on kuitenkin lämmintä!
Olin tuolla ulkona rankametäs, ja kaatelin motin verran leppiä ja haapoja. Kuskasin ne traktorilla tuonne liiterin kupeelle oottamaan kevätaurinkoa.
Räntää sateli koko ajan ja tuuli vihmoi ja piiskasi sitä märkää vasten naamataulua. Rukkasetkin kastu aivan läpimäräks, että sai vääntää enimmät kosteudet pois.
Järvikään ei oo vielä jäätyny kun kävin pesemässä nuo saappaat laiturilla. Veden lämpömittari näytti kyllä tasan nollaa.
Aattelin, että vaikka siinä märkänä räntäsateesta olenkin, niin kyllä tuolla vedessä ois vielä kurjempaa. On sinne tänätalvenakin jäihin jo moni tippunu ja jääny henkikin.
Tulin tupaan ja laitoin takkaan tulen ja vaihdoin kuivaa ja lämmintä ylle, niin johan tuli mukava olo :)
Ei oo kallis huvi tämmöinen juttu, mut joskus ei hyvästä olosta tarviikaan maksaa.
Rupesin tätä läppäriä naputtelemaan, ku löyty saman ikäsille oikein palstakin.
kurja keli
10
575
Vastaukset
Sullapas olikin kivaa puuhaa.
suorastaan täällä Suomenlahdellakin. Saa nähdä, onnistuuko tämän viestin lähettäminenkään, kun sähköt pätkii taas normaalisti. Kävin kuvaamassa tyrskyjä. Piti oikein voimaa käyttää, että sai oven auki ja pääsi ulos. Mutta täällä sisällä on kovin kotoisaa. Kynttilät palaa jo valmiiksi, koska kohta taas ollaan ilman sähköä. Tällainen tammikuu ja talvi tällä kertaa....
- sohviliini
...sitä oikein aistii nuo luonnonvoimat, siellä ei oikein mikään ole sillälailla vaan ihan pikkasen, vaan kaikessa on sellaista suuruutta. Olen istunut meren rannalla rantakalliolla ja katsellut sitä pauhua. Tekee nöyräksi. Sinusta on mukava kuva, tulee kesä mieleen. Onnenpoika, kun saat asua tuollaisessa paikassa!
- pitää miehen
kunnossa.
Muistan ajat kun olin itse metsurina monet vuodet, silloin oli tammikuussa hirveät pakkaset.
Oli helpohkoa 30 asteen pakkasessa tehdä metrisiä halkoja, helppoa sen suhteen kun ne pakkasella halkesivat paremmin kuin sulanpuun aikaan. No lunta oli silloin jopa metri, se oli haittava tekijä, piti ihan lapiolla puunjuuret lapioida että pääsi moottorisehan kanssa puun juureen. - sohviliini
..hyvä olo tuota lukiessa. Monesti ne ihanat asiat, hyvän olon lähteet, ovat aika yksinkertaisia ihmisen elämässä. Kaikkea hyvää sinne mökin lämpöön!
- ihan oikeesti
kateellinen, kun sinulla on tuo takka.:))
Ihana se takan lämpö..., mutta sitähän sinä
nyt tarviitkin, kun kylmästä tulet.:) - vasta nautiskelija.
osaat arvostaa aitoja asioita. Säilyy suhde aitoon elämään. Sekun mielestäni ei saa olla helppouden hakemista. Hyvä sinä!
hyvin kun on oma lämmin koti; tulisijakin on jo extraa.
- Etolasta löytyy
Myy jokasään taminetta. Olen raivannut monia perättäisiä päiviä vesi-ja räntäsateessa.
Enemmän niissä sadepuvuissa hikoaa. Märkinä kuitenkin kestävät paremmin.
Olet tiukka mies sentään kun lauantapäivänä lähit rankametsään.
Nyt vedin sadepuvun, muovirukkaset käteen. Tein useita reissuja fillarilla asioillani.
Ei siellä paljoo porukkaa näkynyt tai koiran kävellyttäjiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 59778
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel111763- 43636
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla212565- 40516
- 76513
- 51508
- 22496
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k82473Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai37470