Polvi kipeytyy

saafsfs

Ongelmani on siis, että aivan lähiaikoina on alkanut polvi kipeytyä vähän pidemmillä lenkeillä.

Eilenkin juostuani noin 7km, alkoi polven/nivusen ulkosyrjässä tuntumaan kipua. Vähän aikaa juostuani kipu alkoi levitä ja tuntui myös polven alaosassa hieman puutumisen ja kivun välitilana. Kipu lakkasi heti pysähdyttyäni ja alkoi taas kun olin ottanut muutaman juoksuaskeleen. Etenkin polven koukistaminen juoksussa ja portaiden nousu sattui.

Ylirasitusta saattaa olla, mutta juoksin syksyllä paljon enemmän ja useammin ilman tällaista vaivaa. Lisäksi lenkkareista ei pitäisi olla kiinni, sillä ne ovat jo muutaman kuukauden olleet ja tuntuneet todella hyviltä sekä korjaavat ylipronaationi.

Mietin voisiko viime päivien liukkaat tiet vaikuttaa vaivaani? Ja jos näin, niin mikä avuksi?

4

826

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veikkaan polvikipusi syyksi pohjelihasten jumia. Liukas tie edesauttaa pohkeiden jumitusta. Vitsi on siinä, että tukossa oleva pohje ei yleensä ilmoita itse itsestään, vaan antaa muiden osien kertoa ongelmasta.

Vaivaan auttavat samat asiat kuin muihinkin lihaksiin eli pitkät venytykset, hieronta ja kylmäkäsittely. Jäistä tietä kannattaa lenkillä välttää. Jos vaihtoehtoista alustaa (metsä, erilaiset polut, soratiet, sisärata, isojen teiden varret...) ei löydy, niin suosittelen kenkien nastoitusta.

• runnerman

vaimennus systeemit heikkenee aika dramaatisesti pakkaskeleillä. mulla on sama ongelma ja kun juoksen kesällä asicseilla joissa on kyseinen vaimennus niin ei ole ongelmia, polvet ei kipeydy. Mutta annas olla pakkas sää niin johan kipu alkaa, kuin juoksisi jollain 10e tossuilla.

• lassseee

harrastan kestävyysjuoksua. syksyllä jalat oli kovan rasituksen alla kun maastokisoja oli tiheään.. polveni kipeytyi kans ja erityisesti juuri koukistaessa sekä portaiden nousussa. vaivani kesti kuukauden kunnes vika löytyi reisilihasten kiinnityskohtien jumissa olemisesta kävin hierojalla muutamaan otteeseen sekä pidin 2viikon täslevon juoksemisesta ja nyt ollut terve polvi 3kk.:)

• corredor

Ainakin mulla tuntuu että juoksijan polvi meinaa lumisilla teillä ärtyä lyhyemmistäkin lenkeistä, sulilla teillä juokseminen sujuu paremmin. Kannattaa hankkia kunnon lenkkarit ja muistaa venytellä riittävästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut ja Tall poppy -syndrooma

Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky
      Maailman menoa
      5
      4758
    2. Oot mahtava tyyppi

En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot
      Ikävä
      43
      4618
    3. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      156
      3698
    4. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      31
      3510
    5. Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?

He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun
      Maailman menoa
      106
      3506
    6. Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti

– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm
      Maailman menoa
      52
      3003
    7. Ikävän karkoitukseen klassikkokysymys

Mikä biisi saa hymyn huulille ja ajatukset mukavasti siihen yhteen ja ainoaan? 🤩 Laita biisin sanat, älä linkkiä. Alo
      Ikävä
      12
      1080
    8. Elämäni rakkaus

Sitä sinä olet minulle ollut. Siksi tämä on kai niin vaikeaa. Jos sinä luopuisit niin ehkä se tulisi luonnostaan sitten
      Ikävä
      63
      839
    9. Millainen mulle

Sitten sopisi?
      Ikävä
      93
      782
    10. Mielessä olet mies

Voi kun nähtäis jossain muualla niin uskaltais edes katsoa...
      Ikävä
      40
      699
    Aihe