Ystävyys

pate.,.

Ystävyys on sellaista, että se voi olla piilossakin pitkiä aikoja.

40

1084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susa51

Mikähän oikeastaan on kaveruuden ja ystävyyden ero.
      Mitä se sellainen ystävyys on, mikä on piilossa.

• voi muuten asiaa ajatetuna sanoa kuin, että ystävyys on tiuhempitahtista tapaamista ja kaveruus taas, no jaa. Sitähän on niin monenlaista. Vai mitä sanotte.

• työkavereita
        marlis40 kirjoitti:

voi muuten asiaa ajatetuna sanoa kuin, että ystävyys on tiuhempitahtista tapaamista ja kaveruus taas, no jaa. Sitähän on niin monenlaista. Vai mitä sanotte.

ja tuttuja,hyvänpäiväntuttuja.
        Parempi näin.

• työkavereita kirjoitti:

ja tuttuja,hyvänpäiväntuttuja.
        Parempi näin.

Keneen turvaudut hädän hetkellä?

• -nainen-
        marlis40 kirjoitti:

voi muuten asiaa ajatetuna sanoa kuin, että ystävyys on tiuhempitahtista tapaamista ja kaveruus taas, no jaa. Sitähän on niin monenlaista. Vai mitä sanotte.

Mä taas ajattelen näin, että ystävyys on läpi koko elämän kestävää ystävyyttä. Joka ei välttämättä tarvitse jatkuvaa tapailua. Joskus voi olla pitkiäkin aikoja, kun ei olla tavattu. Mutta tapaamishetkellä tuntuu jälleen siltä, että ihan kun olisi vasta eilen nähty.

Ja kaveruus on taas sitä, että moikataan, kun nähdään. Ollaan siis tuttavia/kavereita. Mutta ei paljon sen enempää.

Kavereita voi olla paljon, mutta varsinaisia todellisia ystäviä, vain muutamia.

• se menee
        miljoona kirjoitti:

Keneen turvaudut hädän hetkellä?

"Ystäviä" tarvitaan hädän hetkien turvaksi ???
        Siksi kai ei mulla niitä oo. Ite selviin minkä selviin. Kaverit hauskanpitoon, ei tarpeeseen. Ehkä ne kuitenkin aika ystävii.

• se menee kirjoitti:

"Ystäviä" tarvitaan hädän hetkien turvaksi ???
        Siksi kai ei mulla niitä oo. Ite selviin minkä selviin. Kaverit hauskanpitoon, ei tarpeeseen. Ehkä ne kuitenkin aika ystävii.

että pärjäät ihan yksinään silloin, jos ne ystävät menevätkin sinusta huolimatta sinne hauskanpitoon. Mutta eihän sitä nyt tiedä, kun vasta sitten. *pitää peukkuja*.

• yksinäinen "ystävä"
        miljoona kirjoitti:

että pärjäät ihan yksinään silloin, jos ne ystävät menevätkin sinusta huolimatta sinne hauskanpitoon. Mutta eihän sitä nyt tiedä, kun vasta sitten. *pitää peukkuja*.

Ei mun tarvii olla aina kaikessa mukana.
        Jokaisella oma elämä. Välillä kohdataan ja välillä yksin.
        Ja yksinkin hyvä, kun sitä ei pelkää (enää)
        Ja onhan aina netti :)))

• Kun tulee kriisi ja vaikea ongelma, silloin ystävyys punnitaan. Itselleni ainakin on käynyt ne pari kertaa, kun olen ollut hädässä ja yrittänyt tukeutua luultuun ystävääni, ei sitä apua olekaan tullut. Mutta oikeaksi ystäväksi ja ymmärtäjäksi ja auttajaksi onkin paljastunut aivan yllättävä henkilö, tuttava, jota olin pitänyt vain tuttuna ja se suuri ja oikea ystävyys olikin ollut piilossa.

• ystäviini, tuttaviini jatyö...

luota, sen verran olen oppinut enkä muihinkaan.
        Olen aikoinani mennyt pyytämään APUA ja minut suurinpiirtein teilattiin.

• ystäviini, tuttaviini jatyö... kirjoitti:

luota, sen verran olen oppinut enkä muihinkaan.
        Olen aikoinani mennyt pyytämään APUA ja minut suurinpiirtein teilattiin.

taisi kuitenkin auttaa, kun olet täällä kirjoittamassa.

• auttaa?
        miljoona kirjoitti:

olen ollut kotonani yön nukkumassa?

• tarvitaan
        miljoona kirjoitti:

monenlaista, tällä hetkellä tarvitsisin lähinnä tietyn alan asiantuntijan apua.

• "asiantuntija"
        tarvitaan kirjoitti:

monenlaista, tällä hetkellä tarvitsisin lähinnä tietyn alan asiantuntijan apua.

Täällähän niitä piisaa joka lähtöön :)

• asiani esimerkiksi
        "asiantuntija" kirjoitti:

Täällähän niitä piisaa joka lähtöön :)

on muuttunut niin härskiksi että olen joutunut sulkemaan kännykkäliittymäni, en käytä sähköpostiani, en juuri kutsu ystäviäni kotiini vaan tapaan heitä muualla ja soitan heille harvoin lankapuhelimella ja silloinkin vain yleisluontoisia asioita. Suojelen heidän yksityisyyttään.
        Tästä eteenpäin tietty / tietyt henkilöt ovat vastuussa jos läheiseni eivät saa minua kiinni "hädän hetkellä".
        Olen sen nyt ilmoittanut täällä julkisesti mistä kaikki "paska" omalla kohdallani on alkanutkin!

• "asiantuntijalta"
        asiani esimerkiksi kirjoitti:

on muuttunut niin härskiksi että olen joutunut sulkemaan kännykkäliittymäni, en käytä sähköpostiani, en juuri kutsu ystäviäni kotiini vaan tapaan heitä muualla ja soitan heille harvoin lankapuhelimella ja silloinkin vain yleisluontoisia asioita. Suojelen heidän yksityisyyttään.
        Tästä eteenpäin tietty / tietyt henkilöt ovat vastuussa jos läheiseni eivät saa minua kiinni "hädän hetkellä".
        Olen sen nyt ilmoittanut täällä julkisesti mistä kaikki "paska" omalla kohdallani on alkanutkin!

Avaa uusi liittymä, salainen.
        muuta uuteen kotiin, toiselle puolelle kaupunkia.
        hae uudet piirit, missä liikkua
        ÄLÄ ERAKOIDU
        älä luovuta
        jokaisella oikeus elämään.
        !

• mutta**
        "asiantuntijalta" kirjoitti:

ÄLÄ ERAKOIDU
        älä luovuta
        !

taitaa oma elämäni olla ohi muutenkin.
        Osittain olen itse vaikuttanut siihen mutta viime käänteessä petollinen / petolliset ystävät.
        Elämääni on "tarkasteltu" kaikilla tavoin kuin avointa kirjaa mutta ON helvetin varmaa että jäljellä olevien ystävieni elämää ei tuhota samalla tavalla.
        Minä en muuta minnekään enkä avaa uutta liittymää, kenenkään painostuksesta. Kuten totesin, henkilö / henkilöt saavat vastata seuraamuksista jos jotain sattuu läheisilleni eivätkä saa minua kiinni ja silloin oikeus voittaa!

• ihminen joka
        miljoona kirjoitti:

jaksoi kuunnella,eikä siinä senkummempaa...muutaman satalappusen se maksoi,yhteiskunnan varoista.
        Eipä ollu "ystäviä" ei!
        Juu...puhelinystäviä..joo..laskut karmeat..kuuntelevia korvia,siis ammattilaisia!
        Kukaan oikeasti kenenkään murheita jaksa kuunnella jos ei saa palkkaa!

• pelottavaa
        mutta** kirjoitti:

taitaa oma elämäni olla ohi muutenkin.
        Osittain olen itse vaikuttanut siihen mutta viime käänteessä petollinen / petolliset ystävät.
        Elämääni on "tarkasteltu" kaikilla tavoin kuin avointa kirjaa mutta ON helvetin varmaa että jäljellä olevien ystävieni elämää ei tuhota samalla tavalla.
        Minä en muuta minnekään enkä avaa uutta liittymää, kenenkään painostuksesta. Kuten totesin, henkilö / henkilöt saavat vastata seuraamuksista jos jotain sattuu läheisilleni eivätkä saa minua kiinni ja silloin oikeus voittaa!

Oletko koronkiskurien armoilla ?
        Kuulostaa pahalta.

• ihminen joka kirjoitti:

jaksoi kuunnella,eikä siinä senkummempaa...muutaman satalappusen se maksoi,yhteiskunnan varoista.
        Eipä ollu "ystäviä" ei!
        Juu...puhelinystäviä..joo..laskut karmeat..kuuntelevia korvia,siis ammattilaisia!

Tuleeko se tuntematon maksettu sairaalaankin, ja tuo lahjaksi esim. kirjan. Minua ei olisi lohduttanut eikä ilahduttanut maksetun tuntemattoman kanssa keskustelu silloin. Ystävän vierailu ja ihana kirja, nimeltään Huominen, oli kyllä lohduttava.

Mutta oikein kiva asia, että maksullisiakin ystäviä ja vapaaehtoisystäviä voi itselleen tilata.

• pelottavaa
        pelottavaa kirjoitti:

Kuulostaa pahalta.

mutta kehoittaisin "niitä" ihmisiä itseään muuttamaan jos nykyisessä olotilassa on vaikeuksia.
        Ei se "heidän" omaa elämää paremmaksi tee muita "eliminoimalla", yksin jäävät kiirastuleensa.
        Täältä näet ei saa mitään mukaansa kun lähdön aika koittaa, varsinkaan "seuranta ym. apuvälineitä".

• huomista
        miljoona kirjoitti:

Tuleeko se tuntematon maksettu sairaalaankin, ja tuo lahjaksi esim. kirjan. Minua ei olisi lohduttanut eikä ilahduttanut maksetun tuntemattoman kanssa keskustelu silloin. Ystävän vierailu ja ihana kirja, nimeltään Huominen, oli kyllä lohduttava.

Mutta oikein kiva asia, että maksullisiakin ystäviä ja vapaaehtoisystäviä voi itselleen tilata.

olemassa ja onko ihmisten "tahallisella" pahuudella mitään rajoja, mitä mieltä olet?

• hmm ?
        ihminen joka kirjoitti:

Eipä ollu "ystäviä" ei!

ehkä sieltä löytyis parempia kuulijoita. Täällä usein saa vain paskat silmilleen. Ja jos jo muutoinkin paha olo...
        siellä vaan niin hiljaista, ei saa vastausta kuin päivien päästä.

• kieltämättä
        huomista kirjoitti:

olemassa ja onko ihmisten "tahallisella" pahuudella mitään rajoja, mitä mieltä olet?

pahoja, häikälemättömiä hyväkskäyttäjiä. Näin minäkin kokenut ns ystävän taholta. Ei mitään vakavaa. Huomasin vaan, että ystävyys loppui, kun en enää ollut aina valmis uhrautuu ja jeesaamaan. En tiiä miks toisilla pelaa. Ehkä pitää taas laahustaa sen peilin eteen. Irvistellä sille kuvatukselle jonkin aikaa ja sitten hymyillä, että oon mä sit vaan "mukava" tyyppi. Niinhän ne jenkit neuvoo:)

• huomista kirjoitti:

Moniakin, elämässäni epätoivon hetkiä kokeneena, luotan huomiseen. Ja luotan myös itseeni, että osaan vaistota ne pahat ihmiset. Pahan näkee silmien pupilleista, kuulee äänenpainosta ja aistii jopa hengityksestä. Pahuuden rajat ovat minulle tuntemattomat.

• hmm ? kirjoitti:

ehkä sieltä löytyis parempia kuulijoita. Täällä usein saa vain paskat silmilleen. Ja jos jo muutoinkin paha olo...
        siellä vaan niin hiljaista, ei saa vastausta kuin päivien päästä.

mutta kukaan EI voi täällä saada paskaa silmillensä, koska vain oma tietokone hajoo, jos sitä yrittää tietsikan kautta heittää.

Anteeksi, mutta mun on nyt mentävä päiväunille, väsyttää kun olen vielä sairaslomalla ja Hb vielä alhaalla. Se väsähtäminen tulee niin äkkiä. Mut tsemppiä vaan kaikille.

• jos et ymmärrä
        miljoona kirjoitti:

mutta kukaan EI voi täällä saada paskaa silmillensä, koska vain oma tietokone hajoo, jos sitä yrittää tietsikan kautta heittää.

Anteeksi, mutta mun on nyt mentävä päiväunille, väsyttää kun olen vielä sairaslomalla ja Hb vielä alhaalla. Se väsähtäminen tulee niin äkkiä. Mut tsemppiä vaan kaikille.

olet väsynyt. Toivottavasti ei tietskas nyt hajoo !!!

• ei suinkaan
        pelottavaa kirjoitti:

Kuulostaa pahalta.

ainakin yhdellä niistä on sopiva värimaku paikkaan johon ovat menossa.

• jonka apua
        "asiantuntijalta" kirjoitti:

ÄLÄ ERAKOIDU
        älä luovuta
        !

tarvitsisin, on yleensä oma firma tai toimivat suuremmassa kompleksissa neuvonantajina.

• "piilos olevan"
        miljoona kirjoitti:

Moniakin, elämässäni epätoivon hetkiä kokeneena, luotan huomiseen. Ja luotan myös itseeni, että osaan vaistota ne pahat ihmiset. Pahan näkee silmien pupilleista, kuulee äänenpainosta ja aistii jopa hengityksestä. Pahuuden rajat ovat minulle tuntemattomat.

ystäväni näköinen....Maijan ja Kallen äiti,oleks ?

• "piilos olevan" kirjoitti:

ystäväni näköinen....Maijan ja Kallen äiti,oleks ?

Olen varmaan kaksoisolento. Tai jos hän onkin piilossa pidetty salainen kaksoissiskoni. Hih hih

• jos et ymmärrä kirjoitti:

olet väsynyt. Toivottavasti ei tietskas nyt hajoo !!!

Sinä olet kiva, minä tykkään sinusta, hih hih

• kova*
        miljoona kirjoitti:

hihittelemään, et kai vaan ole se "maajussi-Teija"?

• kova* kirjoitti:

hihittelemään, et kai vaan ole se "maajussi-Teija"?

Kukas sinä sitten olet, ja miksi ja missä oikein siellä piilossa luuraat... yksi kaksi kolme...

• pirteempi
        miljoona kirjoitti:

Täällä oon riekkunu vähän välii ja hiljaista on ollut. Parempi ois ollu munkin mennä nukkuu. Kansa alkaa herää ja minä väsähdän. Ainakin saunan jälkeen viimeistään. Hehe :)

• pirteempi kirjoitti:

Täällä oon riekkunu vähän välii ja hiljaista on ollut. Parempi ois ollu munkin mennä nukkuu. Kansa alkaa herää ja minä väsähdän. Ainakin saunan jälkeen viimeistään. Hehe :)

kysymästä. Kyllä helpotti pienet päikkärit. Saunaan mullakin tekis mieli, mutten ole vielä uskaltanut kun leikkaushaavassa on rupia vielä. Ensviikolla menen varmasti.

Minä katson NCIS rikostutkijat filmin neloselta ja sit minäkin meen taas nukkuun. Nyt olen uskaltanut jo nukkua toisellakin kyljellä niin alkaa olla jo tosi kivaa tuo nukkuminen.

• saunonnut
        miljoona kirjoitti:

kysymästä. Kyllä helpotti pienet päikkärit. Saunaan mullakin tekis mieli, mutten ole vielä uskaltanut kun leikkaushaavassa on rupia vielä. Ensviikolla menen varmasti.

Minä katson NCIS rikostutkijat filmin neloselta ja sit minäkin meen taas nukkuun. Nyt olen uskaltanut jo nukkua toisellakin kyljellä niin alkaa olla jo tosi kivaa tuo nukkuminen.

Yritän kanssa vielä tuota telkkuu kattella. Nukahan sitten soffalle. Ei oo mitään uutta.
        Koitappa tervehtyy, pian on jo kevät. JIPPII :))))

• saunonnut kirjoitti:

Yritän kanssa vielä tuota telkkuu kattella. Nukahan sitten soffalle. Ei oo mitään uutta.
        Koitappa tervehtyy, pian on jo kevät. JIPPII :))))

Ja kauniita unia.

• Pirre*

piiloystävyyteen, mutta tyttäreni ovat minun oikeita ystäviäni ja tukijoitani; heihin tiedän voivani turvautua aina.

• Kaivanto

pitkiäkin aikoja, jos vaikka olosuhteiden vuoksi ei tavata. Jos se ystävyys on aitoa. Ystävät voivat muuttua kavereiksi, kaverit ystäviksi. Ero on siinä, kuinka lähelle toista pääsee ja päästää. Piilossa olevalla ystävällä voisin aloittajan arvella tarkoittavan juuri sellaista ystävyyttä, joka on tavallaan "säilöttynä" olosuhteiden pakosta. Toivottavasti siinä ei kuitenkaan ole viimeistä käyttöpäivää, vaan säilyvyys on eliniän pituinen. Ehkä jopa paranee vanhetessaan, kuten eräät viinit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      60
      874
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      111
      823
    3. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      251
      726
    4. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      54
      709
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      49
      619
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      57
      570
    7. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      91
      540
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      22
      536
    9. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      76
      533
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      43
      528
    Aihe