Existä puhuminen

Annukka A.

Onko reilumpaa kertoa rehellisesti uudelle puolisolle exät ja saurusteluajat vai antaa vaan epämääräinen meriselitys menneistä?

Kumminko arvon herrat toimivat? Ja miksi?

Onko naiselle helpompaa jos exät on tiedossa vai kasvaako tuntemattomista kasvoista ja salatuista nimistä naisen mieleen pahakin peikko?

Onko rehellisyys ja avoimuus miehille helppoa (edes tässä asiassa) vai onko helpompi vaan pistää suu kiinni ja antaa nykyisen kuvitella mitä tykkää?

14

1209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Papeete1

Sitten yhtään existä puhumisista. Tietysti ne joiden kanssa on lapsia tulee esiin mutta ei sen kummemmin tarvi joka panoa tilittää. Ei mua kiinnosta eikä niistä tule mitään mörköä mulle, menneet on menneitä. Lähinnä ongelmana on ollut jotkut vuosi sitten jo eronneet ex-eukot, jotka saa ihme jälkihepuleita uudesta.

Mulla ei ole mitään peiteltävää menneisyydessä mutten silti tykkää kyselyistä, koska katson kokemuksellani että sellainen menneiden urkkija on potentiaalinen mustis. Mustiksia mä en sitten voi sietää. Saatan vastailla ihan mitä sattuu tyyliin "n.140 äijää on ollut, ei ole kerinnyt laskeen sen tarkempaa" ja katsella suurella mielenkiinnolla naamanilmeitä :D

• nainen sen tiedon kanssa pystyy elämään kanssani, ni ei ole mitään epäselvää sen suhteen, ettenkö voisi kertoa, mutku käytäntö on osoittaunut teoriaa hankalammaksi, eli jo yhden exän mainitseminen joissain pakollisissa yhteyksissä saa nyxältä savun nousemaan korvista, ni on paljon parempi, kun pitää turpansa kiinni.

Jos taas suhteeseen alkaa kaveripohjalta, ni sillohan sillä nyxällä ne exät on jo tiedossa.

Mut siis lähtökohtaisesti saa mun puolesta kuvitella mitä tykkää, mä haluun elää suhteessa nykyisyyttä, enkä elää vanhoja suhteitani uudestaan.

• -nainen---

tärkeimmät suhteet mielestäni voi ja pitääkin mainita, esim avoliitto. En ymmärrä muutenkaan järjetöntä mustasukkaisuutta, ja että mennyttä ei muka olisi ollutkaan.
      ei saa höpöttää tietenkään existä esim. ihailevaan sävyyn. Mutta mainita saa. ei niin epävarma kumppani voi olla ettei saisi menneistään kertoa.

• ..niin sitten vastataan. Minulla ei ole mitään salaisuuksia. Itse en ole kiinnostunut toisen existä, enkä kyllä ymmärrä mitä hyötyä yleensäkään on puhua existä.

• cat.mint

kertoa rehellisesti existä. Itse haluaisin ainakin tietää, kaikki tietenkään eivät halua. Tämä ihan sen vuoksi, että jokaisella on oikeus saada valita itselleen mieluinen kumppani. Jos saisin tietää että miehellä on ollut paljon exiä tai yhden yön suhteita, niin tervemenoa.

• Miten kysyisit mieheltä asiaa, että saisit rehellisen vastauksen? Kysyisitkö rehellisen suoraan ja sanoisitko mikä on 'oikea' vastaus?

Ku mun mielestä tuohon kysymykseen ei voi saada rehellistä vastausta, muutakuin esittämällä valheellisen kysymyksen.

Tietty jos mies omaehtoisesti kysymättä kertoo, ni se on eri asia, mut luulen niitä miehiä olevan aika vähän.

• cat.mint
        relaxed_eyes kirjoitti:

Miten kysyisit mieheltä asiaa, että saisit rehellisen vastauksen? Kysyisitkö rehellisen suoraan ja sanoisitko mikä on 'oikea' vastaus?

Ku mun mielestä tuohon kysymykseen ei voi saada rehellistä vastausta, muutakuin esittämällä valheellisen kysymyksen.

Tietty jos mies omaehtoisesti kysymättä kertoo, ni se on eri asia, mut luulen niitä miehiä olevan aika vähän.

"Tietty jos mies omaehtoisesti kysymättä kertoo, ni se on eri asia, mut luulen niitä miehiä olevan aika vähän."

Joo. Tuollaisia miehiä todellakin on vähän, mutta niin on minunlaisia naisiakin vähän. En tyydy kehen hyvänsä. Esim. tunnen erään naisen jonka mies kertoi ihan oma-aloitteisesti tuon lukeman, ja se oli pieni. Ja kyseinen mies ei ollut kiinnistunut yhden yön suhteista. Äläkä nyt sano että mies vain valéhteli, sillä niin ei varmasti ole.

Kyllä sen voi päätellä jo muutenkin ihmiseen tutuustumalla, minkä sorttinen tämä on. Voinhan toki esittää suoran kysymyksenkin, ja jos mies menee hämilleen ja sanoo valheellisen vastauksen, niin senkin varmasti huomaa. Ja jos mies ylipäätään pitää sitä kysymystä kiusallisena, niin sekin herättää epäilyjä. Odotan myös että mies vaatii minultakin vastausta kysymykseen, sillä minähän olen sanonut että miehellä on oltava vaatimustasoa ja että mieheni on haluttava nainen joka kammoksuu yhden yön suhteita. Jos mies ei kysele minulta mitään, niin se on huono merkki, sillä silloinhan sillä asialla ei ole miehelle merkitystä.

• cat.mint kirjoitti:

"Tietty jos mies omaehtoisesti kysymättä kertoo, ni se on eri asia, mut luulen niitä miehiä olevan aika vähän."

Joo. Tuollaisia miehiä todellakin on vähän, mutta niin on minunlaisia naisiakin vähän. En tyydy kehen hyvänsä. Esim. tunnen erään naisen jonka mies kertoi ihan oma-aloitteisesti tuon lukeman, ja se oli pieni. Ja kyseinen mies ei ollut kiinnistunut yhden yön suhteista. Äläkä nyt sano että mies vain valéhteli, sillä niin ei varmasti ole.

Kyllä sen voi päätellä jo muutenkin ihmiseen tutuustumalla, minkä sorttinen tämä on. Voinhan toki esittää suoran kysymyksenkin, ja jos mies menee hämilleen ja sanoo valheellisen vastauksen, niin senkin varmasti huomaa. Ja jos mies ylipäätään pitää sitä kysymystä kiusallisena, niin sekin herättää epäilyjä. Odotan myös että mies vaatii minultakin vastausta kysymykseen, sillä minähän olen sanonut että miehellä on oltava vaatimustasoa ja että mieheni on haluttava nainen joka kammoksuu yhden yön suhteita. Jos mies ei kysele minulta mitään, niin se on huono merkki, sillä silloinhan sillä asialla ei ole miehelle merkitystä.

Ei se mulle kuulu, valehteliko se vai ei.

Mutta mä valehtelisin pokalla kertomalla omaehtoisesti ja 'yksityiskohtaisesti', kaikki 'kolme' suhdetta mitkä mulla on ollut. Vastavuoroisesti kyselin myös sulta. Ja se johtuu siitä, että todennäköisesti vaistoaisin muista asioista ja asiayhteyksistä sen, että sulle on asialla merkitystä. Koska se tuskin olis se ensimmäinen asia mikä kiinnostuksen herättäisi puolin ja toisin, vaan ensin siinä vain turistais niitä ja näitä.

Pahin virhe ja aliarviointi minkä nainen voi miehestä tehdä, on miehen kyky tulkita naista.

• cat.mint
        relaxed_eyes kirjoitti:

Ei se mulle kuulu, valehteliko se vai ei.

Mutta mä valehtelisin pokalla kertomalla omaehtoisesti ja 'yksityiskohtaisesti', kaikki 'kolme' suhdetta mitkä mulla on ollut. Vastavuoroisesti kyselin myös sulta. Ja se johtuu siitä, että todennäköisesti vaistoaisin muista asioista ja asiayhteyksistä sen, että sulle on asialla merkitystä. Koska se tuskin olis se ensimmäinen asia mikä kiinnostuksen herättäisi puolin ja toisin, vaan ensin siinä vain turistais niitä ja näitä.

Pahin virhe ja aliarviointi minkä nainen voi miehestä tehdä, on miehen kyky tulkita naista.

sen vain näkee siitä ihmisestä, tai siis tietää kun oppii vähänkin tuntemaan miestä ihmisenä. Ja sen huomaa sen arvoista ja suhtautusmistavasta asioihin. Ja jos sillä itsellään on merkitystä kyseisillä asioilla, niin se ottaa ne puheeksi oma-aloitteisesti (ellen minä ehdi ensin).

• *mimi*

Minua kiinnostaa lähinnä ne vakavammat suhteet, kuten juurikin avoliitot, kihlat jne. Ihan vaan siksi, että haluan tietää miten ne päättyi. Siitä kun voi päätellä aika paljon ihmisestä. Ja mennesitähän pitäisi oppia jotain. Olemme sitä, miksi menneisyytemme on meidät muokannut. Mustis en ole, menneet on sikäli menneitä.

Surullista on ne ex-muijat yleensä saa jonkun hepulin, kun olen niitten entisten miesten kanssa. Saavat vaikka olisivat eronneet jo vuosia sitten. En tajua sitä...

• Serpico

Voihan niistä puhua, mutta miksi? Jos voidaan keskustella asiallisesti, niin voihan niistä jotain kertoa. Mitään perusteellista selvitystä kannattaa tuskin ruveta tekemään. Mihin se johtaa? Mikä sen tarkoitus on? Mitä kaikkea on tehtävä avoimuuden ja rehellisyyden nimissä? Jos mielessä on peikon kasvaminen aiheesta, on hyvä noudattaa tässäkin asiassa hyvää elämän ohjetta "jättäen mielestäni sen, mikä on takanapäin, ponnistelen sitä kohti, mikä on edessä".

• Annukka A.

Itse olen täysin avoin ja rehellinen ollut miehelleni, olen kertonut monenko kanssa olen seurustellut, niiden nimet ja missä asuvat. Eivät varmaankaan tule kadulla vastaan, ja jos tulisivatkin, en itse kokisi tarpeelliseksi edes tervehtiä heitä. Voisin, totta kai, mainita miehelleni että toi oli se Jaakko jonka kanssa olin silloin kymmenen vuotta sitten, ja tietenkin sanoa miehelleni että ihanaa kun mä oon kuitenkin sut lopulta löytänyt. :)

Mieheni ei kuitenkaan ole koskaan, missään tilanteessa maininnut exiensä nimiä. Aika inhottavaa sinänsä, koska mm. yksi lapsista asuu kanssamme samassa soitteessa. Tietenkään en tivaa lapselta, eihän se asia oikeasti minulle kuulu.

Kuitenkin eräs näistä existä kuuluu yhteiseen harrastuspiiriimme, tiedä vaikka tapaisinkin häntä vaikka päivittäin, mutta en vain tiedä sitä. Kummallinen ajatus. Olisi kuitenkin helpompi suhtautua asioihin kun tietäisi edes kuka se on, ettei tyttöjen saunaillassa tule yllätystä "juu vieläkse mies käyttää niit ihania boxereita mitä sillon ku me oltiin yhdessä"... Apua. Toisaalta, jos en tätä exää tunne, olisi helpompi suhtautua "se on joku Paula, mä en sitä tunne ja vaikka tapaisinkin niin ystävällisesti voisin tervehtiä". That´s it.

Mutta kun mies salaa nämä asiat henkeen ja vereen (kertoi ITSE vannottaneensa lapsensakin että mulle ei saa kertoa MITÄÄN) niin kyllä mulle tulee kummallinen olo, miksi ne pitää salata? En ole ollut miehestäni mustasukkainen mutta pitäisikö mun sitten ollakin?

• niinpä....

mielestä se on tavallaan ihan hyvä tietää että miten suhde on päättynyt tai että pystyykö ihminen olla väleissä yhdenkään exän kanssa. Eikös sekin kerro jo jotain luonteesta? Ja miehet/naiset jotka haukkuu kaikki exänsä..eikös se ole jonkinasteinen narsismin merkki?

• Sen parempi. Nyxät ei oikeen kestä sitä mitä sanottavaa puolisolla voi olla existä.

Ei pie puhuu ainakaa mistään äärettömän positiivisista tai negatiivisista asioista...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      90
      1456
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1013
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      379
      854
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      153
      824
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      727
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      709
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      631
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76