Mitä enemmän täälläkin lukee ihmisten käsityksiä parisuhteista ja elämästä, sitä mahdottomammalta alkaa tuntua että voisi löytää jonkun, jonka kanssa menisi edes auttavasti tarpeet ja toiveet yksiin.
Täällä oppii tietämään vain sen ettei tiedä yhtään mitään, mutta että samaan aikaan pitää kuitenkin olla perillä kaikesta ja ostata toimia juuri oikein. Vaikka kaikki on tapauskohtaista.
Ääh.
Tieto lisää tuskaa
20
736
Vastaukset
Ihan tosissasi uskot, että totuus löytyy netistä? Jos näin on, niin kannattanee lopettaa näiden palstojen lukeminen. Täällä kun keskustelu perustuu yleistyksille, provoilulle ja vastakkainasettelulle. Komppaanisen lukeminen kun on pidemmän päälle aika tylsää. Oikeassa elämässä onkin toisin.
- tonttuuden torvi
En minä sitä tarkoita että yrittäisin täältä löytää jonkun totuuden. Kunhan vain nyt hetken turhautuman kärsineenä kirjoitin ajatukseni ylös.
Mutta kyllä minä "kärsin" samasta hieman livenäkin. Siis siitä että mitä enemmän asioista ottaa selville, olkoon asia mikä tahansa, niin sitä monimutkaisemmalta asia tuntuu.
ignorance is bliss tonttuuden torvi kirjoitti:
En minä sitä tarkoita että yrittäisin täältä löytää jonkun totuuden. Kunhan vain nyt hetken turhautuman kärsineenä kirjoitin ajatukseni ylös.
Mutta kyllä minä "kärsin" samasta hieman livenäkin. Siis siitä että mitä enemmän asioista ottaa selville, olkoon asia mikä tahansa, niin sitä monimutkaisemmalta asia tuntuu.
ignorance is blissVanha viisaushan sanoo, että tieto lisää tuskaa.
- Marie-Cecile
Tällä pallolla on niin paljon populaa, että varmasti löytää sellaisen, jolla on edes auttavasti samat tarpeet ja toiveet.
Ja oikein toimiminen ja perillä olemisesta... Siinä on yksi helppo tapa: olet vain oma itsesi. Riittää, että tiedät kuka olet- tiedät mitä haluat ja kuinka haluat kohdella muita jne. Se mikä on oikein tulee sitten itsestään ja olet riittävän perillä asioista. Olet vain valmis ottamaan vastaan ne uudet asiat, joita tulee kohdattua, kun tutustuu uusiin ihmisiin ja heidän (sinun maailmasta poikkeavaan) maailmaan. Että kyllä se siitä. :)- tonttuuden torvi
ehkä ongelma on siinä, jos sitä ongelmaksi voi sanoa, että tuntuu kuin muilla olisi hirveän tarkkoja kriteereitä toisia kohtaan. Ja tuntuu siltä kuin niistä ei haluttaisi yhtään joustaa.
- Marie-Cecile
tonttuuden torvi kirjoitti:
ehkä ongelma on siinä, jos sitä ongelmaksi voi sanoa, että tuntuu kuin muilla olisi hirveän tarkkoja kriteereitä toisia kohtaan. Ja tuntuu siltä kuin niistä ei haluttaisi yhtään joustaa.
sanoi sen jo... Netissä kuka tahansa voi sanoa ihan mitä tahansa omista vaatimuksistaan ja joustamattomuudestaan, mutta ei ne vain välttämättä kestä oikeaa elämää.
Täällä oli joskus keskustelua noista nettideittiprofiileista, ja siellä on kuulemma aivan käsittämättömiä vaatimuksia. Eivät ne ole muuta kuin sitä ideologiaa "Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa." - tonttuuden torvi
Marie-Cecile kirjoitti:
sanoi sen jo... Netissä kuka tahansa voi sanoa ihan mitä tahansa omista vaatimuksistaan ja joustamattomuudestaan, mutta ei ne vain välttämättä kestä oikeaa elämää.
Täällä oli joskus keskustelua noista nettideittiprofiileista, ja siellä on kuulemma aivan käsittämättömiä vaatimuksia. Eivät ne ole muuta kuin sitä ideologiaa "Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa."itsellänikin on profiili. En ole kirjannut mitään typeriä pikkuasioita sinne, koska katson että teen itselleni paremmin, kun en rupea kuuta taivaalta kurottelemaan.
- Marie-Cecile
itsellänikin on profiili. En ole kirjannut mitään typeriä pikkuasioita sinne, koska katson että teen itselleni paremmin, kun en rupea kuuta taivaalta kurottelemaan.
siinä kuuta taivaalta kurotellessa unohtaa helposti vain sen, että joskus ne itselle tekemät tiukat raamit eivät välttämättä olekaan sitä mitä oikeasti haluaa ja rajaamalla saattaa missata jotain oikeasti. Mutta jokainen meistä on onneksi vapaa valitsemaan itse miten haluaa omaa elämäänsä toteuttaa.
Ja oikeasti ne vaatimukset ovat varmasti enemmän unelmia ja fantasioita kuin sellaisia, joiden mukaan kukaan elää. - tonttuuden torvi
Marie-Cecile kirjoitti:
siinä kuuta taivaalta kurotellessa unohtaa helposti vain sen, että joskus ne itselle tekemät tiukat raamit eivät välttämättä olekaan sitä mitä oikeasti haluaa ja rajaamalla saattaa missata jotain oikeasti. Mutta jokainen meistä on onneksi vapaa valitsemaan itse miten haluaa omaa elämäänsä toteuttaa.
Ja oikeasti ne vaatimukset ovat varmasti enemmän unelmia ja fantasioita kuin sellaisia, joiden mukaan kukaan elää.taidan olla sitten vähän tylsä, kun en jaksa kovasti fantasioida asioista jotka tiedän täysin epärealistisiksi ja sellaisiksi että ne eivät tule tapahtumaan.
Minä esimerkiksi olen ihastunut ihan erilaisiin naisiin, sekä henkisesti että fyysisesti erilaisiin.
Mikäs sen mukavampaa kuin yllättyä positiivisesti ja ihastua paukauttaa ihan puun takaa johonkin naiseen :) - Marie-Cecile
taidan olla sitten vähän tylsä, kun en jaksa kovasti fantasioida asioista jotka tiedän täysin epärealistisiksi ja sellaisiksi että ne eivät tule tapahtumaan.
Minä esimerkiksi olen ihastunut ihan erilaisiin naisiin, sekä henkisesti että fyysisesti erilaisiin.
Mikäs sen mukavampaa kuin yllättyä positiivisesti ja ihastua paukauttaa ihan puun takaa johonkin naiseen :)ihastun jatkuvasti ihmisiin, tosin yleensä ne ovat epäromanttisia ihastumisia, mutta ei se poista faktaa, että maailma on täynnä todella hienoja tyyppejä.
Mutta minusta on hyvä, että ei fantasioi, koska ensinnäkin maailma on aika yllättävä paikka ja minun mielikuvitus ei ainakaan ole koskaan riittänyt siihen mitä elämä heittää eteen. Ja muut ihmiset ovat kuitenkin aina erilaisia kuin itse on, niin eipä sitä voi alkaa arvailemaan, millaisia asioita siinä ihanneihmisessä pitäisi sitten olla, kun ei voi olla varmuutta siitä, mihin kaikkeen on mahdollista tutustua.
Mutta tuo erilaisiin naisiin ihastuminen... Luulin viime kesään asti tuota samaa. Että olen niin reilu tyyppi, että otan ihmiset sellaisena kuin he ovat ja ihastun monipuolisesti erilaisiin, koska ne kovimmat ihastukset ovat olleet niin erilaisia. No, minullakin on kaava jota noudatan. Kriteerini miehelle ovat olleet kaiken lisäksi perheelleni ja ystävilleni melko itsestään selviä, en vain ollut itse tajunnut sitä. :) - tonttuuden torvi
Marie-Cecile kirjoitti:
ihastun jatkuvasti ihmisiin, tosin yleensä ne ovat epäromanttisia ihastumisia, mutta ei se poista faktaa, että maailma on täynnä todella hienoja tyyppejä.
Mutta minusta on hyvä, että ei fantasioi, koska ensinnäkin maailma on aika yllättävä paikka ja minun mielikuvitus ei ainakaan ole koskaan riittänyt siihen mitä elämä heittää eteen. Ja muut ihmiset ovat kuitenkin aina erilaisia kuin itse on, niin eipä sitä voi alkaa arvailemaan, millaisia asioita siinä ihanneihmisessä pitäisi sitten olla, kun ei voi olla varmuutta siitä, mihin kaikkeen on mahdollista tutustua.
Mutta tuo erilaisiin naisiin ihastuminen... Luulin viime kesään asti tuota samaa. Että olen niin reilu tyyppi, että otan ihmiset sellaisena kuin he ovat ja ihastun monipuolisesti erilaisiin, koska ne kovimmat ihastukset ovat olleet niin erilaisia. No, minullakin on kaava jota noudatan. Kriteerini miehelle ovat olleet kaiken lisäksi perheelleni ja ystävilleni melko itsestään selviä, en vain ollut itse tajunnut sitä. :)on minullakin tiettyjä samankaltaisuuksia, mutta ainakin fyysisesti naiset ovat olleet aika erilaisia.
- viserrät.
Jonkinlainen mielenkiinto voi ehkä hetkeksi herätä joko täällä tai livenä jotain toista kohtaan mutta se on vaan pienen hetken. Kukaan ei tiedä mitä haluaa. Kukaan ei tiedä mitä ei halua. Jos haluaisin vaikeuttaa elämäni, päästäisin jonkun naisen elämääni. Pidän siitä, että mulla on helppoa olla itseni kanssa yksin. En siis kaipaa hankaluuksia.
On näitä juttuja kyllä mielenkiintoista lukea ja osallistua tänne. Mukavaa ajankulua aika ajoin. Mielenkiintoisempaa kun esimerkiksi hypnoosilaatikon tuijottelu. - rahikaisella
Mitä vanhemmaksi elää, mitä useamman ihmissuhteen kokee, sitä vaikeampaa on enää uskoa että löytyisi joku jonka kanssa osaisi/voisi/jaksaisi ja ennenkaikkea saisi jakaa elämänsä.
Mutta lienee kuten liikenteessä: on paras olla ajattelematta liikaa ja antaa vain mennä. Jos alkaa pelätä liikaa niin... jää kotiin ja vetää peiton pään yli.- tonttuuden torvi
En minä pelkää, mutta kun olen pikkaisen laiska, niin en jaksa panostaa kunnolla jos tuntuu siltä että ei kannata.
Ja välillä alkaa tuntua siltä että ei todellakaan kannata.
Tietty nämä fiilikset menevät vähän päivän mukaan. Tänään näin. On muutenkin tylsää ja kyyninen olo.
ovat puupäät, sillä vedenpaisumuksen tullen he eivät uppoa..
tottahan se on mitä enemmän ihminen tietää, yleensä sitä onnettomammaksi se elämänsä kokee. Mut pitää muistaa että tieto on myös valtaa, ja se miten sitä valtaa käyttää on taas jokaisen oma-asia.
Jos opit sen että et tiedä yhtään mitään niin mitähän sille asialle vois tehdä.- vanhetessaan
Älä nyt masennu. Hyvä puoli asiassa on se, että tiedät itsestäsikin enemmän (fiksu ihminen siis tietää itsestään enemmän; tunte itsensä paremmin), eli mm. että ei itse ole täydellinen, on tullut tehtyä mokia. Sitä kutsutaan elämänkokemukseksi, ja se auttaa suhteuttamaan asioita, ja ymmärtämään niitä mokia itsessä ja toisissa ihmisissä. Eli tulee suvaitsevaisemmaksi; fiksu ihminen siis tulee. Ei-sinut-itsiensä kanssa katkeroituu, linnoittautuu, sortuu päihteisiin (toki muistakin syistä sortuu päihteisiin) jne.
Mä esim. en vaadi enää, että treffeille on tultava reikäreikä, jos niin on sovittu. Parikymppisenä tuli lemput jo tuosta syystä. Nyt saapi jo myöhästyäkin, tosin hyvällä syyllä. ;-)- oikoinen näkö
kanta. Fiksuista ihmisistä tulee tällaisia. ja tyhmistä ihmisistä tulee tällaisia.
Kiitos jumala. - vanhetessaan
oikoinen näkö kirjoitti:
kanta. Fiksuista ihmisistä tulee tällaisia. ja tyhmistä ihmisistä tulee tällaisia.
Kiitos jumala.Sinä luet yksioikoisesti. Missä kohdin asetin fiksun ihmisen janalle älykäs-tyhmä?
Ja suodatin päälle.
Mä luen tiettyjen tyyppien mielipiteet, jos alotus sattuu kiinnostaa. Sit joskus sieppailen randomilla kommentin sieltä täältä.
Ja ei tuo tuskaa, sitä vaan ei saa imee enempää kuin pystyy käsitellä. Tieto aina hyvästä, koska sekin on jo paljon tiedetty, ettei tiiä mitään.- la.ra
tapauskohtaista. Metsään aletaan mennä silloin, kun kostetaan exän virheet nyxälle.
Jotkut valitettavasti tekevät sitä myös ilman omaa kokemusta.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad951503- 541043
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että394895- 163880
- 56733
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 51678
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 57641
- 76632