Haaste helluntailaisille

Johanneksen_poika

Jos uskotte siihen, että nykyisin tehdään "Jumalan voimalla" ihmeparantamisia, voitte varmasti todistaa väitteenne helposti. Niitä parantumistapauksia on kuulemma niin paljon.

Koska moni ei ole noita parantumisia päässyt näkemään, pyydän kohteliaimmin, että voisitte todistaa virallisesti väitteenne. Tässä on oikea paikka todistamiselle, josta saatte kirjallisen todistuksen virallisten valvojien läsnäollessa. Ja lisäksi saatte muhkean palkkion vaikkapa lahjoitettavaksi helluntaiseurakunnan kassaan:

http://www.skepsis.fi/haaste/

25

770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • obh

uskoa, ainakin sen sinapinsiemenen verran lähteä labraan siirtämään vuoria. Eihän sitä rahan perässä varmaan siinä vaiheessa enää juosta.

Sinänsä miksei mahdollista, jos Jumalan silmissä tuollaiseen ihmetilanteeseen löytyy oikeat motiivit ja Jumala tulee kirkastetuksi.

• tähtipöllö

2. Tess. 2:9
        "tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä"

Ehkä nämä kilpailut ovat siksi tulossa, että niillä tälle antikristukselle tehdään tuloa!

Ihmiset kaipaavat vahaa johtajaa, "pelastajaa", mikä todellisuudessa tulee tuomaan tuhon ja tuomion!

Jeesus on ihmiskunnan ainut Pelastaja!

Jeesus ei toiminut rahan tähden, eikä näytös tyyliin.

Jumalan tahto on, että ihmiset pelastuisivat helvetin tulesta, ikuiseen elämään uskomalla Jeesukseen. Jokainen uskovainen voi kertoa parantumisihmeen omassa tai läheisensä elämässä.

Tulevatko ihmiset vain niiden tähden/kautta uskoon? Ne eivät YKSIN riitä!

Luuk. 16:30-31

"Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
        31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Pitää olla Jumalan sanan kuulemista, uskomista myös:

Room.10:16-18

"Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        17 Usko tulee siis KUULEMISESTA, mutta KUULEMINEN Kristuksen SANAN kautta.
        18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin".

Tässä Jumala sanoo, että edes ihmeet eivät YKSIN riitä uskon syntymiseen, eikä parannukseen nöyrtymiseen. Jumalan teot ovat nähtävissä, mutta tunnustako ne?

Room.1:20

"Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,"

JUMALA EI tunnustakaan EVOLUUTIOTA, VAAN ILMOITTAA ITSENSÄ KAIKEN LUOJAKSI.

testi: Kumpaan sinä uskot?

Joh. 14:11

"Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden."

Jeesuksen aikana, ei tuhansien ihmisten paraneminen ja jopa henkiin herättäminen ei saanut kuin osan ihmisistä uskomaan Jeesukseen.
        Niin pimeä on syntiinlangennut ihminen, joka ei tahdo kuunnella Jumalan sanaa.

Ihmeitä tehdään myös Paholisen voimalla ja tempuilla tiettyyn rajaan asti, kuin Mooseksen Egyptin noidat, vaikkakin hekin joutuivat lopulta jäivät toiseksi ja joutuivat sanomaan:

2. Moos. 8:19
        "Niin tietäjät sanoivat faraolle: "Tämä on Jumalan sormi". Mutta faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin"

Mutta ihmeillä tullaan kerran johtaamaan ihmiset myös harhaan, lopunajan ekytksen tuleessa:

2. Tess. 2:9
        "tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä"

Ehkä nämä kilpailut ovat siksi tulossa, että tälle antikristukselle tehdään tuloa!

Yksi asia, miksi on niin vähän Jumalan ihmeitä, on se, että ihmiset ovat niin täynnä epäuskoa:

Matt. 13:58
        "Ja heidän epäuskonsa tähden hän ei tehnyt siellä monta voimallista tekoa."

Jumala tahtoisi parantaa sairaita, mutta jos se koituu vain Jumalan häpäisyksi ja pilkaksi tai kunnia menee aina ihmisille.

Tärkeintä on, että sinä uskoisit vaikka, ilman yhtään näkyvää todistusta:

Joh. 20:29
        "Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!""

• niin kiihkeästi haluaa juuri IHMEITÄ? Mitä teet, jos saat pitävät todisteet, että Jumala on parantanut, nostanut vaikka pyörätuoli potilaan jaloilleen? Mitä teet?

• tekisivät..

>> Mitä teet, jos saat pitävät todisteet, että Jumala on parantanut..>>

... epäuskoiset ?
        Tulisivat uskoon ja pelastuisivat, jos ei kaikki niin muutamat ainakin.
        Voiko kenelläkään olla mitään sitä vastaan ?

• ovat,,

niin kiihkeästi haluaa juuri IHMEITÄ?

Raamatussa sanotaan että armolahjat ja kielilläpuhuminen ovat lakanneet! Siksi pitää pyytää todisteita, koska toimitte ja opetatte vastoin raamattua.

• ovat,, kirjoitti:

niin kiihkeästi haluaa juuri IHMEITÄ?

Raamatussa sanotaan että armolahjat ja kielilläpuhuminen ovat lakanneet! Siksi pitää pyytää todisteita, koska toimitte ja opetatte vastoin raamattua.

Muistelet varmaan, että joku on sanonut, että Raamatussa sanotaan. Mutta ei sanota.

• jehovantodistaja?

• Johanneksen_poika

Olin reilut 20 vuotta ev.lut.-kirkon jäsen, kävin rippikoulunkin. Sitten aloin lukea Raamattua,ja keskustelin myös Jehovan todistajien opeista. Liityin Jehovan todistajiin 22-vuotiaana. Olin reilut 30 vuotta JT-seurakunnan jäsen. Mutta noin 10 vuoden ajan olin huomannut paljon väärää JT-seurakuntien ja järjestön toiminnassa. Esim. monet profetiat menevät ihan metsään, vuosi 1914 on vailla pohjaa, vanhimmat hallitsevat herroina seurakuntia käyttäen mielivaltaisia otteita.

Varsinainen käännekohta sattui noin kolme vuotta sitten, kun oma pikku siskoni erotettii JT-seurakunnasa. Kaikki muut JT-sukulaiset katkaisivat välinsä heti tuohon erotettuun pikku siskoon. Minä en alkanut karttaa häntä, jolloin muut JT-sukulaiset usuttivat seurakuntani vanhimmat kimppuuni. Siitä alkoi parin vuoden mittainen ajojahti ja inkvisitio, joka vähän yli vuosi sitten johti lopulta erottamiseeni.

Tässä laaja dokumentointi koko jutusta, sisältäen mm. sähköposteja, kirjelmiä ja äänitteitä. Kaikki pelkkää faktaa:

http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/aikajana.htm

Loppuhuomautus:
        Erottamiseni ei vienyt minulta uskoa Jumalaan ja Kristukseen. Uskon edelleen Raamattuun ja pidän sitä Jumalan sanana, tässä muutamia itselleni rakkaita Raamatun periaatteita ja jakeita, otettu kirkkoraamatun 1992 mukaan:

http://www.geocities.com/uskotoivo2004/sisalto.htm

sähköposti:
        [email protected]

• PakanainaHuuto
        Johanneksen_poika kirjoitti:

Olin reilut 20 vuotta ev.lut.-kirkon jäsen, kävin rippikoulunkin. Sitten aloin lukea Raamattua,ja keskustelin myös Jehovan todistajien opeista. Liityin Jehovan todistajiin 22-vuotiaana. Olin reilut 30 vuotta JT-seurakunnan jäsen. Mutta noin 10 vuoden ajan olin huomannut paljon väärää JT-seurakuntien ja järjestön toiminnassa. Esim. monet profetiat menevät ihan metsään, vuosi 1914 on vailla pohjaa, vanhimmat hallitsevat herroina seurakuntia käyttäen mielivaltaisia otteita.

Varsinainen käännekohta sattui noin kolme vuotta sitten, kun oma pikku siskoni erotettii JT-seurakunnasa. Kaikki muut JT-sukulaiset katkaisivat välinsä heti tuohon erotettuun pikku siskoon. Minä en alkanut karttaa häntä, jolloin muut JT-sukulaiset usuttivat seurakuntani vanhimmat kimppuuni. Siitä alkoi parin vuoden mittainen ajojahti ja inkvisitio, joka vähän yli vuosi sitten johti lopulta erottamiseeni.

Tässä laaja dokumentointi koko jutusta, sisältäen mm. sähköposteja, kirjelmiä ja äänitteitä. Kaikki pelkkää faktaa:

Loppuhuomautus:
        Erottamiseni ei vienyt minulta uskoa Jumalaan ja Kristukseen. Uskon edelleen Raamattuun ja pidän sitä Jumalan sanana, tässä muutamia itselleni rakkaita Raamatun periaatteita ja jakeita, otettu kirkkoraamatun 1992 mukaan:

sähköposti:
        [email protected]

" Kokonaisuus on tietenkin se, että Jehovan Todistajilla on totuus ja ikuisen elämän sanat. (Joh.6:67) "

KAIKILLA on se yksi ainoa totuus.

Oli mielenkiintoista lukea JT:n asioita.

• Simon.
        Johanneksen_poika kirjoitti:

Loppuhuomautus:

sähköposti:
        [email protected]

Uskotko edelleen Jumalaan ja Kristukseen niin kuin jt:t opettavat?
        Onko mikään muuttunut käytännössä, vai oletko edelleen jt ilman seurakuntaa?

• Johanneksen_poika
        Simon. kirjoitti:

Uskotko edelleen Jumalaan ja Kristukseen niin kuin jt:t opettavat?
        Onko mikään muuttunut käytännössä, vai oletko edelleen jt ilman seurakuntaa?

>>Uskotko edelleen Jumalaan ja Kristukseen niin kuin jt:t opettavat?

Kyllä käsitykseni Jumalasta ja Kristuksesta on Vartiotorniseuran opetuksen mukainen. Jumala (JHVH), isä, on suurempi kuin Poika (Jeesus). Jumala on maailmankaikkeuden korkein persoona, Jeesus on sijalla 2. Jeesus lunasti uhrikuolemallaan syntiset ihmiset synnin ja kuoleman orjuudesta. Jeesuksen uhrikuolema, lunastus, on kaiken pelastuksen pohja.

Minulle ei siis sinänsä merkitse mitään se, mitä Vartiotorniseura opettaa tai ei opeta. Se tarkoittaa sitä, että osa Vartiotorniseuran opetuksista on toki Raamatun mukaista, mutta osa sen vastaista. Jehovan todistajana ollessani sain jatkuvasti arvostelua siitä, että en usko samoin kaikista asioista kuin Vartiotorniseura opettaa.

Tässä se, mitä uskon Jumalasta (kirkkoraamattu 92):
        http://www.geocities.com/uskotoivo2004/jumala.htm

Tässä käsitykseni Jeesuksesta Raamatun mukaan (92)
        http://www.geocities.com/uskotoivo2004/jeesus.htm

Nuo ovat molemmat omilta sivuiltani poimittu.

Jumalan valtakunta on myös tärkeä aihe, siitä on sivuillani tällaiset lainaukset:
        http://www.geocities.com/uskotoivo2004/valtakun.htm

• Johanneksen_poika kirjoitti:

Loppuhuomautus:

sähköposti:
        [email protected]

vastaavanlaisen tapauksen jossa murrosikään ehtinyt tyttö joutui koko perheensä hylkäämäksi koska tahtoi mennä lukioon.
        Tiedä sitten syytä mikä siellä niiden piireissä oli niin tärkeää että meni oman lapsen edelle, utta niin vain tapahtui.

• Johanneksen_poika kirjoitti:

Loppuhuomautus:

sähköposti:
        [email protected]

* Uskot kyllä Jumalaan, ja niin tuleekin, jos haluaa pelastua ja pyrkiä Jumalan yhteyteen.
        * Sun tulisi kohdata ihmeiden tekijä, Jeesus Kristus, joka tekee eläväksi uskosi uudestisyntymän kautta, joka kokemus sinulta puuttuu.
        * Sinun tulisi Paavo Ruotsalaisen tapaan päästä tuntemaan Jeesus sisäisesti, koska ilman tätä Kristuksen sisäistä tuntemista sinulta puuttuu kaikki.
        * Sinun uskosi on pelkkää päänuskoa, siis kuollutta uskoa.
        * "Sydämen uskolla tullaan vakhurskaaksi, suun tunnustuksella pelastutaan." Sinun tulee mennä jonkun helluntaiseurakunnan johtajan tai vanhimmisto, tai jonkun tavallisen helluntailaisen , kunhan vaan luotat ja voit keskustella omasta tilastasi , miten olet suhteessa Jumalaan, että pääsisit sisälle Kristukseen, omistamaan Pyhän Hengen osallisuus.

• Johanneksen_poika
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Uskot kyllä Jumalaan, ja niin tuleekin, jos haluaa pelastua ja pyrkiä Jumalan yhteyteen.
        * Sun tulisi kohdata ihmeiden tekijä, Jeesus Kristus, joka tekee eläväksi uskosi uudestisyntymän kautta, joka kokemus sinulta puuttuu.
        * Sinun tulisi Paavo Ruotsalaisen tapaan päästä tuntemaan Jeesus sisäisesti, koska ilman tätä Kristuksen sisäistä tuntemista sinulta puuttuu kaikki.
        * Sinun uskosi on pelkkää päänuskoa, siis kuollutta uskoa.
        * "Sydämen uskolla tullaan vakhurskaaksi, suun tunnustuksella pelastutaan." Sinun tulee mennä jonkun helluntaiseurakunnan johtajan tai vanhimmisto, tai jonkun tavallisen helluntailaisen , kunhan vaan luotat ja voit keskustella omasta tilastasi , miten olet suhteessa Jumalaan, että pääsisit sisälle Kristukseen, omistamaan Pyhän Hengen osallisuus.

>>* Uskot kyllä Jumalaan, ja niin tuleekin, jos haluaa pelastua ja pyrkiä Jumalan yhteyteen.

Niin, ja sitten... Mikä vika uskossani on?

>>* Sun tulisi kohdata ihmeiden tekijä, Jeesus Kristus, joka tekee eläväksi uskosi uudestisyntymän kautta, joka kokemus sinulta puuttuu.

Ei tuo ole Raamatun vaatimus. Minulla on puhdas omatunto Jumalan edessä. Luotan Jeesuksen antamiin lunnaisiin.

Mitä sanot Johannes Kastajasta? Ei hän ollut uudestisyntynyt, hän oli vähäisempi kuin kukaan "taivasten valtakunnassa", mutta varmasti saa pelastuksen.

>>* Sinun tulisi Paavo Ruotsalaisen tapaan päästä tuntemaan Jeesus sisäisesti, koska ilman tätä Kristuksen sisäistä tuntemista sinulta puuttuu kaikki.

Kovin on kummallista tulkintaa, ei minun Raamatussani Paavo Ruotsalaista mainita. Mistä sinä tunnet minun sisäiset tuntemukseni? Väität, ettei minulla olisi Kristuksen tuntemusta. Olet väärässä.

>>* Sinun uskosi on pelkkää päänuskoa, siis kuollutta uskoa.

Olet näköjään taas sitä sorttia ihminen, joka haluaa tuomita muut. Muista tämä raamatusta:

(1. Korinttilaisille 4:6) – –”Älä mene yli sen, mikä on kirjoitettu”, jottette pöyhistyisi yksilöinä toisen puolesta toista vastaan. – –

(Matteus 7:1-5) 7 Lakatkaa tuomitsemasta, jottei teitä tuomittaisi, 2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä tuomitaan teidät, ja millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille. 3 Miksi sitten katsot kortta, joka on veljesi silmässä, mutta et ota huomioon hirttä, joka on omassa silmässäsi? 4 Tai kuinka voit sanoa veljellesi: ’Salli minun ottaa pois korsi silmästäsi’, kun katso, hirsi on omassa silmässäsi? 5 Ulkokullattu! Ota ensin hirsi pois omasta silmästäsi, niin sitten näet selvästi ottaa pois korren veljesi silmästä.

>>* "Sydämen uskolla tullaan vakhurskaaksi, suun tunnustuksella pelastutaan." Sinun tulee mennä jonkun helluntaiseurakunnan johtajan tai vanhimmisto, tai jonkun tavallisen helluntailaisen , kunhan vaan luotat ja voit keskustella omasta tilastasi , miten olet suhteessa Jumalaan, että pääsisit sisälle Kristukseen, omistamaan Pyhän Hengen osallisuus.

Ei Raamatussani ole sellaisia vaatimuksia. Minä keskustelen päivittäin Raamattuun uskovien ihmisten kanssa. Minulla on aika paljon ystäviä.

Aina, jos olen jostain keskustellut helluntailaisen kanssa, tulee eteen joku ihme väite:

- jos kysyy jotain Raamatun paikasta, saa vastauksen, että se on "pilkkaa"
        - helluntailaiset väittävät ylpeästi, että muut eivät ymmärrä Raamatusta mitään, koska he ovat "luonnollisia ihmisiä"
        - uudestisyntymistä tyrkytetään joka lauseeseen
        - armolahjoista puhutaan niin kuin ne olisivat tähän aikaan kuuluvia, ja kukaan ei halua eikä voi todistaa yhtään parantumistakaan, ei todellakaan vakuuta:

http://www.skepsis.fi/haaste/

• Suhtaudun aika varauksellisesti kaikenmaaiman kuuluisuuksien tekemiin ns. ihmeisiin. Mutta ihan periaatteellisella tasolla: Sinulla ei ole mitään syytä raahata perässäsi vartiotorniseuran oppia armolahjojen lakkaamisesta. Tälle opille kun ei ole Raamatun tukea.

Ja kohta Hän astui opetuslapsineen venheeseen ja meni Dalmanutan seuduille.
         Ja fariseukset lähtivät sinne ja rupesivat väittelemään hänen kanssaan .
         ja vaativat häneltä merkkiä taivaasta, kiusaten häntä.
         Niin Hän huokasi hengessään ja sanoi:
            "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä?
             Totisesti minä sanon teille:
             tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä."
         Ja Hän jätti heidät ja astui taas venheeseen ja lähti pois toiselle rannalle.
         Ja he olivat unhottaneet ottaa mukaansa leipää,
         eikä heillä ollut muassaan venheessä enempää kuin yksi leipä.
         Ja Hän käski heitä sanoen:
            "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten hapatusta
             ja Herodeksen hapatusta".
         Niin he puhuivat keskenään siitä, ettei heillä ollut leipää.

• hellari.

Sivuhuomautuksena mainittakoon, että kaikki helluntailaiset eivät usko ihmeparantumisiin. Joku uskoo, joku ei.
      Meillä ei ole mitään virallista oppia ihmeparantumisista.

• kuitenkin.

Meillä ei ole mitään virallista oppia ihmeparantumisista.

Eikö kaataminen ja parannuskokoukset ym ole olennainen osa helluntailaisuutta, olipa virallista oppia tai ei? Onko teillä yleensä muistakaan asioista virallista oppia?

• oppia vaan

uskoa että Jumala voi. Minä olen parantunut, mutta lähde aloittajan haasteeseen ja revittäväksi.

• Johanneksen_poika
        oppia vaan kirjoitti:

uskoa että Jumala voi. Minä olen parantunut, mutta lähde aloittajan haasteeseen ja revittäväksi.

Voisit lahjoittaa ison summan helluntaiseurakunnan kassaan todistamalla julkisesti parantumisesi. Etkö uskalla asettaa itseäsi "peliin"?

Eikö tuollainen toisi myönteistä julkisuuttaa helluntailaisuudelle?

• Faktio

"Tässä on oikea paikka todistamiselle, josta saatte kirjallisen todistuksen virallisten valvojien läsnäollessa. Ja lisäksi saatte muhkean palkkion vaikkapa lahjoitettavaksi helluntaiseurakunnan kassaan: "

He eivät tutki uskonnollisia juttuja, joten rahaa ei tule.

• todistamaan

yhtään ainoaa ihmetekoa. Kaikki armolahjajuttunne on vain hömppää

• ilmiö
        todistamaan kirjoitti:

tahansa, kun nuo ehdot täyttää. Tekijäksi kelpaa vaikka harhaoppinen eksyttäjä. Tuskin lusikoitten vääntely vakuuttaa, mutta levitointi olisi jo vaikuttava juttu

• Faktio
        todistamaan kirjoitti:

No, kun karismaattiset asiat eivät ole sääntöjen mukaisia.

• ovat.
        Faktio kirjoitti:

No, kun karismaattiset asiat eivät ole sääntöjen mukaisia.

Tottakai ne ovat. Jos joku voi suorittaa ihmeen valvotuissa olosuhteissa, niin siitä maksetaan.

Mutta uskonnollisen vakaumuksen todistaminen sinänsä ei skepsistä kiinnosta vaan nimenomaan ilmiöt.

Skepsis ei myöskään ota kantaa uskontoihin sinänsä.

• ilmiöistä
        ovat. kirjoitti:

Tottakai ne ovat. Jos joku voi suorittaa ihmeen valvotuissa olosuhteissa, niin siitä maksetaan.

Mutta uskonnollisen vakaumuksen todistaminen sinänsä ei skepsistä kiinnosta vaan nimenomaan ilmiöt.

Skepsis ei myöskään ota kantaa uskontoihin sinänsä.

joita voisi tarjota Skepsikselle, vaikkapa harhaoppiset. En osoita mitään uskonsuuntaa erityisesti ja kaikille olkoon vapaus tuoda taitonsa esiin. Oletan kuitenkin, ettei vilpittömiä Kristuksen seuraajia taida ilmaantua.

Suunnilleen vuosi sitten HeavenHeart -nimimerkillä eräs henkilö piti yllä keskustelufoorumia ja kommentoi aktiivisesti sinne kirjoittelevia. Itse hän edusti selkeän äärikarismaattista näkemystä ja aivan korosti sitä.

Kerran ylistämisestä puheena ollen hän kertoi mitä oli kokenut. Kertoi miten oli toisinaan hyvään ylistystunnelmaan päästyään noussut lähellään olleiden ystävien kanssa noin 30 cm irti lattiasta.

Samaten erään pitäjän kirkkoherran kerrotaan voivan siirtyä hetkessä matkojen päähän ("Hengessä", vai teleportaatio-ilmiötä?). Olipa käynyt toisella puolella maapalloa parantamassa tuttavansa kipeän polven.

Muutakin löytyy ja jos eivät ole mittarien eteen vietäväksi, ovat ainakin esimerkkejä netin monipuolisesta hengellisestä tarjonnasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4272
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      37
      2495
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      104
      2426
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      106
      2201
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1927
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1925
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1597
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1578
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      189
      1575
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      77
      1366
    Aihe