussa, tiedoksi sinulle, olet vaipunut hengelliseen itseihailuun, Jeesus ei siihen sortunut. PakanainHuuto kirjoitti:
ja uteliaisuus heräsi. Ei sinun tarvitse keskustella minun kanssani.
Terveet (uskovat) eivät tarvitse parantajaa vaan sairaat (epäuskoiset) tämä lähetyskäsky löytyy raamatusta, tiedoksi sinulle.
Sinä ylenkatsot epäuskoisia, muta Jeesus ei katsonut
Tämä asia on myös raamatussa, tiedoksi sinulle, olet vaipunut hengelliseen itseihailuun, Jeesus ei siihen sortunut.* En missään nimessä halveksi sinua, ei sinne päinkään.
* Ehkä et nyt ymmärtänyt miten tämä on?
* Mitä hyötyä on keskustella hengellisestä asiasta, jos ei ole sisällä hengellisessä elämässä, ja Raamattu sanoo ihan selvään, että lihallinen ei voi ottaa vastaan hengellistä, eikä myöskään ymmärtää hengellistä, koska hengellinen tulee ymmärtää hengellisesti. Eikä se ole sitä, että et olis ihan viisas, olet varmasti viisaampi kuin esm. minä koskaan?
* Kyse on vaan asiasta, jota ei voi käsittää muuten kuin olla itse sisällä Kristuksessa sisäisen tuntemisen kautta.
* Sinun tulee ensin otta vastaan pelastus Jeesuksessa, eikä yrittää latvasta puuhun, ymmärrät mitä tarkoitan. Siunausta sinulle.Mohikaani_27 kirjoitti:
* En missään nimessä halveksi sinua, ei sinne päinkään.
* Mitä hyötyä on keskustella hengellisestä asiasta, jos ei ole sisällä hengellisessä elämässä, ja Raamattu sanoo ihan selvään, että lihallinen ei voi ottaa vastaan hengellistä, eikä myöskään ymmärtää hengellistä, koska hengellinen tulee ymmärtää hengellisesti. Eikä se ole sitä, että et olis ihan viisas, olet varmasti viisaampi kuin esm. minä koskaan?
* Kyse on vaan asiasta, jota ei voi käsittää muuten kuin olla itse sisällä Kristuksessa sisäisen tuntemisen kautta.
* Sinun tulee ensin otta vastaan pelastus Jeesuksessa, eikä yrittää latvasta puuhun, ymmärrät mitä tarkoitan. Siunausta sinulle.* ""
* Ei se aivan nyt tuota tarkoita, niikuin tuossa annat ymmärtää!
* Paremminkin Jeesus tarkoittaa itsessään vanhurskaita, jotka pitävät itseään niin puhtaina, etteivät tarvits auttajaa.
* Olenhan minäkin ollut "sairas"= synneissäni, ja tarvitsin, ja tavitsen Jeesuksen apua joka hetki, olen syntinen siinä kuin sinäkin, mutta Jumalan armosta olen armahdettu syntinen.
* Sinäkin voit siirtyä armahdettujen puolelle jos vain haluat. Ei se auta sinua, että haamuat tietoa, mutta et kuitenkaan nöyrry tunnustamaan Jeesta,että Hän on Herra ja Jumalan Poika, ja että ilaman että et tottele Hänen "lähetys käskyään" ja ota vastaan Jeesusta sydämeesi. Siunausta sinulle!- PakanainHuuto
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sinun tulee ensin otta vastaan pelastus Jeesuksessa, eikä yrittää latvasta puuhun, ymmärrät mitä tarkoitan. Siunausta sinulle." Kyse on vaan asiasta, jota ei voi käsittää muuten kuin olla itse sisällä Kristuksessa sisäisen tuntemisen kautta. "
Noin se on, asioita ei voi mitenkään ymmärtää koska ei oivalla Sanaa. - PakanainHuuto
Mohikaani_27 kirjoitti:
* ""
* Ei se aivan nyt tuota tarkoita, niikuin tuossa annat ymmärtää!
* Paremminkin Jeesus tarkoittaa itsessään vanhurskaita, jotka pitävät itseään niin puhtaina, etteivät tarvits auttajaa.
* Olenhan minäkin ollut "sairas"= synneissäni, ja tarvitsin, ja tavitsen Jeesuksen apua joka hetki, olen syntinen siinä kuin sinäkin, mutta Jumalan armosta olen armahdettu syntinen.
* Sinäkin voit siirtyä armahdettujen puolelle jos vain haluat. Ei se auta sinua, että haamuat tietoa, mutta et kuitenkaan nöyrry tunnustamaan Jeesta,että Hän on Herra ja Jumalan Poika, ja että ilaman että et tottele Hänen "lähetys käskyään" ja ota vastaan Jeesusta sydämeesi. Siunausta sinulle!asioita.
"Ei se auta sinua, että haamuat tietoa, ..."
Mutta kun on kiinnostusta ja välillä menee päin närettä. Tietoa haluan, myös muita uskoista ja ihmismielen virityksistä. PakanainHuuto kirjoitti:
asioita.
"Ei se auta sinua, että haamuat tietoa, ..."
Mutta kun on kiinnostusta ja välillä menee päin närettä. Tietoa haluan, myös muita uskoista ja ihmismielen virityksistä.voi antaa syntejä anteeksi, siitä on kysymys.
* Mikään uskonto ei sinua synnittömäksi tee, eikä voi pelastaa, ei h-srk:ta ei kirkko, ei baptisti, ei jehovat, ei mormooni, ei pakanauskonnot, ei juutalaisuus, ei kukaan muu, kuin Jeesus Kristus voi sinnulle rauhaa antaa.
* Vaikka haamuat kaikenmaailman tiedon uskonnoista , että saa siitä mitään, usko Jeesukseen, Hän on Persoona, Ihminen, vain ihminen voi ihmistä auttaa, ja Jeesus on siihen tehtävään ainut maailmankaikkeudessa.Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sinun tulee ensin otta vastaan pelastus Jeesuksessa, eikä yrittää latvasta puuhun, ymmärrät mitä tarkoitan. Siunausta sinulle.sortunut syntiin kun varasti aasin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6002136- 1081078
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,191008Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki4887Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101845- 79795
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50749Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?87727- 63715
- 65563