Käytännön ongelma

la.ra

Mulla oli tässä yksi päivä päällä Poikaystävän valkoinen, puuvillainen paitapusero. Siis sellainen, joka pitää silittää.

Silitin antaumuksella ja hartaasti, mutta pentele oli silti jo vähän rypyssä jo ennen kuin sain sen niskaan. Töihin päästessä paita näytti siltä kuin se olisi tullut suoraan kuivausrummusta. Siitä oli Sharon Stone kaukana.

Sama paita ei kuitenkaan Poikaystävällä yhdessä päivässä juurikaan rypisty, enkä ole koskaan ikinä nähnyt kenelläkään niin ryppyistä paitaa kuin minulla tuona päivänä.

Miten te paitapuseroihmiset sen teette?!? Varsinkin miehillä näkee erittäin paljon noita valkoisia puuvillakauluspaitoja.

13

653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei isi

Eikö isi tiedä?

• la.ra

kun sillä on enemmän sellaisia sekoitepaitoja.

• että se

paita on sulle hiukan iso. Lepattavat kohdat rypistyvät.

• la.ra

mutta kun mä olen aina onnistunut rypistämään omanikin. En tosin näin pahasti...

Lisäksi ihmettelen sitä, että kuinka kukaan saa paidan pysymään housujen sisässä. Minulta ei onnistuisi vaikka paita olisi polviin asti ja housut kainaloihin. Aina liputtaa.

• la.ra kirjoitti:

mutta kun mä olen aina onnistunut rypistämään omanikin. En tosin näin pahasti...

Lisäksi ihmettelen sitä, että kuinka kukaan saa paidan pysymään housujen sisässä. Minulta ei onnistuisi vaikka paita olisi polviin asti ja housut kainaloihin. Aina liputtaa.

Housun vyötärössä on takana, sisäpuolella pieni kumikaistale, joka estää paidan liukumisen housusta pois.

• la.ra
        Ratikkakuski kirjoitti:

Housun vyötärössä on takana, sisäpuolella pieni kumikaistale, joka estää paidan liukumisen housusta pois.

Miten mä kuulen tästä vasta nyt?
        Wautsi wau, mikä keksintö!

Onko se joissain housuissa valmiina? Mulla kun on lähinnä noita farkkuja.

• la.ra kirjoitti:

Miten mä kuulen tästä vasta nyt?
        Wautsi wau, mikä keksintö!

Onko se joissain housuissa valmiina? Mulla kun on lähinnä noita farkkuja.

Mutta minä olen kopioinut idean farkkuihinikin. Kärsin näet joskus samasta ongelmasta kuin sinäkin.

• n tosin

1. Puuvilla rypistyy. Osta joku muu materiaali, esim. jo pikkaisen modaalia puuvillan mukana tekee himeitä. Modaali on muuntokuitu, eli lähes luonnonkuitu = kivan tuntuista kangasta.
      2. pistä tärkkiä kun silität --> ei rypisty niin herkästi
      3. Anna paidan levätä silityksen jälkeen min. 1 h, niin ei rypisty niin herkästi - kuumaa/lämmintä vastasilitettyä ei KOSKAAN saa laittaa päälle, rypistyy herkästi uusiksi
      4. kai kostutit kuin silitit? pelkkä höyry raudasta ei riitä, vaan kostuta, anna olla hetkisen, ja silitä --> tulee oikeasti sileäksi
      5. kuljeta paita pukupussissa työpaikalle, ja pue siellä -> ei rypisty matkalla takin alla

kuvittelisin, että kikka on kuitenkin se, että paita ei ole puuvillaa/pellavaa, vaan sekoitekuitua tai jopa täysin tekokuitua

• la.ra

Vaikuttaa kyllä niin vaivalloiselta, että taidan jättää paitapuserot niille, jotka niitä osaavat käyttää :)

Yleensä silitän vaatteet kerralla ja valmiiksi, mutta tuolla kertaa nakkasin heti lämpöisenä niskaan.

• n tosin
        la.ra kirjoitti:

Vaikuttaa kyllä niin vaivalloiselta, että taidan jättää paitapuserot niille, jotka niitä osaavat käyttää :)

Yleensä silitän vaatteet kerralla ja valmiiksi, mutta tuolla kertaa nakkasin heti lämpöisenä niskaan.

no mulla on ollut muutaman vuoden työ, jossa on ollut pakko pitää valkoista kauluspaitaa - usein vien paidat pukupussissa työpaikalle, ettei rypisty matkalla jo

• Ostan pelkästään itsestäänsiliäviä pukupaitoja. Baaripaidoissa ei ole valinnanvaraa, mutta eipä niistäkään yksikään ole sellaista aina rypyssä olevaa paksua puuvillakangasta. Oikominen kosteana ja Rouva Ratikan Japanista raahaama vaatteidensilityssuihke auttavat.

• n tosin

eli just se tärkkisuihke :D

ja tuo, että jos paita on yli-iso, niin siinä on mitä rypistellä :D

• vänkyrä-nainen

silitysongelman niin et pyrin välttämään sellaisten vaatteiden käyttämistä, joita joutuu silittämään.

Onneksi on paljon sellaisiakin materiaaleja, jotka ei mene niin helposti ryppyyn ja ne on paljon käytännöllisempiä.

Onneksi mulle ei edes sovikaan paitapuserot kovin hyvin, joten on helppo keksiä muita yläosia, kun en ole tottunut paitapuseroja edes käyttämään.

Jos mulla olis mankeli, niin lakanat jne tulis sillä sileiksi ja suoriksi, mutta silitysrautaa tulee käytettyä oikeastaan vaan verhoihin ja verhojakaan en nyt kovin usein vaihda.

Mielummin tiskaan ja imuroin ja teen vaikka mitä mut silittäminen on kyllä suuri ärsytyksen aihe.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe