Mitä bändejä?

-----------

eli mitä bändejä Rockabillyt kuuntelee? Elvistä?
Mistä tuo "billy" sana on tullu?
Voiko Rockabillyt kuunnella muutakin kuin rokkia?

joo, en oo sitte ite mikään Rockabilly, kiinnostaa vaan. :D

12

2300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Voiko Rockabillyt kuunnella muutakin kuin rokkia?"

      Enpä tiedä, mutta metallia ainakin. Itselläni on paremminkin tuo Psycho-puoli ollut. Ja varsinainen suosikkibändini on kuitenkin Viikate. Eli monenlaista. Allekirjoittaneella oikeastaan kaikki vähän rautalankaan liittyvä on kolahtanut.

      • ojd

        Ainakin näin dj:nä voin sanoa että rock n rollia ihmiset pyytää. Stray cats, elvis ja dr. feelgood. yms. on sellasia joita voi sillon tällön soittaa "tavis" baareissa. Hurriganes on tietty myös kovaa kamaa.:D


    • minä ainakin kuuntelen laidasta laitaan musiikkia, pakko kyllä myöntää et aika usein ELVIS löytyy soittimesta.. mut muuten olen lähinnä ulkonäöltäni "Rock"..

    • Ed Ward

      ...50-luvun rock'n'rolliin pohjautuvaa materiaalia, ns. juurimusiikkia: rockabillyä; kantria; doowoppia; rhythm'n'bluesia; surffia; rautalankaa...

      Olen teddyboy, vaikka onhan tässä kuultu vaikka mitä nimityksiä: rokabilly; roku; fiftari jne.

      Rockabilly sana lienee syntynyt aikanaan usassa käytettynä hieman halventavana nimityksenä etelän valkoista väestönosaa (hillbillys) kohtaan, joka diggaili rock'n'rollia, mitä yleisesti pidettiin varsin mustana musiikkina.

      • okeaho rab soldier hero

        niin on se myöskin halventava nimitys = juntti, kait sitä on alunperin käytetty mm. appalakkien vuoristolaisista, nykyään oudoista hiippareista jota meillä junteiksi haukutaan.


      • Mad Lad

        Pitääkö paikkansa et on billyjä jotka ei kuuntele kuin pelkästään valkoisia artisteja? Rasistisuus on liittynyt ainakin osaan Rokkabilleistä? Eli kelpaako esim. Artistit/rokkarit: Chuck Berry, Fats Domino, Little Richard, Larry Williams, Coasters, Drifters, Platters, Clovers, Sam Cooke...etc..?


      • Ed Ward
        Mad Lad kirjoitti:

        Pitääkö paikkansa et on billyjä jotka ei kuuntele kuin pelkästään valkoisia artisteja? Rasistisuus on liittynyt ainakin osaan Rokkabilleistä? Eli kelpaako esim. Artistit/rokkarit: Chuck Berry, Fats Domino, Little Richard, Larry Williams, Coasters, Drifters, Platters, Clovers, Sam Cooke...etc..?

        ...kelpaa. Jokainen on yksilö ja ihmisissä ja vesissä on eroja.


      • Johnny B. Rock
        Ed Ward kirjoitti:

        ...kelpaa. Jokainen on yksilö ja ihmisissä ja vesissä on eroja.

        On mielestäni ylivoimaisesti stadilainen The Barnshakers. Helvetin hyvä kitaristi yhtyeessä on Jussi Huhtakangas. Hallitsee myös steelkitaran aivan suvereenisti. Kuunnelkaa, löytyy tubestakin.


      • lake tahoe
        Johnny B. Rock kirjoitti:

        On mielestäni ylivoimaisesti stadilainen The Barnshakers. Helvetin hyvä kitaristi yhtyeessä on Jussi Huhtakangas. Hallitsee myös steelkitaran aivan suvereenisti. Kuunnelkaa, löytyy tubestakin.

        Se on aika mitäänsanomaton bändi, ei oikein kunnon rokkia.


      • rockkk
        Johnny B. Rock kirjoitti:

        On mielestäni ylivoimaisesti stadilainen The Barnshakers. Helvetin hyvä kitaristi yhtyeessä on Jussi Huhtakangas. Hallitsee myös steelkitaran aivan suvereenisti. Kuunnelkaa, löytyy tubestakin.

        Cosh Boys!


    • okwaho rab soldier hero

      herra Hasil Adkins sitten myös kaikenlainen wanha juureva musakki


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      302
      772
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe