Mitä parannettavaa maailmasta löydät

Joitakin asiakohtiakin oli ...

Kommentti alempana käytyyn "tyhjään" keskusteluun.

Huomaan vastauksista, että täällä on keskivertoa tyhmempää tai omaan napaansa tyytyväisempiä ihmisiä.

Maailmass aon oikeastikin tärkeitä asioita, joihin puuttua ja Suomessa.

On helppoa olla pitämättä tyhmistä ihmisistä. Vitsikkäitäkö yritätte olla? Olette puuduttavan typeriä pelkästään, apinamaisia laumahenkimäisesti vastailevia pellejä.

Mutta teille televisio-ohjelmat ovat suunnattujakin. Tyhjää jauhantaa tyhjille katsojille, pääosin. Köyhien elämä olisi mielenkiintoinen aihe-alue mutta vaiettu koska voisi tulla kalliikksi kiinnostua köyhyydestä ja sen syistä/ylläpitotavoista. Vuokra-asuntoihin täytyy olla tulijoita?

22

947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Se on hienoa, että kaltaisesi eliittiyksilö vaivautuu edes silloin tällöin saapumaan tänne rahvaan keskuuteen valaisemaan meitä typeriä laumapellejä. Olet selvästi parempi ihminen kuin minä. Lähde toki äkkiä pois ennen kuin mä tahraan sut mun likaisella olemuksellani.

• Sorpat vaan ylimielisyydestäni ja välinpitämättömyydestäni, mutta vaikka köyhä sais kuinka paljon paalua tahansa, ni se ei mitään muuta miksikään, jos ei osaa tehdä itselleen oikeita valintoja.

Julmaa, mutta minä pidän köyhiä väärien valintojen ihmisinä.

• kysymyksiä

että köyhien tulisi nöyrtyä edessäsi? Tai vain pysyä poissa silmistäsi?

• kysymyksiä kirjoitti:

että köyhien tulisi nöyrtyä edessäsi? Tai vain pysyä poissa silmistäsi?

itsensä edessä, ei suinkaan minun edessäni.

• kysymyksiä
        relaxed_eyes kirjoitti:

kuulla lisävalaistusta, mitä käytännössä tarkoitat?
        Sinulla on selvä visio siitä, kuinka heidän tulisi toimia?

• Kokoomus rules
        relaxed_eyes kirjoitti:

Kyykkyasentoa vaan peilin edessä.

• kysymyksiä kirjoitti:

kuulla lisävalaistusta, mitä käytännössä tarkoitat?
        Sinulla on selvä visio siitä, kuinka heidän tulisi toimia?

Ainoastaan oikeasta elämästä tehtyjä huomioita, että mikä muuttunut, kun köyhyys on (hetkellisesti) poistunut. Samoin on tehtyjä huomiota siitä, kuinka se köyhyys on kovalla työllä poistunut 'lopullisesti'.

Pitää vaan nöyrtyä itsensä edessä ja tehdä sitä mistä hankkii rahaa, eikä vaan odotella sitä, että tilaisuus avautuu taivaalta ja saa tehdä sitä mitä huvittaa.

• kysymyksiä
        relaxed_eyes kirjoitti:

Ainoastaan oikeasta elämästä tehtyjä huomioita, että mikä muuttunut, kun köyhyys on (hetkellisesti) poistunut. Samoin on tehtyjä huomiota siitä, kuinka se köyhyys on kovalla työllä poistunut 'lopullisesti'.

Pitää vaan nöyrtyä itsensä edessä ja tehdä sitä mistä hankkii rahaa, eikä vaan odotella sitä, että tilaisuus avautuu taivaalta ja saa tehdä sitä mitä huvittaa.

ole kokemusta elämästä, missä olisi saanut tehdä mitä huvittaa - edes lapsena?

• Miehekäs Mies
        relaxed_eyes kirjoitti:

Kannattaako naisille tarjota treffeillä tai parisuhteessa mitään?

Naisethan ovat usein vähärahaisia nuorina ja vanhempina n.28 vuotiaina ja vanhempina niitä ei enää haluakkaan. Luonne on sen verran kusipäiseksi jalostunutta luonnevikaisuutta.

Yleistää saa ihan vapaasti.

• kysymyksiä kirjoitti:

ole kokemusta elämästä, missä olisi saanut tehdä mitä huvittaa - edes lapsena?

että elämä on valintoja. Jos vanhemmat eivät ole opettaneet nöyrtymään ittensä edessä, ni sitte se pitää itte opetella.

Jos nöyrtyy ittensä edessä, ni ei tarvii nöyristellä muiden edessä.

Elämä on.

• kysymyksiä
        relaxed_eyes kirjoitti:

että elämä on valintoja. Jos vanhemmat eivät ole opettaneet nöyrtymään ittensä edessä, ni sitte se pitää itte opetella.

Jos nöyrtyy ittensä edessä, ni ei tarvii nöyristellä muiden edessä.

Elämä on.

Ankara lapsuus takana?

• kysymyksiä kirjoitti:

Ankara lapsuus takana?

Isällä ja äidillä on vaan tapana keskustella lastensa kanssa ja ottaa myös näiden mielipiteet huomioon, mutta ei se tietenkään rajoja poistanut.

Nykyaikana sitä kai kutsuttaisiin joksikin syvälliseksi arvokeskusteluksi. Toisaalta. Aika turha mun on tätä asiaa selittää, olen vasta aikuisiällä antanut itselleni ymmärtää, että meidän kasvatus on ollut aika erilaista enemmistöön verrattuna.

• kysymyksiä
        relaxed_eyes kirjoitti:

Isällä ja äidillä on vaan tapana keskustella lastensa kanssa ja ottaa myös näiden mielipiteet huomioon, mutta ei se tietenkään rajoja poistanut.

Nykyaikana sitä kai kutsuttaisiin joksikin syvälliseksi arvokeskusteluksi. Toisaalta. Aika turha mun on tätä asiaa selittää, olen vasta aikuisiällä antanut itselleni ymmärtää, että meidän kasvatus on ollut aika erilaista enemmistöön verrattuna.

Siis syvään iskostetut aatteet ovat ne, jotka pysyvät loppuun asti.

• kysymyksiä kirjoitti:

Siis syvään iskostetut aatteet ovat ne, jotka pysyvät loppuun asti.

ja vihreiden hommaa.

Järjenkäyttö ei oo pakollista, mutta sallittua. Siinon sulle aatetta.

• kysymyksiä
        relaxed_eyes kirjoitti:

ja vihreiden hommaa.

Järjenkäyttö ei oo pakollista, mutta sallittua. Siinon sulle aatetta.

pidä mainitsemistasi ryhmittymistä, ovatko he "vihollisiasi"?

• kysymyksiä kirjoitti:

pidä mainitsemistasi ryhmittymistä, ovatko he "vihollisiasi"?

Se järjenkäyttö on edelleenkin sallittua. Joka jutussa on jotain hyvää ja jotain huonoo.

Mun mielestä tää on nyt aika turhaa vämmäämistä, koska mä en oikein tiedä, että mitä haet minun arvomaailmani kyseenalaistamisella. Jos osaat kertoa siihen järjellisen syyn, niin voin jatkaa, mutta jos täs vaan jauhetaan jauhamisen vuoks, ni lopetan tähän kommenttiin.

• kysymyksiä
        relaxed_eyes kirjoitti:

Se järjenkäyttö on edelleenkin sallittua. Joka jutussa on jotain hyvää ja jotain huonoo.

Mun mielestä tää on nyt aika turhaa vämmäämistä, koska mä en oikein tiedä, että mitä haet minun arvomaailmani kyseenalaistamisella. Jos osaat kertoa siihen järjellisen syyn, niin voin jatkaa, mutta jos täs vaan jauhetaan jauhamisen vuoks, ni lopetan tähän kommenttiin.

joustavana ihmisenä?

• tajunnu ollenkaan, mihin "tyhjään" keskusteluun viittasit?

Eli ymmärsinkö oikein, että televisio-ohjelmat on suunnattu keskivertoa tyhmemmille ihmisille?

• Aurinko79-

Maailmassa on huomattava määrä asioita, joihin täytyy yrittää saada muutosta. Ei köyhyys mun mielestä kuitenkaan vaiettu aihe ole, tuleehan siitä paljon dokumentteja, lehdissä kirjotellaan jne. Tarvii vain pitää ne omat silmänsä auki...

Itse miellän muuten tämän lähinnä viihdepalstaksi ja ihmiset puhuvat täällä paljon kepeistä aiheista vaikka tottakai joukkoon mahtuisi enemmän myös vakavia aiheita. Mun mielestä on kuitenkin epäreilua väittää vain tuolla perusteella ihmisten olevan täällä keskimääräistä tyhmempiä tai omaan napaansa tuijottelevia.

• keskustelu

missä se on se "tyhjä" keskustelu?

• rusalkaa

Semmonen juttu minua on pitkään jo kiinnostanut kuin nää uuden tyyppiset elintasovekottimet, joita kehitelty vähemmän kehittyneisiin maihin. Esimes. keitin, joka kuumentaa veden kiehuvaksi auringonvalolla tai käsin veivaamalla ladattava matkaradio...

Siitä on parikymmentä vuotta aikaa, kun naureskelin yhen saksalaisen keksinnöille: Poljetava tv-katselulaite, palmunlehti-sateenvarjo.

Ollaaks täätä jotain kuluttajien paarialuokkaa, joista ei tällasille tuotteille ole tarpeeksi volyymia?

• vallalle voisi

kai jotain tehdä. Niillä taitaa sitä olla nykyään enemmän kuin valtioilla ja hallituksilla. Itseasiassa valtiot ja hallituksetkin alkaa muistuttaa yhä enemmän suuryrityksiä.

Mutta toisaalta siitä vaan. Jatkakoon minun puolesta. Kupla vaan taitaa ihan lähitulevaisuudessa puhjeta. Näky ei silloin kai tule olemaan kovin miellyttävä. Kaikki vallankumoukset on alkanut eriarvoisuuden kohtuuttomasta kasvusta.

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1605
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1083
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      415
      1017
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      166
      952
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      782
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      752
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      688
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      78
      675
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      655
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    Aihe