Jos tapaisit naisen, joka olisi selkeästi menestyneempi urallaan kuin sinä ja menestyksen merkkeinä olisi mm. isompi auto, suurempi palkka ja hienompi titteli.
Nainen olisi tuon lisäksi vielä kaunis, sympaattinen ja älykäs ja hänellä olisi vilkas seuraelämä.
Miten kanttisi kestäisi tuollaisen naisen rinnalla?
Kestääkö
17
669
Vastaukset
- hyvinkin.....
Voisin ryhtyä vapaaksi taiteilijaksi naisen elättinä...
- Jotain pielessä
Kaunista ja älykästä naista ei ole olemassakaan!
- kategoriaa :
kuin Joulupukki ja viisas insinööri
En myöskään usko, että tuollainen nainen minussa kiinnostusta herättäisi.
Sanokaa vaan sovistiksi tai pelkuriksi, mutta sanat 'hienompi titteli' ja 'älykäs' saavat minut tärisemään kauhusta ja kun siitä tärinästä selviän, ni juoksen karkuun niin lujaa pääsen. Muilla asioilla ei oo väliä.- tuli mieleen
jonkun palstalaisen aika ajoin käyttämä sana "pelkuripaskiainen" !
tuli mieleen kirjoitti:
jonkun palstalaisen aika ajoin käyttämä sana "pelkuripaskiainen" !
Mun perusteet 'pelkupaskiaismaisuudelleni' löytyvät kyllä ainoastaan siitä mielikuvasta, minkälainen nainen alotuksen ominaisuuksien takana muuten mahdollisesti olisi.
Hienommasta tiettelistä tulee mieleen, että parisuhde olis naiselle jonkinmoinen kilpailu ja nainen kilpailee miestään vastaan siinä kumpi menestyy omassa elämässään paremmin.
Älykkyyttä karsastan ihan muuten vaan nykyisin. Se johtuu siitä, että sitä tunnutaan ylikorostettavan muiden ominaisuuksien kustannuksella, jotka ovat kuitenkin parisuhteen onnistumisen kannalta olennaisia. Ja se älykkyyshän ei kerro ihmisestä itsestään yhtään mitään.- yksi rehellinen
Kyllä naisetkin tuon tietävät.
Ilman muuta kantti kestäisi, mutta mistähän minä sellaisen ihmenaisen mahtaisin löytää, vaikka olisin sinkkukin? Erityisesti sopii kysyä, olisiko tämä isomman auton, suuremman palkan ja hienomman tittelin omistava, kaunis, älykäs ja vilkkaan seuraelämän omaava nainen muidenkin kuin omasta mielestään sympaattinen?
Eikä sillä, etteikö se voisi olla, mutta ylensä pelkkiä ylisanoja itsestään löytävät naiset valittavat neitssä miesten pelkuruutta huomaamatta omia huonoja ominaisuuksiaan, jotka miehet ovat karkoittaneet. (Eivät siis ne hyvät.)- Asiasta.huvittunut
Nainen saa olla mua parempi vain kotitöissä, synnyttämisessä ja imettämisessä.
Mut kyllä sen pitäs olla aika aktiivinen suhteen alkuaikana. Mut sit tommosen kanssa seurustellessa on aina ne riskit mun haaveiden kanssa. Miks se ees ottas tällasen meikäläisen kaltasen kulkijapojan. Jotenki tuntuu että sellanen ihminen kaipais rinnalleen toisen eteenpäin pyrkivän uraohjuksen, eikä suinkaan ihmistä joka ois tyytyväinen siihen että sillä on osa-aikanen työ omassafirmassa kotosalla pienen maatilan pihapiirissä. Työaikana se ku lapset on koulussa jne. Jotenki en osaa kuvitella sellaseen yhtälöön jakkupukuun pukeutunutta lexuksen kuljettajaa joka saapuu illalla jostain kokouksesta ja tytär kysyy "isi kuka tuo nainen on"
Eli siis kyllähän meillä aika erilaiset visiot elämästä olis joten aika vaikee kuvitella. Mut varmaan meikäläisen kantti kestäis, mut kattelisko sellanen emäntä meikäläisen kanttia.- sarvikuonokas
..vielä kun olis luotettava
Olen aina muutenkin tehnyt mitä mua itseä huvittaa elämäni suhteen, en ole kateellinen niille jotka "pärjää paremmin", koen vain että mun linjani on ollut erilainen mutta ei yhtään vähemmän nautittava tai itselleni vähemmän perimmäistä arvoa antava. En mittaa menestystä noilla mittareilla vaan siinä tunteessa joka itselleni syntyy valinnoistani ja siitä mitä elämässä teen. Voisin jopa sääliä kumppaniani jos hänen sydämensä oikeasti haluaisi muuta mutta on menestyksensä ja elämäntyylinsä vanki eikä osaa luopua siitä saavuttaakseen henkistä rauhaa tai lepoa - vaikka se tarkoittaisi luopumista ehkä paljosta. Se luultavasti olisi myös asia miksi tuollainen nainen ylipäänsä haluaisi kaltaiseni miehen, minullahan olisi se mitä hän haluaa oikeasti. Kokisin elämäntyylillistä vierautta varmasti kohtuullisesti mutta ei se minua haittaisi jos parisuhteessa ollaan tilanteen kanssa sinut ja tasapäiset.
Hyvä kysymys:
Kestäisiköhän sen naisen kantti täyttä saman katon alla olevaa suhdetta munkkaltaisen kanssa? Olen aina elänyt kumppanieni kanssa niin että rahat ja itseasiassa kaikki on yhteistä. Vai iskiskö kenties omistuksenhalu OMAAN omaisuuteen ja mut suljettais osittain elämänlaadusta ja arkipäätännästä ulos - tai joutuisin naisen kannalta lähinnä lemmikin osaan - koska hänen mielestä en ole kumppanikaan "ansainnut parempaa elämää hänen siivellään". Sellaista en sietäisi hetkeäkään.
Tossa onkin se mielenkiintoinen aspekti asiaan. Meneekö leidille herne nenään jos hankin DeWaltin deluxe-akkuporasetin naisen ansaitsemilla rahoilla koska katson sen kohtuullisen hyödylliseksi "nice to have, good to use" hankinnaksi. Omat massithan moiseen ei riittäisi koskaan tässä elämässä koska arjen pyörittäminen melko tarkkaan imee kaikki ansiot ja yleensäkin teen hankinnat tarkoin ja välttämättämyyden lakia seuraillen...- sirpamaikkarilta
on oltava sun porakoneen. Kun ei tavallisella ihmisellä rahat riitä. En oo ikinä moisesta koneesta edes kuullu. Tosin sitä vartenhan ne lähisukulaismiehet ovatkin olemassa että huolehtivat kyseisistä asioista.
sirpamaikkarilta kirjoitti:
on oltava sun porakoneen. Kun ei tavallisella ihmisellä rahat riitä. En oo ikinä moisesta koneesta edes kuullu. Tosin sitä vartenhan ne lähisukulaismiehet ovatkin olemassa että huolehtivat kyseisistä asioista.
Koska kotioloissa sille porakoneelle ei olisi niin hirveän paljon käyttöä niin pakko ajatella käyttöarvoa suhteessa tuotteen hintaan. Vaikka pystyisin maksamaankin sen hinnan suhteellisen kivuttomasti on todellinen käteen jäävä hyöty arvossa lähinnä se lämpöinen ajatus "Voi vide että mulla on loistava kapine".
Toisin sanoen, mun taloudellisessa tilanteessa järkevämpää on nylkyttää ne reiät ja ruuvit joko käsin tai sitten tolla 20e sähköporavasaralla joka nyt ei ole mitenkään elegantti mutta ajaa asiansa useimmiten.
Siis, se hieno pora on yksinkertaisesti liian kallis nyt; hankittavissa toki vaikka heti - mutta silti liian kallis.
- Sellaisen naisen
kantti ei kestäisi vaan minun seurassa. En anna kovin paljon arvoa erilaisille saavutuksille. Annan arvoa jollekin, mitä joku on. Ei sille, mitä on saavuttanut. Jos joku on sen arvoinen, mitä on saavuttanut, on sen arvo aika vähäinen.
- -ukko-
ehkä teoreettinen, mulla on kokemusta asiasta, nimittäin siitä, että nainen tienaa enemmän kuin minä. Naisen kantti ei oikein kestänyt, vaikka mulla ei ollut asiassa ongelmaa.
Exän kanssa ei kumpikaan oltu suurituloisia, mutta exä vaihtoi työpaikkaan, missä hän yhtäkkiä tienasi vähemmällä työllä muutaman tuhat euroa enemmän vuodessa, kuin minä. Ihan siltä siunaamalta, kun verotiedot tuli, alkoi mun vähättely, laskeminen, kuka kustantaa meidän elämisen jne. Lopullinen tuomio oli, että olen luuseri, koska annan muijan tienata enemmän, tai sitten tyhmä, koska saan pidemistä päivistä vähemmän rahaa.
Sitä ennen oli aika, jolloin hän yritteli onneaan milloin missäkin ja minä tienasin enemmän. Sitä ei otettu laskuissa huomioon, koska se vissiin oli naisen mielestä kuitenkin asioiden luonnollinen tila.
En yleistä tuota koskemaan kaikkia naisia. Mutta mun kantti kestää ehkä paremmin kuin naisen. Autoja saa kaupasta ja hienojen titteleiden saaminenkaan ei ole mikään ongelma, mutta tuo palkka.... Palkasta päätellen hän on turhan vanha minun makuuni. Muuta vikaa isossa liksassa ei ole :)
Usein hienot tittelit ja suuri palkka tarkoittaa pitkää päivää ja/tai reissuhommia, jotka on kumpikin iso miinus. Samoin miinusta on myös se, että ihminen pitää itseään selvästi keskimääräistä älykkäämpänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701083
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132847- 84783
- 51728
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55529Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294525Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37521Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53454