Noniin, ihan oman esimerkkini innoittamana kyselen huonoimmin palkattuja kesäduuneja !?
Mainitse ala, ikäsi ja tuntipalkka.
Itselläni:
vartioala, 21 ja 6,79 euroa tunnilta :0)
Huonoin kesätyöpalkka ?!
33
12194
Vastaukset
- Köyhä
Siivoja. Työaika 7 h päivässä. 6,51 € / h.
- joo o
mun palkka oli 4,17€ tunnilta ku olinmetallilla.. en kylläkään vielä oo ammattikoulussa mutta meen ens vuonna
- Gallup
Jos ne sulle niin vähän tarjoaa niin älä ota vastaan. Orjuus on sentään kiellettyä nykyään... jopa lapsilta ja nuorilta, vaikka vähän väliä kuulee kun 15-16 vuotiaat tekee 6 tuntia päivässä myymällä jätskiä tai leikkaamalla nurmikkoa, ja saa palkkaa korkeintaan viitosen tunnilta.
NOW, se on orjuutta. - Nappi
Gallup kirjoitti:
Jos ne sulle niin vähän tarjoaa niin älä ota vastaan. Orjuus on sentään kiellettyä nykyään... jopa lapsilta ja nuorilta, vaikka vähän väliä kuulee kun 15-16 vuotiaat tekee 6 tuntia päivässä myymällä jätskiä tai leikkaamalla nurmikkoa, ja saa palkkaa korkeintaan viitosen tunnilta.
NOW, se on orjuutta.hah oon panimoalalla ja palkka noin 13e tunti, oikein itkua vääntää ku teiän palkkoja kattoo
ja tää on siis kesätyö...
osanottoni - keijo
varastohommis, 18 ja 7eskoo palkka ja mun mielest sekin on viel aika surkee, mut joku 4,17 huh huh. taitaa olla joku läppä... mul ei siin vaihees ees perse nousis penkist!
- palkatta
Olin sukulaisilla maataloustöissä vuoden , siis ympäri vuoden. Olin silloin 18 vuoden ikäinen.
Tuo sisälti karjanhoitoa, toukotöitä, heinäntekoa ja talviaikana metsätyötä karjanhoidon lisäksi.
Palkaa sain yhteensä tuolta ajalta 230 mk.
Tuossa summassa on mukana yhdet kumisaappaat ja
haalarit, kaiken lisäksi minulta perittiin loppusumman maksun yhteydessä veronpidätys.
En ihan tarkkaan muista, mutta taisi jäädä käteen linja-auton lipun hinta, että pääsin lopulta kotia.
Olen sanonut nuoremmille, miksi jonkun on tehtävä sukulaiselle ilmaiseksi töitä, koska sukulaisuus-suhde on molemmin puolinen ja miksi sukulaiselle ei voisi maksaa jopa parempaa palkkaa, kuin vieraalle. - krisse
Olen tehnyt toimistotöitä 5,5 euron tuntipalkalla, että aika huono vai mitä?! Silloin mulla ei tosin ollut mitään ammattitutkintoa eikä kyllä ikää/kokemustakaan. En kyllä ole hirveän vaativa palkan suhteen nyk. työssäkään, koska työkokemusta on vieläkin vähänlaisesti. Palkkani on nyt 8,6 €/h, kahdeksaa vähemmällä en lähtis...
- silja
Vai huono...Min olen töisä kioskilla ja minun palkani on 1,5 euroa tuntti:/
Enne ole ollu tyytyväine siihe,mutta en enää..
En uskalla kysyä palkan korottusta jotteivat he potkis minuu ulos kokonnaan!Min ellätän osaksin myös kahta sisarustani.Asun Pietarisa Venäjälä - Cerine
Vai huono...Min olen töisä kioskilla ja minun palkani on 1,5 euroa tuntti:/
Enne ole ollu tyytyväine siihe,mutta en enää..
En uskalla kysyä palkan korottusta jotteivat he potkis minuu ulos kokonnaan!Min ellätän osaksin myös kahta sisarustani.Asun Pietarisa Venäjälä- Krisse
No on se vähän eri asia siellä, ei voi oikein verrata kun on eri elinkustannukset ja muutenkin se palkkojen taso on täällä Suomessa vähän erilainen. Kaikki pitää aina suhteuttaa ympäristöönsä, ennenkuin voi sanoa asiasta mitään. En tiedä Venäjän palkkatasosta, mutta vertaa siihen, millaiset palkat siellä kioskityöntekijöillä on yleensä...
- meitsi
Krisse kirjoitti:
No on se vähän eri asia siellä, ei voi oikein verrata kun on eri elinkustannukset ja muutenkin se palkkojen taso on täällä Suomessa vähän erilainen. Kaikki pitää aina suhteuttaa ympäristöönsä, ennenkuin voi sanoa asiasta mitään. En tiedä Venäjän palkkatasosta, mutta vertaa siihen, millaiset palkat siellä kioskityöntekijöillä on yleensä...
olen rakennuksella duunissa ja liksa on sellaset 8,5euroo tunti ei mikään paska palkka....
- betz
Toimistosiivous, palkka 6,8e/h. Ja ikää on 20v.
Ja kaikki te TODELLISELLA paskapalkalla duunia tekevät kattokaa TES:in taulukoista paljonko tekemästänne työstä pitäisi maksaa tunnilta. Jos palkka on alle TES:in minimin, niin vaatikaa palkankorotusta.
Alaikäinenkään työntekijä EI ole orja. Työnantajan pitäisi noudattaa työehtosopimusta, vaikka nuorta kesäduunaria onkin helppo kusettaa. Tuollainen RIISTO on törkeätä, joskin valitettavan yleistä..älkää alistuko siihen:)- mies22
oon kesäduunis,kokoon sähkökaappeja.
palkka 1500 euroo kuussa,ikä 22,mies.
- harjoittelija
Huonoin kesätyöliksani oli kyllä korkeakoulun harjoittelu. Harjoittelu oli pakollinen ja työ aika n.7h per päivä. Palkkaa sai n.880e. Ja tämä on vielä ihan normaali palkkaa. Jopa siivooja saa enemmän tuntipalkkaa.Mutta pakollinen kun on nii pakko tehdä.
- Minä :)
Siivoojana paperitehtaalla, palkka n. 10e/tunti... riippu ihan tuliko jotain lisiä vielä eli oli enemmänkin joinain päivinä...
- Pohjat
Teillähän suurella osalla on hyvä palkka. Mun palkka kesätyöntekijä/harjoittelijalla on 5.52. Ja aivan TESin mukaisesti, tsekkasin itse varmuuden vuoksi. On 70% "ammattilaisen" palkasta. Töitä on noin 25-30h/vko, joten rikastumaan ei todellakaan pääse. Ja työ on tosi paskaa... Onneks kesä loppuu kohta... =)
- hahhah
Lisät voi olla paperialalla kovia, mutta siivoja ei sielläkään saa 10€/tunti, siis ilman lisiä.
- paperimies
hahhah kirjoitti:
Lisät voi olla paperialalla kovia, mutta siivoja ei sielläkään saa 10€/tunti, siis ilman lisiä.
Ei välttämättä ole kaukana. Itse sain yli 12e tunnilta vaikka olin vain kesätöissä.
- Ja nuokko huonoja!!??
Oon vasta 14 ja mansikkamaalla sain yhdestä vakasta (aika iso) n. 1,70 euroa. Ja meidät "pakotettiin" kaikki puskat melkeen poimimaan ja 100 riviä "pimittuamme" jokainen sai n. 4 mansikkaa... nii-i... orjatyövoimaa...
Mutta otin loparit sieltä ja nyt saan päivästä 20 euroa kenkäkaupassa... :) - Heh
Siellähän joutui toimeentulotukea vastaan "kesätöihin".
Taisi olla huonoin "palkka" koko maassa?
Mitäpä sitä palkkaamaan ketään täydellä palkalla kun kerran voi saada ilmaistakin työvoimaa. - pinja
aikoinaan ku olin 15 (tai 16) niin olin sellasena "tonnilaisena" paperitehtaalla eli tein kaikkea paskaduunia mitä ne ikinä vaan keksi. Päivät oli 8 h ( ruokatunti) ja työt kesti kaksi viikkoa ja niistä maksettiin siis 1000 mk. Laskettiin sillon et tuntipalkaks tuli vähän päälle 2 €! Se se vasta riistoa oli..! Ruoan ne kuitenkin tarjosivat...
- oona
Ikää 20 vuotta. Kaupungilla toimistohommissa. Palkka 1000€/kk (n. 6,58€/h). Ei mikään hyvä palkka, mutta ihan leppoisaa kesäduunia.
- dreamer
ei tää nyt surkee palkka oo, mutta lisääkin voisi tulla..
eli uimavalvoja, 19 ja 7.56 € /tunti - Susanna
Viestejä lukiessäni huomasin, että asiani taitavatkin olla aika hyvällä mallilla;
Teen julkisella sektorilla toimistoduunia ja saan 12€/tunti. Ikääkin on vasta 20. - Artsiii
En saanut muuta työtä niin, oli pakko tyytyä siivoustyöhön. Ei se mitään kamalaa ollut. Aika mukavaa =). Vähän raskasta. TUNTIPALKKA: 4€15c.
Aika huono. - Niki
No eipä nuo kaikki nyt niin huonoilta palkoilta kuulosta. Itse tosin teen suht. helppoa hommaa, saan 7.16 euroa tunnilta, "Trainee" kun olen. Tämän lisäksi mulla on työsuhdekommunikaattori- yhtiö maksaa myös omat puhelut sekä työsuhdekannettava.
No alaa ei ole vaikea arvata- IT-ala (ylempi toimihenkilö, metalliteollisuus). Ikä: 18 vuotta. Arvaatte jo varmaan yrityksenkin...Kommunikaattoreita ei nimittäin kovin moni yritys harjottelijoille jakele.
Tämän lisäksi on vielä laskettava kaikenmaailman kilometrikorvaukset ja päivärahat kun "joutuu" joskus ajamaan turusta espooseen ja takaisin työn puitteissa. Nyt sopimus valitettavasti loppuu, tein töitä viime kesästä tämän kuun loppuun. - pohjanoteeraus
Olin -97 pilipalihanttihommissa jonkin aikaa eräässä ympäristölabrassa missä maksettiin vaivaiset 20mk/tunti miinus verot tietty.että repikää siitä..
- Minä =)
Mä oon puualalla ensimmäistä kesää duunissa ollu ja palkka on 5€/h. Aika pien palkka.. Voi kyllä johtua siitä että ikää on vaan 16 eli en lain mukaan saa käyttää koneita joita teollisuus alalta löytyy paljon. Teen kaikki pakkaus ym. "paskahommat" :) Ihan jees kuitenkin kun on yksinkertasta ja selvää duunia, raskasta kylläkin..
- 14-16 vuotiaana
palkka n 5 mk/tunti urakkana. Nykyrahassa ehkä inflaatio huomioon ottaen 8 mk eli n.1.3€/tunti
- GGGGGfsfa
14-16 vuotiaana kirjoitti:
palkka n 5 mk/tunti urakkana. Nykyrahassa ehkä inflaatio huomioon ottaen 8 mk eli n.1.3€/tunti
Raksa, 16 ja 8-12e palkka, en tosin edes opiskele raksalla vaan IT. Tienaan netistä joku 5e viikossa jou :D
- dfsgsf
Kiinteistöhuolto kunnan kesätyöt, 16 v , 4.5 euroa tunnilta..............
- turhauttavaa
viime kesänä paikallislehden jakajana joku 20 e/päivä, mut töitä vain kerran viikossa. Nyt 5 päivää viikossa 6 h päivässä, tuntipalkka n. 5,17 e. Ei sekään liikaa ole.
- timpettiini
turhauttavaa kirjoitti:
viime kesänä paikallislehden jakajana joku 20 e/päivä, mut töitä vain kerran viikossa. Nyt 5 päivää viikossa 6 h päivässä, tuntipalkka n. 5,17 e. Ei sekään liikaa ole.
Mulla leirintäalueen siivousta, ei varsinaista työaikaa, mutta saan viikossa 1500 kruunua. Työhön menny noin 1 tunti 4 km matka ees taas, joten laskekaa siitä :p
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851