Katsoin eilen televisiosta Voimala-nimistä ohjelmaa. Siinä puhuttiin mm. kirkon ja valtion
erottamisesta. Ottamatta kantaa em. asiaan, kauhistuin kuinka kirkko kampanjoi saadakseen
jäseniä kaikkoamasta kirkosta mitä erilaisimmin
keinoin.
On jaettu T-paitoja, joissa kaksi miestä makaa
selällään vierekkäin sängyllä pitäen toisiaan
kädestä kiinni. Ollaan sentään peiton alla,
mutta kun tarkastelee paitaa lähemmin, niin
molemmilla on suomeksi sanottuna erektio.
Paidan slogan on 'What would Jesus do?' = Mitä
Jeesus tekisi?
Onko kirkolle epäselvää, mikä on Jumalan tahto?
Onko kansalle=kirkolle, mikä on Jumalan tahto?
Room.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1.Kor.
6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset=
homot ja lesbot, elleivät tee parannusta ja usko
evankeliumia.
Miten pitkälle kirkko on valmis luopumaan Jumalan
selvästä Sanasta miellyttääkseen jumalatonta
kansaa, ettei jäsenet kaikkoaisi?
2.Timoteuksen kirje:
4:1 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
4:2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
4:3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
Tämä ennustettu luopumus Sanasta on jo täyttä
totta maassamme. Kun pirulle antaa pikkusormen,
se vie koko käden. Lisäisin vielä, että vie koko
sielun helvettiin.
2.Tessalonikalaiskirje:
2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
On aivan selvääkin selvempää, että elämme lopunaikoja. Ei kirkkoa enää voi parantaa.
Siellä auktoriteetti on ihmisen korvasyyhy,
ei Jumalan Sana.
Kirkon hätä jäsenistä, ei sieluista!
13
567
Vastaukset
Ennen elettiin luterilaisen kirkon pakkovallan alla ja vieläkin siitä vallasta on osa jäljellä.
Ei ne luterilaisen kirkon opit ennenkään Raamatusta olleet ja nyt siitä ei ole opista mitään tietoakaan.
Kirkonmiehet ja nimenomaan miehet yrittävät kirkosta eroamisien syyksi laittaa ihmisten hädän vaikka eroajilla ei ole mitään hätää.
Voihan se olla että joskus tämä lut6erilaistenkin palsta on jossain HuuHaa-palstan alla nimikkeellä "Puuta-Heinää" kun noi ihmisten kosiskelut menneet jo niin härskeiksi.- PetrusB
Hyvä jpp3, veliseni (nimimerkkiä klikkaamalla löytyy tieto, että olet mies).
Olen lukenut monia kirjoituksiasi, mutta en oikein pääse perille tarkoituksestasi.
Jos olet luterilainen, miksi hyökkäät parhaasi mukaan kirkkoa vastaan, revit ja moitit? Eikö päin vastoin pitäisi rakentaa ja toimia aktiivisesti hyvässä? Ja sisältäpäin, ei ulkopuoliseksi asettuen.
Jos taas et ole luterilainen, miksi olet tällä palstalla? Kuvittelen, että täällä olisi tarkoitus puhua luterilaisuuden olemuksesta. Siinähän on myös suunnattomia aarteita kuten vanhurskauttamisoppi, Kristus-keskeisyys ja Jumalan sanan keskeisyyden korostus.
Etkö löytäisi joskus jotakin hyvääkin?
No, arvaan kyllä vastauksesi. Aiheetta enempään.- jpp3
...kirjoitit arvaavasi vastaukseni. Olen entinen
luterilainen. Mitkäköhän ovat vaikuttimeni?
Lukisitko uudelleen tekstejäni. Kirkko on menettänyt uskottavuutensa. Jo 1930-luvulla
eräs kirkon mies sanoi kirkon maallistuneen.
Kuinkahan pitkällä se nyt on?
Eikö luterilainen kirkko kestä kritiikkiä?
Enkö minä saa muka kritisoida kirkkoa?
Etkö muka tiedä motiivejani?
Kirjoitit:
"Siihähän on myös suunnattomia aarteita kuten vanhurskauttamisoppi, Kristus-keskeisyys ja Jumalan sanan keskeisyyden korostus."
Mikä ihmeen Jumalan Sanan keskeisyyden korostus?
Sitähän väännetään kieroon. Kukahan oli vuoden
pappi ja mitkä olivat hänen 'ansionsa'?
Mitä on em. pohjautuen Kristus-keskeisyys?
Onko nykyinen vanhurskauttamisoppi 'kylliäisläisyyttä', niin
että kaikki pääsee taivaaseen?
Kunpa näin olisikin, mutta Jumalan Sanan keskeisyydessäni en löydä tälläistä oppia.
Onko se repimistä ja moittimista, jos varoittaa
ja herättää kirkon Sanan vastaisista höpötyksistä? Mitkähän ovat motiivini tähän?
Miten itse toimit sisältäpäin rakentavasti ja
toimit aktiivisesti hyvässä? Mitähän lienet
tarkoitat... Mutta olen selvästi sohaissut
muurahaispesään. - PetrusB
jpp3 kirjoitti:
...kirjoitit arvaavasi vastaukseni. Olen entinen
luterilainen. Mitkäköhän ovat vaikuttimeni?
Lukisitko uudelleen tekstejäni. Kirkko on menettänyt uskottavuutensa. Jo 1930-luvulla
eräs kirkon mies sanoi kirkon maallistuneen.
Kuinkahan pitkällä se nyt on?
Eikö luterilainen kirkko kestä kritiikkiä?
Enkö minä saa muka kritisoida kirkkoa?
Etkö muka tiedä motiivejani?
Kirjoitit:
"Siihähän on myös suunnattomia aarteita kuten vanhurskauttamisoppi, Kristus-keskeisyys ja Jumalan sanan keskeisyyden korostus."
Mikä ihmeen Jumalan Sanan keskeisyyden korostus?
Sitähän väännetään kieroon. Kukahan oli vuoden
pappi ja mitkä olivat hänen 'ansionsa'?
Mitä on em. pohjautuen Kristus-keskeisyys?
Onko nykyinen vanhurskauttamisoppi 'kylliäisläisyyttä', niin
että kaikki pääsee taivaaseen?
Kunpa näin olisikin, mutta Jumalan Sanan keskeisyydessäni en löydä tälläistä oppia.
Onko se repimistä ja moittimista, jos varoittaa
ja herättää kirkon Sanan vastaisista höpötyksistä? Mitkähän ovat motiivini tähän?
Miten itse toimit sisältäpäin rakentavasti ja
muurahaispesään."Miten itse toimit sisältäpäin rakentavasti ja
muurahaispesään." (jpp3)
Olen seurakunnan jäsen. Käyn aika usein kirkossa, mutta työnikään takia en aina pääse. Osallistun raamattu- ja rukouspiiriin, jossa tärkeintä ei ole kahvikestitys (sitä ei ole) tai joutavat höpinät, vaan Sana. Laulan kirkkokuorossa. Teen jonkin verran vapaaehtoistyötä (en kehuttavaksi asti).
Oman arvioni mukaan olen valoisa ihminen. Ystävät ja tutttavat tietävät, mitkä asiat ovat minulle tärkeitä. En tuputa, mutta olen aina valmis keskustelemaan. "Olkaa aina valmiit vastaaman sen toivon..."
Tiedän olevani syntinen ja tarvitsevani sitä joka aamu uutta armoa. Mutta tiedän senkin, että vaatimaton persoonani (tai Henki minua käyttäen) on houkutellut toimintaan muitakin. Siis oppimaan lisää, uskonasiat vakavasti ottaen.
Jonkun - varmaan sinunkin, jpp3, persoonaan sopii suuriääninen julistelu ja kovat sanat. Minä yritän hiljaisemmalla äänellä lempeästi houkutella.
Kumpi on oikeassa tai enemmän oikeassa? Ehkä Isä Jumala voi käyttää molempia?
Minun muurahaispesäni rauha ei järky.
Terveisin! Petrus
- antamaan uskonnollisia
elämyksiä sitä tarvitseville.
Vihkimiset, kasteet ja hautajaiset ovat vain
näyttäviä seremonioita.
Kirkko on pannut sivuun alkuperäisen tarkoituksensa
ja siirtynyt liikealalle.
Rahasta siellä puhutaan kokouksissa ja kuinka turvataan jo saatu omaisuus.
Kirkko on palkannut kalliita taloudenhoitajia,
joiden tehtävänä on varmistaa kirkon sijoitusten
hyvä tuotto.
Kirkko on täydellinen liikelaitos, Sitä en tiedä
turvataanko jumalan apuun rukouksin kun osakkeita
hankitaan.
Sen tiedän että kokousten aluksi lauletaan virsi.
Virren aikana keskitytään kokouksen pääasiaan, rahaan.
Kirkon luottamusmiehetkin saavat osansa kirkon tulosta.
Vuosittain korotetaan kokouspalkkioita ja seurataan
tarkkaan kuinka muut tekevät. - Tripla ja häränsilmä
Jumalatonta; setan sivukottoriko kirkko jo on?
Setakin on sentää huolehtinut etupäässä omistaa, mutta kirkko yrittää haalia kaikki juliki jumalattomuudella yhteyteensä. Se vielä puutuu että kokonokat tulevat oville toivottamaan: terve tuloa! - Wariska
Jos sallitte, että tällainen naispuolinen henkilö osallistuu tällaiseen miehiseen keskusteluun.
Minusta olisi hyvin mielen kiintoista kuulla, että miksi juuri miehet ottavat aina tämän homo kysymyksen esille ja aina negatiivisessa muodossa? Onko tässä jokin Hitler syndrooma? Elikkä itsellä olisikin taipumusta ihastua samaan sukupuoleen? Hitlerhän oli juutalainen ja silti kävi oman kansansa kimppuun.
Vai onko kyseessä homofobia, esim. että homous olis tarttuvaa?
Eihän sellaisella henkilöllä ole mitään hätää taivaanportilla jos kerta on hetero, mitä se toisen homous kellekkään kuuluu? Täytyy kyllä olla samaa mieltä siinä, että paidan teksti oli kyllä hiukan falski. Luulen, että sen on keksinyt joku hetero mies. Ehkäpä se on hänen mielestään hauska.
Toinen mielenkiintoinen asia siinä Voimala ohjelmassa tuli esiin tässä Paloheimon haastattelussa. Raamatussa on siis kohtia joita ei haluta tavallisen kansan tietävän tai että niitä ei selitetä tavalliselle kansalle. Mitähän nämä kohdat mahtavat olla?
Kolmas asia sitten on se, että Jeesus käski meitä kaikkia rakastamaan lähimmäisiämme niinkuin itseämme. Haluaisiko sellainen esim. homovihaaja että häntäkin vihattaisiin? Meidänhän tulisi rakastaa lähimmäistä sellaisena kuin hän on. Täytyy myöntää, että vaikeata olisi kohdata pedofiili tai naisten hakkaaja/raiskaaja. Näissä tapauksissa tuntuu että he ovat uuden ajan Fausteja elikkä ovat myyneet sielunsa paholaiselle.
Kun taas homot ja lesbot ja bit ovat seksuaalisessa kontaktissa aikuisen kanssa ja asiat ovat molemmin puolin hyväksyttyjä.
Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi. Sanotaan sanassa.- taappo
Päätit kirjoituksesi Raamattua siteeraten:
"Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi. "
Meille ei ole annettu tuomiovaltaa.
Jumalan Sana, Jeesus, tuomitsee.
Meitä on kehotettu julistamaan Sanaa... kehotettava ihmisiä parannukseen... ja tunnustamaan syntinsä Jeesukselle.
Mitä tuohon T-paitamainokseen tulee: "What would Jesus do?", Jeesus todennäköisesti ottaisi ruoskan ja ajaisi vääryydentekijät ulos temppelistä, jos kyseessä olisi uskossa olevat henkilöt.
Uuden liiton temppeli on uudestisyntyneen ruumis. Jos homoutta harjoittava ei ole uskossa, ei hänen ruumiinsakaan ole temppeli, eli tällaisiin ei tarvitse kajota.
Temppelin puhdistaminen voidaan tehdä siis vain uudestisyntyneille, joiksi jotkut luokittelevat myös kirkkoon kastetut ihmiset!
Uudestisyntyminen voi tapahtua vain alussa kuvaamallani tavalla... kokea itsensä syntiseksi joka tarvitsee parannusta Jeesuksen nimessä ja veressä ja sitä kautta uudestisyntyä ylhäältä Pyhästä Hengestä.
Kirkko voi tehdä homoilleen mitä haluaa, mutta uskovien tulee julistaa Jumalan Sanaa heillekin, vastuu jää tämän jälkeen kuulijalle. - jpp3
taappo kirjoitti:
Meitä on kehotettu julistamaan Sanaa... kehotettava ihmisiä parannukseen... ja tunnustamaan syntinsä Jeesukselle.
Mitä tuohon T-paitamainokseen tulee: "What would Jesus do?", Jeesus todennäköisesti ottaisi ruoskan ja ajaisi vääryydentekijät ulos temppelistä, jos kyseessä olisi uskossa olevat henkilöt.
Uuden liiton temppeli on uudestisyntyneen ruumis. Jos homoutta harjoittava ei ole uskossa, ei hänen ruumiinsakaan ole temppeli, eli tällaisiin ei tarvitse kajota.
Temppelin puhdistaminen voidaan tehdä siis vain uudestisyntyneille, joiksi jotkut luokittelevat myös kirkkoon kastetut ihmiset!
Uudestisyntyminen voi tapahtua vain alussa kuvaamallani tavalla... kokea itsensä syntiseksi joka tarvitsee parannusta Jeesuksen nimessä ja veressä ja sitä kautta uudestisyntyä ylhäältä Pyhästä Hengestä.
Kirkko voi tehdä homoilleen mitä haluaa, mutta uskovien tulee julistaa Jumalan Sanaa heillekin, vastuu jää tämän jälkeen kuulijalle....Taappo! Nuo ovat juuri oikeat sanat, mitä
Pyhä Henki sydämmelleni antoi. Jatka noin.
Itsestäni tulee 'astian makua', kun
Herra näkee tämän kansan tilan, ja se on sydämmelleni laskettu. En halua tuomita
ketään helvettiin. Se ei ole minun asiani.
Haluan murtaa valhekristillisyyden linnakkeita,
joita tämä maa on täynnänsä, rakkaudesta sieluihin, jotka eivät Jeesusta tunne.
Lähipiirissä on eräs jo aikuisen iän saavuttanut
nuori 18-vuotias nainen, jota nimikristitty
julkijumalaton luterilainen perhe estelee, painaa ja rökittää kaikin tavoin - vieläpä
menemästä oikeaksi Sanasta kokemansa uskovien
kasteelle. Rukoilkaamme tämän nuoren naisen
puolesta ja erityisesti tämän perheen puolesta,
että Herra ilmestyisi heille.
Ole siunattu! - Wariska
taappo kirjoitti:
Kirkko voi tehdä homoilleen mitä haluaa, mutta uskovien tulee julistaa Jumalan Sanaa heillekin, vastuu jää tämän jälkeen kuulijalle.Osoitat sormellasi, eli tuomitset!
Luultavasti Jeesus ei ajaisi homoja ulos ruoskan kanssa, Hänellä on aivan liian suuri sydän siihen. Mutta fariseukset, jotka rintaansa hakkaamalla esittelevät rukoustaitojaan, ne Hän luultavasti ajaisi.
Älä viitsi tehdä sellaisesta asiasta syntiä, joka ei sitä ole.
Joka itsensä ylentää se alennetaan.
Tässä tapauksessa minulle tulee sellainen kuva, että sinä luulet olevasi parempi kuin homolähimmäisesi?
Onko muitakin ryhmiä, joita parempi sinä luulet olevasi?
Etkö sinäkin ole kirkon jäsen? - taappo
Wariska kirjoitti:
Osoitat sormellasi, eli tuomitset!
Luultavasti Jeesus ei ajaisi homoja ulos ruoskan kanssa, Hänellä on aivan liian suuri sydän siihen. Mutta fariseukset, jotka rintaansa hakkaamalla esittelevät rukoustaitojaan, ne Hän luultavasti ajaisi.
Älä viitsi tehdä sellaisesta asiasta syntiä, joka ei sitä ole.
Joka itsensä ylentää se alennetaan.
Tässä tapauksessa minulle tulee sellainen kuva, että sinä luulet olevasi parempi kuin homolähimmäisesi?
Onko muitakin ryhmiä, joita parempi sinä luulet olevasi?
Etkö sinäkin ole kirkon jäsen?...syntiä, en syntistä!
Huomaa ero.
"Älä viitsi tehdä sellaisesta asiasta syntiä, joka ei sitä ole. "
Homous on nimenomaan syntiä.
Sitä vastaan on noustava taisteluun. Kirkko, jonka tehtäviin kuuluisi taistella syntiä vastaan, ei sitä enää tee... ja tulokset näkyvät!
Minä luotan Raamattuun, joka ilmoittaa, että lopun aikana laittomuus lisääntyy. Ei tarvinne omistaa kummoisiakaan silmiä nähdäkseen tämän tosiasian ympärillämme.
"Tässä tapauksessa minulle tulee sellainen kuva, että sinä luulet olevasi parempi kuin homolähimmäisesi?
Onko muitakin ryhmiä, joita parempi sinä luulet olevasi? "
Nämä ovat sinun mielipiteitäsi ja saat ne kyllä pitääkin itselläsi. Minun vastuuni on siinä, että julistan Raamattua niin kuin se on kirjoitettu ja vastaan yksin Jumalalle sitten kerran viimeisellä tuomiolla.
"Etkö sinäkin ole kirkon jäsen? "
En onneksi ole! - taappo
jpp3 kirjoitti:
...Taappo! Nuo ovat juuri oikeat sanat, mitä
Pyhä Henki sydämmelleni antoi. Jatka noin.
Itsestäni tulee 'astian makua', kun
Herra näkee tämän kansan tilan, ja se on sydämmelleni laskettu. En halua tuomita
ketään helvettiin. Se ei ole minun asiani.
Haluan murtaa valhekristillisyyden linnakkeita,
joita tämä maa on täynnänsä, rakkaudesta sieluihin, jotka eivät Jeesusta tunne.
Lähipiirissä on eräs jo aikuisen iän saavuttanut
nuori 18-vuotias nainen, jota nimikristitty
julkijumalaton luterilainen perhe estelee, painaa ja rökittää kaikin tavoin - vieläpä
menemästä oikeaksi Sanasta kokemansa uskovien
kasteelle. Rukoilkaamme tämän nuoren naisen
puolesta ja erityisesti tämän perheen puolesta,
että Herra ilmestyisi heille.
Ole siunattu!Sinunkin kirjoituksistasi huokuu Pyhän Hengen vahva läsnäolo.
Kiitos Isä Jumala, että saan Jeesuksen nimessä rukoilla yhdessä 'jpp3':n kanssa väkevää Pyhän Hengen kosketusta ja Jumalan ilmestymistä tuon nuoren naisen perhekunnassa.
Poista kaikki esteet tästä perheestä niin, että Jumalan tahto saa tapahtua tyttären kautta ja koko perhe pelastuisi.
Kiitos, Jeesus, että vastaat ja saamme jo iloita etukäteen!
Amen!
Siunauksin!
- Solarzelle
Minäkin olen surullisena katsellut kirkon epätoivoisia yrityksiä pitää jäsenensä. Kuten aloittajakin mainitsee, nimenomaan jäsenmäärä on tärkein. Ennen kirkko sanoi, mikä on oikein ja mikä väärin, nykyään kirkko joustaa jos suuntaan kuin toiseenkin ettei jyrkkyydessään vaan karkottaisi jäseniään. "Jättäkää uppoava laiva!" Olenpa tässä tuota kehotusta miettinyt kirkkomme osalta jo useamman vuoden. Jos laivan kurssi ei muutu pian, se tulee uppoamaan maailman mereen alta aikayksikön...
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5471787Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18877- 84873
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101806Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50729- 63715
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2707- 63676
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74628- 65543