voisiko joku viisas kertoa?
olen viime aikoina tuntenut kovaa kipua oikeassa nilkassani akillesjänteen ja nilkkaluuni välissä,ja välillä kipu on myös toisessa nilkassa..
mistähän se mahtaa johtua?kengistä?
olen lenkkeillyt usein,ja venytellyt joka kerta,joten en usko että kyse on siitä..
vai käännynkö lääkärin puoleen?
outo kipu nilkassa...?
3
394
Vastaukset
- purrut?
onko viime aikoina ollut kylmät lenkit? käytätkö säärystimiä? ite ole herkkä kylmälle(penikat) joten kokeile jos et ole jo kokeillut. ja muuten akillesjänteet kannattaa "lepuuttaa" ne menee helposti rikki!
- jääpussihoidon
kanssa on? Heti venyttelyn jälkeen. Ja muista, että juoksijakaan ei tervettä päivää nää.
Ota sormillasi kiinni akilleksestasi. Ojenna ja koukista nilkkaasi. Tunnetko sormissasi jänteen narinan? Jos tunnet, niin kyse on akillesjännetulehduksesta -> lääkäriin.
Tiedossa on usean viikon (muistaakseni 6-8 ainakin) juoksukielto. Tarkemmin ottaen kyse on enemmästäkin kuin juoksukiellosta, sillä hyvin moni urheilulaji rasittaa akillesta ja pohjetta. Sisäpyöräily oikealla tekniikalla ei ole pannassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1532617
- 1971890
- 701667
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91351- 721021
- 811010
- 95999
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes190924- 67901