Oidipaalivaiheeseen juuttuneille

asiantuntija.

Olette äärimmäisen tylsiä persoonia.

Olisi mielenkiintoista keskustella täällä mm. yhteiskunnallisista ongelmista, mutta se ei ole mahdollista, koska teidän säälittävät, avuttomat persoonanne kerjäävät jatkuvasti huomiota.

Palstasta on tullut teille äidin korvike. Teidän on pakko selostaa joka ikinen liikkeenne siellä pikku, pikku maailmassanne.

Hyi saatana. Hakeutukaa terapeutille, olette liian työläitä hoidettavia tämän palstan kapasiteetille.

46

1320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myös............

Yhteiskunnalliset ongelmat kuuluvat aivan toisille palstoille.

Tarkoituksenahan on vain kuluttaa aikaa, tylsistymisen vuoksi tänne kirjoitellaankin...

• asiantuntija.

Yksilöiden yhä lisääntynyt kompleksisuus aiheuttaa mittavia yhteiskunnallisia ongelmia.

Yksilöterapian paikkakin on jossain muualla. Vuodesta toiseen joku täällä huomiota kerjäämässä omalle pikku persoonalleen on jo liikaa.

• tee omaa aloitusta?

tyhmä syyttää palstan aiheita, jos ei itse edes yritä. jos inhoat ihmisiä täällä niin sopii kysyä että mitä edes teet täällä. kyllä maailmassa yhteiskuntakeskustelua on ja sun älykkäänä ihmisenä luulis löytävän sen

• asiantuntija.

On aika kiinnittää huomio ongelmapersoonien olemassa oloon palstalla.

Olen tehnyt lukuisia asia-aloituksia palstalla. Juuri nämä häiriintyneimmät yksilöt ovat silloin vinkumassa, että "ooksää se sama blaablaa..." tms. pyrkien estämään keskustelua kaikin tavoin ja kiinnittämään huomiota JÄLLEEN omaan erinomaiseen persoonaansa.

Mikä siinä on niin vaikea hekea sitä apua? Tämä palsta ei ole äiti. Pienet terapoinnit täällä hoitunevat, mutta vuodesta toiseen jatkuva oirehtiminen rupeaa vituttamaan. Varsinkin, kun tämä on lähes aktiivisin palsta, jossa keskustellaan.

• älä,
        asiantuntija. kirjoitti:

Olen tehnyt lukuisia asia-aloituksia palstalla. Juuri nämä häiriintyneimmät yksilöt ovat silloin vinkumassa, että "ooksää se sama blaablaa..." tms. pyrkien estämään keskustelua kaikin tavoin ja kiinnittämään huomiota JÄLLEEN omaan erinomaiseen persoonaansa.

Mikä siinä on niin vaikea hekea sitä apua? Tämä palsta ei ole äiti. Pienet terapoinnit täällä hoitunevat, mutta vuodesta toiseen jatkuva oirehtiminen rupeaa vituttamaan. Varsinkin, kun tämä on lähes aktiivisin palsta, jossa keskustellaan.

jätä.

• asiantuntija. kirjoitti:

mikä tää sun alotuksen tarkotus on? Keskustella avun hakemisesta yleisellä tasolla, vaiko ruotia kirjottajia?

Onko muuten tullu mieleen, että miks tää palsta on aktiivisempi kuin moni nk. asiapalsta?

• että siis
        asiantuntija. kirjoitti:

tää oli se yhteiskunnallinen ongelma, josta halusit keskustella. Sori et mä en heti hokannu.
        Jos sä et kestä vinkunaa niin sitten tää ei oo oikea palsta.

• asiantuntija.
        relaxed_eyes kirjoitti:

mikä tää sun alotuksen tarkotus on? Keskustella avun hakemisesta yleisellä tasolla, vaiko ruotia kirjottajia?

Onko muuten tullu mieleen, että miks tää palsta on aktiivisempi kuin moni nk. asiapalsta?

miksi nyhräät paikoillasi?

miksi nyhräät paikoillasi?

Mikä osa-alue minussa pitäisi siirtyä eteenpäin? Omasta mielestä vauhti hirvittää jo muutenkin, jotta kohta varmaan napsahtaa.

Kerro mulle arvoisa asiantuntija.

• asiantuntija.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mikä osa-alue minussa pitäisi siirtyä eteenpäin? Omasta mielestä vauhti hirvittää jo muutenkin, jotta kohta varmaan napsahtaa.

Kerro mulle arvoisa asiantuntija.

En ole terapeuttisi.

En ole terapeuttisi.

Mä tiesin, että sä vastaat kysymyksellä.

Ei susta ole ikinä mihinkään ollutkaan.

• asiantuntija.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mä tiesin, että sä vastaat kysymyksellä.

Ei susta ole ikinä mihinkään ollutkaan.

"Ei susta ole ikinä mihinkään ollutkaan."

?

"Ei susta ole ikinä mihinkään ollutkaan."

?

kova tyyppi kyselemään, muttei susta muuhun ole.

Ja taas sä kysyit ja taas mä vastasin. Nymmä taas lopetan tähän, ku ei täs oo mitään järkee, eikä hauskaa.

• asiantuntija.
        relaxed_eyes kirjoitti:

kova tyyppi kyselemään, muttei susta muuhun ole.

Ja taas sä kysyit ja taas mä vastasin. Nymmä taas lopetan tähän, ku ei täs oo mitään järkee, eikä hauskaa.

"...kova tyyppi kyselemään, muttei susta muuhun ole."

"...kova tyyppi kyselemään, muttei susta muuhun ole."

Olis jo äsken mielessä.

Etkö sä oikeesti tajuu antamisen ja saamisen lakia?

• asiantuntija.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Olis jo äsken mielessä.

Etkö sä oikeesti tajuu antamisen ja saamisen lakia?

"Etkö sä oikeesti tajuu antamisen ja saamisen lakia?"

Selittänet.    

"Etkö sä oikeesti tajuu antamisen ja saamisen lakia?"

Selittänet.    

Se pitää tajuta ja sisäistää.

Mut kärjistetty esimerkki. Sun kyseleminen ei anna mulle yhtään mitään, mut mä annan sulle vastauksia, joka taas johtaa seuraavaan kysymykseen, joka taas johtaa siihen, ettei mua huvita antaa sulle mitään vastauksia, ku sä et anna mulle vastauksia, vaan lisäkysymyksiä. Eli, minä annan ja sä saat 'kokoajan' tää meidän keskustelu ei ole vastavuoroista antamista ja saamista.

Esimerkki oli yksinkertainen ja ku oikeeseen elämään mennään, ni se hieman siitä monimutkaistuu, mut laki pysyy samana.

Sitä saa mitä tilaa, mut aina ei välttämättä heti tiedä mitä on tullut tilattua.

Ja kiitos vaan, mutta en tarvitse sitten analyysiä itsestäni tämän kommentin perusteella, jotta jos sulla asiaa on, ni kommentoi aihetta, mutta älä esitä tyhjiä kysymyksiä.

• asiantuntija.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Se pitää tajuta ja sisäistää.

Mut kärjistetty esimerkki. Sun kyseleminen ei anna mulle yhtään mitään, mut mä annan sulle vastauksia, joka taas johtaa seuraavaan kysymykseen, joka taas johtaa siihen, ettei mua huvita antaa sulle mitään vastauksia, ku sä et anna mulle vastauksia, vaan lisäkysymyksiä. Eli, minä annan ja sä saat 'kokoajan' tää meidän keskustelu ei ole vastavuoroista antamista ja saamista.

Esimerkki oli yksinkertainen ja ku oikeeseen elämään mennään, ni se hieman siitä monimutkaistuu, mut laki pysyy samana.

Sitä saa mitä tilaa, mut aina ei välttämättä heti tiedä mitä on tullut tilattua.

Ja kiitos vaan, mutta en tarvitse sitten analyysiä itsestäni tämän kommentin perusteella, jotta jos sulla asiaa on, ni kommentoi aihetta, mutta älä esitä tyhjiä kysymyksiä.

Kuka? Mitä? Missä?

• Mistä yhteiskunnallisesta ongelmasta erityisesti haluaisit keskustella?

• asiantuntija.

vaikkapa ihmisten kykenemättömyydestä hakea itselleen apua. Onko häpeällistä myöntää olevansa henkisesti avun tarpeessa?

• sarvikuonokas
        asiantuntija. kirjoitti:

vaikkapa ihmisten kykenemättömyydestä hakea itselleen apua. Onko häpeällistä myöntää olevansa henkisesti avun tarpeessa?

Veikkaan että johtuu ennemminkin siitä että itse harvemmin tunnistaa, että koska oikeasti tarvitsee apua.

• asiantuntija.
        sarvikuonokas kirjoitti:

Veikkaan että johtuu ennemminkin siitä että itse harvemmin tunnistaa, että koska oikeasti tarvitsee apua.

viesti, että saa osakseen runsaasti negatiivista palautetta.

• Aurinko79-
        asiantuntija. kirjoitti:

Usein avun tarpeessa oleva ihminen ei itse joko tunnista tai halua tunnistaa olevansa todellisessa avun tarpeessa. Sellainen ihminenhän voi peitellä omaa avuntarvettaan hyvinkin pitkällekin, jolloin sivullistenkaan on mahdotonta huomata todellista tilannetta.

Meidän yhteiskunnassamme arvostetaan ihmisiä, jotka jaksavat ja pärjäävät. Ennenkin pärjättiin. Moni kokee suurta häpeää siitä tunteesta, ettei jaksakaan ylläpitää sitä tahtia mitä vaaditaan. Se aiheuttaa sen, että usein avuntarvitsija saa huomiota vasta aivan liian myöhään. Avuntarvitsija ei itse välttämättä edes jaksa lähteä hakemaan apua itselleen.

Onko sinulla tarjota jotain ehdotuksia, jotka voisivat auttaa tämän yhteiskunnallisen ongelman ratkaisemisessa?

• sarvikuonokas
        asiantuntija. kirjoitti:

viesti, että saa osakseen runsaasti negatiivista palautetta.

Palstalla saatuun "palautteeseen" kannattaa aina suhtautua kriittisesti.

Joissain asioissa kannattaa tietysti vähän miettiä että onko omassa toiminnassa oikeasti parannettavaa.

Mutta siitä pitää lähteä että palsta ei saa olla ainut egobuustin lähde.

• asiantuntija.
        Aurinko79- kirjoitti:

Usein avun tarpeessa oleva ihminen ei itse joko tunnista tai halua tunnistaa olevansa todellisessa avun tarpeessa. Sellainen ihminenhän voi peitellä omaa avuntarvettaan hyvinkin pitkällekin, jolloin sivullistenkaan on mahdotonta huomata todellista tilannetta.

Meidän yhteiskunnassamme arvostetaan ihmisiä, jotka jaksavat ja pärjäävät. Ennenkin pärjättiin. Moni kokee suurta häpeää siitä tunteesta, ettei jaksakaan ylläpitää sitä tahtia mitä vaaditaan. Se aiheuttaa sen, että usein avuntarvitsija saa huomiota vasta aivan liian myöhään. Avuntarvitsija ei itse välttämättä edes jaksa lähteä hakemaan apua itselleen.

Onko sinulla tarjota jotain ehdotuksia, jotka voisivat auttaa tämän yhteiskunnallisen ongelman ratkaisemisessa?

että ongelmapersoonat pyrkivät estämään asiakeskustelua palstoilla, koska se on pois heidän omaan persoonaansa kohdistuvasta huomiosta.
        Ongelma vähenee, kun jokainen pyrkii pohdiskelemaan omaa itseään.

• Aurinko79-
        asiantuntija. kirjoitti:

että ongelmapersoonat pyrkivät estämään asiakeskustelua palstoilla, koska se on pois heidän omaan persoonaansa kohdistuvasta huomiosta.
        Ongelma vähenee, kun jokainen pyrkii pohdiskelemaan omaa itseään.

Puhuin nyt yhteiskunnallisella tasolla. Tätä palstaa tuskin voi yleistää koskemaan koko yhteiskuntaa. Eihän tuossa ole mitään logiikkaa, että moitit palstaa yhteiskunnallisen keskustelun puutteesta, mutta kun joku haluaisi sitten keskustella jostain yhteiskunnallisella tasolla, vedät keskustelun takaisin palstalaisiin.

Haluatko siis todella keskustella yhteiskunnallisista aiheista vai oliko tämän aloituksen tarkoitus vain saada palstalaiset tutkiskelemaan itseään?

• asiantuntija.
        Aurinko79- kirjoitti:

Puhuin nyt yhteiskunnallisella tasolla. Tätä palstaa tuskin voi yleistää koskemaan koko yhteiskuntaa. Eihän tuossa ole mitään logiikkaa, että moitit palstaa yhteiskunnallisen keskustelun puutteesta, mutta kun joku haluaisi sitten keskustella jostain yhteiskunnallisella tasolla, vedät keskustelun takaisin palstalaisiin.

Haluatko siis todella keskustella yhteiskunnallisista aiheista vai oliko tämän aloituksen tarkoitus vain saada palstalaiset tutkiskelemaan itseään?

Minä ja minun loogisuuden puutteeni! Onneksi sinä huomasitkin juuri sen, mikä oli olennaista. Kiitos, kiitos, päiväni on pelastettu!

• Aurinko79-
        asiantuntija. kirjoitti:

Minä ja minun loogisuuden puutteeni! Onneksi sinä huomasitkin juuri sen, mikä oli olennaista. Kiitos, kiitos, päiväni on pelastettu!

Tuo ilmeisesti on sitten asiallinen tapa suhtautua siihen, jos joku yrittää jatkaa aloittamaasi keskustelua.

Hienoa kuitenkin jos onnistuin pelastamaan päiväsi :)

• asiantuntija.
        Aurinko79- kirjoitti:

Tuo ilmeisesti on sitten asiallinen tapa suhtautua siihen, jos joku yrittää jatkaa aloittamaasi keskustelua.

Hienoa kuitenkin jos onnistuin pelastamaan päiväsi :)

En vain ole kovin tottunut kaltaisiisi "koko kansan äiteihin", jolta jokaiseen kysymykseen löytyy vastaus kuin apteekin hyllyltä.

Voi, minkä kolauksen sainkaan "asiantuntija" -rooliini. Onneksi kukaan ei ole näkemässä tätä suurta häpeääni...

• Aurinko79-
        asiantuntija. kirjoitti:

En vain ole kovin tottunut kaltaisiisi "koko kansan äiteihin", jolta jokaiseen kysymykseen löytyy vastaus kuin apteekin hyllyltä.

Voi, minkä kolauksen sainkaan "asiantuntija" -rooliini. Onneksi kukaan ei ole näkemässä tätä suurta häpeääni...

Jokainen meistä kokee kolhuja joskus, ei sitä tarvitse hävetä. Jopa asiantuntijat erehtyvät joskus ja käyttäytyvät kaikkea muuta kuin asiantuntevasti.

• Petter X

Palstan aiheena on miehen logiikka, ei yhteiskunnalliset ongelmat. Ei taida poju osata edes kunnolla lukea? Osaamisen kanssa on tosin muutenkin vähän niin ja näin. Varsinainen asiantuntija, jutut suoraan lukion psykologiankirjan takakannesta. Ehkä se omasta äidistä haaveileminen helpottaa tuon gurun elämää siihen asti kunnes pussit ovat laskeutuneet.

• X nimesi perässä kuvastaa selvästi kahta penistä ristissä, kertoisitko jotain isäsuhteestasi?

• lakritsi o licorice

Tämä formaatti on kuin "kaljuista ja kauniista"
      ei tarvitse koko ajan seurata mutta hetken kun selailet niin taas olet mukana. Tuttua ja turvallista mikään ei ole muuttunut vaikka olisit poissa pitkäänkin.
      Samaa mieltä joidenkin kirjoittajien kanssa ei täällä ole pakko olla ja itseään kiusata.

Ja se yhteiskunnallinen keskustelu käydään muilla palstoilla siinäkin olen samaa mieltä.
      Niin kirjoittelu on jostain syystä täällä melko vilkasta, että kyllähän se on harmi jos niin ei ole ns. paremmilla aihe alueilla, kuten yhteiskunnallisessa keskustelussa.

Täällä on ihmisiä moneksi sekin on hyvä pitää mielessä, varsinkin teidän älykkäämpien sen luulisi ymmärtävän.

Siis mikä tässä on niin pahaa, kun täällä lueskelu ja osallistuminenhan on täysin vapaaehtoista.

• asiantuntija.

mutta ongelmallista on se, että jotkut täällä huutavat itselleen apua vuodesta toiseen. Avun huutaminen on vain naamioitu joksikin muuksi...

• lakritsi o licorice
        asiantuntija. kirjoitti:

mutta ongelmallista on se, että jotkut täällä huutavat itselleen apua vuodesta toiseen. Avun huutaminen on vain naamioitu joksikin muuksi...

Näin varmaan on, mutta antaa huutaa kun ei meille kuitenkaan ole tarjolla parempaakaan meidän yhteiskunnassamme. Jos olisi niin toki täällä huutaminen tulisi tarpeettomaksi.

Vaikkei tämä yhteiskunnallisen keskustelun foorumi olelekaan niin jotain tämäkin varmaan kertoo kun meidän täällä täytyy kirjoitella.

Miehistä logiikkaa tai mitä lie mutta jostain syystä yhteiskunta ja me ihmiset tunnistamme oireet ja haluamme hoitaa asiat kuntoon hoitaamalla oireita.

Siihen ei ole kuitenkaan kykyä tai halua, että hoidettaisiin niitä asioita mistä oireet syntyvät tai johtuvat.

Oireethan viittaavat aina johonkin todelliseen syyhyn.

savuverhoahan tämä vain on

• asiantuntija.
        lakritsi o licorice kirjoitti:

Näin varmaan on, mutta antaa huutaa kun ei meille kuitenkaan ole tarjolla parempaakaan meidän yhteiskunnassamme. Jos olisi niin toki täällä huutaminen tulisi tarpeettomaksi.

Vaikkei tämä yhteiskunnallisen keskustelun foorumi olelekaan niin jotain tämäkin varmaan kertoo kun meidän täällä täytyy kirjoitella.

Miehistä logiikkaa tai mitä lie mutta jostain syystä yhteiskunta ja me ihmiset tunnistamme oireet ja haluamme hoitaa asiat kuntoon hoitaamalla oireita.

Siihen ei ole kuitenkaan kykyä tai halua, että hoidettaisiin niitä asioita mistä oireet syntyvät tai johtuvat.

Oireethan viittaavat aina johonkin todelliseen syyhyn.

savuverhoahan tämä vain on

jos rahaa on. Ja monellahan sitä näyttäisi kuitenkin olevan.

• lakritsi o licorice
        asiantuntija. kirjoitti:

jos rahaa on. Ja monellahan sitä näyttäisi kuitenkin olevan.

Aivan se Raha.

Mutta halua on vain oireiden hoitoon jos siihenkään ja niiden lievitykseen usein lääkkeillä.
        No liikkuu sitä rahaa tässäkin tosin heidän taskuihin jonne se yleisesti hyväksytysty yhteiskunnallisessa keskustelussakin paremmin katsotaan kuuluvan.

Turhaa jos oireen syytä ei samalla pyritä poistamaan, ongelma on ja pysyy, vaikka oireet piiloon savuverhon taakse piilon saisimmekin
        lääkkeillä.

Raha ja sen vähyys aika monessa oireessa sitten kuitenkin se juurisyy.

• asiantuntija.
        lakritsi o licorice kirjoitti:

Aivan se Raha.

Mutta halua on vain oireiden hoitoon jos siihenkään ja niiden lievitykseen usein lääkkeillä.
        No liikkuu sitä rahaa tässäkin tosin heidän taskuihin jonne se yleisesti hyväksytysty yhteiskunnallisessa keskustelussakin paremmin katsotaan kuuluvan.

Turhaa jos oireen syytä ei samalla pyritä poistamaan, ongelma on ja pysyy, vaikka oireet piiloon savuverhon taakse piilon saisimmekin
        lääkkeillä.

Raha ja sen vähyys aika monessa oireessa sitten kuitenkin se juurisyy.

että ne, joilla rahaa on, saavat myös oireiden alkusyihin paneutuvaa terapiaa.

• lakritsi o licorice
        asiantuntija. kirjoitti:

että ne, joilla rahaa on, saavat myös oireiden alkusyihin paneutuvaa terapiaa.

hyvä että edes heidän rikkaiden oireiden juurisyihin paneudutaan ammatillisemmin rahan voimalla, meille muille vähävaraisille jää sitten Suomi24 keskustelupalsta miehen logiikasta henkireiäksi.

• huomionkerjääjiä

Konsti vain on outo; kammottavan puisevat tyhjänpäiväisyydet.

• firerose

aletaanko sarkastisiksi? Mäkin osaan ton lajin =)

• väärin.....

Kyse on vain omien näkemysten esilletuomisesta.

Tämä on miehen logiikka-palsta.
      Kukaan ei voi täysin tyhjentävästi selittää aisoita kaikkien miesten logiikan kautta, vaan ainoastaan omien näkemystensä perusteella.
      Parhaiten se tapahtuu omien kokemusten avulla.

• lähellä :

Oidipaalipersoonien on avattava OMA BLOGI, missä he voivat jauhaa pelkästään itsestään!

• ex-Wastaaja

Mä allekirjoitan sut!:D Toisin sanoen: en siis sua, mutta juttusi.

Onhan se nyt aivan sairaan noloa, kun ei todellakaan haluais tietää liikaa tai sen enempää jonkun persoonasta, mutta aina sitä persoona pykätään (tai jotkut pykäävät) esille yli asiasisältöjen. Mä olen kanssa aivan kuolemankyllästynyt sönkkäreihin, joiden itsetunto ei kestä sitä, että edes asioihin liittyen sanotaan eriävä mielipide. Aina siinä on se mää-mää-mää. Asiat unohtuu, kun tyypit alkaa heti kelata itseään. Rassaavaa.

Ja se persausten nuoleminen, voi jessus! Sääliötä silti, olkoot vaikka näinkin hassu palsta kyseessä, kuin tääkin on.

Ja niistä urpoista en viitsi edes sanaa sanoa, joiden mielestä suora solvaaminen tyypillisesti on= kritiikin esittämistä...

Joo. Mulla olis todellakin parempaakin tekemistä, kun jutella urpoista ihmisistä. Hmm, koen oloni noloksi...ehkä aiheestakin. Halusin kuitenkin vain esittää sympatiani.:)

• palstalainen:

kertoo totuuden :DDDDDDDDD

Nyt sua pitäs nolottaa entistä enemmän.

• ex-Wastaaja
        palstalainen: kirjoitti:

kertoo totuuden :DDDDDDDDD

Nyt sua pitäs nolottaa entistä enemmän.

..mutta sun mielikuvituksesi ja herjaajien puheet (joihin kaikki ah niin "sympaattiset" ja "positiivisen inhimilliset" palstalaiset aina uskovat!) ovat kuitenkin eri asia, kuin todellisuus...

Ei mua erityisesti nolota yhtään, ainakaan mitä omaan palstakäyttäytymiseeni tulee. Ne jotkut hysteerikot kimpussani ovat kylläkin aiheuttaneet mulle sijaishäpeää, samoin kuin ne kaikki mukaempaattiset, joiden mielestä mitään ikävää käytöstä ei tällä palstalla tapahdu koskaan.:)

Mä olen ton ap:n kanssa siitä samaa mieltä, että olisin kaipaillut tänne asiakeskustelua, mutta sellainen näkyy valitettavasti usein olevan mahdotonta, koska palstalaisten itsetunto ei näy kestävän oikeaa keskustelua. Aika monien provokoitumiskynnys vaan on liian alhaalla sellaiseen.:/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1535
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1053
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      403
      921
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      163
      900
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      743
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      737
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      678
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      645
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76