Hei,
Missä jännitys kg-luokassa liikutaan kun mailani on mallia "jäykkä" ja paino 89g? En halua pelata rautalapiolla :)
Kiitos!
Millainen jännitys?
4
11387
Vastaukset
- Tudor
Harrastelijoilla jänteiden kireys liikkuu usein seitsemän ja kymmenen kilon välillä. Pelaan itse yhdeksällä kilolla; sinulle saattaisi sopia sama.
- siantuntija
Ammattijännittäjänä neuvon aloittamaan vaikka yhdeksästä kilosta ja sitten säätämään seuraavaa jännitystä sen mukaan. Kilomäärä on henkilökohtainen ja riippuu myös paljon käytetystä jänteestä, joten ainoa keino löytää se oikea kireys on kokeilu. Liian suuria hyppäyksiä kannataa välttää, jotta uudella jännityksellä varmasti pystyy pelaamaan. Suosittelen muuttamaan jännitystä puoli kiloa kerrallaan tai aivan maksimissaan kilon kerralla, jos on täysin varma siitä, mitä haluaa.
Meillä harrastajille vedetään oletuksena kahdeksan kiloa, kireimmillään harrastajat menevät suunnilleen kymmeneen kiloon. Kilpapelaajat sitten liikkuvat suunnilleen 9-12 kilon välillä ja muutamat jopa sen päälle.
Periaate kireyden takana on se, että kireämmällä jänteellä saa tarkemman tuntuman lyönteihin, mutta samalla optimaalinen osuma-alue pienenee eli onnistuneen lyönnin tuottaminen vaikeutuu.- .-.-.-
lukeeko mailassa kireys, vai pitääkö se vain itse tietää?
- siantuntija
.-.-.- kirjoitti:
lukeeko mailassa kireys, vai pitääkö se vain itse tietää?
Mailoissa voi olla jokin merkintä valmistajan suosittelemasta jännistysvälistä, mutta kuten on tullut jo todettua, jänteen kireys on kullekin pelaajalle henkilökohtainen valinta.
Tehdasjännitykset ovat poikkeuksetta 7-9 kiloa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632152Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51815Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381324En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71960Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88950Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21875Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?146841Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39740- 19736
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93709