vai sittenkin järkeviä?
- yli puolet avioliitoista päätyvät eroon
- niistäkin, jotka selviävät, on jonkinmoinen osa sellaisia, jossa pidetään yllä kulissia ja eletään kaksoiselämää tai pidetään kiinni jostain periaatteesta oman onnen kustannuksella
Millä eväillä kukaan jaksaa haluta suhteeseen tai jopa avioliittoon?
Minä haluan, mutta... en jaksa uskoa lottovoittoonkaan.
Kyynisiä ajatuksia suhteista
18
702
Vastaukset
- -eräsmies-
nyt jotain rakkaushuolia, ku tämmösiä puskee?
Ehkä kannattaa mennä naimisiin vasta kypsällä ikää niin jaksaa loppuelämän samassa suhteessa? Just ennen eläkeikää?- la.ra
päinvastoin. Jotenkin vaan on sellainen tunne, että pitää kaivamalla kaivaa ongelmia, kun niitä ei muuten oikein tunnu olevan :)
Jostaki kumman syystä mullaki on sellanen mielikuva, että epätyydyttäviä suhteita on huomattavasti enemmän, kuin niitä tyydyttäviä. Johtuisko se sit siitä, että tahdotaan vääriä asioita?
- la.ra
mutta ainakaan se ei kauheasti motivoi...
Miten kukaan voi haluta mitään muuta kuin onnellisen ja tasapainoisen suhteen? Tai joo, voi tietenkin, mutta voiko oikeasti? la.ra kirjoitti:
mutta ainakaan se ei kauheasti motivoi...
Miten kukaan voi haluta mitään muuta kuin onnellisen ja tasapainoisen suhteen? Tai joo, voi tietenkin, mutta voiko oikeasti?Mitähän sä nyt yrität sanoa. (?)
Mä tarkotin sillä tahtomisella vähä sellasta asiaa, että aletaan tahtoa siltä suhteelta ja siinä olevalta toiselta ihmiseltä kaikenlaisia asioita, vaikka ehkä vaan pitäis keskisttyä vain olemaan siinä suhteessa ja jättää ne tahtomiset johonkin muualle.
Olinkohan minäkään ny ihan selkee.- la.ra
relaxed_eyes kirjoitti:
Mitähän sä nyt yrität sanoa. (?)
Mä tarkotin sillä tahtomisella vähä sellasta asiaa, että aletaan tahtoa siltä suhteelta ja siinä olevalta toiselta ihmiseltä kaikenlaisia asioita, vaikka ehkä vaan pitäis keskisttyä vain olemaan siinä suhteessa ja jättää ne tahtomiset johonkin muualle.
Olinkohan minäkään ny ihan selkee.en mäkään ole ihan varma, heh.
Suhde vaatii kasassa pysymiseen kuitenkin jonkin verran tahtoa, halua ja vaivannäköä, mutta olet siinä oikeassa, että sen ei pitäisi olla se, minkä ympärillä kaikki pyörii. Toiselta tahtominen ja toisen muuttaminen ovat sellaisia juttuja, jotka tuhoavat suhteen kuin suhteen ja satavarmasti kanssa.
- sirpamaikkarilta
voisinki haluta mutta avioliittoon en.
- la.ra
Eipä sillä, samaa mieltä olen. Ainakin paperilla...
- sirpamaikkarilta
la.ra kirjoitti:
Eipä sillä, samaa mieltä olen. Ainakin paperilla...
se on taka-alalla mutta avioliitosta ei niin helpolla pääse pois. Mut en ois kyllä edes valmis muuttamaan kenenkään kanssa edes yhteen. On jo sen verran hyvin tottunu omiin tapoihinsa ja rutiineihinsa.
- erehtymätön :
meillä ei ole lainkaan avioeroja, yh-äippiä ja perheväkivaltaa
- la.ra
Ja naisia kollektiivina on turha syyttää, paitsi jos haluaa leimautua idiootiksi.
- valkanneet :
la.ra kirjoitti:
Ja naisia kollektiivina on turha syyttää, paitsi jos haluaa leimautua idiootiksi.
joten syyllistämistä löytyy siltä puolelta
- la.ra
valkanneet : kirjoitti:
joten syyllistämistä löytyy siltä puolelta
vaikka naiset ovatkin tunnetusti älykkäitä olentoja, eivät he yksinään tätä sirkusta pyöritä.
- sanoa :
la.ra kirjoitti:
vaikka naiset ovatkin tunnetusti älykkäitä olentoja, eivät he yksinään tätä sirkusta pyöritä.
"Sitä saa mitä tilaa..."
- la.ra
sanoa : kirjoitti:
"Sitä saa mitä tilaa..."
mutta voiko niin tosissaan sanoa suurelle enemmistölle?
- Papeete1
Minä oikein hetken muistelin, ja eipäs tullut mieleen sellaista pariskuntaa (pitkäaikaista) jossa ei olisi petetty.
Vaikka munkin kokemukset on mitä on eikä luottoa kauheesti löydy, niin silti voin kuvitella itseni jonkinmoiseen suhteeseen. Kai se on se ikuinen optimismi mikä pistää yrittään mahdottomia :D 1. Vaikkei se kestäisikään niin estääkö se yrittämästä? Nope. NAutitaan siitä mikä nyt on hyvässä uskossa paremmasta ja jos niikseen on niin sitten on.
2. Epäonnistua voi rajattoman monta kertaa, onnistua ei tarvi kuin yhden ainoan kerran. Itselläni takana nyt se 50% eroja joten aika hyvältä näyttää...;-) Tää myös on sikäli positiivinen että ehkä jokainen kuitenkin löytää omansa; muutaman yrityksen jälkeen ainakin...
3. Vaikka maailma olis millainen niin silti on yksi paikka jossa voi elätellä asioita. Oma tahto, oma mieli. Yks ainoo parisuhde voi tehdä sen poikkeuksen sääntöön. Jos oma pää on kunnossa asian suhteen se on jo puolet voitosta.- rusalkaa
Sattumalta kuuntelin juuri tv-ohjelmaa...mitäs mitäs...parisuhteesta.
Ihan turha venkoilla, jokainen meistä haluaa tulla kohdatuksi, nähdyksi. Kaikkein merkitävin kohtaaminen tapahtuu vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Se kohtaaminen jos menee pieleen, tuntuu että koko maailma menee peleen...tai sitten kaikki muutkin toisen sukupuolen kanssa vastaavat yritelmät menee samaa rataa pieleen.
Aika lyhytnäköistä tuijottaa Lara tuommosiin tilastoihin. Miksi etsiä syitä toisten tekemisistä? Ihmiset on aina Jeesuksen ajoista lähtien hommanneet lapsia yhden kanssa ja sitten olleetkin toisen kanssa...Nii jotkui tekee näin, ikävä kyllä.
Nyt, kun olen ollut taas monta viikkoa pois palstalta, luen oikeen ihmetellen näitä kirjoituksia. Hyvin näkee miten kannetaan menneisyyden taakkaa. Miksi me ihmiset ollaan niin kankeita uusiutumaan? Onko vaikea unohtaa joku pieleen mennyt suhde ja aloittaa puhtaalta pöydältä? Joo ei vaikeeta unohtaa. Oman itsen kehittäminen vaikeeta.
No tuossa äskösessä ohjelmassa tuli yksi hyvä juttu: Ihminen voi suhtautua parisuhteessa liian kriittisesti toiseen. Tästä seuraa, toiselle pelko kanssakäymiseen ja vetäytyminen vastuusta. Siinä sitten ollaankin aika etäisiä lopulta, jos ei pystytä kanssakäymiseen.
Mehän ollaan hirveän kompleksisia kaikki...monimutkaisia. Jotenka luulen, että semmoiset selviää, joilla sopeutumiskykyä ja luovimistaitoa. En tarkoita sellaista, että pitäisi sopeutua johonkin alistettuun suhteeseen...sellaistakin on nähty. Tarkoitan sopeutumista toisen monimutkaisuuteen ja sen kanssa toimeen tulemista.
Monasti on myös kinasteltu täälä siitä, mitä rakkaus on. Olen minäkin rusalkana kirjoittanut jo vastauksen tähän. Nyt taas kirjoitan: Rakastaminen on sitä, että sitoutuu elämänikäiseen molemminpuoliseen kasvuun ja kehitykseen toisen kanssa.
Ei kai parisuhteesta mitään voi tulla ilman molemminpuolista sitoutumista edes johonkin..edellytyksenä tietenkin, että alun pitäin tykkää toisesta paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1981519
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140944Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?58931- 85902
- 53816
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10720Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t262719Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä338671Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58664Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol74646