tehokkuutta

-k32v-

http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.shtml/arkistot/talous/2008/01/603345
Energiatehokkuutta elämiseen

citius, altius, fortius.

toi teho sana alkaa olla kohta kiellettyjen sanojen listalla.

pitää sit alkaa paleleenki vielä, et jenkit, intialaiset ja kiinalaiset vois vähä paremmi. eihä sillä mitää vaikutusta tietenkä olis eikä niit varmaan vois vähempää kiinnostaa tän palelemiset, mut tulis niinku parempi mieli ja olis esimerkkinä muille.

siistii.

26

740

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gup

kirjoittaa noin lapsekkaasti?

• -k32v-

rakentava kritiikki olis niinku aina tervetullutta

• tulee....
        -k32v- kirjoitti:

rakentava kritiikki olis niinku aina tervetullutta

Älä kirjoita kuin 13-vuotias tekstareita, vaan ihan oikeilla sanoilla.

• -k32v-

tost tavallise kuluttajan vaikutusmahdollisuudest.

miks kukaa ei koskaa puhuis niinku epätavallisist kuluttajist? siis niist, jotka oikeesti pystyis vaikuttaan, jotka oikeesti "tuhlaa" ja "törsää" ja jotka vaikuttaa.

kai sellasiiki olis, koska aina vakuutellaa vaa, et mite "tavalline" dude vois vaikuttaa johonki?

tavalline duudsoni sit leikkaa ja ihmettelee et mihi seki leikkaus sit vaikutti.

iha pihal..

• "Stand-by -tila syö sähköä, sitä enemmän mitä useampi laite on siinä tilassa, Kinnunen muistuttaa."

Lisää viisauksia tyhmälle kansalle:

"Hevoset syö kauraa, sitä enemmän mitä useampi hevonen on samalla laitumella"

"Kusi haisee, sitä enemmän mitä useampi känniurpo on samalla kourulla"

Eip kestä kiittää.

Asunnon lämpötilan laskeminen olis hyvä juttu, jos nuo saatanan kaks ruhtinaallista patteria, jotka meille on suotu, eivät toimisi muutenkin puoliksi arpomalla.

• -k32v-

kuuppa lämpenee, kämppä lämpenee

• Pitää vaan maksaa 15%:a enemmän. Tai jos ei haluu maksaa, ni sitte kuluttaa sen 15%:a vähemmän. Kai se energian hinta siel jenkeissäkin nousee saman verran?

Madmax fiilikset. Seuraava maailmansota on energiasota.

• vilustunut

"Vedenkulutuksessa kannattaa kiinnittää huomiota kuuman veden käyttöön ja ottaa esimerkiksi lyhyempiä ja viileämpiä suihkuja."

Mä juon kaljan aina kesälläkin mieluummin kylmänä enkä oo suihkussa käynyt vuosiin.

"Myös laitteiden kunnosaspitoon kannattaa kiinnittää huomiota..."

Vein just hehkulamppuni sähköliikkeeseen tarkistettavaksi, ihan varmuuden vuoksi. En haluais, että se veis luvatun 60W:n sijasta esim. 63W.

Ja täs on kaikille helppo pikku vinkki, ("huoltaa vuotavat laitteet heti"), laittakaa se lavuaarin tulppa siihen reikään ja pitäkää se siinä.

• sarvikuonokas

Suihkussa viemäri vetää niin huonosti että jos on yli 3 min niin vesivahinko on valmis.

Muuten en sitten ajattelekkaan koko asiaa. Kotona ollessani palaa aina kaikki valot ja tv sekä kone ovat päällä. Astiat pesen koneessa jne..

• tullu mieleen putsata sieltä viemäristä hiuksia ja muuta töhnää pois, vai ootko jo putsannu?

• sarvikuonokas
        relaxed_eyes kirjoitti:

tullu mieleen putsata sieltä viemäristä hiuksia ja muuta töhnää pois, vai ootko jo putsannu?

suihkukaapista menee vimeäriin putki joka on taitettu silleen fiksusti mutkalle...

Mut tää on hyvä näin.. "Save the planet & show finger at fortum"

• ......
        relaxed_eyes kirjoitti:

tullu mieleen putsata sieltä viemäristä hiuksia ja muuta töhnää pois, vai ootko jo putsannu?

oletko selvännäkijä?

• ..sähkölämmitys talossa, jossa termostaatit toimii, niin valot ja tietokone saa olla aika huoletta päällä. Niiden hyötysuhde lämmönlähteenä on lähes sama kuin sähkövastuksella ja astioiden peseminen pesukoneella on taloudellisin tapa (mikäli peset vain täysi koneellisia).

• sarvikuonokas
        Richartti kirjoitti:

..sähkölämmitys talossa, jossa termostaatit toimii, niin valot ja tietokone saa olla aika huoletta päällä. Niiden hyötysuhde lämmönlähteenä on lähes sama kuin sähkövastuksella ja astioiden peseminen pesukoneella on taloudellisin tapa (mikäli peset vain täysi koneellisia).

sattuu vaan oleen toi kaukolämpö

• sarvikuonokas kirjoitti:

sattuu vaan oleen toi kaukolämpö

..huoleen. Runsaan sähkökulutus vastapainoksi lämmität asuntoasi ympäristöystävällisellä uusituvia energiamuotoja hyödyntävällä kaukolämpöllä.

"Ei kai vaan ole hiilivoimalla tuotettua..."

• sarvikuonokas
        Richartti kirjoitti:

..huoleen. Runsaan sähkökulutus vastapainoksi lämmität asuntoasi ympäristöystävällisellä uusituvia energiamuotoja hyödyntävällä kaukolämpöllä.

"Ei kai vaan ole hiilivoimalla tuotettua..."

Ei mitään hajua.. Ja vaikka olisikin niin sen valintaan mulla tuskin on sananvaltaa.

• ...... kirjoitti:

oletko selvännäkijä?

Ehän mä sunkaan kommentista tiedä, että onko se vittuilua vai ei.

• ......
        relaxed_eyes kirjoitti:

Ehän mä sunkaan kommentista tiedä, että onko se vittuilua vai ei.

Puhut kuin pikku-isäntä.

• la.ra

"pitää sit alkaa paleleenki vielä, et jenkit, intialaiset ja kiinalaiset vois vähä paremmi. eihä sillä mitää vaikutusta tietenkä olis eikä niit varmaan vois vähempää kiinnostaa tän palelemiset, mut tulis niinku parempi mieli ja olis esimerkkinä muille."

Porkkanaa voi tosiaan olla vaikea löytää. Mulla on patterit kiinni ja sisälämpötila tällä hetkellä n. 17 astetta eikä tämä edes tunnu kukkarossa, kun kaukolämpö sisältyy vastikkeeseen. Telkkarin sulkeminen kokonaan stand byn sijaan maksoi mulle koko telkkarin eli säästöä syntyy ja maailma pelastuu.

Siltikin mä yritän toimia oikein. Sähkönkulutukseni on on puolet siitä mitä samanlaisessa kämpässä keskimäärin enkä mä edes ole joutunut luopumaan mistään. Tästä päättelen, että suurin osa niistä muista on aikamoisia tuhlareita.

Suomalaisella normikuluttajalla ei ole oikein muuta mahdollisuutta vaikuttaa jenkkeihin, intialaisiin ja kiinalaisiin kuin esimerkki. Ja vaikka tavallisena tallaajana olenkin sitä mieltä, että syyttävä sormi pitäisi ensisijaisesti suunnata teollisuuden suuntaan, pidän itseäni myös vastuullisena.

Mä jaksan uskoa pieniin puroihin, vaikka välillä se onkin vaikeaa.

• Mikäli arvaan oikein niin asut kerrostalossa tai rivitalossa, niin naapurit lämmittävät nykyään sun kämppän.

• la.ra
        Richartti kirjoitti:

Mikäli arvaan oikein niin asut kerrostalossa tai rivitalossa, niin naapurit lämmittävät nykyään sun kämppän.

vaan mä lämmitän saunallani ja sen patterilla (jota ei saa laittaa kokonaan kiinni) naapurin kämpän. Meillä on tämä asia tutkinnan alla, sillä näyttäisi, että tiettyjä putkia ei ole eristetty oikein.

Mutta periaatteessa olet oikeassa. Mä kuitenkin ajattelen niin päin, että koska naapurit pitävät niin kovaa lämpöä päällä, on mun pakko pitää patterit kiinni.

Yhtä paljon me kaikki kuitenkin maksetaan :/

• la.ra kirjoitti:

vaan mä lämmitän saunallani ja sen patterilla (jota ei saa laittaa kokonaan kiinni) naapurin kämpän. Meillä on tämä asia tutkinnan alla, sillä näyttäisi, että tiettyjä putkia ei ole eristetty oikein.

Mutta periaatteessa olet oikeassa. Mä kuitenkin ajattelen niin päin, että koska naapurit pitävät niin kovaa lämpöä päällä, on mun pakko pitää patterit kiinni.

Yhtä paljon me kaikki kuitenkin maksetaan :/

Viime talven suurin yhden kuukauden sähkölasku oli yli 400€. Nyt on onneksi ollut lämmintä niin on lasku pysytellyt alle 300€:n.

• la.ra
        Richartti kirjoitti:

Viime talven suurin yhden kuukauden sähkölasku oli yli 400€. Nyt on onneksi ollut lämmintä niin on lasku pysytellyt alle 300€:n.

mä tarkoitin tietenkin minua ja naapureitani :)

Mä siis maksan vastiketta neliöltä saman verran kuin muut taloyhtiössä.

• Papeete1

Mä olen nähnyt koteja jossa on sähkön säästön takia ihan oikeasti elämänlaatu heikentynyt. Vitsit, minä itsekkin asuin puoli vuotta sellaisessa paikassa kunnes pääsin pakeneen turvaan :)

• palella.....

Lisään vain puuta takkaan ja kiukaaseen...

Puut on kyllä kalliita, täytyy alkaa polttaa kaikki jätteetkin...

Päästöt kyllä lisääntyy, mutta säästyyhän sähköä...

• Aurinko79-

Mä yritän pitää huonelämpötilaa mahdollisimman alhaisena niin ettei sentään palella tarvi, pesen täysiä koneellisia, en pidä valoja turhaan päällä jne mutta pitkistä suihkuista luopuminen tuntuu olevan mulle kyllä tosi työlästä...

Vähän alkaa jo ahdistaa tämä elämisen kallistuminen... Tottakai energiaa pitää pyrkiä säästämään ja sitä voi säästää ihan helpoin keinoin mutta siltikin ahdistaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      90
      1456
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1013
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      379
      854
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      153
      824
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      727
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      709
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      631
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76