Elikkä omistan 2 leikattua uros kissaa. Toisesta mieheni pitää mutta toista ei voi sietää.. Kyseessä rotukissoja joista en ala luopumaan mistään hinnasta!!!!!!!!Ovat niin tärkeitä ja rakkaita että
Kissoissa ei ole mitään vikaa, ovat kilttejä ja siistejä.
Olenko liian ankara kun en ala kisusta luopumaan, ja en haluais miestäkään menettää. Nimittäin jos luopuisin jostain niin tärkeästä kun nämä kissat mulle on niin en voisi enää olla mieheni kanssa...
KOKEMUKSIA ja ratkaisuja...voimat loppuvat itseltä
Suhteessa ongelmana KISSA
44
4759
Vastaukset
- huhhuh ja hah
Oikeesti, ei ole mies sulle tarpeeksi tärkeä ellet laita häntä kissojen edelle. Kyllä rakastamat IHMISET on aina ennen eläimiä. Vaihda miestä, kun et hänestä tarpeeksi välitä. Jos välittäisit, et miettisi asiaa.
En voisi kuvitella itse olevani sellaisen puolsion kanssa, joka laittaisi eläimet edelle, ennen minua!! No huh huh!!- sopii varmaan miettiä
No ohoh.Kyllä lemmikit on perheenjäseniä siinä missä ihmisetkin ja niistä on kannettava vastuu.Tunteet kun on niilläkin,eikä niitä vaan pistetä kieroon,jos puoliso alkaa niin vaatia.Jos olet valmis luopumaan lemmikeistä puolison takia,niin mihinkähän kaikkeen muuhun olet valmis suostumaan puolison vaatimuksesta...
- Cruysen
Sellainenko mies pitäisi olla päällikkö joka viatonta elukkaa inhoaa.Kun eläimen ottaa niin siihen sitoutuu henkisesti fyysisesti ja ne ovat täysin ihmisen armoilla.Ei mulla tulisi mieleenkään antaa minun kissaani poin KENENKÄÄN vuoksi,jos ei pidä elukasta niin ei voi mitään.Olisi mielettömän julmaa luovuttaa se uuteen kotiin uusien ihmisten luokse ja jättää kissa kaveri.Alkuperäiselle neuvoksi,että vetoa mieheeen sillei,että toisella kissalla tulisi sitä ikävää kun kaveri lähtee.
- ottanut toisen
kissoista vain vallankäytön välineeksi. Kissoja hän ei periaatteessa vihanne, koska toiseen on tykästynyt. Jos ei mies tule toimeen leikatun kollin kanssa, niin joutaa lähteä teilleen.
- ...
Siis suoraan sanottuna mä en voi käsittää että rakastat kissojasi enemmän kuin miestäs! Mulla on myös mies sekä 2 kissaa, ja jos valinta tulisi joskus eteen, niin se on ilmanmuuta mies! Eihän tuollaista pitäis ees miettiä, sen pitäis olla päivän selvä asia! Siis tottakai mä kissojani rakastan, eikä tässä oo siitä kyse, mutta suhde on kyllä karikoilla jos laitat eläimet kumppanis etusijalle (aivan niinkuin edellinen vastaaja sano).
- no lol?
Voi hyvä ihme, jotkut taliaivot eivät näköjään osaa ajatella asioita kuin yhdeltä kantilta. Kamalasti ihmetellään miten nainen asettaa kissat kumppanin edelle, mutta yhtään ei huomata, että niinhän se mieskin tekee, tuskin rakastaa aloittajaa kovinkaan paljon, jos ehtona on suurinpiirtein että kissat tai hän. Taitaapa mieheltä olla aika lapsellista pelleilyä tai kenties mustasukkaisuutta, kun hän ei saakaan aloittajan kaikkea huomiota.
- ...
no lol? kirjoitti:
Voi hyvä ihme, jotkut taliaivot eivät näköjään osaa ajatella asioita kuin yhdeltä kantilta. Kamalasti ihmetellään miten nainen asettaa kissat kumppanin edelle, mutta yhtään ei huomata, että niinhän se mieskin tekee, tuskin rakastaa aloittajaa kovinkaan paljon, jos ehtona on suurinpiirtein että kissat tai hän. Taitaapa mieheltä olla aika lapsellista pelleilyä tai kenties mustasukkaisuutta, kun hän ei saakaan aloittajan kaikkea huomiota.
uskoa että mies olisi mustis kissoista. Kuulostaa meinaan niin lapselliselta jos ois. Mutta eihän sille voi mitään jos joku ei tykkää kissoista. Ei kaikki tykkää, tiedän sellaisia ihmisiä. Onhan se vähän outoa ettei voi niitä yhtään sietää, mutta... Jaa'a :)
- .........................
... kirjoitti:
uskoa että mies olisi mustis kissoista. Kuulostaa meinaan niin lapselliselta jos ois. Mutta eihän sille voi mitään jos joku ei tykkää kissoista. Ei kaikki tykkää, tiedän sellaisia ihmisiä. Onhan se vähän outoa ettei voi niitä yhtään sietää, mutta... Jaa'a :)
No eihän kaikki voi kissoista (tai muistakaan elukoista) pitää, mutta melkoiselta pelleilyltä vallanhalulta kuulostaa, jos kuitenkin toista sietää, mutta toinen sitten on inhottava.
- Kisuperhe
No mä taas ihmettelen miestäs..noitten muiden vastauksiin sanon, että eikö yhtä hyvin voisi kysyä että etkö sinä ole miehellesi tarpeeksi tärkeä, jos suhde kissaan kaatuu. Miten muka kissa voi niin kovasti häiritä, varsinkin jos toisen kisun hyväksyy?
Ymmärrän kyllä hyvin tilanteesi, meilläkin rotukissoja ja ovat tärkeitä perheenjäseniä. Koeta nyt puhua miehesi kanssa asiasta, luulisi jotain olevan tehtävissä, muutakin kuin kissasta luopuminen :) - pauleia
Ihan ihmeellistä. Mun mielestä toinen ei voi vaatia luopumaan rakkaista lemmikeistä, ellei asuta yhdessä ja ole allergia tai pelkää valtavasti eläimiä, mistä ei voi tässä olla kyse.
Ihmetyttää myös nämä kommentit, joissa lemmikkiin suhtaudutaan kuin esineeseen, joka siirretään syrjään helposti kuin esine, ja se on sitten ehdottoman olennainen rakkaudenosoitus. Miksi muka rakkaus mieheen ja lemmikkeihin sulkisivat toisensa pois? Entä se osapuoli, joka vaatii toista luopumaan tärkeistä lemmikeistään itsensä vuoksi vain siksi, ettei itse tykkää... miksette kysele hänen rakkautensa perään?
Minulla ei valitettavasti ole tarjota ratkaisuja. Pystyykö miehen ja kissan pitämään mahdollisimman paljon eri tiloissa..? Miksi hän ei siedä toista kissaa? - kirjottaa
Ihanaa kun löytyy ymmärtäjiä täältä...mutta löytyy kyllä ei ymmärtäjiäkin.
Minulla itselläkin on semmoinen olo mieheni pitää sitä "vallankäyttönä"...on huomannut että kisun kautta on saanut "vyliotteen" minuun...kun muutoin ei siihen saa.
Ja olen myös samaa mieltä että on kohtuutonta vaatia toista luopumaan jostain oikeesti todella tärkeestä!!!eri asia jos kyseessä ei olisi perheen jäsen.- aloittajalta
Ja ko kissa on todella hyvä luontoinen ja sosiaalinen...itämainen lyhytkarva..ei ikinä tee tuhojaan ja on niin mallikisu kun kissa vaan voi olla.
Kissa pelkää miestäni kun tämä ei huomioi kissaa yhtään...ja kaikki muut on aina liirunlääryn. Koskaan ei kisuun ole kuitenkaan koskenut, sen huomaisin heti. Mutta sekin ärsyttää miestäni kun kissa pelkää häntä vaikka ei aina olisi niin tarviskaan. Kuulostaa varmasti tosi lapselliselta ja sitä se onkin...mutta ongelmia voi olla myös tällaisia...jotka vain paisuu ja paisuu.
RATKAISU EHDOTUKSIA????? - ...
aloittajalta kirjoitti:
Ja ko kissa on todella hyvä luontoinen ja sosiaalinen...itämainen lyhytkarva..ei ikinä tee tuhojaan ja on niin mallikisu kun kissa vaan voi olla.
Kissa pelkää miestäni kun tämä ei huomioi kissaa yhtään...ja kaikki muut on aina liirunlääryn. Koskaan ei kisuun ole kuitenkaan koskenut, sen huomaisin heti. Mutta sekin ärsyttää miestäni kun kissa pelkää häntä vaikka ei aina olisi niin tarviskaan. Kuulostaa varmasti tosi lapselliselta ja sitä se onkin...mutta ongelmia voi olla myös tällaisia...jotka vain paisuu ja paisuu.
RATKAISU EHDOTUKSIA?????Eli eipä tätä asiaa ratkaista ilman puhumatta. Eli mun ehdotus on että puhut juurta jaksain tästä asiasta miehes kanssa.
- olisi...
aloittajalta kirjoitti:
RATKAISU EHDOTUKSIA?????ratkaisuehdotus, mutta kertoisin sen vain miehellesi. Noo, tosin hän varmaan tajuaa tehdä ratkaisunsa myös itse, luulen ma.
- kissallinen
en voi ymmärtää että pitää valita joko eläin tai mies, kissat on mulle tosi rakkaita ja ne on otettu perheenjäseniksi..jos mies vaatisi minua joko luopumaan kissoista tai itse lähtee niin se olis kyllä soronoo ja tervemenoa. Turha kenenkään kitistä etten rakasta miestäni, kyllä rakastan mutta hän kyllä löytäisi "uuden hyvä kodin", toisin on kissojen laita..ja on ihan karmea ajatuskin että lemmikit pitäisi lopettaa vain siksi että toinen niin vaatii. Mies vaihtoon vaan.
- kissallinen
Jos annat miehelle periksi ja luovut kissastasi/kissoistasi tulet kuitenkin katumaan asiaa. Ja vaikka et tarkoittaisikaan niin varmasti myös syytät miestä kissasi menettämisestä; asia tulee eteen ennen pitkää riitatilanteessa. Jos mies rakastaa sinua aidosti, ei siinä tunnu kissa tai kaksi. Ja jos teidän parisuhteenne olisi lujalla pohjalla, ei sinun tarvitsisi asioita täällä "ääneen" pohtia. Päätös on viime kädessä sinun mutta tässä vain sellaisen ihmisen mielipide joka oppi liian myöhään olemaan antamatta periksi joka asiassa ja nieli vain pahan olonsa toista miellyttääkseen. Mieti tarkoin mitä teet.
- taasen
En tod ole antamassa kissaa/kissoja pois, ja olen hänelle monesti sanonut että kissat ja mä tai sitten ei mitään. Ja asia unohtuu aina joksiki aikaa ja sitten jossain muussa riitatilanteessa kärjistyy ja asia kääntyy kisuihin.
En kertaakaan ole vielä harkinnut hänen jättämistään tän takia tai kisuista luopumista..
Mutta pakko kysellä että onko tästä ns kirteestä ulospääsyä.
Suhteemme on muutoin hyvä ja mielestäni vakavalla pohjalla..miltei täydellinen muttä tää on nyt ainut kivi joka kompastuttaa..ja aina vähä enemmän - trituyireh
taasen kirjoitti:
En tod ole antamassa kissaa/kissoja pois, ja olen hänelle monesti sanonut että kissat ja mä tai sitten ei mitään. Ja asia unohtuu aina joksiki aikaa ja sitten jossain muussa riitatilanteessa kärjistyy ja asia kääntyy kisuihin.
En kertaakaan ole vielä harkinnut hänen jättämistään tän takia tai kisuista luopumista..
Suhteemme on muutoin hyvä ja mielestäni vakavalla pohjalla..miltei täydellinen muttä tää on nyt ainut kivi joka kompastuttaa..ja aina vähä enemmänHelppo neuvo : jätä mies ja ole iloinen, että sait jo ennen lapsia selville hänen vallanhalunsa ja sadistisuutensa. sillä hän vain näyttää kiusaavan sinua.
Jos toivoa on:
Kauanko olette olleet yhdessä?
oliko kissat ensin?
ymmärrän, että laitat kissat etusijalle, jos se on elämäntapasi. voit myös etsiä kissoista kiinnostuneen miehen.
miehellä on oikeus kapinoida jos mies tuli ennen kissoja, muuten ei. hän on alussa hyväksynyt sinut kissoineen päivineen. ja miksi ei muka toista kissaa siedä jos toisesta tykkään.
Mietipä vain, että jos teillä olisi kaksi lasta. Laittaisiko mies lapset arvojärjestykseen ilman mitään järjellistä syytä.
Lapset vievät vielä enemmän aikaasi ja silloin ongelma vain kärjistyy. Mitä tehdä miehellä, joka on mustasukkainen lapsistaan lasten äidille? silloin hän kiukuttelee kaksinverroin kuin pikkulapsi.
tuollaisiakin tapauksia löytyy.
vakavan keskustelun paikka joka tapauksessa. - kissaimmeinen
taasen kirjoitti:
Suhteemme on muutoin hyvä ja mielestäni vakavalla pohjalla..miltei täydellinen muttä tää on nyt ainut kivi joka kompastuttaa..ja aina vähä enemmänMiehes alkaa varmaan lyömään... Koskaan en omasta kisusta luopuis miehen takia. Ja aina jos on ollu mies joka ei oo eläinrakas ja jota kissanikin pelkää. JOs huomaan kissani pelkäävä jotakuta ihmistä tiedän siinä ihmisessä olevan jotain todella sairasta,
- eräs mies
Ihmetyttää miten helposti ihmiset tekevät täällä johtopäätöksensä vaikka mielestäni alkupräinen viesti ei sisältänyt olleellisimpia asioita.
Voisitko selventää seuraavat asiat:
1. Onko miehesi vaatinut (selkeästi sanonut) että toisesta kissasta on luovuttava?
2. Minkä miehesi on ilmoittanut syyksi tai perusteluksi siihen että "ei siedä" tosita kissaa? Hänen tarkat sanansa esim ?- vastaa
1. on vaatinut luopumaan kissasta (ei toisesta josta pitää) ko kissassa ei kertakaikkiaan ole mitään vikaa miksi siitä pitäisi luopua.. tämä on nyt vaan pakkomielle hänelle koska kisu on seurallisempi ja sosiaalisempi mitä toinen...ja haluaa enemmän ihmisten seuraa (tässä tapauksessa minun)
2. järkevää syytä ei ole.. hän ei vaan kerta kaikkiaan hyväksy sitä. varmaan johtuu siitä että ko kisu tulee aina syliini ja hemmottelen ja lirkuttelen sille...elikkä on mustasukkainen. Ja en kyllä omasta mielestäni jätä miestäni sen varjoon, ei vaan hyväksy sitä että jokin muukin saa huomioni - mies!
vastaa kirjoitti:
1. on vaatinut luopumaan kissasta (ei toisesta josta pitää) ko kissassa ei kertakaikkiaan ole mitään vikaa miksi siitä pitäisi luopua.. tämä on nyt vaan pakkomielle hänelle koska kisu on seurallisempi ja sosiaalisempi mitä toinen...ja haluaa enemmän ihmisten seuraa (tässä tapauksessa minun)
2. järkevää syytä ei ole.. hän ei vaan kerta kaikkiaan hyväksy sitä. varmaan johtuu siitä että ko kisu tulee aina syliini ja hemmottelen ja lirkuttelen sille...elikkä on mustasukkainen. Ja en kyllä omasta mielestäni jätä miestäni sen varjoon, ei vaan hyväksy sitä että jokin muukin saa huomioniRatkaisu on: jätä mies! Vai haluatko että kissa on joku päivä kuollut oudolla tavalla? Näitä kauhutarinoita pystyy lukemaan usein, viimeksi uudesta City-lehdestä. Kissa on naiseuden symboli, ja jos mies vaatii sinua luopumaan kissasta, hän todennäköisesti ei kohtele sinua naisenakaan hyvin. Varmaankin pyrkii tuhoamaan sinua ajan kanssa.
Kannattaa varoa miehiä, jotka kohtelevat huonosti eläimiä.
Ja miten ihmeessä voi suhteesta tulla hyvä, jos mies vaatii luopumaan lemmikistä, joka on naiselle tärkeä ja rakas? "Asettaa ihminen lemmikin edelle"? Tämä on hyväksyttävää ainoastaan silloin, kun lapsi (tai itse)osoittautuu allergiseksi. Muuten se on sairasta ja osoittaa äärimmäistä välinpitämättömuutta ja vastuuttomuutta. Kun lemmikki otetaan, siitä sitoudutaan pitämään huolta koko sen elämän ajan. Jos jotkut idiootit tajuaisivat tämän, olisivat löytöeläinkodit tarpeettomia. - ...
vastaa kirjoitti:
2. järkevää syytä ei ole.. hän ei vaan kerta kaikkiaan hyväksy sitä. varmaan johtuu siitä että ko kisu tulee aina syliini ja hemmottelen ja lirkuttelen sille...elikkä on mustasukkainen. Ja en kyllä omasta mielestäni jätä miestäni sen varjoon, ei vaan hyväksy sitä että jokin muukin saa huomioniNiin hullulta kuin tuo kuulosta niin miehes on varmaan mustasukkainen siitä että se kissa saa sulta niin paljon huomioo. Miehes ei siis ole kasvanut henkisesti aikuiseks. Kannattaa sanoo hänelle että ei kissan hemmottelu ole häneltä pois. Ja muista sit silitellä häntäkin jos hän kuvittelee että rakkaus on rajallista ja voi loppua kesken ;)
- eri mieltä
mies! kirjoitti:
Ratkaisu on: jätä mies! Vai haluatko että kissa on joku päivä kuollut oudolla tavalla? Näitä kauhutarinoita pystyy lukemaan usein, viimeksi uudesta City-lehdestä. Kissa on naiseuden symboli, ja jos mies vaatii sinua luopumaan kissasta, hän todennäköisesti ei kohtele sinua naisenakaan hyvin. Varmaankin pyrkii tuhoamaan sinua ajan kanssa.
Kannattaa varoa miehiä, jotka kohtelevat huonosti eläimiä.
Ja miten ihmeessä voi suhteesta tulla hyvä, jos mies vaatii luopumaan lemmikistä, joka on naiselle tärkeä ja rakas? "Asettaa ihminen lemmikin edelle"? Tämä on hyväksyttävää ainoastaan silloin, kun lapsi (tai itse)osoittautuu allergiseksi. Muuten se on sairasta ja osoittaa äärimmäistä välinpitämättömuutta ja vastuuttomuutta. Kun lemmikki otetaan, siitä sitoudutaan pitämään huolta koko sen elämän ajan. Jos jotkut idiootit tajuaisivat tämän, olisivat löytöeläinkodit tarpeettomia.Suhteemme on kaikinpuolin terve ja onnellinen...kuten jo aikasemminkin tossa kirjottelin. Kohtelee mua hyvin ja olen onnellinen hänen kanssaan...mut ainut asia on tämä kissa homma. En uskokkaan että se perinpohjaisesti johtuu kissasta vaan ihan muusta mitä hällä on vaikee kertoa ja mistä ei suostu puhumaan.
ja en todellankaan usko että hän kajoaa kissaani (ei ole sen luontoinen)..sen hän olisi jo tehnyt aikaa sitten.
Ja kuten jälleen aiemmin totesin...hän ei ole koskenutkaan kissaan, enemmän "kiusaaminen" on henkistä. Huomaisin kyllä heti eläimestä jos sitä on esim lyöty tms. - eräs mies
vastaa kirjoitti:
2. järkevää syytä ei ole.. hän ei vaan kerta kaikkiaan hyväksy sitä. varmaan johtuu siitä että ko kisu tulee aina syliini ja hemmottelen ja lirkuttelen sille...elikkä on mustasukkainen. Ja en kyllä omasta mielestäni jätä miestäni sen varjoon, ei vaan hyväksy sitä että jokin muukin saa huomioniOk, hyvin omituinen kissapolitiikka miehellä, mutta paha sanoa kuinka merkittävä tämä asia on sitten koko suhteen kannalta. Jotenkin tuntuisi järkevältä jos mies pitäisi tai vihaisi molempia kissoja. Onko niillä muuten ulkonäöllisesti jotain merkittävää eroa? Esim onko tuo hyvä kissa enemmän peruskissan näköinen ja tämä ongelmakissa joku karvaton tai muuten erikoisemman näköinen?
Tärkeintä lienee ettet anna miehen tehdä mitään lapsellista kissa tai minä asettelua. Tee selväksi että kissa(t) ovat sinulle tärkeitä ja et aio niistä luopua ilman mitäään JÄRKEVÄÄ syytä (vaikka et luopuisi järkevästäkään). Ei ihmisten pidä antaa hyppiä nenille viakka he ovatkin läheisiä.
Joskus kouluikäisenä minulla oli nihkeä tilanne erään kaverin koirien kanssa. Toisen passiivisemman kanssa tuli hyvin toimeen, mutta nuorempi räksytti kokoajan ja minä käytännössä olin hyvin välttelevä sitä kohtaan. Eräänä päivänä kuitenkin kun kaveri pesi koiria, niin jeesasin kuivaamalla tämän ongelmakappaleen... itseasissa kun koira vielä märkänä ja sangen koomisena räksytti en voinut olla nauramatta jonka jälkeen koira nolostui ja sitten kun koiraan oikeasti ensimmäsen kerran pyyhkeen välityksellä koskin niin tämän jälkeen homma oli kunnossa ja koira suhtautui minuun hyvin ysätävällisesti ja leikkisästi jatkossa.... Emme siis olleet mitenkään virallisesti määrittäneet välejämme koiran kanssa, molemmat näkivät ilmeisesti toisen outona mahdollisena uhkana. Kissat varmaan toimivat jokseenkin eritavalla, mutta jos mitenkään saat miehen ja kissan vaikka lankakerällä leikkimään niin who knows :-) - triiuiusrt
eri mieltä kirjoitti:
Suhteemme on kaikinpuolin terve ja onnellinen...kuten jo aikasemminkin tossa kirjottelin. Kohtelee mua hyvin ja olen onnellinen hänen kanssaan...mut ainut asia on tämä kissa homma. En uskokkaan että se perinpohjaisesti johtuu kissasta vaan ihan muusta mitä hällä on vaikee kertoa ja mistä ei suostu puhumaan.
ja en todellankaan usko että hän kajoaa kissaani (ei ole sen luontoinen)..sen hän olisi jo tehnyt aikaa sitten.
Ja kuten jälleen aiemmin totesin...hän ei ole koskenutkaan kissaan, enemmän "kiusaaminen" on henkistä. Huomaisin kyllä heti eläimestä jos sitä on esim lyöty tms.>Ja kuten jälleen aiemmin totesin...hän ei ole koskenutkaan kissaan, enemmän "kiusaaminen" on henkistä.
vielä...
henkinen kiusaaminen on yhtä pahaa ja kaikella kiusaamisella on tapana raaistua vuosien saatossa. tarinoita on monia.
ja nimenomaan hän kiusaa henkisesti sinua, ei kissaa. mielestäni asia on vakava.
hän osaa olla sinulle hellä, kiva ja muuta. Pointti olikin siinä, että mitä sitten tapahtuu, kun kaikki ei mene niin kuin HÄN haluaa.
mitä tapahtuu, jos hän haluaa poika-lapsen ja saakin tytön. henkistä kiusaamista ?
sinulle... ? :(
lapselle... ? :(( - tääläkin
eräs mies kirjoitti:
Ok, hyvin omituinen kissapolitiikka miehellä, mutta paha sanoa kuinka merkittävä tämä asia on sitten koko suhteen kannalta. Jotenkin tuntuisi järkevältä jos mies pitäisi tai vihaisi molempia kissoja. Onko niillä muuten ulkonäöllisesti jotain merkittävää eroa? Esim onko tuo hyvä kissa enemmän peruskissan näköinen ja tämä ongelmakissa joku karvaton tai muuten erikoisemman näköinen?
Tärkeintä lienee ettet anna miehen tehdä mitään lapsellista kissa tai minä asettelua. Tee selväksi että kissa(t) ovat sinulle tärkeitä ja et aio niistä luopua ilman mitäään JÄRKEVÄÄ syytä (vaikka et luopuisi järkevästäkään). Ei ihmisten pidä antaa hyppiä nenille viakka he ovatkin läheisiä.
Joskus kouluikäisenä minulla oli nihkeä tilanne erään kaverin koirien kanssa. Toisen passiivisemman kanssa tuli hyvin toimeen, mutta nuorempi räksytti kokoajan ja minä käytännössä olin hyvin välttelevä sitä kohtaan. Eräänä päivänä kuitenkin kun kaveri pesi koiria, niin jeesasin kuivaamalla tämän ongelmakappaleen... itseasissa kun koira vielä märkänä ja sangen koomisena räksytti en voinut olla nauramatta jonka jälkeen koira nolostui ja sitten kun koiraan oikeasti ensimmäsen kerran pyyhkeen välityksellä koskin niin tämän jälkeen homma oli kunnossa ja koira suhtautui minuun hyvin ysätävällisesti ja leikkisästi jatkossa.... Emme siis olleet mitenkään virallisesti määrittäneet välejämme koiran kanssa, molemmat näkivät ilmeisesti toisen outona mahdollisena uhkana. Kissat varmaan toimivat jokseenkin eritavalla, mutta jos mitenkään saat miehen ja kissan vaikka lankakerällä leikkimään niin who knows :-)On ulkonäkö eroa..tämä josta mies pitää niin on pitkäkarvainen söpötys...ja josta ei pidä on lyhytkarvainen ja isokorvainen musta iso kissa. Monet sanoo pelottavan näköiseksi ja pirun näköiseksi mutta luonne on päinvastainen. ja varmasti ulkonäkökin häntä ärsyttää...haukkuukin sitä lieroksi =).
Välillä menee paremmin ja välillä huonommin. "kohtaukset" on ns kausiluontoista. Huomaan että välillä hän oikeesti yrittää, jopa kutsuu kisua...että jospa toivo ei ihan kokonaan ole mennyt. Eihän hällä tarvi tulla parhaiksi kamuiksi kisun kans mutta että edes mahtuisivat joten kuten samankaton alle ilman sotaa..
- muita kirjoituksia..mutta..
itse olin samantapaisessa tilanteessa n. 5 vuotta sitten, kissasta en luopunut miehen takia, ja en kadu sekuntiakaan, mies jäi silti, mutta hän ei todellakaan ole minulle se oikea.ja ero tulossa..ja olen niin eläinrakas että mitä vaikka olisin yhdestä kissasta luopunut (joka siis on minulle todella tärkeä !)kun haluan ja tarkoitukseni on kumminkin elämäni viettää eläinten ympäröimänä, joten ei sellainen mies voi olla minulle oikea joka ei halua "samaa".
Minun mielipiteeni on että älä luovu kissoista, sydämesi on jo valinnut, ja et edes harkitsisi ettet luopuis, jos mies olisi sinulle tärkein. - kisuliini
jos miehesi on niin lapsellinen ettei hyväksy rakkaita lemmikkejäsi, niin näytä ovea!!
Itselläni on kolme kissaa ja ei todellakaan tulisi kysymykseenkään että joku vaatisi minua luopumaan yhdestäkään, koska kissat ovat perheeni jäseniä olleet jo monia vuosia. Onneksi mieheni rakastaa karvaisia lapsiamme yhtä paljon kuin minä. - tämäkään
:O) Voihan sitä erota sitten vaikka kissankin vuoksi, jos kerran elopainonkin !
Teillä ei ole oikeita ongelmia, eihän.
pappa taas ihmettelee! - Muutama ehdotus tilanteen p...
Kissa on rakas perheenjäsen, jolla on oikeus olla onnellinen omassa kodissaan. Miehesi osoittaa käytöksellään lapsellisuutensa. Tuollaista toimintaa tai puheita en itse missään tapauksessa suvaitsisi.
Meidän pieneen perheeseemme kuuluu mieheni ja minun lisäkseni kaksi karvaista lasta. Toinen kissoistamme on suorastaan ylisosiaalinen ja toinen käytökseltään "tavallisempi" omaa rauhaansa arvostava yksilö. On tärkeää osata osoittaa huomiota kaikille perheenjäsenille tasapuolisesti, ettei kukaan tunne jäävänsä ulkopuoliseksi.
Ehkä ketjun aloittaja voisi yhdistää sekä kissan että miehensä huomioimisen jotenkin.. Meillä vietetään mukavaa aikaa esim. sohvalla kissa jomman kumman sylissä siliteltävänä ja oma kumppani kainalossa. Tai kokeilkaa vapaapäivinä päiväunia koko perheen voimin. On aivan ihanaa rentoutua rakkaidensa lähellä. Harrastakaa yhteisiä leikkihetkiä.. Heittelette kumpikin kissoille leluhiiriä tms, leikitte piilosta kissojen kanssa tai käytte vaikka ulkoilemassa kissat valjaissa. Pyri näyttämään miehellesi, kuinka älykkäistä ja yksilöllisistä eläimistä on kyse. Selitä, että myös kissalla on tunteet ja koska ne ovat herkkiä eläimiä tuo toinen kissanne kärsii miehesi epäreilusta käyttäytymisestä.
Kerro, että rakastat kaikkia perheesi jäseniä. Selitä, kuinka tärkeitä kissasi ovat sinulle ja että tarvitset onnelliseen elämään miehesi lisäksi kumpaakin karvaista lastasi. Kerro, että toivoisit miehesikin pitävän myös tuosta nyt paitsioon jääneestä kissasta. Selitä miehellesi, että hänen täytyy muuttaa suhtautumistaan kissaasi, jotta kissan arkuus häntä kohtaan voisi vähentyä ja kadota kokonaan.
Ihanteellista olisi, että saisit nämä kaksi kavereiksi keskenään.. Tuolloin kissasi ei saa kaikkea huomiota ja hellyyttä sinulta, vaan miehesi pääsee osalliseksi tästä ilosta. Tämä vähentäisi myös miehesi kokemaa mustasukkaisuutta kissasi saamasta huomiosta. Jos hän huomioi kumpaakin kissaa, jää sinulle enemmän aikaa ja energiaa huomioida puolestaan miestäsi. Jos halaiset ja pusuttelet kissojasi, tee samoin myös miehellesi.
Älä puheissasi laita perheesi jäseniä tärkeysjärjestykseen, vaikka ajatuksissasi niin tekisitkin. Tee selväksi, ettet halua edes kuulla miehesi toiveita kissan hylkäämisestä toiseen perheeseen tms. Tilanne tuskin muuttuu ennen kuin hän ymmärtää, ettei sinua tuohon julmaan tekoon pysty painostamaan.
Jos mikään ei auta, laita miehesi pihalle! Hän ei ole sinusta aikuisena ihmisenä riippuvainen toisin kuin kissasi. Uusia, kissarakkaampia miehiä tulisi varmasti vastaasi :)
Lopuksi vielä muistutan kaikkia, etteivät tavalliset kotikissat ole yhtään vähemmän arvoisia, vaan tuntevia ja älykkäitä olentoja kuten rotukissatkin. Täällä nyt parista kirjoituksesta sai sen vaikutelman, että kissa on olevinaan tärkeämpi, jos se on rotukissa.. Ja se kyllä tuntuu pahalta!!- :o) pappa
Kissä ja sen onnellisuus ihmisen asunnossa ja alituisessa hoivassa.
Niin siitä voisi keskustella pitempäänkin :o)
- kaiken kokenut
NIin kummalta kuulosti että lieneeköhän kirjoittaja tosissaan. NIin miksi mies ei sitten muka tykkää toisesta jos kerran toisesta tykkää? Kaipaa lisäselitystä ennen kuin voi sánoa oikeastaan mitään...paitsi sen joillekin kommentoijille että hei, kysymys on ELÄIMESTÄ. Kissa ei ole ihminen, sen aivojen kehitysaste ei ole sama, ja lajityypillistä sille olisi remuta metsissä ja pyydystää pienriistaa. Inhoan kaikkea eläinten inhimillistämistä, eivät ne tunne tai ajattele samalla tavoin kuin ihmiset, uskokaa pois! Kissan omistajat vain haluavat niiden tekevän niin ja siksi kaikki todistusaineisto (eläinten käytös tietyssä tilanteessa) puhuu heille sen puolesta. Mutta se on itsepetosta. Kissa 'pitää' ihmisestä siksi että ihminen antaa sille ruokaa ja niinpä se sosiaalistuu rapsutuskäyttäytymiseen. Mutta jos ihminen katoaa sen elämästä ja korvautuu toisella joka antaa ruokaa ja rapsuttaa niin ei se sitä murehdi. Miettii vaan seuraavaa ateriaa. Joten jäitä nyt hattuun kaikki siellä. Ehkä olet onnellisempi kissojesi kanssa, eikä mies mahdu elämääsi. Ainakaan noin kummallinen mies joka suhtautuu kissoihin kuin henkilöihin (tykkää yhdestä muttei toisesta). MInusta ainoa järkevä tapa suhtautua eläimiin on kohdella niitä hyvin ja huolehtia niiden luonnollisten tarpeiden tyydyttymisestä, nauttia niiden seurasta kun mahdollista on, mutta muistaa että ne eivät korvaa ihmistä eivätkä ole ihmisiä.
- kissakas
itse laittaisin miehen vaihtoon jos alkaisi urputtamaan mulle minun rakkaista kissoistani!
- mihax
Älä vaan luovu kissasta sen äijän takia.Oon sitä mieltä että jos eläimet on otettu jo ennen ku olet tutustunut mieheen se on se mies joka voi vapaaehtoisesti päättää haluaako jatkaa suhdetta kissoista huolimatta.Tosi pönttö aikuinen on kyl jos joku kissa on parisuhteen este jollei ole ihan oikeesti kysymys allergiasta tai astmasta.Silloin luopuminen on pakkokin terveyden ylläpitämiseksi.Mä en koiristani enkä kissoistani ole luopunut vaikka aloin seurustelemaan, mies ei ees vaatinut, tietää että eläimet on mulle elämäntapa ja perheenjäseniä.Tykkää itekin niistä ku hullu puurosta:)
- voi ajatella
mihax kirjoitti:
Älä vaan luovu kissasta sen äijän takia.Oon sitä mieltä että jos eläimet on otettu jo ennen ku olet tutustunut mieheen se on se mies joka voi vapaaehtoisesti päättää haluaako jatkaa suhdetta kissoista huolimatta.Tosi pönttö aikuinen on kyl jos joku kissa on parisuhteen este jollei ole ihan oikeesti kysymys allergiasta tai astmasta.Silloin luopuminen on pakkokin terveyden ylläpitämiseksi.Mä en koiristani enkä kissoistani ole luopunut vaikka aloin seurustelemaan, mies ei ees vaatinut, tietää että eläimet on mulle elämäntapa ja perheenjäseniä.Tykkää itekin niistä ku hullu puurosta:)
Voihan sen ajatella toisinkin päin.. jännä, että sitä on niin vaikea huomata.
Toisaalta tuossa jutussa on kysymys jostain muusta.
- itkuiikka
Miehelläsi on jokin ongelma sen takia purkaa sen toiseen kissaa....Käykää ihmeessä jossain puhumassa ennenkuin tulee suurempia mullistuksia,mitä sitten katuu loppuelämän.....
- parempia kuin mies
Minä pitäisin kissani ja antaisin kissasta pitämättömän miehen mennä.
- dasdfasdf
nytpä en enää ihmettele kun tuntuu että perheet joissa on 3-4 lasta ja äiti sekä 3 kissaa, ovat yleistyneet vauhdilla;))
Äijät on saaneet mennä menojaan kun nyt rakastetaan vain kissoja. Ymmärrän että tykkää eläimistä ja ne voivat olla rakkaita lemmikkejä, mut entäs jos esim. teitin kissaihmisten lapsi pelkäisi tai inhoaisi kissoja....pistettäisiinkö lapsi nyt mäkeen, koska kissoista ei luovuta??????? Ihminen vai kissa??????
Ja mistä syystä?
Entäs jos miehellä olisi haukkuva karvaturri jota kissasi pelkäisi? Vaatisitko karvaturrin eliminoimista? Nämä ovat vaikeita kysymyksiä.....
Aloittajan tapaukseen mennäkseni..teillä olisi syytä keskustella vakavasti jostain muustakin kuin kissoista. Mustasukkaisuus on ongelma ja tiedän että miehet tuntevat mustasukkaisuutta eläimiä ja jopa omia lapsiaan kohtaan. He eivät ehkä sitä tunnusta, mutta näin on. Sama juttu se on meillä naisillakin, milloin ollaan mustiksia kavereista ja autoista tai jostain harrasteesta. Pohjimmiltaan asia on sama. "Miksi menet kaverin kans kaljalle kun mä olen täällä kotona sua varten, heitä hulttiokaverit mäkeen ja pysy kotona......", näinhän se menee. Nyt vaan on kyseessä kisu.
Ethän vaan ärsytä kaveria lisää pitämällä kiistakapulaa enemmän hyvänä? Joku järkevä keskustelu pitäisi teidän saada aikaiseksi, sillä tuskin olet miestä pois heittämässä jos muuten menee hyvin. Tehkää joku sopimus jossa kummallekkin jää oma aika sylissäsi;))) Tsemppiä vaan.
- Anonyymi
Nykysinkku ikiopiskelija työtön kädetön osaamaton sukupolvi sopii hyvin kissojen kanssa yhteen, heitä yhdistää usein monta eri asiaa kuten itsepäisyys,laiskuus sekä van omaan napaan tuijottaminen. Tällaiset ihmiset nostavat katin ihmisarvojen yläpuolelle, jonkinlaisessa kuplassa eläen kissan kusen kyllästämässä kerrostaloyksiössään.
- Anonyymi
Selvä peli. Mies saa lähteä.
- Anonyymi
Vanha alotus, mutta juttu, jota mietin tuossa yhtenä päivänä. Itselläni tosin on kaksi koiraa eikä kissaa.
Jos mies haluaisi mun luopuvan koiristani tai toisesta niin mitä tekisin. Täysin hypoteettinen pohdinta, mutta vastaus on mulle lopulta hyvin selvä. Mies lähtisi, ei koirat. Ne ovat rakkaita ja kaikkea, mutta se ei ole se perimmäinen syy. Mä olen myös tässä muutaman vuoden pohtinut, että tuskin otan uutta koiraa, kun näistä aika jättää. Kyse ei siis ole siitäkään, ettenkö osaisi elää ilman koiraa. Kyse on vastuunkannosta. Minä olen ihan tietoisesti ottanut nuo vastuulleni ja sillon sen päätöksen tehnyt, että mä ne loppuun saakka hoidan. Tämä on ollut niiden koti ja lauma toiselle 8 vuotta ja toiselle 12. En todellakaan ala pistää jo iäkästä koiraa "kiertoon", vain jonkun miehen itsekkyyden takia. En myöskään suostu lopettamaan täysin tervettä koiraa. Jos kyseessä olisi pentukoira ja miehellä jokinnoikea syys (kutn vaikka allergia) niin sitten voisin harkita. Muutoin moinen itsekeskeinen mies saisi itse mennä kiertoon. - Anonyymi
Kyllä on nykyään miehillä ongelmat. Ukko vaihtoon. Katuisit vaan jälkeenpäin joskus, jos luovut välittämästäsi eläimestä miehen takia.
Ja toiseks, itellä on kissoja, ei tulis mieleenkään eksyä seuraan joka ei eläimiä siedä, ja hyviä tapailukumppaneita on vain ollutkin, ihan tavallisia miehiä, joiden maailma ei eläimiin kaadu. Pidän kuitenkin hyvää huolta kissoistani, se taitaa olla se tärkein asia jos niitä ottaa.
Ne arvomaailmat on näissäkin aika isossa roolissa. Nää asiat voit ihan sydämellä mietiskellä.- Anonyymi
Kyllä.
Antaisin ukon mennä.
Minulla on koko aikuisen ikäni ollut kissoja, kotona oli koiria mutta kissa on näin sinkkuelämää viettävän naisen helpompi pitää.
Yksikään äijä ei ole kisssojeni edelle mennyt eikä mene. Jos sellaista vaatisi, näyttäisin missä on viis hirttä poikki.
En tosin kyllä ole törmännyt kuin yhteen, mutta kun tein kantani selväksi alkoi mukisematta - no ei hyväksyä - mutta sietää kissani. Mitään pysyvää en sellaisen ihmisen kanssa tietenkään halunnut, koska en halua kissoilleni kotia missä juuri ja juuri siedetään kun on pakko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760