Yök, en syö!

herkkuruokasi

Täytyy sanoa, että mua kaikkiruokaisena jotenkin ärsyttää ihmiset, jotka on kamalan nirsoja ja kommentoivat kaikkea eksoottista tai uutta tyyliin: yök, en syö, tulee oksu! Toisaalta musta ihmisestä kertoo paljon se, mikä on hänen suurin herkkunsa (tarkoitan nyt ruokaa;)) Eettiset ym. syyt olla esim. kasvissyöjä ovat tietysti asia erikseen. Joten gallup kehiin:
mikä on A herkkuruokasi?
B inhokkiruokasi?

23

1041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sarvikuonokas

      a) sisäfilepihvi
      b) kaalilaatikko

    • nyt sit voi vastata, makaronilaaatikkkoo...

      Eikait nyt kenelläkään aikusella ihmisellä mitään yhtä herkkuruokaa oo ja toisaalta on niin paljon hyviä mättöjä ja ennenkaikkea tilanteita missä niitä syödään et ei niitä voi laittaa mihinkään paremmusjärjestykseen.

      Inhokkipuolella ei oo oikeastaan muuta kuin sisäelimet. En vain pysty tykästymään esim. maksan makuun vaikka kuinka oon yrittäny, se on kirjaimellisesti pahaa vaikka voissa paistaisi.

    • Yksinkertainen blondi

      A. Näin tammikuussa, kun blinikausi on avattu sanoisin: blinit ja mäti-smetanakastike
      B Ei varsinaista inhokkia, mutta ylirasvainen ja -suolainen ruoka yleensä. Muutaman kerran olen saanut niin rasvassa lilluvan pizzan, että jäi syömättä.

    • Itsekin liki kaikkiruokainen. On tietty jotain juttuja joita en voi sietää mutta ne nyt on yleisiä inhokkeja... tyyliin kouluruokalan tilliperunat. Niin, ja limalohta (siis sellaista graavi tms. lohta) en tykkää...

      Herkkuruoka... erään tietyn henkilön tekemä kanalasagne. Maailman parasta mättöä.

    • Papeete1

      Olen nirso joten syötäviä ruokia on aikas vähän. Eikä mulla ole oikeestaan mitään herkkuruokaa vaan ne on sellaisia siedettäviä pakkosyömisiä. Inhokkeja on ne loput, kuin myös kaikki sellaiset joita en ole ennen nähnyt/maistanut :)

      Älä sure, irlissä tuskin huomaisit mun nirsoutta, jos vaan annat mun rauhassa ottaa sitä mitä itse haluan, etkä ala tuputtaan muita :D

      • hmmm....

        "Älä sure, irlissä tuskin huomaisit mun nirsoutta..."

        Ketä lohdutat, potentiaalista palstajäbää?


      • hmmm....
        hmmm.... kirjoitti:

        "Älä sure, irlissä tuskin huomaisit mun nirsoutta..."

        Ketä lohdutat, potentiaalista palstajäbää?

        siis potentiaalista kesämiestä tarkoitin.


      • Papeete1
        hmmm.... kirjoitti:

        "Älä sure, irlissä tuskin huomaisit mun nirsoutta..."

        Ketä lohdutat, potentiaalista palstajäbää?

        Tietysti jota ärsyttää valittajat. Eli kaikki nirsot eivät pidä meteliä.


    • Enrique_Lister

      Mitään varsinaista herkkuruokaa ei ole ja melkein kaikki menee, paitsi selkä rangattomat merenelävät, sienet ja kaikki sisälmyksistä (maksa, munuaiset, yms.) tehty ruoka.

      Tosi rankkaa asua semmoisen nirsomman kanssa yksissä, kun ei tiedä yhtään mitä ruokaa laittaisi. Jos tekee mieli jotain hyvää, niin kumppani ei voi sitä syödä.

    • vänkyrä-nainen

      lapsena opetettu et kaikkee tarvii ainakin maistaa ja tästä tavasta oon pitänyt kiinni vaikken kaikista ois tykännytkään.

      Parhaimmat (koti)ruoat ovat lihapullat, joissa paljon sipulia ja perunamuusi, sekä uunikala se samainen muusi tai pastaruoat. Pikaruoista kebab.

      Inhokkiruoat maksalaatikko kaikki maksaruoat, silakkalaatikko, janssonin kiusaus, hernekeitto, kaurapuuro

      • Sä inhoot kaikkia mun lemppariruokia.

        Noin muutenkin oon 'täydellisen' kaikkiruokanen, mut tietty sitä tulee tehtyä mistä ite tykkää.


    • mätän menemään

      kaikkea ja paljon. Snapsien kanssa menee mikä vaan.

    • Aurinko79-

      Muakin ärsyttää ihmiset, jotka kaikkiruokaisena arvostelevat niitä jotka ei kaikesta mahdollisesta pidä eivätkä koe tarvetta edes maistaa kaikkea.

      Mun lempiruokaa on kasvismössöt, pastat, wokit... En osaa nimetä vain yhtä.

      Inhokit on kaikenlaiset äyriäiset, limaiset otukset. Katkaravut menee.

    • la.ra

      Suosikkiruokia on niin paljon, että on vaikea valita vain yhtä. Kesäkeitto, pitsa, erilaiset ihanat keitot, monipuoliset salaatit, hapankaali... Ja melkein mikä vaan, missä on juustoa. :)

      Inhokkoruokaakaan en osaa valita, mutta silloin kun söin lihaa niin sain maistella mahalaukkukeittoa. Se on toistaiseksi ainoa ruoka, joka on käynnistänyt oksennusrefleksin.

    • -M25-

      A. Niitä on monia koska tykkää itse kokkailla paljon! Mutta ihan perus kotimainen ruoka on siellä parhaimmassa päästä.

      B. Ei kyllä nyt tule mieleen mitään sellaista mitä en olisi jättänyt syömättä kun on pienestä pitäen opetettu että kaikkia pitää maistaa.

      • Nainen 24 .....

        Olen kyllä pitkälti kaikkiruokainen mutta on tiettyjä ruokia, joita en mielellään syö: ylirasvaisia hampurilais-pizzamättökebappiruokia ja valmisruokia (paitsi Saarioisten maksalaatikkoa rusinoilla jouluna).

        Perunasta (keitetystä) olen luopunut, ei napsi sitten yhtään. Pyttipannussa voi mennä kerran puolessa vuodessa korkeintaan (ja joissain keitoissa tietty). Muuten sitten pastaa ja riisiä ja risottoa ym.


      • vili
        Nainen 24 ..... kirjoitti:

        Olen kyllä pitkälti kaikkiruokainen mutta on tiettyjä ruokia, joita en mielellään syö: ylirasvaisia hampurilais-pizzamättökebappiruokia ja valmisruokia (paitsi Saarioisten maksalaatikkoa rusinoilla jouluna).

        Perunasta (keitetystä) olen luopunut, ei napsi sitten yhtään. Pyttipannussa voi mennä kerran puolessa vuodessa korkeintaan (ja joissain keitoissa tietty). Muuten sitten pastaa ja riisiä ja risottoa ym.

        kysyä. onko perunan syömättä jättäminen jokin järkiveto?


      • -M25-
        vili kirjoitti:

        kysyä. onko perunan syömättä jättäminen jokin järkiveto?

        Puolesta, itse en syönyt perunaa aikanaan kun olin Ns. alakarppi, mutta nykyään syön kyllä perunaa mutta sitä vältän jos mahdollista.


    • la.ra

      Yllättävän moni täällä tuntuu inhoavan maksaa.
      Tuntuu hassulta, sillä minulle maksa oli aikoinaan suurinta herkkua. Sen (ja mm. kateenkorvan) jättäminen oli sata kertaa vaikeampaa kuin pihvien tai jauhelihan poisto ruokavaliosta. Noh, kateenkorvaa ei muutenkaan ole pahemmin ollut tarjolla, mutta joskus kun näen kunnon palamaksakastiketta niin vesi tulee kielelle ja kunnolla.

    • a) Mikähän ois... Bulgariassa söin t-luu pihvin kokin erikoisena. Ehkä se ois sellanen jonka vois syödä useammanki kerran

      b) ei oikeestaan oo inhokkiruokaa. Hernekeittoki menee torstaisin :D Ehkä kaalilaatikko on sellanen eväs jota vältän jos mahdollista.

    • jenzsku

      Tykkään kaikesta kotiruuasta (mun lempiruokaa)

      inhokkeja on:simpukat,mäti,graafilohi,silli...........Noita en ole edes siis maistanut (enkä maista). mutta lähes kaikkiruokainen olen muuten :)

    • temeq

      on yks perusherkku ja kesäkeitto taas suoraan samperista. Ylipäätään aivan kaikki menee, mut piimää en juo.

    • Anonyymi

      Onneksi lukioilla ei sipulia syödä. Siksi siitä on päästävä eroon.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6329
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3749
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      188
      3611
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2814
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2519
    6. 288
      2245
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1603
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      110
      1502
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1439
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1220
    Aihe