Halusin lopettaa työnhaun. Ilmoitin työvoimatoimistoon, että lopetan työnhaun. Tuleeko tästä vielä jokin kysely, että miksi lopetin yms ?
laiton vain rastin kohtaan "muu syy"
Entä sitten, jos joskus (toivottavasti ei koskaan) haluan aloittaa työn haun, niin miten toimia ? Marssia työkkäriin ja sanoa "hei tulin taas ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi"
Onnistuuko se noin vain ?
Voinko olla vaikka kaksi päivää tai kaksi vuotta pois työkkärin kirjoilta ja sitte palata muina miehinä työttömäksi työnhakijaksi ja työmarkkinatuki alkaa juosta taas?
Työnhaun päättäminen
6
553
Vastaukset
- Jytkäyttäjä
työkkärin kirjoilta vaikka loppuikäsi jos varallisuutta riittää.
- itse päätin kesällä hetkeksi
Eli itse lopetin työnhaun alkukesällä pariksi kuukaudeksi ja ruksasin vain sen kohdan muu syy. Eipä kukaan mitään perään kysellyt. Kävin sitten ilmoittautumassa uudelleen niin sanoin vain ympäripyöreästi että reissailin. Joku aika taitaa olla minkä aikaa voit olla pois työkkärisn kirjoilta, muutoin jos tuon ajan ylittää niin ei ala työttömyyskorvaukset heti juoksemaan.
- hakea sossusta rahaa?
Kun oot pistänyt, että et oo työnhakijana työkkärissä, niin sossustahan tulee paremmat päivärahat kuin työmarkkinatuesta... viisasta! Säkin osaat - kusettaa
- sossun listoilla...
hakea sossusta rahaa? kirjoitti:
Kun oot pistänyt, että et oo työnhakijana työkkärissä, niin sossustahan tulee paremmat päivärahat kuin työmarkkinatuesta... viisasta! Säkin osaat - kusettaa
Enpäs ole sossun listoilla. Eikä ne antaskaan mulle mitään, kun haluavat nähä tiliotteen...
Haluan vaan olla rauhassa niitten aktivointisuunnitelmista sun muista... - mutta, jos tulee henkilökoh...
sossun listoilla... kirjoitti:
Enpäs ole sossun listoilla. Eikä ne antaskaan mulle mitään, kun haluavat nähä tiliotteen...
Haluan vaan olla rauhassa niitten aktivointisuunnitelmista sun muista...Tietysti sieltä voi olla pois, mutta riittääkö omat varat loppuelämäksi tai eläke ikään asti onkin toinen juttu...
Mitäs jos tekee silleen, että kun työkkäristä tulee jokin työhönosoitus, niin ilmoittaa, että lopettaa työnhakemisen ja sitte kun varmasti tietää, että siihen paikkaan on joku valittu, niin alkaa taas työttömäksi työnhakijaksi ..
onnistuisko tämmönen ? - Pätäkkäpete
hakea sossusta rahaa? kirjoitti:
Jos itse "irtisanoudut" työvoimatoimiston listoilta,sosiaalivirasto ei anna kolikkoakaan.
Toimeentulotuki maksetaan ainoastaan jos olet saanut karenssin tai sinut on työkkäristä siirretty toimeentulotuen piiriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791492
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431071No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall194921Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38755- 14680
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21670Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä29663- 37663
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17603