pitkä vai lyhyt?

ihanteesi?

onko ihanne naisesi lyhyt alle 165cm vai pitkä yli 165cm???
perustelut myös.
ja kerro kuinka pitkä mies olet.

43

6503

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Klaf

      Tuollainen 165cm olisi kyllä juuri kohdillaan, ei sinänsä pituudella ole väliä jos on muuten vain ihana, mutta koska vastauksia haluat niin lyhyt. Perusteluita vaikea laittaa mutta lyhyestä saa helpommin pitkän kuin pitkästä lyhyen.

      • Klaf

        Ainiin, itse olen 180cm eli peruslyhyt Suomalainen.


    • Jonne

      Sellainen vähintään 170 cm pitkä. Perustelu: pitkät sääret on upeat. Itse olen 187 cm.

      • myös...

        lyhyellä voi olla pitkät sääret.. Itse olen saanut paljon kehuja kauniista jaloistani. Ja pituutta on 163,5 cm.


      • Luulet vaan
        myös... kirjoitti:

        lyhyellä voi olla pitkät sääret.. Itse olen saanut paljon kehuja kauniista jaloistani. Ja pituutta on 163,5 cm.

        No harvalla 163-senttisellä on yhtä upeita sääriä kuin jollain
        175-senttisellä pitkäsäärellä.

        Ei siinä rungossa yksinkertasiesti riitä pituutta kovinkaan
        pitkiin sääriin, tai sitten on mittasuhteet tosi omituiset.


      • mitään
        Luulet vaan kirjoitti:

        No harvalla 163-senttisellä on yhtä upeita sääriä kuin jollain
        175-senttisellä pitkäsäärellä.

        Ei siinä rungossa yksinkertasiesti riitä pituutta kovinkaan
        pitkiin sääriin, tai sitten on mittasuhteet tosi omituiset.

        luule.. kai nyt sen peilistäki nään. No niin eihän yleensä 163 senttisellä olekaan yhtä pitkät sääret ku jollain 175 sentisellä. Mutta kuitenki ne voi olla siihen omaan kroppaan suhteutettuna pitkät.. ja pitkännäköset myös. johtuu kai siitä että mulla on hoikat jalat, sirot nilkat ym.. Mutta joo, oot kyllä siinä oikeassa että enemmän niitä upeita sääriä näkee pitkillä kuin lyhyillä naisilla.


      • Pitkät/lyhyet
        mitään kirjoitti:

        luule.. kai nyt sen peilistäki nään. No niin eihän yleensä 163 senttisellä olekaan yhtä pitkät sääret ku jollain 175 sentisellä. Mutta kuitenki ne voi olla siihen omaan kroppaan suhteutettuna pitkät.. ja pitkännäköset myös. johtuu kai siitä että mulla on hoikat jalat, sirot nilkat ym.. Mutta joo, oot kyllä siinä oikeassa että enemmän niitä upeita sääriä näkee pitkillä kuin lyhyillä naisilla.

        Sopusuhtaiset omaan kroppaan nähden, vyötäröstä alaspäin ensin muodokas ja edukseen erottuva peppu, sopivasti lihaksikkaat sekä hyvän muotoiset reidet, lopuksi muodokkaat (muhkeat), mutta sirot sääret kauniisti kaartuvat siroihin nilkkoihin.
        Pienen naisen jalat kokonaisuudessaan voivat olla muodokkaat, kuten isokokoisempienkin naisten, olen ihmetellytkin miten vähän täällä on puhuttu jakojen muodoista, koska jaloista löytyy kauniita kaaria ja muotoja, siihen sitten lisäksi peppu, joka on sydämenmuotoinen kun kontallaan sopivasti on... Varmasti herkullinen näky oli sitten iso tai pieninainen kyseessä???


    • Tumma Kauris

      Kyllä mä olen pitänyt semmoisista kompaktin kokoisista naisista, vaikka kokemusta löytyy myös pitkänhuiskeista amatsooneista. Semmonen normaali 160-170-senttinen nainen on aika ihana. Jos jonkun senttimäärän haluat niin sanotaan nyt vaikka että se 165 cm on just napakka.

      Itse olen 188cm.

      • businessbusiness

        172-186 cm naiset ja kompaktin kokoiset naiset kelpaisisivat Ja sellaiset naiset jotka veisivät miehen sydämmen 100-0...ja sellainen nainen joka olisi vaan sellainen nainen joka sulattaisi erään ex-koulukaverin äidin 9-1..ja monen pojan pään...


    • pitkä?

      Alle 170-senttiset ovat aikamoisia nysiä. Vasta lähemmäs 180-senttistä voi kutsua pitkäksi.

      • pitkä mies

        sellanen 170-175 cm on ihannepituus naiselle (itse olen 185 cm) . mielestäni alle 168 cm naisella ei voi olla hyvät ja pitkät sääret, vaan aina hieman persjalkaisia ovat (en nyt tarkoita tätä haukkumasanaksi, mut en osaa muutenkaan ilmaista). eli tällaselle "säärimiehelle" merkkaa pituus paljon.


      • yli toi 165 cm
        pitkä mies kirjoitti:

        sellanen 170-175 cm on ihannepituus naiselle (itse olen 185 cm) . mielestäni alle 168 cm naisella ei voi olla hyvät ja pitkät sääret, vaan aina hieman persjalkaisia ovat (en nyt tarkoita tätä haukkumasanaksi, mut en osaa muutenkaan ilmaista). eli tällaselle "säärimiehelle" merkkaa pituus paljon.

        Sellaset 165-172 cm naiset kääntää pään! Itse olen tasan 180 cm.


      • oikealaitahyökkääjä

        Tässä listaa unelmatyttöystävistä.avovaimoista.kihlatuista.VAIMOISTA
        1.Laura 172 cm blondi
        2.ANNE 173 CM PUNAPÄÄ
        3.MIIA 174 CM BLONDI
        4.HANNA 175 CM TUMMAVERIKKÖ
        5.LAURA 176 CM BLONDI
        6.ANNE 177 CM BLONDI
        7.MIIA 178 CM BLONDI
        8.LAURA 179 CM BLONDI
        9.ANNE 180 CM BLONDI
        10.LAURA 181 CM TUMMAVERIKKÖ
        11.ANNE 182 CM BLONDI
        13.MIIA 183 CM BLONDI
        14.LAURA 184 CM BLONDI
        15.ANNE 185 CM VAALEAVERIKKÖ
        16.HANNA 186 CM PUNAPÄÄ
        17.LAURA 187 CM BLONDI
        18.ANNE 188 CM PUNAPÄÄ
        19.ANNE 167 CM BLONDI
        20.HANNA 172 CM BLONDI
        21.MIIA 173 CM BLONDI
        22.LAURA 174 CM BLONDI
        23.ANNE 175 CM ORANSSITUKKA
        24.ANNE 176 CM BLONDI
        25.KIRSI 172 CM VAALEAVERIKKÖ
        26.KIRSI 168 CM BLONDI
        27.LINDA 186 CM BLONDI
        28.LINDA 181 CM BLONDI
        29.ANNE 172 CM PUNAPÄÄ
        30.LAURA 173 CM VAALEAVERIKKÖ
        31.ANNE 174 CM VAALEAVERIKKÖ
        32.LAURA 178 CM VAALEAVERIKKÖ
        33.ANNE 186 CM PUNAPÄÄ
        34.HANNA 182 CM VAALEAVERIKKÖ
        35.ANNE 186 CM VAALEAVERIKKÖ
        36.LAURA 187 CM VAALEAVERIKKÖ
        37.ANNE 188 CM PUNAPÄÄ
        38.HANNA 182 CM VAALEAVERIKKÖ
        39.TARJA 187 CM VAALEAVERIKKÖ
        40.TARJA 185 CM PUNAPÄÄ
        41.TARJA 182 CM PUNAPÄÄ
        42.LAURA 183 CM VAALEAVERIKKÖ
        43.LAURA 186 CM VAALEAVERIKKÖ
        44.HANNA 187 CM VAALEAVERIKKÖ
        45.LAURA 188 CM PUNAPÄÄ
        46.LAURA 182 CM VAALEAVERIKKÖ
        47.TARJA 183 CM PUNAPÄÄ
        48.ANNE 175 CM VAALEAVERIKKÖ
        49.ANNE 176 CM VAALEAVERIKKÖ
        50.LAURA 177 CM PUNAPÄÄ
        51.RIINA 169 CM VAALEAVERIKKÖ
        52.RIINA 172 CM VAALEAVERIKKÖ
        53.


      • mmjklms
        oikealaitahyökkääjä kirjoitti:

        Tässä listaa unelmatyttöystävistä.avovaimoista.kihlatuista.VAIMOISTA
        1.Laura 172 cm blondi
        2.ANNE 173 CM PUNAPÄÄ
        3.MIIA 174 CM BLONDI
        4.HANNA 175 CM TUMMAVERIKKÖ
        5.LAURA 176 CM BLONDI
        6.ANNE 177 CM BLONDI
        7.MIIA 178 CM BLONDI
        8.LAURA 179 CM BLONDI
        9.ANNE 180 CM BLONDI
        10.LAURA 181 CM TUMMAVERIKKÖ
        11.ANNE 182 CM BLONDI
        13.MIIA 183 CM BLONDI
        14.LAURA 184 CM BLONDI
        15.ANNE 185 CM VAALEAVERIKKÖ
        16.HANNA 186 CM PUNAPÄÄ
        17.LAURA 187 CM BLONDI
        18.ANNE 188 CM PUNAPÄÄ
        19.ANNE 167 CM BLONDI
        20.HANNA 172 CM BLONDI
        21.MIIA 173 CM BLONDI
        22.LAURA 174 CM BLONDI
        23.ANNE 175 CM ORANSSITUKKA
        24.ANNE 176 CM BLONDI
        25.KIRSI 172 CM VAALEAVERIKKÖ
        26.KIRSI 168 CM BLONDI
        27.LINDA 186 CM BLONDI
        28.LINDA 181 CM BLONDI
        29.ANNE 172 CM PUNAPÄÄ
        30.LAURA 173 CM VAALEAVERIKKÖ
        31.ANNE 174 CM VAALEAVERIKKÖ
        32.LAURA 178 CM VAALEAVERIKKÖ
        33.ANNE 186 CM PUNAPÄÄ
        34.HANNA 182 CM VAALEAVERIKKÖ
        35.ANNE 186 CM VAALEAVERIKKÖ
        36.LAURA 187 CM VAALEAVERIKKÖ
        37.ANNE 188 CM PUNAPÄÄ
        38.HANNA 182 CM VAALEAVERIKKÖ
        39.TARJA 187 CM VAALEAVERIKKÖ
        40.TARJA 185 CM PUNAPÄÄ
        41.TARJA 182 CM PUNAPÄÄ
        42.LAURA 183 CM VAALEAVERIKKÖ
        43.LAURA 186 CM VAALEAVERIKKÖ
        44.HANNA 187 CM VAALEAVERIKKÖ
        45.LAURA 188 CM PUNAPÄÄ
        46.LAURA 182 CM VAALEAVERIKKÖ
        47.TARJA 183 CM PUNAPÄÄ
        48.ANNE 175 CM VAALEAVERIKKÖ
        49.ANNE 176 CM VAALEAVERIKKÖ
        50.LAURA 177 CM PUNAPÄÄ
        51.RIINA 169 CM VAALEAVERIKKÖ
        52.RIINA 172 CM VAALEAVERIKKÖ
        53.

        53.LAURA 173 CM PUNAPÄÄ
        54.ANNE 174 CM PUNAPÄÄ
        55.LINDA 175 CM VAALEAVERIKKÖ
        56.ANNE 176 CM VAALEAVERIKKÖ
        57.ANNE 177 CM VAALEAVERIKKÖ
        58.ANNIKA 178 CM VAALEAVERIKKÖ
        59.JANETTE 179 CM VAALEAVERIKKÖ
        60.ANNE 180 CM VAALEAVERIKKÖ
        61.LAURA 181 CM PUNAPÄÄ
        62.TIIA 182 CM PUNAPÄÄ
        63.LAURA 183 CM VAALEAVERIKKÖ
        64.HANNA 184 CM VAALEAVERIKKÖ
        65.IINA 185 CM PUNAPÄÄ
        66.HANNA 186 CM VAALEAVERIKKÖ


      • heh

        niinpä, itsellä tota pituutta kertynyt lähemmäs 180cm :>


    • 25.1

      SANOTAAN SELLAINEN 167-193 CM VAALEATUKKAINEN TAI PUNATUKKAINEN NAINEN TAI SELLAINEN TUMMATUKKAINEN NAINEN JA VIHREÄT TAI SINISET SILMÄT JA SELLAISET BARBIE KIHARAT JA SELLAINEN MUSTA LYHYT TUKKA...JA SITTEN VIELÄ ENNEN KAIKKEA PITKÄ TÄYS VAALEA TUKKA TAI POLKKATUKKA SEURUSTELUAIKOINA JA SITTEN VIELÄ SELLAINEN IHAN TÄYS PITKÄ JA VAALEA TUKKA

    • oikealaitahyökkääjä

      siro nainen ja sellainen nainen joka veisi meikäpojalta jalat alta 100-0

      • lyhyt

        sellainen nainen joka olisi napaan asti


    • 203cm

      Sellanen nainen on paras, joka pystyy ottamaan seisaaltaaltaan multa suihin ja tekee sitä kanssa usein.

      • mmjklms

        vaalea.172-183 cm
        tumma.173-189 cm...eka muistuttaisi scarlett johanssonia ja toinen sitä anne hathawayta


    • Niin se vaan on

      No itse olen pitkä mies (190cm) ja pidän ehdottomasti pitkistä
      naisista. Sellainen noin 175cm pitkä on hyvä, saa olla vähän pitempikin,
      jos ei sitten ole muuten iso. Eli hoikka ja pitkä nainen rotusäärillä
      saa pään kääntymään kaupungilla.

      Lyhytkin nainen voi olla söpö tai kaunis, mutta eipä niiltä lyhyiltä
      löydy samanlaisia namusääriä kuin pitkiltä naisilta. Itse olen aina
      ollut enemmän "sääri&peppu -mies", kuin "tissimies".

      • Aynisa__

        Kiva kuulla, että miehet tykkää pitkistä naisista. :) Ite oon 181 cm ja 60 kg, eli melko hoikka. En ehkä kovin naisellinen tai muodokas, ennemminkin urheilullinen. :)

        Pitkässä miehessä on oma vetovoimansa, mutta oon tavannu mua paljon lyhyempiäkin todella viehättäviä miehiä. :) Pääasia kai on, että ihmisessä vaan on "sitä jotain", joka sytyttää. :)


    • Lonely_Soul

      No tuota, olisihan se kieltämättä kiva jos nainen olisi minua lyhyempi, mutta ei sillä kovinkaan paljon ole väliä. Joku sellainen 160-170cm on kyllä ihan hyvä pituus, paha perustella sen tarkemmin.

      Niin ja itse olen sellainen lyhyt 178cm mies. ;)

      • mä olen sit ihan...

        toivoton rääpäle:(
        Olen 153 pitkä nainen:)No mut onneks olen kelvannu tähän asti:)


    • on söpömpi

      Diggaan alle 165-senttisistä - vaikka ihan kunnollakin alle. Ovat vaan jotenkin suloisia (yleensä). Vielä kun olis vähän pyöreähkö, niin sitten ei ainakaan olis "muodollisista asioista" kiinni.

      Niin ja, itse olen 187 cm (eli aika paljon pituuseroa ihanteeseen).

      • Gnubero

        Ihanaa kuulla, että me tatinkaatajatkin kelpaamme miehille =D

        -155 cm-


      • 155
        Gnubero kirjoitti:

        Ihanaa kuulla, että me tatinkaatajatkin kelpaamme miehille =D

        -155 cm-

        Liityn joukkoon...


    • pitkä nainen

      Aika vähän miehet näköjään pitävät pitkistä naisista näiden viestien perusteella... Taitavat pelätä :D
      Itse olen 180 cm ja luonnollisesti pidän pitkän huiskeista miehistä... vaikka ei sillä loppupelissä merkitystä ole.

      • 180 cm

        Pituudeksi käy hyvin n.155-190 cm, tosin ei mielellään minua pidempi, mutta muut ominaisuudet on tärkeämpiä. Esim. tennispelaaja Maria Sharapova on 188 cm ja on viehättävän näköinen, tosin vielä parempi olisi 15 cm lyhyempänä.


      • mmjklms

        mun unelmanainen olisi 173-187...ei mikään hujoppi
        162-178 cm...


    • pitkiä naisia

      Olen itse vaan huomannu sellasen asian et pitkät miehet pelkää pitkiä naisia..Itse oon 183cm ja kyl mua lyhkäsemmät miehet tulee helpommin juttelemaan mulle ku mua pidemmät miehet..Se on välillä ihan hemmetin turhauttavaa...

      • Nimetön

        Itse olen pitkä mies ja pidän enemmän pitkistä naisista kuin lyhyistä, sillä haluaisin että kokoero ei ole luokkaa "gorillauros ja naaras"..


    • lyhyt nainen

      oma mieheni on 185cm ja itse olen siro 155cm.
      myös aikaisemmat mieheni ovat aina olleet yli 180cm eli aika pitkiä.
      kai pitkät miehet haluavat korostaa omaa pituttaan ja kai heitä kiihottaa pieni nainen..

      lyhyet miehet haluavat itsensä kokoisen naisen ja tuntevat sitten itsensäkin isommiksi.
      lyhyt nainen korostaisi heidänkin lyhyyttä,he olisivat lyhyt pari..yhtäpitkinä miehen lyhyys ei korostu niinkään,tosin nainen näyttää sitten vielä isommalta..

      harva mies tykkää,että nainen olisi heitä pidempi..

      • Kummastus

        aika monella lyhyellä julkkismiehellä on se 180 senttinen malli käsipielessä?


      • Itse 155, mieheni 183.

        Eikös muuten olekin hyvä käpertyä syliin, siinä on kuin itselle kaiverrettu paikka, kun käy toisen kainaloon nukkumaan.
        Muutenkin pienuus on valttia, toinen voi "pyöritellä ja kieritellä" kuinka tahtoo...


      • kenellä?
        Kummastus kirjoitti:

        aika monella lyhyellä julkkismiehellä on se 180 senttinen malli käsipielessä?

        kerropa kenellä?


      • jos aloittaa
        kenellä? kirjoitti:

        kerropa kenellä?

        niin esim. Lenni-Kalle Taipaleella, Kimi Räikkösellä... ulkomailla lyhyillä näyttelijästaroilla, rokkitähdillä ja rahamiehillä on todella usein itseään pidemmät naiset.

        Esim. Cruisen Tomppa, formulapomot yms. Onhan näitä, mulla on vaan äärettömän huono nimimuisti, mutta olen pistänyt merkille.

        Onko se malli sitten joku statusesine? Kompensoidaanko pitkällä naisella omaa lyhyyttä tyyliin, "saan silti pitkän naisen..."


      • Niinpä juuri
        jos aloittaa kirjoitti:

        niin esim. Lenni-Kalle Taipaleella, Kimi Räikkösellä... ulkomailla lyhyillä näyttelijästaroilla, rokkitähdillä ja rahamiehillä on todella usein itseään pidemmät naiset.

        Esim. Cruisen Tomppa, formulapomot yms. Onhan näitä, mulla on vaan äärettömän huono nimimuisti, mutta olen pistänyt merkille.

        Onko se malli sitten joku statusesine? Kompensoidaanko pitkällä naisella omaa lyhyyttä tyyliin, "saan silti pitkän naisen..."

        Pätkä mies osoittaa pitkällä naisella, että hänessä itsessään on jotakin, jolla kompensoida lyhyenläntää olemusta; siis rahaa, ylivertaista älyä, mainetta tai jotain muuta arvostettua. Toisin sanoen mies voi "ostaa itselleen pituutta" pitkällä kaunottarella.

        Toinen juttu on se, että moni tykkää esitellä omaisuuttaan: pitää olla näyttävä asunto, näyttävä auto, näyttävä muskelivene ja näyttävä nainen, jota voi koristella näyttävillä kivillä. Omaisuudeksihan monenkin käppänän vaimo voidaan katsoa: ostettu on, vaikka kuinka vannottaisi ikuista rakkautta. Poikkeuksiakin on, mutta etenkin Räikkönen, Cruise ja Anna Nicolen edesmennyt mies ovat ihan mallitapauksia siitä, että mikroautoharrastajana, klaffipoikana ja rautakaupan myyjänä he eivät olisi herättäneet rouvissaan sitä ikuista rakkautta...


      • näin se vaan on
        Itse 155, mieheni 183. kirjoitti:

        Eikös muuten olekin hyvä käpertyä syliin, siinä on kuin itselle kaiverrettu paikka, kun käy toisen kainaloon nukkumaan.
        Muutenkin pienuus on valttia, toinen voi "pyöritellä ja kieritellä" kuinka tahtoo...

        toisille merkkaa ne pitkät sääret, toiset taas viehättyy pienuudesta ja siroudesta..eiköhän se ole niin, että yhtä paljon löytyy molemmille ottajia :)


      • Koska
        näin se vaan on kirjoitti:

        toisille merkkaa ne pitkät sääret, toiset taas viehättyy pienuudesta ja siroudesta..eiköhän se ole niin, että yhtä paljon löytyy molemmille ottajia :)

        pitkiä on paljon vähemmän kuin pätkiä. Ihmisella on taipumus ihannoida harvinaista. Esim. nälkäaikoina ne pyöreät naiset joita nyt pidetään läskeinä, olivat niitä halutuimpia kaunottaria.

        Mutta onneksi sitä kai ainakin toistaiseksi muutkin seikat merkkaa kuin pelkkä pituus? :)


      • eipä nimeä.

        Itse olen pitkä nainen, 178cm, ja minua kiihottaa niin lyhyt mies (170cm) kuin keskimittainen (175-180) kuin pitkä mies (180cm->). Miehillä on aina housuissa se viehätys, jolla tyydyttävät naisensa. Myöskään treenausasteeseen en tuijota. Minulle merkitsee naaman laatu, ääni ja fiksu käytös huomattavasti. En suostuisi harrastamaan seksiä kenenkään tunnevammaisen, typerän tai muuten vain häiriintyneen miehen kanssa. Enkä ruman tai puhetyyliltään hintahtavan.

        Niin, sitä en vain tajua, miten senttimetreihin yksipuolisesti tuijotetaan, kun ihmisen hurmaavuudessa on paljon muutakin. Eiköhän ensin pitäisi nähdä kukin ihminen ja sitten vasta sanoa, pystyykö tuntemaan vetoa. Vaikea sitä on tekstikatkelman perusteella arvella.


    • Anonyymi

      Ihanne naisen pituudella ei sillein oo väliä, unelmahan olisi joku yli 180cm.
      Senttejä löytyy minusta 205 ja kehon muoto on vähän hoikka!

    • Anonyymi

      Mulle ihanteellinen nainen on pituudeltaan 163-165. Itse olen 170cm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe