Naisen huono iho

akne``

Olen auttamatta huomannut, kuinka huono ihoni karkottaa miehet ympäriltäni. Muutoin olen sopusuhtainen, urheilullinen, hauskaa seuraa (ainakin kuvittelen näin :o))... Mutta minulla on todella huono iho, johon ei auta lääkkeet, ihmevoiteet, mitkään.

Olen kuitenkin jo parikymppinen niin mistään murrosiän iho-oikuttelusta ei ole kyse.

Onko miehet näin?

32

2862

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • symppaan tilannettasi

niin ei liene kenenkään edun mukaista että valehtelisin;

Kyllä, huono iho (tosin en osaa asiaa itse nyt tietenkään tätä tapausta arvioida) saattaa antaa vähän negatiivisen ensivaikutelman. Tosin voi olla että ajattelen nyt ihan liian dramaattisen huonoa ihoa. Ei pari näppylää nyt vielä haittaa.

Pinnallistahan tämä on, mutta kun kysyttiin, niin vastasin.

• sinulta

oletko käynyt ihotautilääkärin vastaanotolla?
      itselläni oli sama tilanne, ja vain vahvimmat mahdolliset lääkkeet auttoivat asiaan.

• Aurinko79-
      • cat.mint

vaikeaan iho-ongelmaan eivät enää mitkään ihonhoitosarjat auta. Lääkitys siihen vaaditaan.

• saimi-hellevi

Auttaiskohan toi munkin kuivaan ihoon...?
        Finnejä mulla ei ole muuta kun pari hassua joskus, mutta muuten iho kaipais jotain rauhoittavaa hoitoa/rasvaa...

Mites vaikea sun iho oli?
        Ja ilmeisesti tepsi hyvin?
        =)

Noi on varmaan kalliita.
        Toisaalta mitä sitten, ei jaksa pihistellä.
        Eilenkin mun piti ostaa hiuksille suojavoide (föönillä kuivatessa tarvii sen)... Mä sit ostin sellasen mikä maksoi 30€ ihan sen takia että se tuoksu hyvälle. Saman laatuisen tuotteen olisin saanu myös alta viiden euron... =)

• Aurinko79-
        cat.mint kirjoitti:

vaikeaan iho-ongelmaan eivät enää mitkään ihonhoitosarjat auta. Lääkitys siihen vaaditaan.

En kai mä tuota olis suositellut, jollen tietäis mistä puhun. Mulla ei taas auttanut mitkään lääkitykset, tuo Bion oli ensimmäinen mikä auttoi oikeasti. Lääkitys vain kuivatti mun ihon ja teki siitä ihan karsean ja kutiavan.

Tuo sarja palautti ihon normaalin toiminnan, kaikki mustapäät ja rasvasuus katos täysin, ihan ku vauvanpeppu tuli vaikka mulla ei tosiaan mitään akneksi luokiteltavaa ollutkaan. Vaikea pintakuiva sekaiho kuitenkin :)

• Aurinko79-
        saimi-hellevi kirjoitti:

Auttaiskohan toi munkin kuivaan ihoon...?
        Finnejä mulla ei ole muuta kun pari hassua joskus, mutta muuten iho kaipais jotain rauhoittavaa hoitoa/rasvaa...

Mites vaikea sun iho oli?
        Ja ilmeisesti tepsi hyvin?
        =)

Noi on varmaan kalliita.
        Toisaalta mitä sitten, ei jaksa pihistellä.
        Eilenkin mun piti ostaa hiuksille suojavoide (föönillä kuivatessa tarvii sen)... Mä sit ostin sellasen mikä maksoi 30€ ihan sen takia että se tuoksu hyvälle. Saman laatuisen tuotteen olisin saanu myös alta viiden euron... =)

Jokaisen ihohan reagoi omalla tavallaan eli mitään takuita ei voi antaa, mutta kokeilemalla se selviää :)

Mulla on aina ollut sellanen suht vaikea iho, pintakuiva sekaiho, varmaan se pirullisin ihotyyppi. Ei akne mutta tosi työläs ylläpitää. Mulla alko mennä hermot sen kanssa ja kokeilin suunnilleen kaikki mahdolliset sarjat läpi. Bion oli eka kun tehosi.

Tuo ei oikeastaan ole kovin pahan hintainen sarja, mulla on tuon sarjan kosteusvoide (n.40€) ja sit sellanen hoitogeeli ja se oli joku 35€ mutta noilla mä pärjään sellaset 3kk joten aika halpa hinta mun mielestä siitä että iho pysyy kunnossa ja terveenä. Ai niin ja yövoide 65€ mutta se on kestäny melkein puolisen vuotta, yllättävän riittoisaa.

• saimi-hellevi
        Aurinko79- kirjoitti:

Jokaisen ihohan reagoi omalla tavallaan eli mitään takuita ei voi antaa, mutta kokeilemalla se selviää :)

Mulla on aina ollut sellanen suht vaikea iho, pintakuiva sekaiho, varmaan se pirullisin ihotyyppi. Ei akne mutta tosi työläs ylläpitää. Mulla alko mennä hermot sen kanssa ja kokeilin suunnilleen kaikki mahdolliset sarjat läpi. Bion oli eka kun tehosi.

Tuo ei oikeastaan ole kovin pahan hintainen sarja, mulla on tuon sarjan kosteusvoide (n.40€) ja sit sellanen hoitogeeli ja se oli joku 35€ mutta noilla mä pärjään sellaset 3kk joten aika halpa hinta mun mielestä siitä että iho pysyy kunnossa ja terveenä. Ai niin ja yövoide 65€ mutta se on kestäny melkein puolisen vuotta, yllättävän riittoisaa.

tarvinee tyypätä =)

Mulla on vielä sellanen perinteinen punatukkaisen iho. Sellanen tosi vaalea ja punakka. Olen vähän sellasen pienen porsaan värinen =).
        On ihan mielettömän vaikea etsiä meikkivoidetta. Millään sarjalla ei tunnu olevan kuin keltapohjaisia sävyjä. Toki punakalle pitää olla sen punaisuuden peittämiseksi keltaista, mutta pitäis se nyt luonnolliselta näyttää =)

Ja sit mä vielä punastun tosi herkästi... Kyllä se naama on vaan niin hankala =)

• Aurinko79-
        saimi-hellevi kirjoitti:

tarvinee tyypätä =)

Mulla on vielä sellanen perinteinen punatukkaisen iho. Sellanen tosi vaalea ja punakka. Olen vähän sellasen pienen porsaan värinen =).
        On ihan mielettömän vaikea etsiä meikkivoidetta. Millään sarjalla ei tunnu olevan kuin keltapohjaisia sävyjä. Toki punakalle pitää olla sen punaisuuden peittämiseksi keltaista, mutta pitäis se nyt luonnolliselta näyttää =)

Ja sit mä vielä punastun tosi herkästi... Kyllä se naama on vaan niin hankala =)

Jokaisella meistä on kai ne omat ongelmansa ihon, naaman tms suhteen mutta onneks siihen löytyy yleensä apukin. Kunhan vain löytäis sen itselle sopivan tuotteen kaiken tän krääsän keskeltä :)

Mulla taas on ilmeisesti vähän normaalia suomalaista ihoa hitusen tummempi sävy ihossa, koska kaikki "suomalaiseen ihoon sopivat" meikkisävyt on mun iholla ku vaaleita länttejä ja tekee musta kalpean ku aaveen talvellakin. On tämä hankalaa välillä löytää ne just passelit tuotteet ;)

• saimi-hellevi
        Aurinko79- kirjoitti:

Jokaisella meistä on kai ne omat ongelmansa ihon, naaman tms suhteen mutta onneks siihen löytyy yleensä apukin. Kunhan vain löytäis sen itselle sopivan tuotteen kaiken tän krääsän keskeltä :)

Mulla taas on ilmeisesti vähän normaalia suomalaista ihoa hitusen tummempi sävy ihossa, koska kaikki "suomalaiseen ihoon sopivat" meikkisävyt on mun iholla ku vaaleita länttejä ja tekee musta kalpean ku aaveen talvellakin. On tämä hankalaa välillä löytää ne just passelit tuotteet ;)

kyllä mielummin tumma kun tällänen pikku possun värinen. Mä en kesälläkään rusketu, musta tulee vaan enemmän punainen =)

Sit kun mulla on vielä niin älyttömän tummat silmät. Eilen viimeksi multa kysyttiin, että käytänkö jotain väripiilareita. Ei sovi ollenkaan tummat silmät ja vaalea iho. Passikuvassakin mun silmät on sellaset hassun näköiset pallukat.

• Aurinko79-
        saimi-hellevi kirjoitti:

kyllä mielummin tumma kun tällänen pikku possun värinen. Mä en kesälläkään rusketu, musta tulee vaan enemmän punainen =)

Sit kun mulla on vielä niin älyttömän tummat silmät. Eilen viimeksi multa kysyttiin, että käytänkö jotain väripiilareita. Ei sovi ollenkaan tummat silmät ja vaalea iho. Passikuvassakin mun silmät on sellaset hassun näköiset pallukat.

Näkisitpä mun passikuvan, siinä multa häipy silmien rajat lähes kokonaan ja mun silmät näyttää kans sellasilta hassuilta pallukoilta. Ja vaikka mulla on tummat kulmakarvat niin näyttää ku mulla ei olis niitäkään! Sit kuvaan oli tullut vielä joku ihme roska joka näyttää siltä ku mulla olis sellanen kunnon musta luomi poskessa tyyliin Cindy Crawford... Mä oon siis luomiposkinen haamu mun passissa mutta on ne vielä toistaseks mut päästäny kentillä läpi :)

Ikinä ei oo hyvin... ;)

• tuohon nyt sit pitäis sanoa, kenties että ei sillä oo mitään väliä vaikka naisella kasvais 3 kyttyrää selässä. Jos tyhjänpäiväinen tuntemattomien vakuuttelu täällä saa sut uskomaan ihan mitä vaan niin osta multa hyvä hevoinen, saat halvalla.

• akne``

no paljol myyt? sen hevosen meinaan?

• cat.mint

Paikallisesti iholle levitettävien voiteiden lisäksi on käytettävissä suunsisäisiä lääkkeitä: hormonihoito (vain naisella), antibiootit sekä vahvimpana Roaccuttan (jota saa vain ihotautilääkäriltä, ei yleislääkäriltä).

• mitä kadun

Yksi asia mitä oikeasti kadun elämässä on se, että en mennyt ennemmin ottamaan sitä Roaccutan kuuria. Se todella auttoi. Ja aikuisiän (ei minullakaan teininä ollut) akneen ei tosiaankaan auta pelkkä ihonhoito. Naiset voivat ottaa tarvittasessa pillerit, jotka auttavat myös. Ne ei paranna, mutta pitävät kurissa.

Suosittelen. Ja mene tosiaan ihotautilääkärille (esim. lääkärikeskus), terveyskeskulääkärit eivät ymmärrä, eivät määrää Roaccutania; katsovat, että se ei ole sairaus.

• cat.mint
        mitä kadun kirjoitti:

Yksi asia mitä oikeasti kadun elämässä on se, että en mennyt ennemmin ottamaan sitä Roaccutan kuuria. Se todella auttoi. Ja aikuisiän (ei minullakaan teininä ollut) akneen ei tosiaankaan auta pelkkä ihonhoito. Naiset voivat ottaa tarvittasessa pillerit, jotka auttavat myös. Ne ei paranna, mutta pitävät kurissa.

Suosittelen. Ja mene tosiaan ihotautilääkärille (esim. lääkärikeskus), terveyskeskulääkärit eivät ymmärrä, eivät määrää Roaccutania; katsovat, että se ei ole sairaus.

ei edes ole oikeutta määrätä Roaccuttania. Ja voi tosiaan olla etteivät määräisikään helposti vaikka saisivatkin. Yksityiselle lääkärille kannattaa aina mennä jos haluaa saada apua.

• saattaa olla
        cat.mint kirjoitti:

ei edes ole oikeutta määrätä Roaccuttania. Ja voi tosiaan olla etteivät määräisikään helposti vaikka saisivatkin. Yksityiselle lääkärille kannattaa aina mennä jos haluaa saada apua.

Mutta eivät edes ohjaa yksityislääkärille, siis neuvo menemään sinne. Minä ainakin kohtasin pelkästään vähättelyä ongelmani kanssa.

• viilisniilis
        cat.mint kirjoitti:

Aika moni terevyskeskuslääkäri suosittelee ihotautilääkärille menemistä ja roaccutanin syömistä. Itse en kyllä tajua, että miksi ko. lääkkeen saa määrätä vain ihotautilääkäri... Kai sen nt jokainen näkee, jos on akne. Kyllä niitä raskauskia sun muita pystytään siellä terveyskeskuksessakin seuraamaan.

Vielä roaccutanista, monille se vissiin auttaa, mutta on kai ihan tapauksia, joilla ko. kuurista on ollut vain hetkellinen apu. Tiedän tytön, joka on syönyt kolme kuuria, muttei auttanut pysyvästi. Siinä mielessä kuuri on aika kallis, jos siitä ei pitkälläjuoksulla apua ole. Mutta naisen kannataa koettaa ainakin ensin Diane Nova e-pillereitä, meikäläisella ainakin maksaa Cypretyl (joka on siis halpaversio Diane Novasta) joku 9 egee kolme kuukautta. Siis Kela-korvausten jälkee, koska niistähän saa sitten sen, kun menee sairauden hoitoon. Diane Novassa nyt on jotain haittavaikutuksia, seurustelumielessä, mutta ei niitä ehkä kaikille tule.

• ei välitä aknesta

En ole mies, mutta vastaan sinulle kuitenkin. Minä olen itse kärsinyt todella pahasta aknesta, mutta siitä huolimatta minulla on ihana aviomies, joka ei ole koskaan välittänyt huonosta ihostani. On varmasti sellaisia pinnallisia, kypsymättömiä miehiä, jotka eivät huoli aknekasvoista nasita, mutta fiksujakin miehiä löytyy kuten aviomieheni. Kaikki kauneus ei ole aknesta kiinni.

• menisi kauhean

pinnalliseksi sanomaan jos ei diggaile aknesta. Olettaen että naista ei muuten tunne.

• ..........

esim huuhteluaineiden käyttö...voi auttaa sekin.

• -----------------------

roacuttan on ainut lääke joka auttaa! en sitten tiedä, minkä asteinen sulla on, mutta ainakaan mulla ei mitkään voiteet auttaneet, rahan tuhlausta olivat vaan.

• hoitoon
    • Papeete1

E-pillerit. Niitä popsin parin vuoden välein 2-3kk:tta niin hormoonit tasaantuu ja pysyy iho pitkään hyvänä. Eli hormoonitasapaino kuntoon ja ruokavalion tarkistus, niin niillä pääsee jo pitkälle ja meikillä peitetään loput.

Saa aika paha olla ennenkuin se alkaa vaikuttaa muuhunkin kuin omaan itsetuntoon.

• tähän...

Pieni varoituksen sana e-pillereistä... Mulla kyllä akne lähti mutta tuli pahempana takaisin kun lopetin pillereiden käytön!

• Papeete1
        tähän... kirjoitti:

Pieni varoituksen sana e-pillereistä... Mulla kyllä akne lähti mutta tuli pahempana takaisin kun lopetin pillereiden käytön!

Sillain jo vuosia eikä mitään takaisintulemista ole tapahtunut. Pitää tietysti löytää itselleen sopiva hormoonihoito ja mulla se on toi. Minä kun en käytä ehkäisynä e-pillereitä, niin hoito voidaan pitää tosiaankin muutaman kuukauden satseissa ja teho on hyvä.

• minullakin oli

Hei kuule, onko sinulla amalgaamipaikkoja hampaissa? Jos, niin käy ihmeessä poistattamassa ne. Oma paha akneni, josta olin kärsinyt vuosikaudet aikuisiällä, hävisi kuin taivaan tuuliin paikkojen poistamisen jälkeen.

Hammaslääkärikin ihmetteli, kun kaulaani ilmestyi jokaisen paikan poiston omituisia näppyjä, jotka lähtivät kuitenkin noin viikon päästä pois. Noin puoli vuotta paikkojen poiston jälkeen iho oli jo paljon paremmassa kunnossa, vaikka en muuttanut elämäntapojani muuten lainkaan.

Amalgaami ei vain sovi kaikille.

Kun olisin tiennyt tämänkin aikaisemmin.

Nimim. jo kolme vuotta ilman aknea

• elohopeaa!

Amalgaami ei sovi KENELLEKÄÄN koska se sisältää elohopeaa. Amalgaamista irtoaa väistämättä pieniä määriä elohopeaa mikä aiheuttaa mm. hermosto- ja aivo-oireita. Elohopean seurauksista löytyy tietoa netistä.

Kerrottakoot että Liisa Ihmemaassa-kirjan Hullu Hatuntekijä tulee siitä kun entisaikaan turkiksia käsiteltiin elohopeayhdisteillä. Hatuntekijöiden ammattitauti oli yksinkertaisesti elohopeamyrkytyksen luoma hermojanykivä hulluus. Englanniksi on sanonta 'Mad as a Hatter'.

Ne ilmestyneet näpyt johtuivat siitä että poiston yhteydessä kehoosi pääsi tavallista enemmän elohopeaa.

Elohopeaa käytetään mm. eräiden rokotteiden sidosaineina. Rahaa takovat suuryritykset tottakai sanovat että siitä ei ole mitään haittaa mutta sinulla on omakohtaista kokemusta.

Kehoitan etsimään tietoa elohopeamyrkytyksistä.

En muista poistuuko elohopea kehosta omia aikojaan mutta monia raskasmetalleja pystyy poistamaan tietyillä luontaiskuureilla.

• elohopeaa!

Amalgaami ei sovi KENELLEKÄÄN koska se sisältää elohopeaa. Amalgaamista irtoaa väistämättä pieniä määriä elohopeaa mikä aiheuttaa mm. hermosto- ja aivo-oireita. Elohopean seurauksista löytyy tietoa netistä.

Kerrottakoot että Liisa Ihmemaassa-kirjan Hullu Hatuntekijä tulee siitä kun entisaikaan turkiksia käsiteltiin elohopeayhdisteillä. Hatuntekijöiden ammattitauti oli yksinkertaisesti elohopeamyrkytyksen luoma hermojanykivä hulluus. Englanniksi on sanonta 'Mad as a Hatter'.

Ne ilmestyneet näpyt johtuivat siitä että poiston yhteydessä kehoosi pääsi tavallista enemmän elohopeaa.

Elohopeaa käytetään mm. eräiden rokotteiden sidosaineina. Rahaa takovat suuryritykset tottakai sanovat että siitä ei ole mitään haittaa mutta sinulla on omakohtaista kokemusta.

Kehoitan etsimään tietoa elohopeamyrkytyksistä.

En muista poistuuko elohopea kehosta omia aikojaan mutta monia raskasmetalleja pystyy poistamaan tietyillä luontaiskuureilla.

• Sunnuntaiksi San Franciscoon

Jos on jumalaisen kauniit kasvot, niin ei haittaa kunhan akne ei ole semmosta että on mätäpaise josta tulee kerralla vaalenkeltaista mätää pari desiä.

Itse pistin jonkun aikaa sitten poikki orastavan suhteen poikki, ja osasyynä oli tytön akne. Ei tietenkään suurin syy, oli muutenkin "hitaanlainen" tyttö. Ja ei se ulkonäkö muutenkaan ollut mitenkään ylväs, vähänkuin joku harakka. Oikeastaan, nyt kun tuumailen, niin kiinnostuin siitä neljän promillen humalassa.

• Kettulaatikossa

murrosiästä asti yhden kaverini kärsimyksiä aknen kanssa. Sillä siihen ei näytä auttavan mikään. Roacuttankin toi vain mustat silmänaluset näppylöiden lisäksi.

On kamalaa katsoa miten törkeitä aikuiset ihmisetkin osaa joskus olla. Idiootit luulee että akne johtuu jostain huonosta hygieniasta ja pizzansyönnistä, vaikka yleensä aknesta kärsivät pesevät naamaansa hysteerisesti kaikilla myrkyillä ja siten vielä pahentavat ongelmaansa.

Luonnonmukainen kosmetiikkasarja Dr. Haushka on auttanut monilla, jos katsoo vaikka näistä nettikeskusteluista. Siinä on epäpuhtaalle iholle oma sarjansa, joka tasapainottaa ihoa ja "huijaa" sen tajuamaan että talia on tarpeeksi, jolloin rasvan tuotanto vähenee. Itse käytän tuon merkin normaalin ihon tuotteita ja ne tuntuvat taivaallisen hyvälle. Ei lisäaineita, eikä teollisia hajusteita. Ikinä en mitään tavallisia kemikaaleja naamaani pistä!

• Kettulaatikossa

että merkillä on matkapakkaus, jonka voi kokeilumielessä ostaa. Ei tule kalliiksi ja näkee sopivatko tuotteet juuri sinun ihollesi.

Siinä on puhdistusvoide, kasvovesi, kasvoöljy, kasvojen höyrykylpy (jota voi käyttää myös paikallishoitona)ja kaksi erilaista naamiota. Ainakin meitin sokokselta tuo matkapaketti irtoaa 11 eurolla ja netistä saa halvemmallakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3184
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2117
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1731
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1569
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1290
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1254
    Aihe