Meillä on nyt se kriittinen vaihe, että poikaystävä lähti inttiin. Ollaan seurusteltu nyt vuoden verran, mutta sen jälkeen kun poikakaveri lähti inttiin, ollaan vaan riidelty. Miten muut ovat selviytyneet armeija-ajan yli?
Tuntuu, ettei meillä ole mitään muuta yhteistä kuin seksi ja riitely. Riitely ehkä sen takia, ettei ole muutakaan yhteistä. Mitä sisältöä hyvässä ja kestävässä suhteessa pitäisi olla? Mistä te muut keskustelette kumppaninne kanssa?
Rakastan poikaystävääni niin paljon, että sattuu enkä osaisi kuvitella olevani kenenkään muun kanssa, mutta onko tällä suhteella tulevaisuutta? Onko tämä vain ohimenevä vaihe? Kuinka pitkälle on enää järkeä jatkaa?
Poikaystävä armeijassa
9
11017
Vastaukset
- sentään
teidän vuokrankin, se Suomen armeijalaitos...
joten eiköhän se ole sellainen yhdistävä tekijä;- *jempula*
Armeija on semmoinen paikka jossa pojista tehdään poikamiehiä!! se rikkoo niin monen suhteen, mutta pitäisi ajatella järkevästi...sekin loppuu aikanaan, korkeintaan vuoden se vain kestää...sitten on loppuelämä aikaa olla yhdessä. Ei hyvää suhdetta kannata tuommosen paskalaitoksen takia heittää hukkaan...rankkaahan se on mutta pitäisi osata ottaa ilo irti niistä yhteisistä hetkistä...Itselläni on kokemusta tästä sillä kun ensimmäistä kertaa olin sotaleskenä, petin poikaystävääni...oli niin tuskaa olla yksin. Puhuttiin se asia halki ja sitten seurusteltiin vielä monta vuotta onnellisesti...nyt olen toista kertaa sotaleskenä, ja olen oppinut virheestäni. Ei se intti ikuisesti kestä, sen aikaa jaksaa odottaa omaa kultaa ja yhteisiä hetkiä. Pitää ymmärtää myös se, että jätkälläkin on vaikeaa siellä, pitää molempien siis koittaa tukea toista kun on ikävä ja paha olla.
Rakkautta täytyy vaalia... - Minä vaan
*jempula* kirjoitti:
Armeija on semmoinen paikka jossa pojista tehdään poikamiehiä!! se rikkoo niin monen suhteen, mutta pitäisi ajatella järkevästi...sekin loppuu aikanaan, korkeintaan vuoden se vain kestää...sitten on loppuelämä aikaa olla yhdessä. Ei hyvää suhdetta kannata tuommosen paskalaitoksen takia heittää hukkaan...rankkaahan se on mutta pitäisi osata ottaa ilo irti niistä yhteisistä hetkistä...Itselläni on kokemusta tästä sillä kun ensimmäistä kertaa olin sotaleskenä, petin poikaystävääni...oli niin tuskaa olla yksin. Puhuttiin se asia halki ja sitten seurusteltiin vielä monta vuotta onnellisesti...nyt olen toista kertaa sotaleskenä, ja olen oppinut virheestäni. Ei se intti ikuisesti kestä, sen aikaa jaksaa odottaa omaa kultaa ja yhteisiä hetkiä. Pitää ymmärtää myös se, että jätkälläkin on vaikeaa siellä, pitää molempien siis koittaa tukea toista kun on ikävä ja paha olla.
Rakkautta täytyy vaalia...Se on totta että intissä sitä ei paljoa jaksa suhteeseen panostaa koska viikonlopun saa vaan nauttia ja sit sama paska jatkuu. Itsehän sain kokea paitsi jumalattoman määrän kiinnoloja myös paskan hoitotason ja upseerien ymmärtämättömyyden:
Minulta katkesi harjoituksessa kylkiluu (selän puolelta, en nyt sit tiedä miten sana muuttuu) ja tuli murtuma käteen. Samana päivänä lyötiin särkylääkettä ja todettiin että lihakset ne on pojalla kipeät. Käden sain hoitoon kun siihen tuli turvotusta mutta selässä kesti pari päivää. Hengityskin teki kipeetä. Sitten lopulta senkin takia röntgeniin ja totuus paljastui. Tästä sitten seurasi luonnollisesti vapautuksia joista aliupseerit ja kouluttajat vittuilivat että mitä movettaja, eikö pojalla pää kestä, onko ikävä äidin luo ja muuta hauskaa. Koska en täyspakkausta kantanut noista syistä. Kyllä tunsin että näistä miehistä voi ottaa mallia! Todellisia miesten miehiä!
Lopulta sitten kävin pyytämässä c-paperit ja lähdin kotiin kun tajusin että hitto mitä paskaa. Kuntoutukseen ei armeija aikonut osallistua, antoi vaan särkylääkettä...
Varusmies mallia 07...
Etenkin tuntui vaikealta olla erossa rakkaasta kun makasi sängyssä pienessä lääkehuurussa eikä ollut mitään tekemistä...
- melkein
joka viikonloppu, ja joskus tuntuu, ettei löydy juteltavaa..aika samoissa jutuissa pyöritään. sit täytyy vaan muistella, miten ihana ihminen ja suhde kuitenkin on kyseessä. meillä jo melkein 7 kk armeijaa takana. hermot on aivan varmasti molemmilla hakusessa. helpottaa, kun tietää sydämessä, ettei kukaan voisi koskaan olla minulle lähellekään hän.
tuntemuksesi ovat mielestäni normaaleja.. - nainen69
On varsin tavallista, että rakastunut pari erossa ollessaan lataa niin paljon odotuksia ja haaveita kohtaamiseen, että niiden täyttäminen on jotakuinkin mahdotonta. Sitten pettymys siitä kuinka ei olekaan niin ihanaa kuin on odotettu aiheuttaa riitaa. Poikakaverilla on tietysti myös muitakin kavereita, ja kun aikaa on rajatusti, voi muusta toiminnasta poikea myös mehukas riita.
Nykyisin sentään armeijasta pääsee harva se viikonloppu lomille. Kun itse seurustelin mieheni kanssa n. 20 vuotta sitten ja hän lähti armeijaan, ei sieltä ensimmäisen kuukauden aikana päässyt lomille ollenkaan. Eikä kännyköitä ollut. Sotkun puhelimeen sai jonottaa. Kun oli tottunut olemaan lähes kaiken vapaa-ajan yhdessä, se tosiaan otti koville. Myöhemmin ymmärsin, ettei miehelläkään ollut helppoa tulla reiluksi vuorokaudeksi lomille kun koko ajan kävi mielessä että kohta pitää taas lähteä. Minä kun syytin häntä poissaolevaksi.
Mistä riitelette? Siitä mitä pitäisi tehdä yhteisinä hetkinänne? No mitä sitten teitte aiemmin, yhdessä? Ja mikä teitä sitten aiemmin piti yhdessä?
Jos ajattelee että parisuhteessa oltaisiin vuosikausia, ei 9-11 kk nyt niin pitkä aika ole, kun kuitenkin näkee ja voi pitää yhteyttä muutenkin. - . . . . . .
kun ollaan niin läheisriippuvaisia..
Munkin poikaystävä lähti armeijaan ja mä aattelin ottaa tilaisuudesta vaarin. Käytän kaiken ajan hyödylliseen. Opiskelen todella ahkerasti ja nautin yksinolosta. Kyllä sitä sitten ehtii yhdessä viikonloppuna olla. Ja viikonlopuista ainakin meillä on tullut kivempia kun on hauska nähdä pienen ajan jälkeen. Ei ole niin tylsää enää. Ollaan oltu siis noin 2v yhdessä.
Ja tässä on myös aikaa nähdä kavereita ja kehittää itseään. Voi vaikka opetella kokkaamaan jonkun tosi herkullisen leivonnaisen sile poikaystävälle ja sitten sekin ilahtuu siitä kun tietää että oot ajatellut häntä :)
Ei muuta neuvoa sulle kun se että kun seurustellaan niin se ei tarkoita että ollaan 24 / 7 yhdessä. Teet nyt niitä muita asioita vaan ei se sen ihmeellisempää. Hauskaa voi pitää ystävien kanssa ja onhan se sitten kivaa kun ei ole niin riippuvainen siitä kundistaan vaan ymmärtää myös sen että yksin on hyvä opetella olemaan ja viihtymään kun me kuitenkin sitten yksin tältä lähdetään .
Taidat olla selkeästi joku 18 vuotta varmaan ku mä itse olin ihan samallainen sillon :)
niin ni suhdekiemuroihin neuvoksi vaan että keskustelkaa :) älkää siis riidelkö. Kaikesta kuuluu keskustella. !!- edellisen kanssa
Mullakin poikaystävä tällä hetkellä armeijassa, ja oikeestaan hyvä vaan ku yo-kirjotukset painaa päälle niin onpahan aikaa valmistautua niihin :) Toki odotin itsekin kauhulla tätä inttiaikaa ku totuttu olemaan jokapäivä yhdessä ja tekemään kaikkea yhdessä, mutta ei tämä nyt niin kamalaa ole. Löytyypähän taas aikaa niille "omille jutuille" mitä tuli tehtyä ennen seurustelua.
Kun poikaystävä tulee viikonloppuna lomille niin on tosi väsynyt ja aika poissaolevakin, mutta miksi sitä nyt silloin täytyisi niin yliaktiivinen ollakaan. Yritän piristää parhaani mukaan, yleensä onnistunkin ja sitten ei oo niin paha kun lähtee taas takasin ku tietää että on ollu mukava viikonloppu takana. Koittakaa jaksaa, ilman riitoja!
- muttei meillä...
Silloinen poikaystäväni meni reilu vuosi sitten armeijaan. Ja aina kun hän tuli lomille, hän istui baareissa ja melkeinpä odotti että odotan häntä lakanoiden välissä kotona. Sinä aikana kaikki meni kuitenkin eteenpäin omalla painollaan. Poikaystäväni oli armeijassa 6kk. Noin 2 kk sen jälkeen kun poikaystäväni pääsi ameijasta, erosimme. Enemmän se taisi olla minun päätökseni. Minusta tuntui, että olimme ajautuneet, kasvaneet niin paljon erillemme. Olimme enemmänkin hyviä kavereita. Ja nykyään olemmekin vain kavereita. Olen löytänyt uuden miehen itselleni. Mutta toivon että teillä asiat sujuisivat paremmin. Älkää hyvänen aika riidelköö sitä aikaa mikä teillä on yhteistä. Vaan tehkää jotain muuta yhdessä, niin saatte varmasti asiat sujumaan paremmin!
- intti on hyvä koe
Josd suhde kaatuu intiin, joka on lyhyt sotien aikaamme, niin se suhde saa mennä!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata421472Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981365Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3051313- 1091125
- 191081
- 661068
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161039- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f177892Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841