Polvi kipeytyy

saafsfs

Ongelmani on siis, että aivan lähiaikoina on alkanut polvi kipeytyä vähän pidemmillä lenkeillä.

Eilenkin juostuani noin 7km, alkoi polven/nivusen ulkosyrjässä tuntumaan kipua. Vähän aikaa juostuani kipu alkoi levitä ja tuntui myös polven alaosassa hieman puutumisen ja kivun välitilana. Kipu lakkasi heti pysähdyttyäni ja alkoi taas kun olin ottanut muutaman juoksuaskeleen. Etenkin polven koukistaminen juoksussa ja portaiden nousu sattui.

Ylirasitusta saattaa olla, mutta juoksin syksyllä paljon enemmän ja useammin ilman tällaista vaivaa. Lisäksi lenkkareista ei pitäisi olla kiinni, sillä ne ovat jo muutaman kuukauden olleet ja tuntuneet todella hyviltä sekä korjaavat ylipronaationi.

Mietin voisiko viime päivien liukkaat tiet vaikuttaa vaivaani? Ja jos näin, niin mikä avuksi?

4

808

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veikkaan polvikipusi syyksi pohjelihasten jumia. Liukas tie edesauttaa pohkeiden jumitusta. Vitsi on siinä, että tukossa oleva pohje ei yleensä ilmoita itse itsestään, vaan antaa muiden osien kertoa ongelmasta.

Vaivaan auttavat samat asiat kuin muihinkin lihaksiin eli pitkät venytykset, hieronta ja kylmäkäsittely. Jäistä tietä kannattaa lenkillä välttää. Jos vaihtoehtoista alustaa (metsä, erilaiset polut, soratiet, sisärata, isojen teiden varret...) ei löydy, niin suosittelen kenkien nastoitusta.

• runnerman

vaimennus systeemit heikkenee aika dramaatisesti pakkaskeleillä. mulla on sama ongelma ja kun juoksen kesällä asicseilla joissa on kyseinen vaimennus niin ei ole ongelmia, polvet ei kipeydy. Mutta annas olla pakkas sää niin johan kipu alkaa, kuin juoksisi jollain 10e tossuilla.

• lassseee

harrastan kestävyysjuoksua. syksyllä jalat oli kovan rasituksen alla kun maastokisoja oli tiheään.. polveni kipeytyi kans ja erityisesti juuri koukistaessa sekä portaiden nousussa. vaivani kesti kuukauden kunnes vika löytyi reisilihasten kiinnityskohtien jumissa olemisesta kävin hierojalla muutamaan otteeseen sekä pidin 2viikon täslevon juoksemisesta ja nyt ollut terve polvi 3kk.:)

• corredor

Ainakin mulla tuntuu että juoksijan polvi meinaa lumisilla teillä ärtyä lyhyemmistäkin lenkeistä, sulilla teillä juokseminen sujuu paremmin. Kannattaa hankkia kunnon lenkkarit ja muistaa venytellä riittävästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4462
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      11
      2393
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      171
      1580
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      243
      1476
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      122
      1346
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      115
      1247
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1179
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      8
      1156
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      66
      1105
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35