eli mitä bändejä Rockabillyt kuuntelee? Elvistä?
Mistä tuo "billy" sana on tullu?
Voiko Rockabillyt kuunnella muutakin kuin rokkia?
joo, en oo sitte ite mikään Rockabilly, kiinnostaa vaan. :D
Mitä bändejä?
12
2300
Vastaukset
"Voiko Rockabillyt kuunnella muutakin kuin rokkia?"
Enpä tiedä, mutta metallia ainakin. Itselläni on paremminkin tuo Psycho-puoli ollut. Ja varsinainen suosikkibändini on kuitenkin Viikate. Eli monenlaista. Allekirjoittaneella oikeastaan kaikki vähän rautalankaan liittyvä on kolahtanut.- ojd
Ainakin näin dj:nä voin sanoa että rock n rollia ihmiset pyytää. Stray cats, elvis ja dr. feelgood. yms. on sellasia joita voi sillon tällön soittaa "tavis" baareissa. Hurriganes on tietty myös kovaa kamaa.:D
minä ainakin kuuntelen laidasta laitaan musiikkia, pakko kyllä myöntää et aika usein ELVIS löytyy soittimesta.. mut muuten olen lähinnä ulkonäöltäni "Rock"..
- Ed Ward
...50-luvun rock'n'rolliin pohjautuvaa materiaalia, ns. juurimusiikkia: rockabillyä; kantria; doowoppia; rhythm'n'bluesia; surffia; rautalankaa...
Olen teddyboy, vaikka onhan tässä kuultu vaikka mitä nimityksiä: rokabilly; roku; fiftari jne.
Rockabilly sana lienee syntynyt aikanaan usassa käytettynä hieman halventavana nimityksenä etelän valkoista väestönosaa (hillbillys) kohtaan, joka diggaili rock'n'rollia, mitä yleisesti pidettiin varsin mustana musiikkina.- okeaho rab soldier hero
niin on se myöskin halventava nimitys = juntti, kait sitä on alunperin käytetty mm. appalakkien vuoristolaisista, nykyään oudoista hiippareista jota meillä junteiksi haukutaan.
- Mad Lad
Pitääkö paikkansa et on billyjä jotka ei kuuntele kuin pelkästään valkoisia artisteja? Rasistisuus on liittynyt ainakin osaan Rokkabilleistä? Eli kelpaako esim. Artistit/rokkarit: Chuck Berry, Fats Domino, Little Richard, Larry Williams, Coasters, Drifters, Platters, Clovers, Sam Cooke...etc..?
- Ed Ward
Mad Lad kirjoitti:
Pitääkö paikkansa et on billyjä jotka ei kuuntele kuin pelkästään valkoisia artisteja? Rasistisuus on liittynyt ainakin osaan Rokkabilleistä? Eli kelpaako esim. Artistit/rokkarit: Chuck Berry, Fats Domino, Little Richard, Larry Williams, Coasters, Drifters, Platters, Clovers, Sam Cooke...etc..?
...kelpaa. Jokainen on yksilö ja ihmisissä ja vesissä on eroja.
- Johnny B. Rock
Ed Ward kirjoitti:
...kelpaa. Jokainen on yksilö ja ihmisissä ja vesissä on eroja.
On mielestäni ylivoimaisesti stadilainen The Barnshakers. Helvetin hyvä kitaristi yhtyeessä on Jussi Huhtakangas. Hallitsee myös steelkitaran aivan suvereenisti. Kuunnelkaa, löytyy tubestakin.
- lake tahoe
Johnny B. Rock kirjoitti:
On mielestäni ylivoimaisesti stadilainen The Barnshakers. Helvetin hyvä kitaristi yhtyeessä on Jussi Huhtakangas. Hallitsee myös steelkitaran aivan suvereenisti. Kuunnelkaa, löytyy tubestakin.
Se on aika mitäänsanomaton bändi, ei oikein kunnon rokkia.
- rockkk
Johnny B. Rock kirjoitti:
On mielestäni ylivoimaisesti stadilainen The Barnshakers. Helvetin hyvä kitaristi yhtyeessä on Jussi Huhtakangas. Hallitsee myös steelkitaran aivan suvereenisti. Kuunnelkaa, löytyy tubestakin.
Cosh Boys!
- okwaho rab soldier hero
herra Hasil Adkins sitten myös kaikenlainen wanha juureva musakki
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten302772Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514